برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

بهترین تخت‌های برقی (بیمارستانی) مناسب بیمار در منزل✔️

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در بیمارستان‌ها وجود دارد تخت‌های بیمارستانی هستند. این تخت‌ها برای زمان‌هایی که بیمار نیاز به بستری شدن دارد و باید مدتی را تحت نظر در بیمارستان سر کند، لازم هستند. گاهی اوقات شرایطی مانند طولانی شدن دوره درمان، راحتی بیشتر، خواست بیمار، نیاز به مراقبت در منزل و… باعث می‌شود که بیمار دوران نقاهت و یا درمان خود را به جای بیمارستان در منزل سپری کند. به همین دلیل خرید تخت برقی برای آن‌ها بسیار ضروری می‌شود.

بیمار در منزل باید محیط بیمارستان را شبیه سازی کند و از امکانات آن محیط استفاده کند تا بهتر بتواند دوره درمان خود را طی کند. با این توضیح باید تخت بیمارستانی ای خریداری شود که به بیمار در بهبود کمک می‌کند. در این مطلب در مورد ویژگی‌های و قیمت تخت بیمارستانی صحبت می‌کنیم.

ویژگی‌های تخت برقی بیمارستانی

تخت‌های بیمارستانی ویژگی‌های مختلفی دارند. یکی از ویژگی‌های آن‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع است. این ویژگی به پرستاران و پزشکان و یا هر فرد دیگری که وظیفه مراقبت از بیمار را به عهده دارد کمک می‌کند که بتواند بهتر روی اوضاع بیمار تسلط داشته باشد و از او مراقبت کند.

از طرف دیگر تخت بیمار باید دارای ویژگی‌هایی مثل تنظیم شیب پشتی داشته باشد. گاهی اوقات بیمار نیاز دارد که سرش بالاتر از بقیه اعضای بدن قرار بگیرد تا خون ریزی نکند و یا در این حالت بهتر نفس می‌کشد. به همین دلیل بهتر است که پشتی تخت او به طرزی تنظیم شود که در بهترین حالت قرار بگیرد و نفس بکشد.

انواع تخت بیمارستانی | تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک

تخت بستری دارای برخی ویژگی‌ها است که ایمنی را نیز تضمین می‌کند. برای مثال داشتن کمربندها، حفاظ‌ها، چرخ‌های ترمزدار و ریل‌های مختلف در کنار تخت باعث می‌شوند که بهتر حرکت صورت بگیرد. قابلیت شستشو و بالا بودن میزان استحکام آن‌ها به نسبت تخت‌های معمولی نیز موضوع دیگری است که باید در نظر گرفته شود.

تخت بیمارستانی برقی دارای ریموت کنترل نیز می‌باشد. این تخت‌ها به دو صورت تمام برقی و نیمه برقی تولید می‌شوند. تخت‌های نیمه برقی دارای یک ریموت کنترل برای تنظیم حالت‌های مختلف هستند؛ ولی ارتفاع آن‌ها به صورت دستی و با اهرم‌های مکانیکی جا به جا می‌شود. این در حالی است که تخت‌های تمام برقی به صورت کامل با استفاده از ریموت و یک دکمه برای تنظیم ارتفاع کنترل می‌شوند. این تخت‌ها به باتری‌هایی مجهز هستند که باعث می‌شوند در صورت قطعی برق، از تخت پشتیبانی شده و راحتی بیمار خدشه دار نشود.

انواع تخت بیمارستانی

تخت بیمار بر اساس تعداد شکنی که دارد تقسیم بندی می‌شود. البته همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم می‌توان این تخت‌ها را در دو دسته‌ی برقی و نیمه برقی نیز طبقه بندی کرد، اما این ویژگی یعنی تعداد شکن‌ها نیز بسیار مهم هستند. شکن‌ها در واقع راحتی بیمار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و برخی از بیمارها نیاز دارند که تخت با شکن خاصی داشته باشند تا برای مثال پاهایشان ورم نکند. تعداد شکن به صورت کلی بر اساس شرایط بیمار تعیین می‌شود و برتری‌ای در تهیه تخت با تعداد شکن مشخص در حالت عادی وجود ندارد. در ادامه شما را با انواع تخت‌های تک شکن، دو شکن، سه شکن و چهار شکن آشنا می‌کنیم.

تخت‌های تک شکن

نوع اول از تخت‌های بیمارستانی که قصد داریم معرفی کنیم، تخت‌های تک شکن هستند. تخت‌های تک شکن که به نسبت سایر تخت‌های موجود در بازار قیمت کمتری دارند، برای بیمارانی مناسب هستند که می‌توانند بسیاری از کارهایشان را خودشان انجام دهند. تنها شکن این تخت‌ها در قسمت بالا تنه بیماران است و به آن‌ها کمک می‌کند برای نماز خواندن، معاینه و غذا خوردن در قسمت بالاتنه تغییر زاویه دهند.

تخت‌های دو شکن

نوع بعدی تخت، تخت‌های دو شکن هستند. تخت‌های دو شکن دارای امکان تغییر شیب در بخش پا و هم چنین سر هستند. این تخت‌ها برای تنظیم ارتفاع خود از الکتروموتورها کمک می‌گیرند و برای بیمارانی که در حرکت در محدوده پاها دشواری دارند مناسب است. این تخت‌ها در ناحیه کمر ثابت هستند و اگر قرار است مدت طولانی فرد در بستر بماند، بهتر است از تختی استفاده کند که در ناحیه میانی بدن نیز شکن دارد.

تخت‌های سه شکن

تخت‌های سه شکن نوعی دیگر از تخت بیمار هستند که برای بیمارانی که باید مدت زیادی در بستر بمانند مناسب هستند. این تخت‌ها علاوه بر بخش بالایی و بخش پایینی در بخش میانی نیز شکن دارند و باعث می‌شوند که حالت نیمه درازکش را نیز برای بیمار فراهم کنند. در این تخت‌ها احتمال زخم بستر کمتر خواهد بود و راحتی بیمارهایی که زیادتر باید در بستر بمانند، بیشتر فراهم است.

تخت‌های چهارشکن

تخت‌های چهارشکن از جمله تخت‌هایی هستند که علاوه بر سه شکنی که در تخت سه شکن تعبیه شده است، یک شکن اضافه نیز در قسمت پا دارند. بیمارانی که توان حرکت زیادی ندارند از این تخت‌ها استفاده می‌کنند و قیمت این تخت‌ها نیز از سایر انواعی که تا کنون نام بردیم بیشتر است.

بهترین تخت بیمارستانی کدام است؟

 بهترین تخت بیمارستانی برای بیمار در منزل، تختی است که دارای قابلیت‌های مناسب بیمار است. بستگی دارد که بیماری که شما قصد نگهداری از ایشان در منزل را دارید چه دامنه حرکتی ای دارد و چه مسائل درمانی ای باید در مراقبت از ایشان رعایت شود. شما می‌توانید با مشورت با پزشک خود و آگاهی از شرایط بیمارتان، تخت بیمارستانی مناسب خود را تهیه نمایید.

انواع تخت بیمارستانی | تخت بیمارستانی تمام اتوماتیک

خرید و قیمت تخت بیمارستانی از مجموعه کیان طب سلامت

برای خرید تخت بیمارستانی در انواع مختلف نیمه برقی یا برقی و هم چنین در شکن‌های مختلف و یا خرید تخت معاینه ، می‌توانید از شرکت کیان طب سلامت اقدام کنید. در این شرکت ما می‌توانیم برای شما عزیزان بهترین مشاوره‌ها را ارائه کنیم و با مناسب‌ترین قیمت بهترین خدمات را ارائه دهیم. برای خرید این تخت‌ها می‌توانید محصول را انتخاب کرده و با ما تماس حاصل نمایید.

جمع بندی بهترین تخت‌های برقی مناسب بیمار در منزل

تخت بیمارستانی برقی، یک تجهیزات مهم در بیمارستان است و برای بیمارانی که نیاز به بستری شدن در منزل دارند نیز ضروری است. ویژگی‌های این تخت‌ها شامل تنظیم ارتفاع، تنظیم شیب پشتی، ایمنی و ریموت کنترل است. انواع تخت‌های بیمارستانی شامل تک شکن، دو شکن، سه شکن و چهار شکن هستند. شرکت کیان طب سلامت نیز می‌تواند خدمات خرید تخت بیمارستانی را با قیمت مناسب ارائه کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا