برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

نکات مهم برای استفاده باربیکیو گازی (آموزش مرحله به مرحله)

در این نوشته مرحله به مرحله نحوه استفاده از باربیکیو گازی را به شما آموزش می دهیم.

باربیکیو آپارتمانی دیجی کالا | باربیکیو باغی

طرز استفاده از باربیکیو گازی به صورت مرحله به مرحله

1) اتصال به گاز

ابتدا باربیکیو را به منبع گاز وصل کنید. اکثر باربیکیوهای گازی موجود در بازار ایران، به صورت مستقیم به گاز شهری وصل می‌شوند. برخی مدل‌ها، مانند باربیکیوهای آشپزخانه تهران، امکان استفاده از کپسول مایع را نیز دارند. بسته به نوع باربیکیو، شما باید شیلنگ گاز و رگلاتور را به منبع گاز شهری یا دریچه بالای کپسول متصل کنید. اگر از کپسول مایع به عنوان منبع سوخت برای باربیکیو استفاده می‌کنید، بهتر است همیشه کپسول جایگزین دومی را در دسترس داشته باشید. به این ترتیب در صورتی که موقع آشپزی کپسول مورد استفاده شما تمام شد، به سادگی می‌توانید کپسول جدید را متصل کنید و به پخت‌وپز ادامه دهید. برای روشن کردن باربیکیو گازی، شیر مخزن گاز شهری یا کپسول را تا انتها باز کنید.

2) روشن کردن باربیکیو

باربیکیو را در فضایی با تهویه خوب قرار دهید و هرگز از باربیکیو گازی در داخل خانه استفاده نکنید. قبل از روشن کردن باربیکیو، درب آن را باز کنید تا احتمال تجمع گاز در زیر درب کاهش یابد. درب باربیکیو را حداقل ۱۵ دقیقه باز نگه دارید. اگر باربیکیو شما دارای سیستم جرقه‌زنی برقی دکمه‌ای است، دکمه را فشار دهید و به آرامی دستگیره را بچرخانید تا شعله‌ها روشن شود.

اگر برنرها در عرض چند ثانیه روشن نشدند، دستگیره کنترل را به حالت اولیه باز گردانید و دکمه جرقه‌زن را رها کنید. چند دقیقه صبر کنید و سپس دوباره امتحان کنید. این کار را برای همه برنرها تکرار کنید. توجه داشته باشید که برخی از باربیکیوها دارای سیستم جرقه‌زنی خودکار نیستند و باید آن‌ها را به صورت دستی روشن کنید، می‌توانید از چوب کبریت‌های بلند برای روشن کردن این نوع باربیکیوها استفاده کنید.

3) پیش‌تنظیم و تمیز کردن

پیش از قرار دادن مواد غذایی بر روی باربیکیو، شما باید همه شعله‌ها را روی حداکثر حرارت قرار دهید و درب آن را ببندید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سطح شلف توری باربیکیو داغ شود. سپس تنظیمات شعله‌ها را به حرارت متوسط کاهش دهید. از برس فولادی برای تمیز کردن باقی‌مانده غذاها استفاده کنید. اگر باقی‌مانده غذاها به راحتی کنده نمی‌شوند، درب آن را ببندید و اجازه دهید قبل از تمیز کردن با برس، باربیکیو کمی بیشتر گرم شود.

4) آماده‌سازی و پخت غذا

اکنون غذاهای آماده شده را روی شلف توری باربیکیو قرار دهید. اگر اولین باری است که می‌خواهید غذای خود را روی باربیکیو بپزید، بهتر است گوشتی را انتخاب نمایید که به راحتی طبخ شود. همبرگر و استیک گزینه‌های عالی برای این منظور هستند. توجه داشته باشید که همه گوشت‌ها را همزمان روی شلف توری باربیکیو قرار دهید. ترجیحاً از وسایل مناسب برای پیچاندن گوشت استفاده کنید تا آن را به راحتی برگردانید. اجازه دهید گوشت برای چند دقیقه با حرارت متوسط بپزد و سپس گوشت را چرخانده و هر چند باری که لازم است پخت‌وپز را ادامه دهید.

5) خاموش کردن باربیکیو

زمانی که پخت مواد غذایی‌تان تمام شد، همه شعله‌ها را خاموش کنید. موقعیت دستگیره‌ها را دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که گاز جریان ندارد. صبر کنید تا باربیکیو کاملاً خنک شود، سپس درب آن را ببندید و با پوششی از آن در برابر محیط بیرونی محافظت کنید.

با اجرای مراحل بالا و رعایت نکات مهم در مورد استفاده از باربیکیو گازی، شما می‌توانید به راحتی از این وسیله برای پخت و پز لذیذ‌ترین غذاها و کباب‌ها استفاده کنید.

نکات مهم در استفاده از باربیکیو گازی

1) دمای مناسب برای پخت گوشت

دمای مناسب برای باربیکیو کردن گوشت به نوع گوشت بستگی دارد. به عنوان مثال، گوشت بره باید داغ و سریع کبابی شود، اما گوشت گاو و مرغ بهادمای متوسط بر روی باربیکیو کباب می‌شوند. برای بهره‌برداری بهتر، دستورالعمل‌های دمای مناسب برای هر نوع گوشت را رعایت کنید.

2) رعایت نکات ایمنی

نکات ایمنی استفاده از باربیکیو را جدی بگیرید. همه چیز در آن لحظه می‌تواند از کنترل خارج شود. همیشه کپسول آتش‌نشانی را نزدیک به باربیکیو نگه دارید و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. همچنین به تمیزی باربیکیو اهمیت دهید، زیرا تجمع چربی و زغال‌های سوخته می‌توانند خطر آتش‌سوزی را افزایش دهند.

3) استفاده از کپسول مایع

اگر از کپسول مایع به عنوان منبع سوخت برای باربیکیو استفاده می‌کنید، همیشه کپسول اضافی داشته باشید تا نگران تمام شدن سوخت نباشید.

4) تمیزی باربیکیو

بعد از هر بار استفاده، تمام سطوح باربیکیو را تمیز کنید. به خصوص به زغال‌های سوخته و باقی‌مانده‌های غذا بر روی شبکه باربیکیو توجه کنید. برای حفظ سلامتی شما و جلوگیری از آتش‌سوزی، باربیکیو را با دقت تمیز کنید.

در پایان، به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال خرید باربیکیو هستند، از فروشگاه‌های معتبر و امن برای خرید و سفارش باربیکیو استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی آشپزخانه تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه های اینترنتی با بیش از یک دهه تجربه، با پایبندی به سه اصل، پرداخت در محل، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌ بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر ایران، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات آشپزخانه صنعتی ایران تبدیل شود.

منبع:

https://tehrankitchen.com/blog/how-to-use-gas-barbecue/

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا