بازرگانیبرترین های کسب و کار

آجیل برای کبد چرب مضر است؟

قبل از اینکه به این سوال که آیا آجیل برای کبد چرب مضر است یا نه بپردازیم بهتر است بدانید فرد مبتلا به کبد چرب باید کربوهیدرات، فیبر و پروتئین پیچیده تری نسبت به افراد عادی بخورد، لز طرفی غذاهایی که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند نیز مهم هستند. برای آشنایی با غذاهایی که در صورت ابتلا به کبد چرب باید مصرف کنید، ادامه این مطلب را بخوانید.

وجود اسیدهای چرب امگا 3 دراغلب آجیل ها می تواند به افراد مبتلا به کبد چرب کمک کند. مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل می تواند عملکرد کبد را در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی بهبود بخشد.

ایران | اینترنت

آیا آجیل برای کبد چرب مضر است یا نه؟

آجیل ها، زمانی که به مقدار مناسب مصرف شوند، میان وعده های غنی از مواد مغذی هستند که چربی های سالم بالایی نیز دارند. علاوه بر تقویت سلامت قلب و عروق، آجیل ممکن است به کاهش بروز بیماری های کبدی نیز کمک کند.

از بین انواع آجیل، گردو یکی از مفیدترین منابع مورد اعتماد برای کاهش بیماری کبد چرب است. این به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی و اسیدهای چرب بالاتر آن است. گردو دارای بیشترین اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 و همچنین آنتی اکسیدان های پلی فنل است.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ انجام شد، به شرکت‌کنندگان روزانه ۲۸ گرم (۱ اونس) گردو به عنوان بخشی از رژیم غذاییشان داده شد. افرادی که حداقل 5 یا 6 بار در هفته گردو می‌خورند نسبت به افرادی که کمتر گردو می‌خورند، کاهش چربی کبدی (داخل کبدی) به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است. این کاهش چربی با مزایای کلی ضد التهابی و سلامت متابولیک همراه بود.

آجیل ها نیز همانند ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. تحقیقات تأیید می کند که گنجاندن آجیل در رژیم غذایی به درمان بیماری کبد چرب کمک می کند.

پس در پاسخ به این سوال که آجیل برای کبد چرب مضر است یا نه باید بگوییم که نه تنها مضر نیست ، بلکه یکی از مفید ترین مواد غذایی برای کبد چرب به حساب می آید.

ایران | اینترنت

مواد غذایی مفید دیگر برای کبد چرب

مواد غذایی مفید دیگری که کمک کننده در درمان و مناسب کبد چرب هستند وجود دارد:

  • سیر: خواص ضد التهابی سیر می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب مفید باشد.
  • بروکلی: به گزارش مدیکال نیوز تودی، افراد مبتلا به کبد چرب باید سبزیجات کامل بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانند. بروکلی یک سبزی است که نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه به بیماری کبد چرب نیز کمک می کند. سایر سبزیجات مانند هویج، کدو تنبل، سبزیجات برگ دار، چغندر، گل کلم، پیاز سبز و کرفس همگی برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب مفید هستند.
  • اسیدهای چرب مگا 3: تحقیقات بیان می کند که اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به بهبود سطح چربی در کبد و همچنین سطح کلسترول HDL در افراد مبتلا به کبد چرب کمک کنند. ماهی های چرب مانند سالمون، تن، ساردین، دانه کتان و گردو همگی نمونه هایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند.
  • آووکادو: چربی های سالم موجود در آووکادو هم برای کاهش وزن و هم برای بیماری کبد چرب عالی هستند. همچنین سرشار از مواد مغذی ضد التهابی و فیبر محلول است که می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن و همچنین کاهش قند خون کمک کند.

ایران | اینترنت

خرید آجیل تازه برای بهبود کبد چرب

آجیل هایی از قبیل بادام، پسته، بادام هندی و گردو اگر تازه باشند بهترین و بیشترین تاثیر را در سلامتی بدن خواهند داشت. به همین دلیل مهم است که این محصولات را از کجا تهیه میکنیم.

بسیاری از فروشندگان، برای پایین آوردن قیمت تمام شده ی محصولات، در وزن های بالا خرید میکنند و بخاطر فروش پایینی که دارند محصولات در انبار فروشندگان مانده و کهنه میشود.

نگهداری آجیل در انبار و در شرایط نامناسب، میتواند باعث از بین رفتن خواص و فواید آن شود.

برای  جلوگیری از ضرر مالی، باید آجیل را از محل هایی خریداری کنید که فروش بالایی دارند و همیشه آجیل تازه به دست مشتری میدهند. یکی از این محل ها، فروشگاه آقای گردو است.

این فروشگاه با واقع شدن در باغ شهر ایران یعنی مراغه، گردو و بادام را مستقیما از کشاورز به دست مشتری میرساند. سایر آجیل ها و خشکبار نیز با پایین ترین قیمت بازار در اختیار مشتری قرار گرفته است.

قیمت گردو 148000 تومان
قیمت بادام کاغذی 210000 تومان
قیمت مغز بادام 270000 تومان
قیمت بادام هندی 380000 تومان
قیمت آلو خشک خورشتی 105000 تومان
قیمت برگه زردآلو و قیسی 130000 تومان
قیمت کشمش 75000 تومان

برای وارد شدن به فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار آقای گردو و خرید محصولات مورد نظرتان کافیست آدرس اینترنتی Aghayegerdoo.ir را در مرورگر خود وارد کنید و یا با کلیک بر روی لینک قرمز رنگ سطر بالا مستقیما وارد این فروشگاه شوید.

حتما تا بحال متوجه تفاوت قیمت ها در فروشکاه های مختلف شده اید. این تفاوت قیمت از طرفی به کیفیت محصولات مرتبط است و از طرفی به محل فروشگاه، شما با خرید آجیل و خشکبار بصورت آنلاین میتوانید با پایین ترین قیمت خریدتان را انجام دهید. با انجام این کار شما دغدغه ی اتلاف وقت در ترافیک را نخواهید داشت.

در فروشگاه اینترنتی اقای گردو شما میتوانید در کمترین زمان، انواع محصولات را با هم مقایسه کرده و بهترین خرید را تجربه کنید. دیگر در سرمای زمستان و گرمای تابستان نیازی نیست به بازار بروید و خودتان را خسته کنید.

اگر نگران این مسئله بودید که آجیل برای کبد چرب ضرر دارد، حالا با خیال راحت میتوانید این محصول را در رژیم غذایی خود بگنجانید، البته باید در میزان مصرف این محصولات دقت کنید تا با زیاده روی به بدنتان آسیب نرسانید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا