صنعت و تجارت

آلودگی هوا چیست؟

آلودگی هوا چیست؟

آلودگی در حال حاضر یک اصطلاح پارادایمی برای یک مکان است و گوش ما به آن حساس است. ما باد را از انواع مختلف آلودگی می گیریم و آنها را از طریق ارتباطات گسترده مشاهده می کنیم. آلودگی هوا یکی از این نوع لاستیک ها است که بدون توجه به داخل و خارج ، آلودگی هوا را نشان می دهد. هرگونه تغییر فیزیکی یا طبیعی یا پخت و پز موجود در هوا را می توان آلودگی نامید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که هرگونه گاز مضر ، گرد و غبار یا دود وارد محیط شود و با کثیف شدن محسوس هوا ، آن را برای گیاهان ، موجودات و مردم آزاردهنده باشد.

دلایل آلودگی هوا

1. سوزاندن سوخت های فسیلی:

دی اکسید گوگرد منتقل شده از احتراق منابع انرژی تجدید ناپذیر مانند زغال سنگ ، روغن و سایر مواد قابل احتراق در خطوط تولید دلیل مهم آلودگی هوا است. آلودگی وسایل نقلیه ، از جمله کامیون ، جیپ ، اتومبیل ، قطار و هواپیما ، باعث ایجاد آلودگی فوق العاده ای می شود. ما برای نیازهای اساسی حمل و نقل روزانه خود به آنها وابسته هستیم. در هر صورت ، بدرفتاری آنها منجر به پرونده ما می شود زیرا گازهای خطرناک زمین را آلوده می کنند. مونوکسیدکربن نتیجه اشتعال بی دلیل یا ناکافی است که اغلب از ترکیبات تخلیه می شود و علاوه بر اکسیدهای نیتروژن که از رویه های طبیعی و ساخت بشر تحویل می شود ، ماده سمی دیگری است.

2. اگزوز کارخانه ها و صنایع:

شرکت های تولیدی در امتداد این خطوط مقدار زیادی مونوکسیدکربن ، هیدروکربن ، مخلوط طبیعی و مواد شیمیایی را در هوا تخلیه می کنند که باعث تخلیه ماهیت هوا می شود. شرکت های مصنوعی را می توان در هر بخش از زمین یافت و هیچ منطقه ای تحت تأثیر آنها قرار نگرفته است. علاوه بر این ، پالایشگاه های نفت هیدروکربن ها و مواد شیمیایی مختلفی را که باعث آلودگی هوا می شوند و منجر به ورود آلودگی می شوند ، تخلیه می کنند.

3- آلودگی هوای داخل خانه:

لوازم تمیز کردن تختخوابها و مواد رنگی در همه جا مواد شیمیایی سمی قابل توجهی منتشر می کنند و باعث آلودگی هوا می شوند. آیا تا به حال دیده اید که به محض کشیدن تقسیم کننده های منزل ، نوعی تذکر می دهد که آرامش را برای شما غیرقابل درک می کند.

ذرات معلق (SPM) دلیل دیگر آلودگی است. با اشاره به ذرات بالای آب که در همه جا قابل مشاهده است ، SPM معمولاً با استفاده از تمیز کردن ، احتراق و غیره ایجاد می شود.

راه حل های آلودگی هوا

1. استفاده از حمل و نقل عمومی:

اصرار به افراد برای استفاده از تعداد روزافزون حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی. علاوه بر این ، سعی کنید از گروه بندی خودکار استفاده کنید. اگر شما و شرکای خود از یک منطقه مشابه بزرگ شده اید و زمان یکسانی دارید ، می توانید این گزینه را برای صرفه جویی در هزینه و پول نقد بررسی کنید.

2. صرفه جویی در انرژی:

هنگام خاموش کردن فن ها و چراغ ها را خاموش کنید. مقادیر زیادی از فرآورده های نفتی برای تولید برق استفاده می شود. شما می توانید با کاهش مقیاس منابع انرژی تجدید ناپذیر مورد بهره برداری ، زمین را از پوسیدگی در امان نگه دارید.

3. استفاده از دستگاه های کم مصرف:

لامپ های CFL در مقایسه با شریک زندگی خود انرژی کمتری مصرف می کنند. آنها بیشتر زندگی می کنند ، انرژی کمتری می خورند ، قبض های برق را قطع می کنند و همچنین با صرف شادابی کمتر به شما در کاهش آلودگی کمک می کنند.

در سرتاسر جهان تلاش می شود تا در سطح فردی ، صنعتی و دولتی میزان استحکام آلودگی هوا مشخص شود و کنترل های مشابه مانند دامنه های گاز گیاهان نیز احیا شود. این یک تلاش فوری برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین است. ما شاهد پیشرفت در پیشرفت ها و بررسی های انجام شده برای گزینه های مبادله ای و عجیب و غریب برای کاهش آلودگی هستیم. آلودگی هوا یکی از بزرگترین پیامدهای عادات انسانی است و این آزمایشی است که باید فردا بر آن غلبه کنیم.

سایر خطرات بهداشتی مرتبط با استنشاق همه چیز ، از محصولات تمیز کننده خانگی گرفته تا مواد مهار کننده شعله مبلمان ، را در نظر بگیرید و خرید دستگاه تصفیه هوا به نظر منفی است. در واقع ، متخصصان می گویند برخی از انواع می توانند بسیار مفید باشند.

همه این کارها را انجام دهید و یک تمیز کننده هوای فشرده یک خرید مفید است – به ویژه برای افراد مبتلا به آلرژی یا آسم ، در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی و خانواده هایی که کودکان خردسال دارند. سوپلت می گوید هرکسی می تواند سود ببرد.

“تنفس هوای تازه برای هیچ یک از ما چیز بدی نیست.”

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا