آمار جهانی فروش تبلت منتشر شد؛ عجیب و گیج‌کننده!

موسسه تحقیقاتی IDC و Strategy Analytics به تازگی آمار فروش جهانی تبلت را منتشر کرده اند که به دلیل عدم مطابقت اعداد با یکدیگر بسیار عجیب و گیج کننده به نظر می رسد.

اگرچه این روزها هم مصرف کنندگان و هم شرکت های فعال در زمینه تولید سخت افزار بیشتر روی تولید گوشی های هوشمند تمرکز کرده اند، اما همچنان گروهی از کاربران خاص هستند که برای رفع نیاز خود نیاز شدیدی به تبلت دارند. در همین راستا شرکت ها دست از تولید این محصولات برنداشته اند و اتفاقا این روزها سعی دارند تبلت های قدرتمندتری را روانه بازار کنند.

زمانی که کرونا شدید شد و مردم مجبور شدند در خانه بمانند، بسیاری از امور اداری، آموزشی و… کارهایی که قبل از اینکه کرونا رودررو شود باید به اداره یا مدرسه می رفتیم. این عدم حضور باعث شده است تا کاربران نیاز شدیدی به تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند پیدا کنند زیرا نیاز به حضور در جلسات مختلف از این طریق دارند.

افزایش شدت بیماری باعث افزایش تقاضا برای خرید این محصولات به ویژه تبلت شده و در نتیجه آمار فروش جهانی تبلت ها افزایش یافته است. شرکت ها همچنین با این ایده که تقاضا برای چندین سال آینده بالا باقی خواهد ماند، تولید را افزایش داده اند. اما در سال گذشته تقاضا به میزان قابل توجهی کاهش یافت. این اتفاق نه تنها در مورد تبلت ها، بلکه در مورد گوشی های هوشمند نیز رخ داد و شرکت ها بسیار شگفت زده شدند. با این حال تعدادی از این شرکت ها توانستند در زمینه فروش عملکرد خوبی داشته باشند و حتی برخی از آنها به سود هم دست پیدا کردند.

اکنون به دلیل مشکلات مختلف از جمله جنگ روسیه و اوکراین، وضعیت فروش چندان جالب نیست و حتی پیش بینی می شود که آمار نیمه دوم سال جاری که در پایان سال 2022 منتشر می شود، بدتر از این باشد. . این یک پیش بینی است که توسط Strategy Analytics انجام شده است که طبق شواهد، دور از ذهن به نظر نمی رسد.

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم امسال چگونه بوده است؟

نکته گیج کننده و عجیب اینجاست. اکنون بین دو شرکتی که در این زمینه اطلاعات جمع آوری کرده اند، اختلاف نظر وجود دارد. Strategy Analytics تخمین می زند که از سه ماهه دوم سال 2021 تا سه ماهه دوم سال جاری، حجم فروش تبلت تقریباً 15 درصد کاهش یافته است. در همین حال، موسسه تحقیقاتی IDC تخمین می‌زند که ما شاهد رشد 0.15 درصدی در این دوره زمانی بوده‌ایم.

آمار فروش تبلت

آمار IDC

تفاوت نسبتا زیادی بین آمار منتشر شده توسط دو موسسه تحقیقاتی ICD و Strategy Analytics وجود دارد. شما می توانید ارقام IDC را در جدول بالا مشاهده کنید، اما Strategy Analytics تخمین می زند که اپل در دوره آوریل تا ژوئن (سه ماهه دوم) 14.8 میلیون آیپد (12.6 میلیون دستگاه iPad) فروخته است و در قسمت بالای جدول قرار دارد. این مقدار شرکت را با 38٪ (31٪) از سهم بازار در صدر قرار داد، اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7٪ (2.89٪ بر اساس IDC) کاهش داشت.

مشخص نیست که در نهایت حق با کدام سازمان است و ما از آن اطلاعی نداریم. نکته مهم در اینجا این است که هر دو اپل را به عنوان فعال ترین شرکت در این زمینه معرفی کردند که جای تعجب نیست. طبق آمار، ظاهراً شرکت کوپرتینویی توانسته از بسیاری از شرکت های دیگر پیشی بگیرد و به این آشفتگی بازار به نفع خود پایان دهد.

وضعیت سامسونگ و لنوو و کلا اندروید جالب نیست!

آمار فروش تبلت

موسسه آمار تحلیل استراتژیک

اگرچه تبلت های سری گلکسی تب اس 8 بسیار عالی هستند، اما سامسونگ به وضوح نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و بر اساس IDC و Strategy Analytics، 10.63 درصد یا 13 درصد افت داشته و در رتبه دوم قرار گرفته است. البته در این شرایط تبلت های سامسونگ توانستند 18 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهند که سهم بسزایی در آمار فروش تبلت های اندرویدی داشت.

به طور کلی، تبلت های اندرویدی 49 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند که اولین بار در یک دهه اخیر است که این رقم به زیر 50 درصد رسیده است. در حالی که اپل با 38 درصد به سرعت به آنها نزدیک می شود. فروش تبلت های رده بالا خوب به نظر می رسد. این بدان معناست که سامسونگ احتمالاً همین میزان فروش را مدیون سری تب اس 8 است و اگر اوضاع آشفته ای وجود داشته، احتمالاً به دلیل مدل های ارزان قیمت یا اقتصادی بوده است. همچنین، هواوی باعث افت عملکرد کلی اندروید در مقایسه با همتایان اپل شده است و این را نباید نادیده گرفت.

منبع: PhoneArena

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا