آنر با بیرون آمدن از سایه‌ی هواوی می‌خواهد بازارهای غرب را تسخیر کند

حدود 20 ماه پیش، هواوی به دلیل تحریم ها و فشارهای فزاینده آمریکا مجبور به فروش آنر شد. به نظر می رسد تا مدتی پیش این دو شرکت هنوز ارتباط گسترده ای با یکدیگر داشتند و به عنوان مثال می توان به شباهت های هواوی میت 40 پرو و ​​آنر مجیک 4 پرو یا سری هواوی پی 50 و سری آنر 70 اشاره کرد. .

اما اکنون همه چیز در پشت صحنه تغییر می کند. آنر می خواهد کاملاً از زیر سایه هواوی خارج شود و هویتی کاملا مستقل برای خود بسازد.

یک طلاق کثیف

Honor Huawei

بدون شک بیرون آمدن از زیر سایه هواوی برای آنر کار ساده ای نبوده است. به طور مشخص، یکی از مدیران ارشد آنر می گوید که قبلاً نگران بسیاری از بخش های تجارت فروش تلفن نبودند، اما پس از مستقل شدن، اکنون باید همه زمینه ها را در نظر بگیرند. آنر 7 سال است که زیرمجموعه هواوی بوده و به همین دلیل فرهنگ سازمانی هواوی در ساختار این شرکت جای گرفته است.

برخی از شباهت های ظاهری و سخت افزاری گوشی های آنر با گوشی های هواوی نیز به همین مشکل برمی گردد. از طرفی معمولاً روند توسعه گوشی های موجود در بازار از حدود 2 تا 3 سال پیش آغاز شده است. بنابراین احتمالاً محصولات فعلی آنر متعلق به دورانی است که این شرکت زیرمجموعه هواوی بوده است.

ایجاد یک برند جدید و متمایز

Honor Huawei

آنر اکنون قصد دارد هر سال یک گوشی پرچمدار و یک گوشی تاشو معرفی کند. در زمانی که آنر زیرمجموعه هواوی بود، این شرکت به وضوح بر حضور خود در بازار آنلاین متمرکز بود. اما اکنون Honor می‌خواهد با ایجاد ارتباطات گسترده با اپراتورهای مخابراتی، حضور گسترده‌ای در بازار آفلاین اروپا داشته باشد.

آنر در ابتدای جدایی از هواوی حدود 8000 کارمند داشت اما اکنون تعداد کارکنان این شرکت به بیش از 13000 نفر رسیده است که از این تعداد حدود 8000 نفر در بخش تحقیق و توسعه مشغول به کار هستند. تولیدکنندگان گوشی های هوشمند باید توجه بیشتری به تحقیق و توسعه داشته باشند، در غیر این صورت خیلی زودتر از حد انتظار از رقبا عقب خواهند ماند. آنر در گذشته از دانش گسترده هواوی در این زمینه بهره می برد، اما اکنون باید به تنهایی و بدون کمک شرکت دیگری در این زمینه اقدام کند.

روی نرم افزار و گوشی های تاشو تمرکز کنید

Honor Huawei

به طور کلی، تکامل سخت افزار تلفن کار آسانی نیست، اما شرکت ها می توانند در زمینه نرم افزار سریعتر حرکت کنند. به طور خاص، Honor می‌خواهد Magic UI را کنار بگذارد و به MagicOS مهاجرت کند. هنوز مشخص نیست که این رابط کاربری جدید چه ویژگی‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت، اما در کل Honor می‌خواهد همه روابط خود را با رویکرد نرم‌افزاری هواوی قطع کند.

علاوه بر این، این شرکت قصد دارد گوشی های تاشو خود را به بازار اروپا نیز معرفی کند. در حال حاضر، سامسونگ تنها شرکتی است که گوشی‌های تاشو خود را در بازار کشورهای مختلف به مشتریان عرضه می‌کند. اما با عرضه گوشی های تاشو Honor و سایر شرکت ها در کشورهای بیشتر، سامسونگ با رقابتی قدرتمند روبرو خواهد شد.

آیا آنر در این مسیر موفق خواهد شد؟

آنر با بیرون آمدن از سایه‌ی هواوی می‌خواهد بازارهای غرب را تسخیر کند

تغییر رویکرد شرکت ها به هیچ وجه کار آسانی نیست. در حوزه فناوری که سرعت پیشرفت و تغییر فوق العاده بالاست، چالش های چنین کاری بسیار بیشتر است. اگرچه حدود 20 ماه از جدایی آنر و هواوی می گذرد، اما آنر هنوز نتوانسته هویت مستقلی برای خود ایجاد کند و همچنان به طور قابل توجهی زیر سایه هواوی است.

بنابراین در حال حاضر، باید روی رابط کاربری MagicOS تمرکز کنیم. آیا این رابط کاربری فقط از نظر ظاهری تغییر می کند یا از نظر تجربه کاربری تغییر می کند؟ در زمینه گوشی های تاشو، Honor چالش های مهمی برای غلبه بر آن دارد. تنها با تغییر نسبت صفحه نمایش، گوشی تاشو جذاب و بادوام نخواهد بود. بنابراین این شرکت باید به گوشی های تاشو از نظر دوربین، باتری، دوام بدنه، وزن و نرم افزار توجه ویژه ای داشته باشد.

بنابراین باید دید آیا آنر می تواند به نوآوری و رشد فروش خود در دوران پس از هواوی ادامه دهد یا خیر. پاسخ این سوال در ماه های آینده مشخص خواهد شد.

منبع: Android Authority

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا