آنر جای هواوی را در بازار موبایل چین پر کرده است

بر اساس گزارش جدید کانترپوینت، در سه ماهه اول سال 2022 حدود 74 میلیون گوشی به بازار چین تحویل داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال 2021 کاهش 14 درصدی را نشان می دهد. این رقم مشابه دوره اوج تاج است. به نظر می رسد محدودیت ها و موج جدید شیوع کرونا در چین و تعطیلی های گسترده منجر به کاهش قابل توجهی در عرضه تلفن شده است. در این مدت، ویوو از اوپو پیشی گرفت و به بازیگر شماره یک بازار موبایل چین تبدیل شد.

این شرکت با تصاحب 19.7 درصد از این بازار به این موفقیت دست یافت. بر اساس این گزارش، گوشی های میان رده ای مانند ویوو اس 12 و اس 12 پرو و ​​گوشی های رده پایینی مانند Y76s و Y31s در این بازار بسیار محبوب هستند. در رتبه دوم Oppo قرار دارد که سهم بازار آن در مدت مشابه سال 2021 حدود 4 تا 18 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که اپل عملکرد خوبی در بازار موبایل چین دارد و با سهم بازار 17.9 درصد در رتبه سوم قرار دارد. اگرچه ماه ها از عرضه سری آیفون 13 در سه ماهه اول سال 2022 می گذرد، آیفون 13 پرفروش ترین گوشی این کشور بود. به طور کلی، اپل توانست از سقوط هواوی نهایت استفاده را ببرد و اهمیت آن در بازار چین روز به روز بیشتر می شود.

بازار موبایل چین

مقایسه سهم بازار شرکت ها در سه ماهه اول 2021 و 2022

در این میان، آنر تنها شرکتی است که به لطف سقوط هواوی توانسته سهم بازار خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این شرکت در مدت مشابه سال 2021 تنها 5.5 درصد از بازار را در اختیار داشت، اما اکنون به لطف 17 درصد از این بازار، می تواند رتبه چهارم بازار موبایل چین را به خود اختصاص دهد. به نظر می رسد گوشی هایی مانند Honor 60، 60 Pro و 60 SE طرفداران زیادی در بازار چین پیدا کرده اند. در مقایسه، در سه ماهه اول سال 2021، هواوی سهم بازار 15 درصدی را در اختیار داشت و اکنون سهم بازار این شرکت تنها به 6.2 درصد رسیده است.

با توجه به رشد آنر و اپل، شیائومی در جایگاه پنجم این بازار قرار دارد. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که گوشی هایی مانند سری Redmi K40 و Redmi Note 11 در بازار موبایل چین بسیار محبوب هستند. از طرفی باید به فروش بالای گوشی رده پایین Redmi 9A نیز اشاره کرد.

در این گزارش آمده است که گوشی های تاشو کمتر از یک درصد از کل بازار گوشی های موبایل چین را تشکیل می دهند که البته با توجه به عرضه محدود و قیمت بسیار بالای این گوشی ها کاملا منطقی است. در نهایت در رابطه با وضعیت هواوی باید بگوییم که این شرکت نه تنها عملاً هیچ حضوری در بازار جهانی ندارد، بلکه دیگر در بازار موبایل چین قابل مشاهده نیست. مدت هاست که شایعاتی مبنی بر فروش بخش موبایل این شرکت به گوش می رسد و با توجه به اینکه وضعیت بازار موبایل هوآوی روز به روز بدتر می شود، این شرکت در نهایت چاره ای جز خروج کامل از بازار نخواهد داشت.

منبع: GSM Arena

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا