آیا همه پسوندهای دامنه ایجاد شده اند؟

آیا همه پسوندهای دامنه ایجاد شده اند؟

یک تاریخچه کوتاه برای. کام

دامنه شما مشابه پلاک اتومبیل شما است. شما باید هزینه ای بپردازید و آن را در یک ثبت دامنه مانند DMV ثبت کنید. هویت شما را به عنوان یک مالک تعریف می کند و مکان شما را در فضای سایبر مشخص می کند. در یک بازه زمانی مشخص منقضی می شود و شما می توانید آن را بصورت آنلاین (یا “متوقف کردن” آن) در جایی با میزبان وب مورد علاقه خود قرار دهید.

حتی بعد از 30 سال ، .com یکی از محبوب ترین برنامه های افزودنی هنوز است. .com مخفف Commercial – در ابتدا برای مشاغل مشخص شده بود. ابتدا قرار بود سازمان های غیرانتفاعی را نشان دهد و .net (مخفف شبکه) قرار بود به اپراتورهای فناوری شبکه مراجعه کند. تبعیض (.com /.org /.net) معنای کاملاً جدیدی به دست آورده است و اکنون در استفاده از آن نسبت به گذشته محدودتر است.

.com یکی از اولین اضافات سطح بالا به اینترنت بود و توسط وزارت دفاع ایالات متحده هدایت و نظارت می شد. با این حال ، نگهداری توسط SRI International (موسسه تحقیقات استنفورد) که مرکز اطلاعات شبکه را تأسیس کرده است انجام شد. هدف اصلی آنها کنترل تکالیف نام دامنه و ارائه خدمات دایرکتوری بود. در سال 1993 ، بنیاد ملی علوم با همکاری شبکه راه حل همکاری کرد. آنها ایده تحمیل هزینه سالانه برای افرادی که می خواهند نام دامنه را ثبت کنند ، ایجاد کرده اند. اساساً به این دلیل که از وب سایت برای اهداف دفاعی استفاده نشده است. در بدو تولد ، هزینه سالانه 50 دلار بود. 35.00 به بنیاد ملی علوم و 15.00 به دولت رفتند. در سال 1997 ، وزارت بازرگانی ایالات متحده این مسئولیت ها را به عهده گرفت. عملیات اینترنت امروز توسط VeriSign (که راه حل های شبکه را به دست آورده است) نظارت می شود.

تفاوت در پسوند دامنه

امروزه ، .com شناخته شده ترین و شناخته شده ترین پسوند در دنیای آنلاین است. این سایت فقط برای سایت های تجاری محفوظ نیست بلکه برای هر کسی (شخصی ، سازمانی یا تجاری) که به دنبال ایجاد یک وب سایت خوب و به دست آوردن مشروعیت است ، محفوظ است. حتی با معرفی وب سایت .biz در سال 2001 (که فقط برای تجارت مورد استفاده قرار می گیرد) ، محبوبیت .com کم نشده است. اولین نام دامنه ای که به طور آنلاین با .com به ثبت رسیده است در Symbol.com.com در تاریخ 15 مارس 1985 بود. شرکت آنها به توسعه رایانه کمک کرد. دوم BBN.com در تاریخ 24 آوریل 1985 ، و بعد از آن در 24 ماه مه 1985 توسط think.com. امروز ، تعداد ثبت نام .com بیش از 100 میلیون نفر است. این باعث می شود تا یک عدد – حتی در بین بزرگترین دامنه های سطح بالا – نسبت به دات نت ، .org و سایر موارد فراتر رود. در حقیقت ، نام دامنه گران می شود ، در حقیقت ، بیمه.com ​​در سال 2010 به ارزش 35.6 میلیون دلار ، holidayrentals.com در سال 2007 به 35 میلیون امتیاز رسید ، و PrivateJet.com در سال 2012 30.1 میلیون چشمگیر سفارش داد .

تقریباً 52٪ بازدید کنندگان Google از .com استفاده می کنند. با این حال .com ، .net ، .org محدود نیست و برای استفاده در دسترس عموم است. با این حال ، برخی از نامهای دامنه باز نیستند. به عنوان مثال ، .gov باید بخشی از دولت فدرال ، ایالتی یا محلی و همچنین کشورهای مستقل اصلی باشد. .edu برای دانشگاه ها یا مؤسسات آموزشی که دارای مدرک 4 ساله می باشند محفوظ است … یک مایل محدود به ادارات ارتش ایالات متحده است.

چرا نام دامنه بسیار مهم است

نام دامنه چگونه مردم شما را پیدا می کنند. آنچه مردم برای یادآوری مجدد سایت خود ، خرید محصولات و محصولات خود و خواندن مقالات شما باید به خاطر بسپارند. این یکی از مهمترین بخش های بازاریابی است. به همین دلیل می تواند به فروش شما مشروعیت بخشد و اعتماد و ارزش را به شما القا کند. نام دامنه بخش مهمی از نام تجاری شماست. نام کامل وب سایت نیز در الگوریتم رتبه بندی گوگل گنجانده شده است. هرچه رتبه بهتری داشته باشید ، شانس یافتن شما بیشتر می شود.

تفاوت بین نام دامنه

با این حال ، .com به یک دلیل محبوب تر است. هر کس می تواند نام وب سایت را در موتور جستجو تایپ کند و آن را به راحتی پیدا کند. از بعضی جهات ، .com به نوعی پیش فرض در سیستم تبدیل شده است و یادآوری یک آدرس .com برای افراد آسان است. برای نام های دامنه دیگر ، مارک های بیشتری برای عادت کردن افراد لازم است. اگر این کار به درستی انجام شود ، مهم نیست که از .com استفاده کنید. .org و .net دومین و دومین دونده محبوبیت بعد از ..com هستند. یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که برخی از ثبت نام کنندگان هزینه های اضافی را برای .org و .net شارژ می کنند. استفاده از .net اگر متناسب با برنامه برند شما باشد ، گزینه ای عالی برای یک موضوع فنی خواهد بود. اگر نام شرکت شما با خالص تمام شود ممکن است یک مزیت باشد. در استفاده از .org مراقب باشید زیرا برای موارد غیرانتفاعی در نظر گرفته شده است ، در صورت استفاده از هر چیز دیگری که می تواند منجر به بی اعتمادی در بین مصرف کنندگان شود. اگرچه بسیاری از مردم از طرح اصلی .org دور شده اند. اطمینان حاصل کنید که این برای شما و سازمان شما مناسب است. شما می خواهید از ابتدا بنیادی قوی بسازید.

بزرگترین چیزی که باید در نظر بگیرید – ایجاد یک برند کامل با محتوای معتبر و صادقانه در وب سایت خود. پیدا کردن چیزی فراموش نشدنی و مطابقت با تصویر برند شما ، پیروزی نهایی است. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید: تفاوت زیادی بین پسوند نام دامنه و رتبه بندی بهتر SEO وجود ندارد. ما مصرف کنندگان ، خوانندگان و بازدید کنندگان به موجوداتی منظم تبدیل شده اند – ما هنوز com را یک تجارت (عمدتا) و یک .org به عنوان یک سازمان (اساساً غیر انتفاعی) در نظر می گیریم. پس از آن ، تفاوت بزرگ بعدی قیمت است. به عنوان کسی که هر چیزی را می فروشد ، درک عمومی بسیار مهم است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است .com ، .org و. خالص رایج ترین است. مردم آنها را نسبت به سایر برنامه های افزودنی (مانند اطلاعات یا .biz) قابل اطمینان تر می شناسند. یک استراتژی خرید همه لوازم اضافی موجود برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی با مارک ها یا رقبا است.

من به تمام راه رسیدم ، عزیزم

از سال 1985 خیلی تغییر کرده است. از زمان آغاز حقارت سایت .com (یکی از تنها بازی های شهر) ، اکنون بیش از 100 گزینه پسوند وجود دارد. کارشناسان در هر زمینه ای می توانند گورو یا ماجراجویی هایی را در امتداد خط .ninja انتخاب کنند. همچنین روش هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از پسوند مشخص .yyer ، .london یا .club ، رشته تخصصی خود ، سایت یا سازمان خود را متمایز کنید.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا