استادیوم گوگل ممکن است پس از تعطیلی Stadia به واقعیت تبدیل شود

بر اساس آخرین گزارش، گوگل در حال بررسی خرید حق نام گذاری ورزشگاه تاتنهام هاتسپر است.

به گفته دیوید اورنشتاین از The Athletic، گوگل در حال مذاکره با تیم لیگ برتری تاتنهام هاتسپر برای خرید حق نام گذاری ورزشگاه قدیمی و سه ساله این تیم است. دنیل لوی، رئیس باسابقه تاتنهام، قبلا تایید کرده بود که اگر پیشنهادهای خوبی برای حق نام ورزشگاهشان به این تیم داده شود، قطعا آنها را بررسی خواهند کرد.

تاتنهام در سال 2017 از ورزشگاه قدیمی خود وایت هارت لین نقل مکان کرد. این تیم قبل از انتقال به ورزشگاه تاتنهام هاتسپر در سال 2019، مدت کوتاهی میزبان رقبای خود در ورزشگاه ومبلی لندن بود. بر اساس گزارش‌های اخیر، گوگل و تاتنهام در مورد خرید نام به توافقات اولیه دست یافته‌اند. حقوق این ورزشگاه البته هنوز نامی برای این ورزشگاه مطرح نشده است اما نام «استادیوم گوگل» در این مورد بیشترین شانس را دارد.

حدود یک سال پیش در یکی از شبکه های اجتماعی شایعه ای در این راستا دست به دست شد که باشگاه تاتنهام در حال مذاکره با برندهایی مانند گوگل و فدکس برای انتقال حق نام گذاری به این ورزشگاه است اما ظاهرا این مذاکرات به جایی نرسید. حالا گوگل دوباره شانس خود را آزمایش می کند.

استادیوم گوگل

بسیاری دیگر از باشگاه‌های لیگ برتر به دلیل قراردادهای حقوق نام‌گذاری، نام ورزشگاه‌های خانگی خود را تغییر داده‌اند، یکی از نمونه‌های آن، رقیب موفق‌تر تاتنهام در شمال لندن، آرسنال است که ورزشگاه آن رسما به عنوان ورزشگاه امارات شناخته می‌شود.

در سال های اخیر، گوگل قراردادهای مختلفی با تعدادی از تیم های ورزشی امضا کرده است. به عنوان مثال، در مارس 2022، این شرکت بزرگ فناوری خود را به عنوان حامی مالی تیم مک لارن فرمول 1 معرفی کرد، همچنین این شرکت سابقه قراردادهای بزرگ چند ساله با تیم های NBA و MLB ایالات متحده آمریکا را دارد. اگرچه بسکتبال فرمول 1 و NBA طرفداران زیادی دارد، اما تعداد آنها برای هواداران فوتبال به خصوص لیگ برتر انگلیس کافی نیست و در صورت امضای قرارداد گوگل با تاتنهام، می تواند بیش از هر زمان دیگری خود را در ارائه فناوری به فوتبال نشان دهد. کاربران

تاتنهام هاتسپر توانسته با عملکرد خوب خود چندین فصل جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند و همین نکته می تواند به گوگل کمک کند تا در صورت کسب حق نام گذاری ورزشگاه این تیم، در بازار بین المللی بیشتر دیده شود. اگرچه ممکن است این موضوع چندان ربطی به سرویس استریم بازی گوگل یعنی Stadia نداشته باشد، اما گفته می شود پس از تعطیلی رسمی این سرویس بازی در ژانویه سال جاری، قرارداد جدید گوگل با تاتنهام امضا و رسما اعلام خواهد شد.

البته شایان ذکر است که گوگل تنها کاندیدای خرید حق نام گذاری ورزشگاه تاتنهام نیست و برندهای دیگری نیز در حال مذاکره با این باشگاه هستند تا از این فرصت طلایی استفاده کنند. باید دید در پایان آیا گوگل می تواند حق نام گذاری این ورزشگاه را خریداری کند یا خیر.

منبع: 9To5google

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا