بازرگانیبرترین های کسب و کار

اضطراب و بلای جانگداز آن با ما چه می ­کند؟

در طول زندگی ممکن است بر اثر دغدغه­های بسیاری اضطراب داشته باشید. استرس و نگرانی شما هرچند کوتاه باشد و در لحظه، به مرور تأثیرات بسیاری بر جسم شما خواهد گذاشت. هرچه شدت اضطراب بیشتر باشد، تأثیر آن بر بدن شما هم بیشتر خواهد بود. جسمی که دیگر هیچ‌گاه نمی­توانید آن را بازیابید و به‌سلامت امروز برسانید، پس باید حسابی مراقب آن باشید. فاخته در این مسیر به شما کمک می­کند تا سلامت جسمی و روانی خود را حفظ کنید.

اضطراب با بدن شما چه می­کند؟

در دنیای امروز، استرس به بخشی از زندگی هر شخص تبدیل شده که اگر نتوانید جلو آن را بگیرید ممکن است شما را به اختلال اضطراب دچار کند. به همین خاطر باید بدانید که اضطراب چگونه روی بدن شما اثر می­گذارد تا مانع آن شوید. در این بخش از مجله فاخته قصد داریم تأثیرات استرس بر بدن را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

افزایش | افسردگی

استرس و سیستم عصبی

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که بارها برای درد در ناحیه­ای از بدن به پزشک معالجه کنید و در جواب بشنوید که از اعصاب است؛ اما سیستم عصبی مرکزی شما به صورت سالم کار می­کند و تنها اضطراب و نگرانی است که آن را تحت تأثیر قرار داده و باعث می­شود که هورمون استرس تولید کند. در نتیجه افزایش این هورمون در بدن شما احساس سرگیجه، درد، حالت تهوع و افسردگی خواهید کرد.

سیستم قلبی و عروقی

وجود دلهره و اضطراب باعث افزایش ضربان قلب می­شود در این صورت ممکن است حس درد در قفسه سینه داشته باشید که در صورت ادامه این روند احتمالاً ابتلا به فشار خون و دیگر بیماری­های قلبی بسیار بیشتر می­شود. به همین خاطر است که برای افرادی که به بیماری قلبی دچار هستند، توصیه می­شود از هر نوع شوک عصبی و استرس دور باشند.

سیستم ایمنی بدن

ضعیف بودن این سیستم باعث می‌شود بدن در برابر عوامل محیطی و هر نوع تهدید دیگری واکنش مناسب نشان ندهد و شما را به بیماری­های مختلفی دچار سازد. زمانی که شما استرس دارید، هورمون­های کورتیزول و آدرنالین در بدن شما ترشح می­شود و در ادامه آن مغز اکسیژن بیشتری دریافت می­کند بعد از رفع استرس مغز به حالت طبیعی و قبل خود بازمی‌گردد اما زمانی که اضطراب شما همیشگی باشد دیگر بازگشت به حالت طبیعی و قبل اتفاق نمی­افتد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیف می­شود.

افزایش | افسردگی

سیستم گوارش

بله تعجب نکنید استرس را می­توان بلای جانسوزی دانست که به هیچ‌یک از اعضای بدن رحم نمی­کند. داشتن اضطراب بر روی سیستم گوارش و هضم غذا شما اثر می­گذارد و به دنبال آن احساس درد معده، اسهال، بی‌اشتهایی، حالت تهوع و… خواهید داشت.

عضلات بدن

در هنگام قرار گرفتن در شرایط استرس­زا، بدن برای مقابله با هر نوع صدمه­ای خود را منقبض می­کند. بعد از رسیدن به آرامش مجدد منبسط شده و به‌اصطلاح شل می­شود؛ اما داشتن اضطراب همیشگی باعث می­شود که عضلات در حالت اتقباض باقی بمانند و در نتیجه دچار سردرد، کمردرد، بدن‌درد و… شوید. می­توانید با کمک ترفندهای معجزه‌آسا مجله فاخته این دردها را از بین ببرید و به آرامش برسید.

جمع‌بندی

تأثیر استرس می­تواند روی کیفیت خواب شما، دستگاه تولیدمثل و… هم اثر بگذارد. باید آن را جدی بگیرید. یکی از بهترین شیوه­های مقابله با اضطراب خوددرمانی است که می­توانید با ورزش و… به آن دست‌یابید. می­توانید برای داشتن آرامش و شادابی بیشتر در جسم و زندگی خود از متخصصین فاخته هم کمک بگیرید. ما در فاخته به شما کمک می­کنیم که با افسردگی و استرس خداحافظی کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا