بازرگانیبرترین های کسب و کار

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در راستای توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان

در سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین صورت گرفت.

دنیای اقتصاد: مدیر عامل شرکت مشاوره و خدمات مالی ارژن در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان و فناورانه، از امضای تفاهم‌نامه‌ای با انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت خبر داد.

آموزش | آموزشی

دکتر محمد بخشی در این راستا افزود: ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، آموزش مباحث تخصصی در حوزه مالی و اقتصادی، ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه مالی، مالیاتی و تامین مالی، تجاری‌سازی محصولات فناورانه و نوآورانه در حوزه سلامت را می‌‍توان از اهداف امضای این تفاهم‌‍نامه برشمرد. وی با اشاره به اینکه از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه کمک به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارت‌آپ‌ها در حوزه سلامت و تجاری‌سازی محصولات آن‌ها است، ادامه داد:

پایه و اساس هر استارت‌آپ؛ یک ایده می‌باشد. صاحبان ایده تجارت یا کسب‌وکارهای نوپا در مسیر موفقیت خود با چالش‌های گوناگونی مواجه‌اند. در ایران نیز همانند سایر کشورها چالش‌هایی در این حوزه وجود دارد. این چالش‌ها در مراحل مختلفی از رشد استارت‌آپ ها از جمله تهیه طرح توجیهی اقتصادی، مباحث مرتبط با حسابداری، مالیاتی و بیمه‌ای و از همه مهم‌تر در مراحل تامین مالی استارت‌آپ‌ها، مانند دریافت تسهیلات(وام)، جذب سرمایه‌گذار و استفاده از روش‌های نوین تامین مالی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی افزود؛ گروه مشاوره و تامین مالی ارژن؛ براساس توانایی و پتانسیلی که در حوزه‌های مالی، مالیاتی و تامین مالی دارد، با ایجاد امکان برگزاری رویدادهای منتورینگ، جلسات آموزشی و ارائه خدمات تخصصی در حوزه‌های مزبور درصدد است، ضمن افزایش آگاهی کارآفرینان، بستری برای موفقیت طرح‌های ایشان فراهم سازد.

دکتر بخشی با بیان اینکه در این تفاهم به سازماندهی، ساماندهی، کارآمدسازی و ارتقای سطح توانمندی‌های تخصصی، مهارتی، مالیاتی، مالی، تامین مالی کسب‌وکار و حوزه‌های مرتبط با مدیریت استارت‌آپ‌ها توجه می‌شود. همچنین با اشاره به تسهیل ارتباط و تعامل با صاحبان ایده‌های خلاق و استارت‌آپ‌ها؛ خاطر نشان کرد: همکاری در برگزاری کلاس‌ها، دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای استارت‌آپی هدفمند مرتبط با کارآفرینی و فناوری و نشست‌های تخصصی و استارت‌آپی، جهت توانمندسازی فعالان حوزه‌های سلامت از اهم موارد این تفاهم‌نامه است.

وی با تاکید بر عارضه‌یابی و شناسایی نیازهای کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مورد اشاره و کمک به رفع عارضه‌ها از طریق برگزاری رویدادهای استارت‌آپی مبتنی بر منتورینگ و آموزش و تعریف پروژه‌های همکاری و ارائه خدمات تخصصی اشاره کرد و افزود: معمولا ایجاد یک تجارت جدید همواره با دشواری و خطر شکست مواجه است. ترس از قوانین مالیاتی، بیمه‌ای؛ یا نگرانی از نرخ بهره وام بانکی و … چالش‌های ذهنی هر کارآفرینی می‌باشد. برخی از استارت‌آپ‌ها ممکن است حتی به مرحله تاسیس هم نرسند. لذا لازم است تا صاحبان این استارت‌آپ‌ها از چالش‌های پیش‌رو آگاه شوند. صاحبان استارتاپ می‌توانند با آگاهی از این موارد نسبت به رفع چالش‌ها قدم بردارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا