دنیای وب

انقلاب توییتر در ایران درسی برای مدیران اطلاعات است

سیاست موضوعی جالب است و من مطمئن هستم که همه ما نظرات خود را درباره آنچه در ایران در مورد انتخابات اخیر اتفاق می افتد داریم. با این حال ، این پست در مورد انتخابات و یا چه کسی برنده نیست. اما این در مورد جریان شگفت انگیز اطلاعات است که حتی در یک محیط محدود یا تحت کنترل شدید اتفاق می افتد. ما در قرن 21 زندگی می کنیم و این داستان آشکار درس های زیادی را برای CIO مدرن ارائه می دهد …

انتخابات ایران چه ربطی به توییتر دارد؟

نوآم کوهن از نیویورک تایمز به چگونگی اخبار از زمان شروع شورش ها نگاه کرده است. در واقع ، “انقلاب توییتر” بسیار اشتباه است. وب سایت ها ، پیام های متنی و مکالمات گاه به گاه می توانستند کار بهتری نسبت به توییتر در انتشار خبر انجام دهند. با این حال ، توییتر کار شگفت انگیزی در انتشار اخبار خارج از کشور انجام داده است.

فراموش نکنید که توییتر تنها سه سال دارد. این تأثیر بسیار بیشتر از آن چیزی است که سن ممکن است باعث شود CIOs به این باور برسند. در حالی که ممکن است با یک انتخابات مشروط روبرو نشوید ، توییتر می تواند نقش مهمی در آینده تجارت شما ایفا کند.

معنی توییتر برای شما چیست

زمان هایی در آینده وجود خواهد داشت که مدیران ارشد شما (مدیرعامل ، رئیس و غیره) می خواهند اخبار مربوط به شرکت شما را کنترل کنند و بر گفته های مردم در مورد شرکت شما کنترل چندانی ندارند. توییتر یک کانال کاملاً جدید باز کرده است تا مردم درباره شما صحبت کنند. در اینجا شش درس است که انتخابات ایران به ما در مورد این ابزار ارتباطی جدید قدرتمند می آموزد:

  • توییتر واقعاً قابل توقف نیست: پیام های توییتر (“توییت”) نوعی ارتباط شخصی است. هیچ وب سایت مرکزی را نمی توان متوقف یا مجبور به حذف اطلاعات با حکم دادگاه کرد. هیچ چیز نمی تواند جلوی این جانور را بگیرد.
  • قدرت در اعداد وجود دارد: یک توییت تنها احتمالاً چندان منطقی نیست. دو توییت توجه مردم را جلب نمی کند. اما ، فقط یک سری توییت با موضوع مشابه شروع به ایجاد یک اکوسیستم از یک رویداد یا چشم انداز می کند. این ممکن است توجه را به خود جلب کند و شروع به ایجاد گفتگو بیشتر کند.
  • مراقب خریداران باشید: به خاطر داشته باشید که هیچ کس در اینترنت نمی داند که شما سگ هستید (زبانی در سال های اولیه اینترنت). از آنجا که افرادی که در توییتر شرکت می کنند هویت ندارند ، شما واقعاً نمی توانید به گفته های آنها اعتماد کنید مگر اینکه تأیید شود.
  • خانه اطلاعات بد: ممکن است افرادی سعی کنند حقیقت را از طریق توییتر منتشر کنند ، اما ممکن است افرادی نیز سعی کنند دروغ را در توییتر منتشر کنند. چه برای کاهش قیمت سهام (یا افزایش قیمت) و چه برای جلوگیری / تشویق استثمار ، همه افراد از توییتر برای انتشار داستانهای کاملا تخیلی استفاده می کنند.
  • مردم از توییتر استفاده می کنند: مدیران ارشد اطلاعاتی همیشه باید به خاطر داشته باشند که افرادی که از توییتر استفاده می کنند اغلب افرادی هستند که از اینترنت آگاه هستند و اهل فن هستند. لازم نیست نماینده عموم مردم باشد.
  • توییتر به رسانه های اجتماعی متصل است: رسانه های محبوب توییتر را “دریافت” می کنند و آنها به دنبال کسب اطلاعات در داستان های جدید و کشف منابع اطلاعاتی هستند. این بدان معناست که تقریباً هر گوینده ای ممکن است خط مستقیم به رسانه های اصلی داشته باشد.

افکار نهایی

توییتر راه دیگری برای ارتباط با مردم است. برای اکثر ما کمی تمرین می طلبد زیرا ما سعی می کنیم بفهمیم چرا همه افراد برای ارسال 140 پیام تلفن همراه برای برقراری ارتباط وقت بگذارند ، اما ما ابزارهای دیگر زیادی داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم. با این حال توییتر (و همه نوع) اینجا باقی می ماند.

مدیران اطلاعات باید با این دنیای جدید سازگار شوند. وقتی اقدامات آینده (تصادف ، ادغام ، هواپیماربایی ، مسائل مربوط به محصولات و غیره) بر تجارت شما تأثیر می گذارد ، به طور کلی توییتر ممکن است نقشی داشته باشد. وظیفه CIO توسعه استراتژی ارتباطی است که شامل توییتر می شود. حل این مشکل به این معنی است که CIO راهی برای پیاده سازی CIO پیدا کرده است تا بقیه شرکت بتواند سریعتر رشد کند ، سریعتر رشد کند و کارهای بیشتری انجام دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا