بازرگانی

اهمیت آب آشامیدنی سالم – ضرورت تصفیه فاضلاب – شرکت آتیه انرژی تلاش

در دنیای امروز ، گزینه های دیگری برای کل انرژی موجود وجود دارد که با پیشرفت علم و فناوری می توان به آنها دست یافت ، اما اگر منابع آب زیرزمینی کاهش یابد ، هیچ جایگزینی نمی توان یافت و این واقعیت که بیش از 70٪ از حجم بدن موجودات زنده بودن آب هستند. داده ها اهمیت ویژه و بالای این نعمت الهی را نشان می دهد و ما باید در بهینه سازی مصرف آب قبل از گذشته توجه داشته باشیم تا در آینده حیات بشر به خطر نیفتد.

آب ناسالم یک مشکل گسترده است جهانی:

در مورد اهمیت آب آشامیدنی سالم ، باید بگوییم که با توجه به توسعه صنعت و رشد در تمام زمینه های صنعت ، آلودگی آب یکی از مشکلاتی است که ذهن همه را به خود مشغول کرده است و از آنجا که بشر از آب به خوبی استفاده نمی کند و حتی به صورت ایده آل. آسیب جدی به سلامت آب در آینده نزدیک ، دسترسی به آب آشامیدنی به یکی از مهمترین اهداف بشر تبدیل خواهد شد.

طبق مطالعات انجام شده در دنیای کنونی ، ورود فاضلاب انسانی به محیط زیست هنگامی که استفاده بیش از حد از شوینده ها و اسیدهای سمی صنعتی و افزودن این مواد به چاه های زیرزمینی ما را به یاد آب رودخانه و حتی آب دریا می اندازد ، و ما ما علت این آسیب هستیم. اگر در آینده به راه حلی فکر نمی کنیم ، نباید منتظر جنگ آب بین مردم کره زمین باشیم.

بسیاری از آلاینده های آب در آن حل شده است و جداسازی این مواد ناسالم نیاز به فناوری پیشرفته و گران قیمتی دارد که از نظر اقتصادی برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نکته مهم این است که هر فرد حداقل 300 تا 400 لیتر آب در روز مصرف کند ، که عمدتا برای شستن ظروف ، استحمام و آبیاری باغچه های خانه استفاده می شود ، که ممکن است فقط 2 لیتر در روز برای نوشیدن آب باشد. دست اندرکاران بخش آب در کشورها تمام تلاش خود را می کنند تا این 2 لیتر را به صورت آب سالم و آلوده به افراد تحویل دهند که کلرزنی آنها یکی از روش هایی است که این کار را با هزینه کم انجام می دهد ، اما احتمال جداسازی آب آلوده هنوز چالش ها و مسائل. این هسته اصلی جوامع بشری است.

کلر یک ماده انسانی است ، اما خطرناک است:

استفاده از کلر برای دستگاه های تصفیه آب آشامیدنی یکی از روش هایی است که برای از بین بردن آلودگی های میکروبی و خطرناک از آب استفاده می شود. پس از استفاده از کلر ، مقداری کلر در آب باقی می ماند ، بنابراین آب سالم می ماند و از رسوب ید در مجاری شهری جلوگیری می کند.

اما در پایان اگر کلر در آب باقی بماند می تواند به سلامت مصرف کنندگان آن آسیب برساند.

چندین ماده عالی در آب وجود دارد که در صورت ترکیب با کلر ، ماده ای به نام تری هالومتان تشکیل می شود که اکنون دانشمندان ثابت کرده اند که سرطان زاست.

کلر در تماس با مو و بدن انسان مضر است ، یا استنشاق در وان ها و استخرها برای افراد مبتلا به بیماری های ریوی مناسب نیست.

وجود پساب های دارویی در آب شهر:

طبق تحقیقات دانشمندان ، در شهرهای بزرگ ، موادی که در صنعت داروسازی استفاده می شود به آبهای زیرزمینی نفوذ کرده اند.

موادی که در داروها و آنتی بیوتیک ها وجود دارند و در داروخانه ها و بیمارستان ها وارد فاضلاب می شوند و در تصفیه خانه های فاضلاب از آب جدا نمی شوند زیرا کاملاً در آب حل می شوند. ) به طور کلی از نظر اقتصادی در مقیاس بزرگ مقرون به صرفه نیست. اما نصب بسته تصفیه فاضلاب در این منطقه می تواند مشکل چنین پساب هایی را به حداقل برساند.

وجود آرسنیک در آب آشامیدنی:

آرسنیک از طریق فرآیندهای برخی صنایع وارد فاضلاب می شود. این صنایع عبارتند از: – فاضلاب تولید شده از صنعت دباغی – فاضلاب حاصل از صنایع سرامیک – فاضلاب ناشی از استخراج معادن نیز باعث ورود آرسنیک به آب می شود.

آرسنیک ماده ای مخرب برای سلامتی (سمی) است که در آب یافت می شود و توانایی جلوگیری از عملکرد آنزیم ها را دارد و منجر به انسداد آنزیم می شود. این نمک آرسنیک توسط معده در بدن جذب می شود. لازم به ذکر است که آرسنیک نیز توسط پوست و ریه ها جذب می شود.

اثرات منفی آرسنیک بر روی آب در بدن انسان:

– اشتها را کاهش می دهد

– وزن بدن انسان را کاهش می دهد

– پدیده درد معده

آرسنیک می تواند باعث اختلالات عصبی شود

آرسنیک در برخی موارد می تواند باعث ایجاد زخم در دست و پا شود که حتی در برخی موارد می تواند باعث سرطان شود.

وجود سرب در آب آشامیدنی:

چگونه سرب وارد آب می شود؟:

برای آبی که کارخانه های تولید باتری در فاضلاب می گذارند ، برای آبی که کارخانه های مهمات در جدول آب قرار می دهند و قرار است به آب آشامیدنی تبدیل شود و ما از آن استفاده می کنیم.

شرح ویژگی اصلی:

سرب یک عنصر رسمی است که توانایی تجمع در بدن را دارد. بدن ما فوراً به کلسیم نیاز دارد ، که متأسفانه می تواند کلسیم را دوباره پر کند و در نهایت باعث اختلالات استخوانی شود.

وقتی سرب وارد بدن انسان می شود وقتی انسان تب دارد ، سرب می تواند به سیستم عصبی ، دستگاه گوارش بدن و کلیه ها آسیب برساند. .

داستان از این قرار است که در آن زمان ثروتمندان می توانستند از آب لوله کشی استفاده کنند و از آنجا که لوله ها از سرب ساخته شده بودند ، فرزندان آنها به تدریج عصبی می شدند. سرب باعث اختلال در عملکرد کامل مغز این کودکان می شود. در آینده ، همین کودکان قرار بود ثروتمند و حکمران رم شوند و اداره رم را به دست بگیرند و به همین دلیل با گرسنگی مردان و کمبود کارمند روبرو شدند.

آیا می دانید اگر نوشیدن آب بی خطر نباشد باعث مرگ زودرس می شود؟

طبق آمار ، طی 10 سال آینده 500 میلیون نفر از دسترسی به آب آشامیدنی محروم خواهند شد؟ و اگر اینگونه نباشد ، تا سال 2025 تعداد کشته شدگان در زمین ممکن است از هر جنگی که ممکن است شروع شود بیشتر باشد. ریبا می توان گفت

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اخیراً اعلام کرده است که از هر بیماری در جهان یک بیماری ناشی از آب ناسالم است و می توان گفت تقریباً 6٪ مرگ و میر ایجاد می کند.

بیماری های روزمره نیز ناشی از آب ناسالم است.

بیماری های ناشی از آب ناسالم و ناسالم چیست؟

بیماری های فوق به دلیل آلودگی میکروبی آب است. در آن صورت ، سیستم عصبی بدن و چشم ها اصلی ترین اندام های بدن هستند که در نتیجه این بیماری ها آسیب می بینند.

در کشورهای متمدن و ثروتمند ، آلودگی آب فقط 1٪ از جمعیت را می کشد ، در حالی که در کشورهای توسعه نیافته 23٪.

نقشه ای که فاضلاب را با آب آشامیدنی تخلیه می کند.

کارخانه هایی که صنایع غذایی ، آشامیدنی و فاضلاب شهری را تولید می کنند ، مسئول 44٪ آلودگی آب در جهان هستند.

صنایع نساجی حدود 13٪ از آب آشامیدنی و شهری آلوده را بر عهده دارند. اگر یک بسته تصفیه فاضلاب برای این پساب ها نصب شود ، می توان میزان آسیب به آب های زیرزمینی را به حداقل رساند.

توصیه های لازم در مورد طیور و دامهای انسانی: با توجه به اینکه دستگاه تصفیه آب صنعتی توسط اسمز معکوس می تواند تا 90٪ آب موجود در آب نرم و بدون نمک را تبدیل کند ، توصیه می شود کشاورزان و مرغداران عزیزی که از سفره های زیرزمینی استفاده می کنند از آب استفاده کنند برای از بین بردن آلاینده های موجود در آب که از آلاینده ها جدا می شوند مانند باقی مانده های کلر آزاد ، نیترات ، سرب و … از شیرین کننده های صنعتی استفاده کنید. از آب به آب آشامیدنی.

و ما انتظار داریم محیط زیست هنگام بحث در مورد تصفیه پساب جدی تر باشد و با الزام به نصب بسته تصفیه پساب برای صنایعی كه باعث ایجاد مشكلات زیست محیطی و آلودگی آبهای زیرزمینی می شوند ، از سلامت نسل آینده اطمینان حاصل كنند.

شرکت آتیه انرژی تلاش پروژه های موفقی را در زمینه ساخت بسته های تصفیه آب صنعتی و بسته های تصفیه فاضلاب انجام داده است که امیدواریم با ارائه خدمات خوب بتواند در خدمت شما عزیزان باشد.

در مقالات دیگر در مورد فواید آب آشامیدنی و تأثیرات آب آشامیدنی در پیشگیری و درمان شانزده بیماری ، توضیحات خوبی ارائه شده است که توجه شما را به خواندن آن جلب می کنیم – برای اطلاعات بیشتر ، به لینک زیر مراجعه کنید

https://www.atie-energy.com/fa/News/Detail/٪D8٪AF٪D8٪B1٪D9٪85٪D8٪A7٪D9٪86-٪D8٪A8٪DB٪8C٪D9٪ 85٪ D8٪ A7٪ D8٪ B1٪ DB٪ 8C-٪ D8٪ A8٪ D8٪ A7-٪ D8٪ A2٪ D8٪ A8-٪ D8٪ B4٪ D8٪ B1٪ D8٪ A8

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%A8-%D8%A2%D8%B4%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D9%81/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 02:38:33

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا