اپل سهم قابل‌توجهی از بازار ایربادز را به سامسونگ واگذار کرد

طبق تحقیقات Counterpoint، اپل که در حال حاضر پرفروش‌ترین برند ایربادز است، بخش عمده‌ای از سهم بازار خود را به گلکسی بادز سامسونگ واگذار کرده است.

اگرچه ویروس کرونا از ابتدا بر تولید گوشی‌های هوشمند تأثیر منفی گذاشته و شاهد کاهش تعداد گوشی‌های تولیدی نسبت به تقاضای مصرف‌کننده بوده‌ایم، اما در روند ساخت ایربگ مشکل چندانی وجود نداشت (هرچند مشکلی وجود داشت). و شرکت هایی که اختیار فروش این محصولات را دارند ادامه می دهند. بازار گجت های پوشیدنی در حال رشد است، اما از زمانی که شرکت ها تصمیم گرفتند هندزفری را از جعبه گوشی های خود بیرون بیاورند، رشد چشمگیری داشته و شرکت ها را مجبور به تمرکز روی آن کرده است.

اپل در حال حاضر رتبه اول بازار ایرباس را دارد. این شرکت آمریکایی که اغلب پیشرو در گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند و ایرباد است، در دو سال گذشته نیز پیشتاز بوده است، اما در سال 2021 بخش عمده‌ای از سهم بازار خود را به سامسونگ، گلکسی بادز، که بسیار حرفه ای.روزها.که بگویند تسلیم شدند.

به طور کلی، فروش باد در سال 2021 از 230 میلیون به 300 میلیون افزایش یافته است که نسبت به سال 2020 افزایش 24 درصدی را نشان می دهد. البته کانترپوینت این درصد را 33 درصد پیش بینی کرده است، اما وضعیت شدید ناشی از انفجار ویروس کرونا. ، از فروش طبق انتظار شرکت ها در بخش های مختلف جلوگیری کرد که یکی از آنها ایربگ است.

البته تاج تنها بخشی از داستان است. می توانیم اپل را به عنوان بهترین برند در این زمینه مقصر بدانیم، زیرا این شرکت آمریکایی با عرضه ایرپاد 3 بسیار دیر کرده است. بسیاری از تحلیلگران و منابع خبری پیش بینی می کردند که این شرکت نماینده جدید خود را زودتر معرفی کند، اما این اتفاق نیفتاد. در عوض، شرکت های دیگری مانند سامسونگ محصولات زیادی را روانه بازار کرده اند تا جایگزین مناسبی برای ایرپاد 3 در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

البته اپل به محض معرفی ایرپاد 3 موفق شد در سه ماهه چهارم سال گذشته در صدر جدول فروش قرار گیرد، بنابراین این شرکت متوجه شد که اگر زودتر معرفی می شد قطعا بهتر از چیزی بود که اکنون می بینیم. فروش ایرباس ممکن است بیش از 24 درصد رشد داشته باشد.

اپل ایرباس سامسونگ

البته، فکر نکنید که اپل فقط به ایرپاد 3 نیاز داشت تا در صدر قرار بگیرد، زیرا ایرپاد 2 و ایرپاد پرو نمی توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. برعکس در مورد بادهای قدیمی اپل صادق است. این محصولات با عملکرد بی بدیل خود در توزیع محتوای صوتی، به کل شرکت آمریکایی این امکان را داده اند که در فروش گجت های پوشیدنی در مقایسه با سال 2020 حدود 5 درصد رشد داشته باشد که اگرچه خوب است، اما کافی به نظر نمی رسد.

همین افزایش 5 درصدی فروش کافی بود تا این شرکت حدود 4 درصد از کل سهم بازار خود را از دست بدهد که مطمئنا برای اپل و سرمایه گذاران این شرکت خبر خوبی نیست. جالب اینجاست که سهم شیائومی از سال 2020 تغییر چندانی نکرده و در همان 9 درصد باقی مانده است، اما سامسونگ که امروزه تمرکز ویژه‌ای روی بخش گجت‌های پوشیدنی دارد، توانست حدود 0.5 درصد رشد کند.

سامسونگ همچنان در جایگاه سوم قرار دارد که به لطف گجت های باکیفیت مانند Galaxy Buds 2 و Buds Pro توانسته نظر کاربران را جلب کند. این دو محصولی بودند که در رشد حدود 33 درصدی شرکت های کره ای در فروش ایربگ نقش بسزایی داشتند.

باید دید بازار ایرباس با ایرپاد 3 موجود در بازار چه تغییری خواهد کرد که قطعا تاثیر منفی بر محبوبیت سری گلکسی بادز خواهد داشت. به نظر می رسد سامسونگ تا ماه آگوست هیچ بادی را رها نخواهد کرد، بنابراین بعید است که جایگاه خود را در بازار تغییر دهد. از سوی دیگر، مصرف کنندگان قطعا به خرید ایرپاد 3 ادامه خواهند داد و این شرکت آمریکایی احتمالاً قبل از اینکه سامسونگ بخواهد اپل را تصاحب کند، رشد قابل توجهی خواهد داشت.

منبع: PhoneArena

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا