اپل میزان سفارشات آیفون 14 را 10٪ کاهش داد

به نظر می رسد اپل می خواهد میزان سفارشات آیفون 14 را 10 درصد کاهش دهد در حالی که پیش بینی ها حاکی از تقاضای بالای این سری است.

از زمانی که اخبار سری آیفون 14 منتشر شد، بسیاری از تحلیلگران، افشاگران، منابع خبری موثق و غیره. معتقد بود اپل با این سری می تواند رکورد فروش را بشکند. آنها معتقد بودند و هنوز هم معتقدند که مصرف کنندگان تمایل زیادی به خرید این سری خواهند داشت، زیرا اپل می خواهد یک آیفون بزرگ اما نه چندان گران قیمت را با نام Max یا Plus به مجموعه اضافه کند و از طرف دیگر ظاهراً قیمت اصلا یک مدل استاندارد تغییر نخواهد کرد

اما با تمام این تفاسیر ظاهرا اپل مجبور شد تا 10 درصد از میزان سفارش آیفون 14 کم کند. این کاهش تقاضا به دلیل مشکلات زنجیره تامین است، نه تقصیر اپل. همانطور که به نظر می رسد TSMC که بزرگترین تامین کننده تراشه در جهان است و اپل تنها برای تامین پردازنده های مورد نیاز گوشی های خود با این شرکت همکاری می کند، با مشکل بزرگی مواجه است.

سه شرکت بزرگ که مشتریان TSMC نیز هستند، سفارشات خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. از جمله این شرکت ها می توان به Nvidia و AMD اشاره کرد که به همراه اپل باید چنین تصمیمی می گرفتند. با این حال، TSMC به آینده خوشبین است و معتقد است که وضعیت بهتر خواهد شد. اپل می خواهد در موج اول فروش محصولات خود 90 میلیون دستگاه تولید کند که 10 درصد کاهش می یابد. 9 میلیون.

همچنین گفته می شود وضعیت زنجیره تامین در نیمه دوم سال بدتر خواهد شد. زیرا جنگ اوکراین نیز بر آنها تأثیر بدی گذاشت. اکنون نمی دانیم سازندگان گوشی های هوشمند چگونه می خواهند با این مسائل کنار بیایند. این مشکلات گریبان شرکت ها را گرفته است در حالی که این روزها تقاضای زیادی برای گوشی های هوشمند وجود دارد.

مینگ چیکو، یکی از تحلیلگران مشهور اپل، اخیرا اعلام کرده است که تقاضا برای سری آیفون 14 در چین بسیار بیشتر از زمانی است که آیفون 13 وارد بازار این کشور شود. این بدان معناست که اپل باید امسال روی تولید آیفون تمرکز کند، اما به نظر می رسد برنامه های این شرکت آمریکایی با وجود مشکلات پیش رو طبق برنامه پیش نمی رود.

منبع: 9to5Mac

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا