بازاریابی اینترنتی – جوانب مثبت و منفی

استفاده از بازاریابی اینترنتی روشی مؤثر برای ارتقاء خدمات و محصولات یک شرکت است ، اما چالش هایی وجود دارد ، چه مطلوب و چه منفی ، که می تواند برای چقدر مؤثر باشد. صنعت جهانی بازاریابی اینترنتی با سرعت زیادی در حال گسترش است و اکنون میلیاردها دلار ارزش دارد که نشان می دهد که باید مؤثر باشد. در نتیجه قرار دادن مشاغل خود در اینترنت و استفاده از اینترنت برای بازاریابی شرکت های خود ، شاهد افزایش فروش آنها بوده ایم.

مزایای بازاریابی آنلاین

• هنگامی که یک شرکت از بازاریابی آنلاین استفاده می کند ، به آنها دسترسی گسترده ای می دهد تا مشتریان بالقوه جدیدی را در سطح جهانی پیدا کنند که بدون استفاده از اینترنت از آنها اطلاعاتی در مورد آنها نخواهد داشت. به سادگی تبلیغات خود را به صورت آنلاین قرار دهید و مشتریان بالقوه در سراسر جهان می توانند آن را ببینند.

• ارتقاء مشاغل شما در اینترنت ارزان تر از سایر روش های بازاریابی است ، بنابراین تبلیغ شرکت های متوسط ​​و کوچک برای خدمات و محصولات خود راحت تر است.

• استفاده از اینترنت به شما امکان می دهد با مشتریان خود در تماس باشید حتی اگر شرکت شما از حریم خصوصی برخوردار باشد یا تخفیفی را ارائه دهد ، این اطلاعات می تواند به سرعت به مشتریان شما برسد تا آنها بتوانند فوراً از آنچه ارائه می دهید بهره مند شوند.

• می توانید بازخورد فوری را از مشتریان دریافت کنید

این باعث صرفه جویی در وقت و تلاش می شود زیرا به جای نماینده خدمات در پاسخ به سوالات مشتری شما ، شرکت می تواند یک برگه حقوقی حاوی کلیه اطلاعات مربوط به خدمات یا محصول را در وب سایت خود بدست آورد تا مشتری بتواند آن را مشاهده کند تا جواب یک سؤال را پیدا کند ..

• وب سایت شما خدمات 24/7 برای خرید محصول یا خدمات شما ارائه می دهد.

پایین آمدن بازاریابی اینترنتی

• اگرچه اینترنت دسترسی گسترده تری به شرکت می دهد ، هزینه راه اندازی وب سایت می تواند زیاد باشد. برای ساخت وب سایت خود به سخت افزار ، نرم افزار ، هزینه تعمیر و نگهداری و هزینه مناسب نیاز خواهید داشت. دیدن سود از بازاریابی اینترنتی می تواند مدتی طول بکشد.

• بسیاری از مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول از اینترنت استفاده می کنند اما ترجیح می دهند آن را بصورت حضوری خریداری کنند. به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما تلفن را به فروش می رساند ، ممکن است مشتری بالقوه برای بازدید از تلفن های مختلف و مشخصات فنی به وب سایت شما مراجعه کند ، اما سپس به فروشگاه رفته و تلفن مورد نظر خود را خریداری می کند. سایت به آنها امکان داد به جای انجام این کار در فروشگاه ، مقایسه هایی انجام دهند.

شما همیشه باید اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی شما به دلیل قوانین در حال تغییر سریع تجارت ، قدیمی نیست

قرار گرفتن در معرض فعالیت های کلاهبرداری

لمس انسانی را که در فروشگاه می کنید فاقد آن است

• به شدت وابسته به فناوری است و این باعث می شود وب سایت شما در برابر خطاهای فنی آسیب پذیر باشد.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا