بازاریابی اینترنتی – مزایا و معایب

به نظر می رسد اخیراً همه در سبد خرید بازاریابی اینترنتی مشغول انداختن هستند. در مسابقه گسترش مشاغل خود به صورت آنلاین ، بسیاری از شرکتهای موفق فراموش می کنند که از خود سؤالاتی سخت راجع به آنچه انجام می دهند ، چه انتظاراتی دارند و برنامه آنها برای برآورده کردن آن انتظارات چیست؟

اینترنت می تواند ابزاری قدرتمند باشد که می تواند شما را در کنار شرکت های بزرگ قرار دهد. از طرف دیگر ، شرکت های دیگر ممکن است پول بیشتری برای پرداخت هزینه تبلیغات بپردازند. در اینجا برخی از مواردی که باید در هنگام تحلیل استراتژی بازاریابی آنلاین خود به خاطر بسپارید ، ذکر شده است.

از بازاریابی آنلاین استفاده کنید

فروشگاه شما 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته باز است. علاوه بر این ، مشتریان می توانند به نقاط مختلف دنیا برسند و در هر زمان که بخواهند می توانند خرید کنند

– هزینه پخش پیام شما برای هر چیزی ارزش ندارد. ارسال ایمیل به پایگاه اشتراک شما بسیار ارزانتر از ارسال ایمیل از طریق پست است

– مشترکین را می توان تقریباً فوراً از طریق ایمیل به روز کرد. بازدید کنندگان سایت شما می توانند اطلاعات دقیقی در مورد هر بازدید دریافت کنند. اگر اقدام به فروش می کنید ، مشتریان پس از باز کردن ایمیل خود می توانند خرید خود را با تخفیف واقعی انجام دهند

– اگر مشاغل حساس به اطلاعات مانند یک شرکت حقوقی ، روزنامه یا مجله آنلاین دارید ، می توانید بدون نیاز به استفاده از شرکت حمل و نقل ، محصولات خود را مستقیماً به مشتریان خود تحویل دهید.

مضرات بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین رایگان نیست. هزینه نرم افزار ، سخت افزار ، طراحی وب سایت ، نگهداری سایت ، هزینه های توزیع آنلاین و البته زمان باید در هزینه ارائه خدمات یا محصول در نظر گرفته شود.

تقریباً بیش از 50٪ خانوارها بصورت آنلاین خرید می کنند. در حالی که این تعداد به رشد خود ادامه می دهد ، به کمتر از دو سه خانواده می رسید.

اینترنت هنوز هم منبع جمع آوری اطلاعات برای اکثر مشتریان شما است. در میان تعداد بازدید کنندگان سایت شما ، اکثریت قریب به اتفاق بازدیدکنندگان که انگیزه خرید دارند ، این کار را بصورت حضوری انجام می دهند. بسیاری از افراد هنگام خرید تعامل مستقیم را ترجیح می دهند. اگر یک تجارت کوچک با یک مکان دارید ، این ممکن است مانع از خرید مشتریان شود.

– به دست آوردن اطلاعات قدیمی در سایت خود آسان تر است ، بنابراین زمان بروزرسانی ها بسیار مهم است

هیچ جایگزینی برای خدمات خوب قدیمی مشتری وجود ندارد. بیشتر بازاریابان آنلاین فاقد خدمات و سوالات مشتری هستند. در نتیجه ، بسیاری از بازدید کنندگان آنلاین سایت شما قبل از تماس با شما ، سایت شما را به عنوان سرویس بد ترسیم کرده اند. و اکثر وب سایت ها فاقد تحرک هستند ، و این باعث می شود بازدید کننده نتواند آنچه را که جستجو می کند پیدا کند. بسیاری از سایتها با هدف بازاریابی ایجاد شده اند و نه از دیدگاه مشتری خدمات.

آیا سایت شما امن است؟ آیا مشتری شما این را می داند؟ کلیشه های نادرست زیادی درباره ایمنی اینترنت وجود دارد. در نتیجه ، بسیاری از بازدید کنندگان مایل به استفاده از کارت اعتباری خود برای خرید نیستند. ترس از سرقت اطلاعات کارت اعتباری آنها یک خطر واضح و خطرناک برای بازدید کنندگان شما است

در حال حاضر رقابت زیادی برای محصول شما وجود دارد. تا زمانی که بازدید کننده شما را پیدا کند ، در حال حاضر روی بسیاری از لینک ها کلیک کرده است. مگر اینکه آنها بتوانند آنچه را که به سرعت جستجو می کنند پیدا کنند ، از بین می روند.

– بسیاری از بازدید کنندگان وب چیزی را به صورت رایگان انتظار دارند. چه چیزی برای ارائه آنها دارید؟

بسیاری از جوانب مثبت و منفی بازاریابی آنلاین وجود دارد. برای شما مهم است که هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی آنلاین ، هریک از آنها را در نظر بگیرید. هر دو معایب را می توان برطرف کرد ، اما تنها درصورتی که به تجربه مشتری از دید مشتری خود نگاه کنید ، نه به عنوان یک بازاریاب اینترنتی.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا