بازاریابی شبکه های اجتماعی ، حقیقت و دروغ

به نظر می رسد بازاریابی در شبکه های اجتماعی آخرین کلید واژه هرکسی است که می خواهد حضور و فروش آنلاین خود را افزایش دهد ، اما آیا بازاریابی رسانه اجتماعی (SMM) تنها آنچه لازم است ، است؟

این روزها شرکت های SMM شروع به ظهور در همه جای کشور کرده اند و آنها به هرکسی که گوش دهد اهمیت رسانه های اجتماعی مانند Facebook twitter و YouTube برای تجارت شما مهم است ، می گویند ، اما برای مشاغل کوچک و متوسط ​​، آنها این کار را انجام می دهند شبکه های بازاریابی شبکه های اجتماعی که واقعاً مطابق با همه هیاهوی تبلیغاتی هستند؟ آیا واقعاً صرف یک ثروت اندک برای استخدام SMM ارزش آن را دارد؟ و آیا کسی واقعاً قبل از استخدام شخصی برای ایجاد یک صفحه تجاری فیس بوک ، تحقیق خود را در این مورد انجام داده است؟ برخی از شرکت های SMM مواردی مانند (رایگان) صفحات تجاری فیس بوک را با قیمت 600 تا 1000 دلار یا بیشتر راه اندازی می کنند و به مشتریان خود می گویند که نیازی به وب سایت ندارند زیرا فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است و همه دارای حساب فیس بوک هستند. حال اگرچه ممکن است درست باشد که فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است و بله ، اعضای فیس بوک مصرف کنندگان بالقوه ای هستند ، اما سوال اصلی این است که آیا آنها واقعاً خرید می کنند؟ شرکت های بازاریابی شبکه های اجتماعی خوشحال هستند که به نکات مثبت رسانه های اجتماعی مانند تعداد افرادی که از فیس بوک استفاده می کنند یا تعداد توییت های ارسال شده در سال گذشته ، تعداد افرادی که فیلم های YouTube را مشاهده می کنند و غیره اشاره می کنند ، تصویر کامل؟ من یک بار در یک سمینار تجاری در کنار یک “متخصص” SMM نشستم که در مورد مزایای شگفت انگیز ایجاد یک صفحه کسب و کار در فیس بوک برای مشاغل کوچک (البته با او) و فروش در فیس بوک صحبت می کرد. بنابراین ، شیفته مشاوره فوق تخصص “فوق” شدم و او را در فیس بوک جستجو کردم و فقط فهمیدم که او فقط 11 دوست در فیس بوک دارد (شروع خوبی نیست). من به عنوان تحقیقاتی که در حال حاضر جوزف هستم ، تصمیم گرفتم SMM را از نظر فروش خوب بررسی کنم تا ببینم آیا واقعاً م worksثر است ، چه کسی کار می کند و چرا او این کار را انجام داده است. چرا بازاریابی شبکه های اجتماعی به نفع آنهاست؟ آیا کسب و کارها باید برای فروش به شبکه های اجتماعی اعتماد زیادی کنند؟

من به عنوان یک توسعه دهنده وب ، به طور مداوم (و اکنون به طور فزاینده ای) با چالش های مختلف شبکه های اجتماعی روبرو شده ام ، زیرا مشتریان بالقوه می گویند که داشتن یک وب سایت خوب به نظر می رسد اما دارای یک صفحه تجاری در فیس بوک است و توسط منابع مختلفی به آنها گفته شده است (همیشه ناشناخته ” آنها “) شبکه های اجتماعی کاری است که باید انجام شود ، اما پس از بحث در مورد نیازهای آنها ، کاملاً روشن می شود که این مشتریان بالقوه نمی دانستند که چرا برای تولید فروش آنلاین به رسانه های اجتماعی یا SMM نیاز دارند ، آنها فقط آن را می خواستند. برای مشاغل کوچک و متوسط ​​، من همیشه ایجاد یک وب سایت با کیفیت برای هر نوع شبکه اجتماعی را توصیه کرده ام ، چرا؟ خوب ، این بسیار ساده است زیرا رسانه های اجتماعی نیز همینطور هستند اجتماعی رسانه ها و شبکه های اجتماعی اجتماعی شبکه هستند نه رسانه های تجاری و شبکه های تجاری (که ممکن است بیشتر به LinkedIn شباهت داشته باشند). من می دانم که این ساده به نظر می رسد ، اما درست است و آمار از آن پشتیبانی می کند. حقیقت این است ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی نتواند به شما بگوید که فیس بوک یک شبکه اجتماعی است و موتور جستجو نیست و با وجود تقریباً تمام کاربران فیس بوک و کاربران گوگل ، مردم از فیس بوک به همان روشی که از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند استفاده نمی کنند ( که حدود نیمی از بازار موتورهای جستجو) ، یاهو و بینگ را برای جستجوی مشاغل یا محصولات تشکیل می دهد. آنها برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان و یا اخبار و سرگرمی ها از آن استفاده می کنند. در مطالعه اخیر موسسه IBM برای ارزش تجاری ، حدود 55٪ از کل کاربران شبکه های اجتماعی اظهار داشتند که آنها از طریق شبکه های اجتماعی با مارک ها تعامل ندارند و تنها حدود 23٪ از آنها از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مارک ها استفاده می کنند. در حال حاضر از بین تمام افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و یا عمدا یا ناخواسته با مارک های تجاری ارتباط برقرار می کنند ، اکثریت (66٪) اظهار داشتند که قبل از اینکه بتوانند با یکدیگر تعامل کنند باید احساس کنند که این شرکت در حال برقراری ارتباط واقعی است.

بنابراین چگونه از بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟ و آیا ارزش انجام آن را دارد؟

خوب ، اول از همه ، من می گویم داشتن یک وب سایت بهینه شده باعث می شود بیشتر در کسب و کار شما صرفه جویی شود که رسانه های اجتماعی در بیشتر موارد برای شما به ارمغان می آورند ، به خصوص اگر شما یک کسب و کار محلی کوچک تا متوسط ​​هستید زیرا افراد بیشتری “Port آرایشگر ‘Macquarie’ بیش از هر زمان دیگر در هر سایت رسانه های اجتماعی به یک موتور جستجو مانند Google ، Yahoo و Bing دسترسی پیدا می کند و اگر وب سایتی ندارید تمام این تجارت بالقوه را از دست می دهید. با این وجود ، با وجود همه آمارها (خیلی خوب نیست) ، من هنوز هم فکر می کنم که استفاده از رسانه های اجتماعی به همان روشی که امروزه بسیاری از متخصصان SMM انجام می دهند برای کسب و کارها خوب است ، چرا؟ زیرا به وضوح آنطور که ادعا می کنند کار نمی کند. اساساً ، شرکت ها و شرکت های SMM به طور کلی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک را به عنوان یک بازار جدید آماده برای انتخاب مشاهده می کردند و هنگامی که فیس بوک میلیون ها کاربر را از بنیانگذار PayPal پیتر تیل شروع به جذب 500000 دلار برای 7٪ از شرکت کرد (در ژوئن 2004) و از آنجا که تعداد کمی از شرکتهای سرمایه پذیر در فیس بوک و در اکتبر 2007 سرمایه گذاری کرده اند ، مایکروسافت اعلام کرد که 1.6 درصد سهام فیس بوک را به قیمت 240 میلیون دلار خریداری کرده است. اما از ابتدای فروتنانه فیس بوک تاکنون (2012) SMM و شرکت ها نتوانسته اند واقعاً از تعداد گسترده کاربران آنلاین فیس بوک بهره مند شوند. حقیقت این است که ، تعداد با خریداران برابر نیست. آیا به نفع یک شرکت بازاریابی شبکه های اجتماعی است که در مورد شبکه های اجتماعی صحبت کنند؟ کاملا. آیا در شبکه های اجتماعی مانند علاقه فیس بوک است که مردم فکر می کنند شرکت ها می توانند از طریق تبلیغات و بازاریابی با آنها مقادیر زیادی را بفروشند؟ البته همینطور است در اوایل سال 2012 ، فیس بوک فاش کرد که درآمد آن 65٪ از سال قبل به 1 میلیارد دلار رسیده است ، زیرا درآمد حاصل از تبلیغات تقریباً 90٪ به 3.71 میلیارد دلار رسیده است ، بنابراین مشخص است که مفهوم SMM به نفع آنهاست اما هست کار برای شما؟ خوب … نه از نظر آماری ، اما این لزوما به این معنی نیست که هرگز نخواهد شد.

من فکر می کنم تفاوت اصلی بین شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو در هدف است. افرادی که از گوگل استفاده می کنند عمداً چیزی را جستجو می کنند ، بنابراین اگر به دنبال آرایشگاه می گردند ، این همان چیزی است که در آن زمان خاص به دنبال آن هستند. با چیزی مانند فیس بوک ، هدف اصلی معمولاً برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است. در اکتبر 2008 ، مارک زاکربرگ خود گفت ، “من فکر نمی کنم از رسانه های اجتماعی به همان روشی که جستجو (موتورهای جستجو) بدست آورده اند ، می توان درآمد کسب کرد … در سه سال دیگر ، ما باید مدل کامل را کشف کنیم. اما امروز تمرکز اصلی ما این نیست. ” یکی از بزرگترین مشکلاتی که مشاغل با شبکه های اجتماعی و SMM با آن روبرو هستند ادراک است. طبق مطالعه ارزش IBM موسسه IBM ، “فاصله قابل توجهی بین آنچه شرکت ها فکر می کنند مصرف کنندگان به آن اهمیت می دهند و آنچه مصرف کنندگان می گویند از تعاملات رسانه های اجتماعی خود با شرکت ها وجود دارد ، وجود داشت.” به عنوان مثال ، در جامعه امروز مردم فقط توصیه ها ، پسندیدن ها ، نظرات یا جزئیات را در فیس بوک به شما تحویل نمی دهند بدون اینکه در ازای آن چیزی دریافت کنند ، بنابراین جمله قدیمی “این چه فایده ای برای من دارد” وارد بازی می شود بنابراین دلیل اصلی اکثر مردم برای تعامل با مارک ها یا مشاغل در شبکه های اجتماعی ، تخفیف گرفتن است ، با این حال خود مارک ها و شرکت ها معتقدند که دلیل اصلی تعامل مردم با آنها در شبکه های اجتماعی ، یادگیری محصولات جدید است. برای مارک ها و شرکت ها ، دریافت تخفیف تنها دوازدهم در لیست دلایل تعامل مردم با آنها است. اکثر شرکت ها فکر می کنند رسانه های اجتماعی باعث افزایش حمایت می شوند ، اما فقط 38٪ از مصرف کنندگان موافق هستند.

اگر می خواهند نوعی نتیجه را از خود ببینند ، مشاغل باید راه های ابتکاری تری برای ارتباط با رسانه های اجتماعی پیدا کنند. ابتکارات خوبی وجود داشت که در مطالعه IBM در مورد شرکتهایی که نوعی معامله در مورد چگونگی استفاده از رسانه های اجتماعی به نفع خود داشتند ، به نمایش گذاشته شد ، با توجه به اینکه وقتی از آنها س askedال می شود هنگام تعامل با شرکت ها یا مارک های تجاری از طریق رسانه های اجتماعی ، چه کاری انجام می دهند ، دریافت تخفیف یا کوپن “و” خرید محصولات و خدمات “به ترتیب به عنوان دو فعالیت مهم ، یک شرکت بستنی سازی آمریکایی به نام Cold Stone Creamery تخفیف محصولات خود را در صفحه فیس بوک خود معرفی کرد. متناوباً ، یک برنامه عالی وجود دارد که توسط Best Buys در ایالات متحده به نام Twelpforce راه اندازی شده است که در آن کارمندان می توانند از طریق توییتر به سوالات مشتری پاسخ دهند. با استفاده از Cold Stone Creamery و Twelpforce ، سود به وضوح به نفع یک مشتری بالقوه است و ترفند بزرگ بازاریابی در شبکه های اجتماعی فروش بدون تلاش برای فروش است (یا به نظر می رسد فروش می کند) متأسفانه ، بیشتر بازاریابی شبکه های اجتماعی به اشتباه انجام می شود متمرکز

ایجاد یک رابطه ملموس خریدار با مصرف کننده از طریق شبکه های اجتماعی کار ساده ای نیست و احتمالاً برای کسب و کارهایی که از رسانه های اجتماعی برای ارتقا رتبه بندی گوگل در وب سایت های خود استفاده می کنند سود بیشتری داشته باشد. اما مشاغل باید بدانند که شما نمی توانید فقط یک صفحه کسب و کار در فیس بوک راه اندازی کنید و به بهترین ها امیدوار باشید. SMM به تلاش نیاز دارد و مشتریان بالقوه باید ارزش آنچه را که از طریق تلاش خود در شبکه های اجتماعی ارائه می دهید ، ببینند ، که به آنها چیزی ارزش تعامل اجتماعی و زمان را می دهد بنابراین ممکن است نتایج بهتری بگیرید.

اکنون درست همانطور که سهام فیس بوک به زیر 20 دلار برای هر سهم رسیده است ، این نیمی از قیمت اصلی آنها است … و پرونده های قضایی در حال افزایش است.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا