بازاریابی ویدیویی – چگونه می توان با ویدئو تجارت خود را ارتقا داد

با توجه به محبوبیت فیلم ها و نحوه استفاده از آنها برای بازاریابی انواع مختلف محصولات ، از جمله تلفن های همراه و دوربین های دیجیتال ، به راحتی می توان گفت که بازاریابی ویدئو بخشی مهم در هر طرح تجاری است.

استفاده از ویدئو در اینترنت در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و با استفاده از سایت هایی مانند YouTube ، ویدئو به جنبه اساسی فرایند بازاریابی برای مشاغل تبدیل شده است. اما چگونه می توانید ویدیو را در برنامه بازاریابی تجاری خود بگنجانید؟

قبل از مراجعه به YouTube برای راهنمایی ، به نکات زیر نگاهی بیندازید:

1.) با تعریف آنچه می خواهید ویدیوی شما به دست آورد شروع کنید. ساده ترین راه برای تعیین این ، انجام جستجوی YouTube است. محبوب ترین ویدیوها را در زمینه خود کشف کنید. بهترین فیلم ها به دو دسته آموزشی یا سرگرمی تقسیم می شوند.

2.) نوع ویدیویی را که می خواهید درست کنید انتخاب کنید. انواع مختلفی وجود دارد و شما می توانید یکی از مواردی را انتخاب کنید که با کسب و کار یا محصول شما مطابقت داشته باشد. این می تواند شامل ویدئوها ، بررسی ها ، توصیفات یا فیلم های گفتنی باشد.

3.) مکانی را که می خواهید ویدیو خود را تنظیم کنید انتخاب کنید. آیا می خواهید از میکروفون خارجی خود استفاده کنید؟ آیا می خواهید این وظیفه را به خارج از کشور واگذار کنید یا خودتان این کار را انجام می دهید؟ همچنین تصمیمات و چارچوب های مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

4.) موضوع خود را انتخاب کنید. در اینجا بسیاری از امکانات مختلف وجود دارد ، از مسائل بهداشتی گرفته تا شایعات افراد مشهور ، تا وقایع کنونی. قطعاً باید هنگام نوشتن موضوع خود احتیاط کنید ، زیرا ممکن است فیلم ها در موضوعات خاص به مرور زمان عامل علاقه خود را از دست بدهند.

5.) هنگامی که موضوع خود را انتخاب کردید ، آیا در مورد نویسنده موضوع تصمیم گرفته اید؟ آیا می خواهید توضیحی درباره ویدئوی خود بنویسید یا می خواهید یک خلاصه سفارشی ایجاد کنید؟ اگر می خواهید یک خلاصه شخصی سازی کنید ، باید مطمئن شوید که جذاب است و حاوی تمام اطلاعاتی است که بینندگان شما نیاز دارند و می خواهند بشنوند. و البته باید توسط شما نوشته شود. همچنین تصمیمات و چارچوب های مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

6.) اکنون که موضوع خود را انتخاب کرده اید ، آیا در مورد قالب خود تصمیم گرفته اید؟ آیا می خواهید از قالب استاندارد YouTube استفاده کنید یا می خواهید خود را ایجاد کنید؟ اگر می خواهید ویدیوی خود را بسازید ، به انواع مختلف ویدیوهای YouTube نگاهی بیندازید. ممکن است دریابید که می توانید با یک نوع قالب ، در مقایسه با نوع دیگر ، به راحتی آنچه را که می خواهید به دست آورید ، محقق کنید. به عنوان مثال ، فیلم های تبلیغاتی کوتاه تمایل دارند از فیلم ها با قالب کوتاه تر 30 ثانیه ای استفاده کنند ، در حالی که در فیلم های آموزشی طولانی تر یا آموزشی از فیلم های طولانی تر با قالب 60 ثانیه استفاده می شود.

7.) هنگامی که در مورد قالب ویدیو تصمیم گرفتید ، آیا در مورد عنوان خود تصمیم گرفتید؟ آیا در مورد توصیف خود تصمیم گرفته اید؟ آیا می خواهید از قالب استاندارد YouTube برای نام مستعار خود استفاده کنید ، یا می خواهید خود را ایجاد کنید؟ اگر می خواهید توصیف خود را ایجاد کنید ، باید مطمئن شوید که جذاب است و حاوی تمام اطلاعاتی است که بیننده به آن نیاز دارد و می خواهد بشنود.

8.) هنگامی که در مورد قالب ، عنوان و شرح تصمیم گرفتید ، آیا در مورد پیام خود تصمیم گرفتید؟ پیام ویدیویی شما از چه چیزهایی تشکیل شده است؟ ویدئو شما چه فایده ای دارد؟ آیا در مورد طول تصمیم گرفته اید؟ آیا قصد دارید موسیقی را در آن بگنجانید؟ آیا حالت را انتخاب کردید؟

بعد از اینکه همه این تصمیمات را گرفتید ، می خواهید به قسمت ایجاد یک ویدیو از حساب YouTube خود بروید و اکنون می توانید مراحل ویرایش را شروع کنید. موسیقی را انتخاب کردید؟ شما باید مطمئن شوید که هر انتخاب موسیقی که استفاده می کنید مناسب است. آیا دوست دارید از صداهای پس زمینه استفاده کنید؟ آیا حالت را انتخاب کردید؟ آیا احساسی را انتخاب کردید؟ بیان چیست؟ وضوح چطور؟ فاصله را انتخاب کردید؟ آیا قبلاً انتقالی اضافه کرده اید؟ آیا تصمیم گرفته اید تمرکز کنید؟ آیا تا به حال جلوه ای اضافه کرده اید؟ آیا قبلاً روایتی را وارد کرده اید؟ قالب صوتی را انتخاب کردید؟ آیا می خواهید روایت را اضافه کنید؟ آیا طول فیلم خود را انتخاب کردید؟

9.) وقتی ویدیو را تمام کردید ، حاشیه نویسی اضافه کردید؟ آیا اعتبار اضافه کردید؟ یادداشتی اضافه کردید؟

10.) آیا بعد از بارگذاری فیلم خود مخاطبی اضافه کردید؟ اگر مخاطبی اضافه کرده اید ، آیا زبان خود را انتخاب کرده اید؟ آیا تنظیمات زبانی اضافه کردید؟ آیا وضعیت خود را انتخاب کردید؟

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا