اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کار

بازیابی اطلاعات عکس های پاک شده – ریکاوری عکس

ممکن است شما هم به دلایل مختلف به صورت خواسته یا ناخواسته، عکس های گوشی و کامپیوتر خود را حذف کنید و با انجام هر کاری، نتوانید حذف شدن تصاویر را لغو کنید. شاید تصور کنید بعد از پاک شدن عکس ها، راهی برای دسترسی به این تصاویر وجود ندارد اما این خبر خوب را به شما می دهیم که می توانید با استفاده از چند نرم افزار ساده و یا از طریق برنامه های خود گوشی و کامپیوتر، عکس ها را بازیابی کنید. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا نحوه بازیابی اطلاعات و عکس های پاک شده را آموزش دهیم. با انجام یکی از روش هایی که توضیح داده می شود، حتما ریکاوری عکس های شما انجام خواهد شد. همراه ما باشید.

راهنمای بازیابی عکس های پاک شده

با جستجو در وب احتمالا با ده ها برنامه و نرم افزار مختلف روبرو می شوید که کاربرد آنها برای ریکاوری اطلاعات و عکس های پاک شده است. این موضوع می تواند گیج کننده باشد و انتخاب بهترین نرم افزار را سخت کند. اگر این اتفاق برای شما هم رخ داده است و به دنبال روش و برنامه مناسبی برای بازگرداندن عکس های خود هستید، ما در این بخش به شما چند برنامه و اپلیکیشن را معرفی می کنیم :

برنامه  Google Photos

در گوشی های سامسونگ و دیگر گوشی های اندرویدی می توان از طریق برنامه  Google Photos عکس ها را ریکاوری کرد. این برنامه به صورت خودکار از عکس ها نسخه بکاپ تهیه می کند و به صورت پیش فرض در دستگاه های اندرویدی نصب است.

اگر فراموش کرده اید از عکس های گوشی خود بکاپ بگیرید، کافیست وارد Google Photos شوید و عکس های خود را مشاهده کنید. این نکته مهم را هم بدانید که اگر از Google Photos عکس ها را حذف کنید، تا 60 روز امکان برگرداندن آنها وجود دارد و در بعضی از گوشی ها نیز حداکثر تا 30 روز می توان عکس های پاک شده را ریکاوری کرد.

اپلیکیشن Digger Disk

یک برنامه خوب برای ریکاوری عکس در گوشی های اندروید و آی او اس، اپلیکیشن Digger Disk است. این اپلیکیشن را از سایت معتبر دانلود کنید و سپس مراحل نصب آن را در گوشی طی کنید.

پس از اینکه وارد برنامه می شوید، دو گزینه Basic Scan و Full Scan را مشاهده می کنید که برای بازیابی اطلاعات عکس های پاک شده باید گزینه فول اسکن (Full Scan) را انتخاب کنید سپس حافظه داخلی گوشی خود را باز کنید و نوع پرونده ای که عکس ها از آنجا حذف شده اند را انتخاب نمایید، حالا برنامه شروع به اسکن می کند و تصاویری که پاک شده اند را به شما نشان می دهد.

شما با استفاده از اپلیکیشن معرفی شده می توانید عکس های خاصی را بازیابی کنید مثلا می توانید با اعمال فیلتر، تعیین کنید که عکس های یک هفته اخیر بازیابی شوند. بعد از ریکاوری تمام عکس ها نیز باید آنهایی را که می خواهید انتخاب کرده و داخل یک فایل ذخیره سازی کنید.

نرم افزار EaseUS

یک اپلیکیشن خوب دیگر برای بازیابی عکس های پاک شده، نرم افزار EaseUS  می باشد. برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید کارت حافظه را به کامپیوتر متصل کرده و سپس برنامه را در گوشی باز کنید.

بعد از اجرا شدن نرم افزار، کلیه درایوها نمایش داده می شوند که شما باید دکمه شروع به اسکن را انتخاب کنید تا هر پرونده ای که پاک شده است، بازیابی شود.

پس از اسکن نرم افزار EaseUS ، بر روی پیکان کشویی کنار Graphics کلیک نمایید و یکی از گزینه های jpg یا PNG را انتخاب نمایید. تصاویری که امکان بازیابی دارند در پنجره اصلی نمایش داده می شوند و شما می توانید آن تصاویری که لازم دارید را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Recover Now کلیک نمایید. در پایان باید یک پرونده در هارد دیسک انتخاب کنید تا تصاویر بازیابی شده در آن پوشه ذخیره شوند.

Google Drive

گوگل درایو هم فضای امنی برای ذخیره سازی عکس های گوشی فراهم می کند. این برنامه تمام عکس ها و ویدئوهای شما را ذخیره می کند و حدود 15 گیگ فضا دارد. شما می توانید عکس و فیلم های گوشی خود را در Google Drive ذخیره کنید و خیالتان از پاک نشدن عکس ها راحت باشد. اگر هم به هر دلیلی فایلی از گوگل درایو حذف شود، تا 60 روز امکان بازیابی این اطلاعات و عکس های پاک شده وجود دارد.

اگر از قبل عکس ها و فایل ها را در Google Drive ذخیره کرده اید، برای بازیابی و انتقال این عکس به گالری باید برنامه را باز کنید و پس از ورود به بخش My Drive، فایل ها را مشاهده خواهید کرد. حالا می توانید با انتخاب عکس های مورد نیاز و کلیک بر روی گزینه دانلود، آنها را به داخل گالری هدایت کنید.

اپلیکیشن Restore Image

برای ریکاوری عکس های پاک شده در گوشی می توانید از اپلیکیشن Restore Image هم کمک بگیرید. این اپلیکیشن قابل نصب در گوشی های اندروید و آی او اس می باشد و پس از نصب آن در گوشی، با ورود به بخش Recently Deleted، تمام عکس هایی که اخیرا حذف شده اند، ریکاوری می شوند.

بازیابی اطلاعات و عکس های هارد اکسترنال و اینترنال فرمت شده

در اکثر مواقع می توان عکس های هارد اکسترنال و اینترنال فرمت شده را بازیابی کرد حتی اگر هارد شما سوخته باشد، باز هم جای امیدواری وجود دارد اما ریکاوری عکس از هارد به سادگی گوشی نیست و ممکن است با یک اشتباه، دیگر فرصت جبران وجود نداشته باشد و تمام عکس ها و اطلاعات مهم خود را برای همیشه از دست بدهید.

برای ریکاوری عکس های هارد، توصیه ما این است که کار را به یک فرد متخصص بسپارید و از دانلود و نصب نرم افزار های ریکاوری ناشناس خودداری کنید. همچنین برای بازیابی اطلاعات داخل هارد، بلافاصله سیستم را خاموش کنید و هیچ گونه تغییری در هارد انجام ندهید زیرا دانلود یک برنامه جدید و اضافه شدن یک فایل به هارد، موجب رونویسی اطلاعات می شود و اطلاعات قبلی را برای همیشه از دست می دهید. بنابراین تا زمانی که اطلاعات جدید در هارد ذخیره نکنید، عکس های پاک شده روی هارد وجود دارند و می توان با کمک یک فرد متخصص، تمام عکس ها را بازیابی کرد.

سوالات شما

  • آیا عکس های پاک شده از گوشی برای همیشه حذف می شوند ؟

خیر، شما می توانید از طریق برنامه های از پیش نصب شده در خود گوشی و یا چند اپلیکیشن خوب، اطلاعات و عکس های حذف شده را برگردانید.

  • برای برگرداندن عکس های پاک شده گوشی کدام اپلیکیشن پیشنهاد می شود ؟

در مطلب این صفحه، چند نرم افزار خوب برای ریکاوری اطلاعات و عکس های گوشی معرفی شدند.

  • چگونه عکس های فرمت شده از هارد را بازیابی کنیم ؟

اگر خودتان در زمینه بازیابی فایل های حذف شده هارد، اطلاعات و تجربه ای ندارید، حتما به یک مرکز تخصصی مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا