صنعت و تجارت

برداشت آب سطحی – آیا عملی است؟

برداشت آب سطحی – آیا عملی است؟

بسیاری از آلاینده ها در رواناب های شهری قابل تجزیه هستند و در صورت تجزیه ، به همان میزان آسیب به محیط زیست وارد نمی کنند. گرفتن رواناب به سقف در بشکه های بارانی راهی برای صرفه جویی در مصرف آب و کمک به محیط به طور همزمان است. مشکل اصلی این عمل این است که آب از سقف حاوی بسیاری از موارد بد از جمله باکتری های مضر ، گرد و غبار محلول و هر گونه آلاینده موجود در هوای اطراف سطح است. به علاوه هر ماده ای در مواد سقف یا سقف که در آب محلول است.

به جز سقف های ساخته شده از سرو ، یا مواد بام که شامل آزبست یا کشنده جلبک است ، در صورت استفاده از فیلتراسیون مناسب ، بیشتر مواد بام برای تأمین آب آبیاری باغ های سبزیجات مناسب هستند. برخی از مواد بام مانند سقف فلزی غیر سمی که روی مینا پخته شده است با استفاده از روش های مناسب فیلتر و آزمایش باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود که می تواند برای مصرف استفاده شود. بسیاری از افراد در مکانهای خارج از ایالات متحده (و برخی در ایالات متحده) از آب سطحی برای تأمین آب آنها بدون مشکل استفاده می کنند.

یک سیستم تصفیه آب عملی که بیشتر روانابهای سطحی را قابل استفاده می کند ، از “اولین جریان انتقال دهنده” و به دنبال آن فیلتر آب ماسه ای آهسته (که اغلب فیلتر شن بیولوژیکی یا فیلتر بیولوژیکی نامیده می شود) تشکیل می شود که آب به نوبه خود به درون ظرف ذخیره سازی می ریزد. فیلتر آب ماسه ای آهسته به درستی کار می کند تا 99.999 درصد باکتریها و ویروس های مضر را به همراه 50 تا 90 درصد مواد شیمیایی صنعتی از آب پاک کند. یک فیلتر شن و ماسه بیولوژیکی حدود 3 هفته طول می کشد تا “بالغ” شود. شن و ماسه باید همیشه در آب غنی از اکسیژن غوطه ور شود. اگر شن در معرض هوا قرار گیرد یا اکسیژن کافی در آب نباشد ، فیلتر “می میرد” زیرا موجودات هوازی هستند (به اکسیژن نیاز دارند) و آب.

قبل از رسیدن فیلتر ، عوامل بیماری زا را از بین نمی برد. اولین انشعاب فلاش وسیله ای است که اولین “جریان” آب از رواناب را به یک ظرف جداگانه تبدیل می کند و در نتیجه آلوده ترین آب را از بشکه باران خارج می کند. فرد غیر روحانی می تواند از مواد بازیافتی (به استثنای لوله های پلاستیکی مورد نیاز) ساخته شود. فیلترهای شن آهسته توسط سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، سازمان بهداشت جهانی برای تصفیه آب تأیید شده اند. علاوه بر این ، آنها موثرترین فیلتر در از بین بردن کیست های Cryptosporidium Parfum (پاتوژن تب کرچک) بدون افزودن مواد شیمیایی سمی به آب هستند (کیست های Cryptosporidium وقتی فقط در سطوح ایمن اضافه می شوند ، توسط کلر یا ازن از بین نمی روند). این فیلترها بر اساس نیروی جاذبه کار می کنند و برای کارکرد آنها به انرژی نفتی احتیاج ندارند. این یک فناوری پایدار است. تا زمانی که از نور مستقیم خورشید دور نشود ، به مدت نامحدود دوام خواهد داشت.

فیلتر شنی آهسته برای “تصفیه” آب به شرطی که آب کاملاً شفاف (کدورت کم) ، عاری از مواد شیمیایی سمی غلیظ و قوی باشد ، کار می کند و در آغاز حاوی برخی ارگانیسم های غیر بیماری زا است. وقتی فیلتر شن آهسته پخته شود ، در فیلتر کردن آب بهتر و بهتر می شود. اما سرعت جریان بطور قابل توجهی کند می شود. این فیلترها با داشتن یک لایه بیولوژیکی از ارگانیسم ها (بسیار شبیه به یک تالاب بکر و بدون مزاحمت) در 20 سانتی متر بالای شن و ماسه کار می کنند. “حصیر” بیولوژیکی که آب را تشکیل می دهد با غیرفعال سازی ، مصرف و به دام انداختن عوامل بیماری زا در لایه بیولوژیکی ، آب را فیلتر می کند. ذرات معلق نیز در این حصیر بیولوژیکی گیر افتاده است که اغلب “شوتزدیک” نامیده می شود. شن و ماسه همچنین مواد ناخواسته را از منبع آب فیلتر می کند.

آب لوله کشی را می توان با فیلتر شن آهسته فیلتر کرد اما برای شروع به موجودات موجود در آن نیاز دارد. “فرهنگ” باکتری ها و میکروارگانیسم های دوستانه باید در یک فیلتر شن آهسته شکل بگیرد. این فیلتر در واقع حاوی میکرو اکوسیستم است و نتیجه آن آب آشامیدنی است. وضعیتی تا حدودی مشابه بیشتر آبهای شیرین موجود در این کره را تصفیه می کند ، زیرا به آرامی از زمین عبور می کند و به اقیانوس برمی گردد. خاک پر از باکتری است که مواد آلی مضر را از بین می برد و تجزیه می کند.

یک فیلتر شنی آهسته دقیقاً مانند تقطیر یا اسمز معکوس “همه” را از آب پاک نمی کند. بسیاری از مواد معدنی موجود در آب هنوز وجود دارد و ممکن است باکتری های بی ضرری نیز در آب وجود داشته باشند. به عنوان یک معیار خوب ، اگر از آب فیلتر شن آهسته برای مصرف استفاده شود ، فیلتر UV احتمالاً ایده خوبی خواهد بود ، اما اگر از آب برای آبیاری استفاده می شد ، نیازی به آن نبود. اگر قصد دارید آب را از فیلتر شن آهسته مصرف کنید ، ابتدا آن را امتحان کنید!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا