اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کار

بهترین دستگاه حضور و غیاب در سال 1401

انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای برخی قیمت مهم‌تر است و بعضی دیگر به کیفیت اهمیت می‌دهند. مهم ترین عواملی که در انتخاب برترین دستگاه ساعت زنی باید در نظر گرفت، عبارتست از: کمیت، کیفیت، قیمت، نام تجاری (برند) و کارایی. توجه به این نکات به شما کمک می کند تا یک تصمیم خوب و مناسب بگیرید. در این بخش با مهم‌ترین فاکتورها در خرید دستگاه ساعت زنی اداری آشنا شده و برندهای برتر این حوزه را نیز معرفی خواهیم کرد.

بهترین-دستگاه-حضور-و-غیاب

تأثیر کمیت یا تعدد امکانات در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب

ملاک برخی افراد در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب این است که هر چه دارای امکانات بیشتری باشد، مناسب‌تر است. اما مهم نیست که این ویژگی‌های اضافی مفید هستند یا نه!

البته داشتن امکانات زیاد بد نیست و گاهی خیلی خوب است. اما بهتر است ابتدا این سوال را از خود بپرسیم که آیا این امکانات به کار ما می‌آید یا خیر؟ زیرا ما برای این قابلیت‌های اضافی، هزینه اضافی خواهیم پرداخت.

امکاناتی مانند حافظه بزرگتر، کنترل دسترسی، وای فای، صفحه نمایش لمسی، باتری، درگاه‌های ارتباطی متعدد، POE، مقاومت در برابر آب (استاندارد IP) و …، در موارد مختلف استفاده می شود. بعضی از این امکانات در بیشتر مواقع به کار نمی‌آیند.

داشتن امکاناتی که نه استفاده می کنید و به کار شما هم نمی‌آید چه فایده ای دارد؟ اگر دستگاهی خریدید که امکانات زیادی داشت، اما برخی از آن ویژگی‌ها اصلا استفاده نمی‌شد، شما فقط هزینه آن را پرداخت کرده‌ایم. بنابراین در این مورد، نیازها و خواسته های شما بسیار مهم است. اگر قصد خرید دستگاه انگشتی را دارید، نیازی به تشخیص چهره نیست. یا اگر از ویژگی‌هایی مانند Wi-Fi، کنترل دسترسی، POE یا مقاومت در برابر آب استفاده نمی‌کنید، نیازی به پرداخت هزینه بیشتری برای این ویژگی‌ها ندارید.

کیفیت مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب است

کیفیت همیشه مهمتر از کمیت بوده است. مهمترین عاملی که در کیفیت دستگاه ساعت زنی صحبت می شود، کیفیت واحد شناسایی (ثبت تردد) است. نوع کارت خوان، کیفیت حسگر اثر انگشت و دوربین تشخیص چهره بسیار مهم است. اگر سیستم نتواند اثر انگشت یا چهره کاربران را به خوبی تشخیص دهد، این دستگاه برای شما کار نخواهد کرد.

نسخه‌های قدیمی‌تر فناوری‌های تشخیص چهره و اثرانگشت دارای نقاط ضعف زیادی هستند و به راحتی می‌توان آنها را فریب داد. بسیار مهم است که سیستمی را خریداری کنید که علاوه بر شناسایی سریع کاربران، از دقت کافی نیز برخوردار باشد و کاربران را به اشتباه شناسایی نکند، افراد غیرمجاز یا نمونه های جعلی را شناسایی نکند.

علاوه بر دقت شناسایی، سرعت نیز در کیفیت دستگاه تاثیرگذار است. در واقع سرعت و دقت، 2 فاکتور بسیار مهم در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب است. در صورتی که سرعت پردازش و شناسایی کاربران کند باشد، امکان ایجاد صف و ترافیک در زمان ورود و خروج کارکنان وجود دارد که می تواند منجر به مشکلاتی شود.

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سیستم‌های ثبت تردد است. برای انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به نکات زیر توجه داشته باشید.

بهترین-دستگاه-حضور-غیاب-تشخیص-چهره

1. کیفیت دوربین تشخیص چهره

نوع دوربین تاثیر زیادی بر کیفیت تصویر دارد. هر چه اجزای دوربین مانند لنزها، حسگرها، پردازنده ها و … از مواد خوب و مناسب ساخته شده و وضوح مناسبی داشته باشند، جزئیات بیشتر چهره افراد بررسی و تحلیل می شود و کیفیت نهایی قابل قبول تری خواهد بود. هر چه کیفیت دوربین تشخیص چهره بالاتر باشد، دقت و سرعت تشخیص افراد بالاتر می رود و در شرایط مختلف به راحتی می تواند چهره‌ها را تشخیص داده و ترددها را ثبت کند.

2. ظرفیت حافظه

برای اینکه از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده کنید، باید ابتدا چهره افراد را بر روی سیستم تعریف کنید. هر دستگاه ظرفیت مشخصی برای ذخیره سازی نمونه‌های اولیه دارد. بنابراین برای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، بررسی اینکه آیا سیستم می‌تواند تعداد پرسنل ما را پشتیبانی کند یا خیر، بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر 500 کارمند دارید، حافظه داخلی دستگاه باید بتواند حداقل 500 نمونه چهره یا بیشتر را ذخیره کند.

3. سرعت پردازش و ثبت تردد

راهکارهای قدیمی مانند کارت پانچ، رمز عبور یا ثبت کارت بسیار سریع هستند و نیاز به پردازش زیادی ندارند. اما در راه‌حل‌های بیومتریک به دلیل نیاز به مقایسه چهره و اثر انگشت افراد با الگوهای اصلی،  نیاز به پردازش سریع می‌باشد. به خصوص اگر تعداد کارکنان شما زیاد باشد، دستگاه ساعت زنی باید دارای یک پردازنده قدرتمند باشد تا بتواند در کمترین زمان ممکن ورود یا خروج را شناسایی و ثبت کند. بنابراین هنگام خرید دستگاه تشخیص چهره دقت کنید که پردازنده و رم دستگاه،  متناسب با تعداد کارکنان شما باشد.

4. الگوریتم تشخیص چهره

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره باید از الگوریتم‌های جدید شناسایی استفاده کند. چرا که نسخه‌های قدیمی (تشخیص چهره دو بعدی) به راحتی توسط فیلم و عکس فریب می‌خورند و احتمال تقلب و دور زدن دستگاه تشخیص چهره بسیار زیاد است.

سیستم‌های جدید با استفاده از تشخیص چهره سه بعدی، تشخیص چهره با ماسک و یادگیری عمیق، تحول بزرگی در این زمینه به وجود آورده‌اند که علاوه بر سرعت و دقت زیاد در شناسایی، از امنیت بالایی نیز برخوردارند.

5. شناسایی چهره در شدت نور مختلف

شدت نور زیاد یا کم محیط بر عملکرد دوربین‌های تشخیص چهره تأثیر می‌گذارد. قرار گرفتن مستقیم در معرض نور شدید، ممکن است در شناسایی چهره افراد اختلال ایجاد کند. البته کمبود نور و تاریکی در محیط نیز می تواند تاثیری مشابه داشته باشد. بنابراین توصیه می شود دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره را در محیطی نصب کنید که دارای شرایط نوری مناسبی باشد. (نه شدت نوری زیاد و نه محیط تاریک)

البته بر روی سیستم‌های تشخیص چهره جدید، این مشکل کمتر مشاهده می‌شود و بهترین دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره می‌توانند در شدت نور زیاد یا کم، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

برترین برندهای حضور و غیاب کدامند؟

در حال حاضر برندهای مختلف خارجی و تولیدات داخلی در صنعت حضور و غیاب ایران فعال هستند. تعدد این برندها شاید کار انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب را کمی دشوار سازد. ما در اینجا سه برند معتبر که در بازار ایران عرضه می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

برترین-برند-حضور-و-غیاب

سوپریما (Suprema)

سوپریما برندی معتبر از کشور کره می‌باشد که در قدمت زیادی در بازار حضور و غیاب ایران دارد و بسیاری از شرکت‌ها از محصولات این برند استفاده می‌کنند. این شرکت تولیدات با کیفیت و متنوعی در حوزه دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد عرضه می‌کند. شاید تنها نقطه ضعف این برند، قیمت بالای محصولات آن باشد.

ویردی (Virdi)

برند ویردی نیز یک شرکت کره‌ای است که مانند سوپریما بهترین دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد را تولید و عرضه کرده است. این شرکت یکی از برندهای برتر بازار ایران است. محصولات این شرکت علیرغم کیفیت بالا از قیمت بالایی نیز برخوردارند.

زدکی‌تکو (ZKteco)

Zkteco یک شرکت چینی است، اما چیزی کمتر از شرکتهای کره‌ای ندارد و شاید در بعضی موارد برتری محسوسی نیز داشته باشد. در حال حاضر شرکت زدکی متنوع‌ترین انواع دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد را عرضه می‌کند. بیشتر محصولات این شرکت قیمت بسیار مناسبی دارند و علاوه بر آن از کیفیت و عملکرد مناسبی نیز برخوردار هستند.

اگر قصد خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب در سال 1401 را دارید، ما 5 دستگاه زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشتی SpeedFace-V5L از شرکت zkteco
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اثر انگشت و کارتی UFace-302 از شرکت zkteco
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، انگشت و کارتی FaceStation-F2 از شرکت suprema
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و کارتی UBio-X Face از شرکت Virdi
  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اثر انگشت و کارتی TMF-850 از شرکت Timmy

چکیده ( فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب)

انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب دغدغه بسیاری از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهاست. ما در سایت مجله حضور و غیاب اطلاعات کامل و جامعی در این حوزه ارائه کرده‌ایم، که می‌توانید با ورود به سایت از آن بهره‌مند شوید. فارغ از این که چه نوع دستگاهی (کارتی، انگشتی، تشخیص چهره و …) برای مجموعه خود انتخاب می‌کنید، توصیه می‌کنیم در زمان خرید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نوع و کیفیت ماژول ثبت تردد (اسکنر اثر انگشت، دوربین تشخیص چهره و …)
  • سرعت و دقت بالا در شناسایی و ثبت تردد
  • ظرفیت حافظه مناسب برای ذخیره سازی
  • استفاده از فناوری‌ها و الگوریتم‌های جدید و به روز
  • ارتباط و دریافت اطلاعات به صورت ساده و آسان
  • قیمت مناسب
  • گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب
  • شرکت معتبر و با صلاحیت
نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا