دنیای وب

بهینه سازی موتور جستجو از نظر فنی

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو ، که به آن SEO نیز گفته می شود ، روشی است که می توانید وب سایت خود را به بالای موتورهای جستجو برسانید تا افراد بتوانند شرکت شما را راحت تر و سریعتر پیدا کنند. لحظه ای به این فکر کنید … اگر وب سایت شما اولین لیستی است که پس از وارد کردن کلمه کلیدی نشان داده می شود ، می توانید صدها – حتی هزاران بازدید کننده را به صورت رایگان دریافت کنید! سئو می تواند در هزینه های تبلیغاتی صرفه جویی کند و این باید تمرکز اصلی زرادخانه بازاریابی شما باشد.

در مورد بهترین موتورهای جستجو اطلاعات کسب کنید

برای اینکه وب سایت شما به بالای موتورهای جستجو برسد ، می خواهید بدانید که موتورهای جستجو با رتبه برتر کدامند:

گوگل

یا یاهو

o MSN

سلام یوتیوب

تحقیقات سئو انجام دهید

o از کلمات کلیدی مرتبط برای جستجوگرها استفاده کنید: برای اینکه بفهمید بازدید کنندگان در واقع چه چیزی را جستجو می کنند ، از WordTracker یا Google AdWords استفاده کنید ، یک کلمه کلیدی را که فکر می کنید افراد در جستجوی آن هستند وارد کنید و Enter را بزنید. کلمات کلیدی خود را با بیش از ده جستجو در روز یادداشت کنید. هر چیزی کمتر یک گودال ماهیگیری نیست ، یک استخر است.

تجزیه و تحلیل رقابت: به یک موتور جستجو مراجعه کنید و کلمات کلیدی را در نقل قول جستجو کنید. تعیین:

– چند رقبا (کمتر از 5000 پیشنهاد خوب است)

– چند کلمه با حروف بزرگ (آیا رقبای شما از کلمات کلیدی در صفحات وب خود استفاده می کنند)

– کیفیت وب سایت های رقبای شما (“بلاگ باب” یا نیویورک تایمز؟)

o جستجوی بازار طاقچه های بدون سرویس: اگر کلمات کلیدی رقابتی دارید ، سعی کنید با تمرکز بر زمینه ها و اصطلاحات خاص ، یک بازار طاقچه ایجاد کنید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

قبل از اینکه ما به سئو سایت بپردازیم ، شما باید درک اساسی از نحوه کار موتورهای جستجو داشته باشید.

1. خزیدن: موتورهای جستجو برنامه هایی را که به عنکبوت معروفند به “خزیدن” یا صفحات وب شما را اسکن می کنند تا اطلاعات را با ارزش ارزیابی کنند (محتوای اصلی به وب سایت های دیگر مرتبط است). اگر ارزشمند باشد ، صفحه وب به فهرست موتور جستجو اضافه خواهد شد – تمام صفحات وب که در موتورهای جستجو نشان داده می شوند.

2. نمایه سازی: اگر صفحات شما خزیده و به فهرست موتور جستجو اضافه شود ، اطلاعات در نتایج جستجو ظاهر می شود. فقط صفحات وب نمایه شده در نتایج جستجو ظاهر می شوند. توجه داشته باشید من گفتم صفحات وب ، نه وب سایت ها. هر صفحه در اکثر وب سایت ها – به ویژه وب سایت های بزرگ – نمایه نخواهد شد. صفحات اطلاعاتی زیادی برای موتورهای جستجو وجود دارد که همه آنها را به طور م effectivelyثر ذخیره می کند ، بنابراین باید انتخاب کنید.

به طور خلاصه ، اهداف شما به شرح زیر است:

دعوت از عنکبوت ها برای جستجوی وب سایت شما

آنها را متقاعد کنید که صفحات وب شما را فهرست بندی کنند ، و

در صفحه اول موتور جستجو برای کلمه کلیدی شما ظاهر می شود

آسان به نظر می رسد ، اینطور نیست؟ خوب دو مورد اول … شما می توانید این کار را در عرض چند ساعت با ارسال نقشه سایت انجام دهید (که در یک ثانیه به آن خواهیم رسید). هنوز هم ، افزایش در رتبه بندی جستجو یک جنگ طولانی مدت است – و من می گویم – یک جنگ مداوم است. چگونه وب سایت ها به بالای نتایج جستجو می رسند؟ آنها سایت خود را برای موتورهای جستجو آسان تر می کنند (در عین حال به “بهینه سازی در صفحه” معروف هستند) در حالی که کمیت و کیفیت وب سایت هایی را که به آنها پیوند می دهند افزایش می دهند (معروف به “بهینه سازی خارج از صفحه”).

بیایید نگاهی به چگونگی بهبود وب سایت خود در داخل و خارج از صفحه بیندازیم.

سئو: در صفحه

برای اینکه سایت شما بدون پرداخت یک سنت در بالای موتورهای جستجو لیست شود ، از یک طراحی وب موثر استفاده کنید:

نشانه

در هر صفحه وب مکانی برای افزودن برچسب های متا وجود دارد – یک عنصر صفحه وب که اطلاعات مربوط به صفحه وب مانند عنوان صفحه وب ، کلمات کلیدی و توضیحات را نمایش می دهد. این اطلاعات در خود صفحه وب نمایش داده نمی شود ، اما در کد منبع موجود است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا نکات کلیدی پشت صفحه وب شما را درک کنند. با کلیک راست روی صفحه وب و انتخاب “مشاهده منبع” یا “مشاهده منبع صفحه” می توانید برچسب های متا را برای هر صفحه وب مشاهده کنید. در بالای منبع ، چندین برچسب برای عنوان ، کلمات کلیدی و توضیحات مشاهده خواهید کرد.

هنگام ایجاد صفحات وب خود ، حتماً برچسب هایی برای موارد زیر اضافه کنید:

Title Tags: عنوان و موضوع یک صفحه وب را هنگام مخلوط کردن کلمات کلیدی در متن نشان می دهد.

برچسب های توضیحات: به شرح صفحه وب مراجعه کنید. توضیحات شما ممکن است در نتایج موتور جستجو ظاهر شود ، بنابراین مطمئن شوید که ارزش شما را در اسرع وقت منتقل می کند و کلمات کلیدی را در توضیحات گنجانیده است.

برچسب های کلمه کلیدی: به کلمات کلیدی صفحه وب اشاره کنید. باید با کاما جدا شود نه یک فاصله. به عنوان مثال ، اگر در حال بهبود “دستورالعمل مرغ سوخاری” ، “آب مرغ سوخاری” و “وعده های غذایی مرغ سوخاری” هستید ، می توانید آنها را به صورت زیر وارد کنید: دستورالعمل مرغ سوخاری ، آب مرغ سوخاری و وعده های مرغ سوخاری. بیش از 5-10 کلمه کلیدی به برچسب اضافه نکنید. من معمولاً بین یک تا پنج استفاده می کنم و ترجیح می دهم کارهای مهم تری را دنبال کنم.

کلید واژه ها

شما نه تنها از کلمات کلیدی در برچسب های کلمات کلیدی خود بلکه در کل صفحه وب خود نیز استفاده خواهید کرد.

عنوان ها و عنوان های فرعی (همچنین به عنوان برچسب های H1 و H2 نیز شناخته می شوند): در طراحی وب ، شش عنوان با عنوان H1-H6 وجود دارد. هرچه این عدد بیشتر باشد ، اهمیت آن برای موتورهای جستجو کمتر است. به این فکر کنید: صفحه ای با عنوان “دستور غذاهای مرغ سوخاری” عنوان اصلی ، و در چندین عنوان فرعی ذکر شده است که احتمالاً در مورد … حدس زده اید ، دستور العمل مرغ سوخاری موتورهای جستجو نیز همین فکر را می کنند. اطمینان حاصل کنید که فقط از H1 و H2 برای کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

o توضیحات تصویر: حتماً توضیحات تصویر و کلمات کلیدی را در برچسب “alt” برای همه تصاویر در وب سایت خود وارد کنید.

o از متن كليدواژه به عنوان پيوند استفاده كنيد: در عوض ، بگوييد “اينجا را كليك كنيد”. از يك كليدواژه مانند “دستورالعمل مرغ سوخاري” استفاده كنيد. این به عنوان “متن متن” شناخته می شود و یکی از مهمترین قسمتهای سئو است. ویکی پدیا یکی از بهینه ترین وب سایت های جهان و منبع بسیار خوبی برای شبیه سازها است. هر صفحه پر از محتوای اصلی غنی با ده ها کلمه کلیدی بهینه شده برای پیوند متون به صفحات دیگر است که به نوبه خود به صفحات دیگر و غیره پیوند دارند.

o صفحات وب خود را با کلمات کلیدی نامگذاری کنید: به صفحات وب خود نامهای توصیفی با کلمات کلیدی بدهید. به عنوان مثال ، به جای اینکه یک صفحه وب را “چگونگی” خواندن ، “کتاب راهنمای دستور العمل-مرغ سوخاری” را امتحان کنید. ” از خط تیره “-” برای افزودن فاصله بین کلمات کلیدی استفاده کنید.

o تراکم کلمات کلیدی خود را افزایش دهید: هرچه تعداد کلمات کلیدی شما در صفحه وب شما بیشتر باشد ، بهتر است. سعی کنید تراکم کلمه کلیدی خود را زیر 3٪ نگه دارید ، زیرا بیش از این ممکن است سو abuse استفاده تلقی شود. همانطور که گوگل بارها و بارها می گوید ، وب سایت هایی را برای کاربران ایجاد کنید ، نه موتورهای جستجو.

o کلمات کلیدی خود را طراحی کنید: شما فقط تعداد زیادی کلمه کلیدی در متن خود نمی خواهید ، بلکه می خواهید آنها را با حروف درشت ، مورب و زیر خط طراحی کنید. این کار را در کل متن انجام دهید.

o قرار دادن کلمات کلیدی خود: بیشتر کلمات کلیدی خود را در بالا و پایین صفحات وب خود قرار دهید ، زیرا در اینجا بیشترین تمرکز موتورهای جستجو وجود دارد.

کلمات کلیدی خود را تنظیم کنید: به جای اینکه کلمات کلیدی مشابه را بارها و بارها تکرار کنید ، از انواع مختلف این کلمات کلیدی استفاده کنید. به عنوان مثال ، برای کلمه کلیدی “جستجو” ، همچنین ممکن است بخواهید جستجوها ، جستجو ، جستجو و غیره را اضافه کنید.

تحرک

o پیوندها به هر صفحه در صفحه اصلی: یک نوار پیمایش در تمام صفحات وب ایجاد کنید تا کاربر بتواند به صفحه اصلی دسترسی پیدا کند. اگر یک وب سایت بزرگ با چندین صفحه وب دارید ، استفاده از فرم HMTL را برای سهولت کار در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که برای هر پیوند از متن لنگر واژه کلیدی قابل استفاده استفاده کنید.

پیوندهای داخلی: شما می توانید با پیوند دادن صفحات وب در وب سایت خود ، رتبه بندی SEO وب سایت خود را بهبود بخشید. به یاد داشته باشید ، استفاده از کلمه کلیدی مناسب به عنوان لنگر متن مهم است.

o پیمایش کوتاه: هنگام طراحی وب سایت خود ، صفحات وب با عمق بیش از دو پوشه را دفن نکنید. کاربر نیازی نیست بیش از دو بار کلیک کند تا نیاز خود را پیدا کند یا به صفحه اصلی بازگردد.

نقشه سایت

برای اینکه Google بتواند وب سایت شما را “خزنده” کند یا اسکن کند ، باید یک نقشه سایت ایجاد کنید و آن را در Google بارگذاری کنید.

o برای ایجاد نقشه سایت ، XML Sitemap Generator.

o برای بارگذاری نقشه سایت خود در مجموعه وب مستر Google.

Google Webmaster Central بهترین منبع رایگان برای کمک به شما در درک چگونگی و دلیل نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو است. با استفاده از این ابزار می توانید تعداد سایر وب سایت هایی که به سایت شما لینک می شوند ، کلمات کلیدی وب سایت شما نمایش داده شود و هر مشکلی که Google در خزیدن و نمایه سازی سایت با آن روبرو است را تعیین کنید.

ابزار مدیر وب به دفعات مورد نظر مردم به روز نمی شود ، این بدان معناست که شما ممکن است نتایج را فوراً نبینید. این بدان معنا نیست که وب سایت ها به شما پیوند دارند. هنوز در گزارشات آنها وجود ندارد. صبور باش!

نگرانی معمول دیگر این است که وقتی یک وب سایت به طور ناگهانی صفحات بسیار کمتری را از قبل فهرست می کند. اگر صفحات شما حاوی محتوای اصلی باشد و در نقشه سایت شما گنجانده شود ، فهرست نمی شوند. پس چرا تعداد صفحات نوسان دارد؟ مردم تمایل دارند که گوگل را یک رایانه در یک مکان بدانند ، در حالی که در واقع هزاران سرور در نقاط مختلف جهان وجود دارد. مدتی طول می کشد تا اطلاعات در کل سیستم به روز شود ، بنابراین ممکن است روز دوشنبه گزارشات خود را از یک سرور در کالیفرنیا دریافت کنید و سپس سه شنبه یک گزارش کاملا متفاوت از ویرجینیا دریافت کنید. به یاد داشته باشید ، صبر یک فضیلت است.

سئو: خارج از صفحه

اکنون که آنچه را که می توانید در وب سایت خود برای بهبود سئو سایت خود انجام دهید ، مورد بررسی قرار دادیم ، وقت آن رسیده که وب سایت های دیگری را پیدا کنید که به شما لینک می دهند. لینک سازی این روزها واقعاً به عنوان بازی در سئو تبدیل شده است و درست هم هست. در گذشته ، موتورهای جستجو بیشتر به محتوای صفحه وب نگاه می کردند ، اکنون تعداد افراد دیگری را که برای وب مفید (یا وب سایت) مفید هستند ، در نظر می گیرند. هرچه وب سایت های بیشتری به سایت شما لینک شوند ، دید شما برای کاربران بالاتر است و احتمال بالاترین رتبه برای کلمات کلیدی شما بیشتر است.

البته ، هزار پیوند وب سایت کوچک به اندازه یک پیوند از یک سایت معتبر معتبر ارزشمند نیست. همین امر در دنیای آفلاین نیز صادق است: یک استاد اقتصاد هاروارد که از CNN مصاحبه کرده است ، از یک استاد کالج ارشد که هزار مصاحبه با ایستگاه های رادیویی کالج داشته است ، رتبه بالاتری خواهد داشت.

وقتی یک موتور جستجو سایت شما را بررسی می کند ، کمیت و کیفیت سایر وب سایت های مرتبط با وب سایت شما را در نظر می گیرد. هر پیوند را به عنوان رأی به وب سایت خود در نظر بگیرید. هرچه آرا from سایت های معتبر بیشتر باشد ، بهتر است.

کودک بک لینک می گیرد

بنابراین چگونه می توان این سایت ها را با بالاترین مقام پیدا کرد و آنها را متقاعد کرد که به سایت شما پیوند دهند؟ روش های مختلفی در اختیار شماست:

o Google Alerts به طور خودکار شما را در سایت های مربوط به طاقچه شما به همراه اخبار جدید به روز می کند.

انتشارات معتبر می تواند لیستی از سایت های مورد احترام در صنعت شما را در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال ، اگر سایت مسافرتی را اداره می کنید ، “25 سایت مسافرتی برتر” را جستجو کنید. تا آنجا که ممکن است با آنها تماس بگیرید و پیوند را درخواست کنید. البته ، شما باید دلیل خوبی برای آنچه باید انجام دهند به آنها ارائه دهید. من به هر سایتی نگاه خواهم کرد و می بینم که آیا آنها پیشنهادهایی را برای نوشتن پروژه قبول می کنند یا خیر. اگر این کار را انجام دهند و پیوندهایی را به وب سایت نویسنده ارائه دهند ، برای ارائه پیشنهاد با آنها تماس می گیرم. این روش یک برد-برد است: سایت مرجع مقاله ای با کیفیت بالا دریافت می کند ، وب سایت ما یک بک لینک با ارزش دریافت می کند و از افرادی که مقاله را خوانده اند و علاقه مند به یادگیری بیشتر هستند بازدید می کنیم.

موارد ارسالی دایرکتوری: وب سایت خود را با بیشترین فهرست راهنمای PageRank لیست کنید. گوگل اظهار داشت که این امر دیگر مانند گذشته مهم نیست ، بنابراین خود را متقاعد نکنید که صدها پیشنهاد ارائه دهید. 50-100 را انتخاب کنید و بگذارید یک روز بعد از ظهر استفاده شود. دو مورد در میان بقیه برجسته هستند و شایسته ذکر خاص هستند: Dmoz (که رایگان است ، اما دسترسی به آن سخت است) و Yahoo Directory (295 دلار ، پس از آن دسترسی به آن آسان است).

دایرکتوری های مقاله: مقاله ای را که بازار شما به آن علاقه مند است بنویسید و آن را در انتهای مقاله با یک بک لینک به سایت خود به دایرکتوری های مقاله ارسال کنید. وقتی وب سایت های دیگر مقاله شما را دوباره پست می کنند ، بک لینک شما نیز در سایت آنها نشان داده می شود (مانند این).

o Bait People: صفحاتی با ارزش بسازید که فقط بتوانیم به آنها پیوند دهیم. این به عنوان “طعمه پیوند” شناخته می شود و یک وسیله تبلیغاتی بسیار محبوب در میان وبلاگ نویسان است. موضوعی را انتخاب کنید که بیشتر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و در مورد آن می نویسند تا حد مرگ. راهنمای جامعی درباره یک موضوع داغ (مانند برنامه های افزودنی فایرفاکس ، روش های طبخ مرغ سوخاری ، مالیات فرودگاه و …) ارائه دهید و سایت های سالاد در نهایت آن را مشاهده می کنند و به شما پیوند می دهند.

سئو موضوعی عظیم است ، اما با رعایت این نکات ساده باید بتوانید برخی از نتایج را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید ، سئو زمان می برد ، اما ارزش آن را دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا