بهینه سازی موتور جستجو با الگوریتم ها کار می کند: چگونه به روزرسانی الگوریتم بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد

دانستن الگوریتم های مورد استفاده موتورهای جستجو مانند Google می تواند گیج کننده باشد. بیایید از ابتدا شروع کنیم:

الگوریتم موتور جستجو چیست؟

الگوریتم یک فرآیند ریاضی است که یک کامپیوتر برای حل یک مسئله یا پاسخ به یک سؤال از آن استفاده می کند. گوگل ، که در سال 1998 راه اندازی شد ، موتور جستجوی پیشرو است. الگوریتم موتور جستجو برای یافتن فایل ها در اینترنت طراحی شده است.

گوگل از الگوریتم های زیادی استفاده می کند ، اما اولین موردی که از آن استفاده می شود ، PageRank نام دارد که اهمیت کلیه صفحات وب را اندازه گیری می کند (پیج رنک به نام لری پیج ، توسعه دهنده و بنیان گذار Google شناخته شده است). PageRank با محاسبه کمیت و کیفیت پیوندها به صفحات وب خاص برای تعیین تخمین از اهمیت وب سایت ، و بنابراین رتبه بندی آن ، در مقایسه با سایر وب سایت های در همان دامنه یا دسته کار می کند.

گوگل از این فرضیه استفاده می کند که مهمترین سایتها دارای پیوندهای بیشتری نسبت به سایر وب سایتها هستند و بنابراین وب سایت را با بالاترین رتبه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار می دهند. به نظر می رسد PageRank محبوب ترین الگوریتم گوگل است. صنعت کاملی از خدمات تجاری برای استفاده از PageRank که اکنون SEO نامیده می شود وجود دارد.

الگوریتم های Google حدود 500-600 بار در یک سال تقویم – بیش از یک بار در روز تغییر می کنند. تغییراتی ایجاد شده است تا تجربه جستجو برای کاربر بیشتر شود. بیشترین تغییرات جزئی هستند و معمولاً وب سایت به هر میزان قابل توجه تغییر نمی کند.

نزدیک به دو دهه است که گوگل در حال پیشرفت و پیشرفت تر سرویس موتور جستجو است و الگوریتم های گسترده ای در نحوه رتبه بندی وب سایت ها موثر هستند.

الگوریتم بروزرسانی چیست؟

به روزرسانی های عمده به طور منظم ارسال شده اند ، یا نامگذاری شده اند یا نه. شرکت هایی که خدمات سئو ارائه می دهند منابع خود را اختصاص می دهند تا ببینند هر تغییر چگونه روی وب سایت هایی که آن را اجرا می کنند تأثیر می گذارد. سهام خصوصاً برای وب سایتهای تجارت الکترونیکی بسیار زیاد است. اگر یک وب سایت با استفاده از بهترین شیوه ها ، با تمرکز روی محتوای منحصر به فرد و تجربه کاربری آسان برای حرکت ، ساخته و نگهداری شود ، وب سایت به خوبی ارزیابی می شود. رتبه بندی قوی به یک صفحه صفحه برتر تبدیل می شود که ترافیک وب سایت بیشتری را فراهم می کند.

برخی از به روزرسانی های نامگذاری شده در طول سال ها بوده است: پاندا ، پنگوئن ، Hummingbird ، کبوتر ، Possum ، RankBrain ، Mobilegeddon و Pirate. هر بروزرسانی به جنبه خاصی از وب سایت ، مانند کیفیت لینک وب سایت ، جستجوی محتوای معنایی و وب سایت های تلفن همراه (یا پاسخگو) مربوط می شود.

چگونه به روزرسانی های الگوریتم شناسایی می شوند؟

این عالی است: برخی از به روزرسانی ها اعلام شده اند ؛ برخی دیگر به صورت محرمانه ارسال می شوند و با مشاهده صفحات صفحه کاملاً به دست می آیند. گوگل گاهی اوقات پس از انتشار بروزرسانی ، تأیید را تأیید می کند. Google اخیراً درباره تأیید به روزرسانی های الگوریتم خود سکوت کرده است. صنعت جستجوگرها معیارها را به دقت رصد می کند تا مشخص کند کدام یک از رتبه صفحه تحت تأثیر قرار می گیرد. وقتی آنها متوجه تغییرات چشمگیر در نتایج جستجو می شوند ، نتیجه می گیرند که بروزرسانی الگوریتم اتفاق افتاده است.

بروزرسانی منحصر به فرد چیست؟

در چهارشنبه 8 مارس 2017 ، کارشناسان صنعت هنگام استفاده از ابزارهای Google Tracking متوجه تغییرات اساسی شدند. این تغییر الگوریتم نامیده شد بروزرسانی منحصر به فرد

تا زمانی که متخصصان معنای صفحه بندی را کاملاً درک نکنند ، ماهیت بروزرسانی سوداگرانه است. بروزرسانی منحصر به فرد علائم اولیه ارتباط آن با کیفیت لینک – نه محتوای آن – را نشان می دهد. گری الیس ، تحلیلگر Google Webmaster Trends ، توییتی از عکس بی نظیر رنگ ماهی را در تاریخ 7 مارس منتشر کرد: “DYK برای هر نتیجه جستجو ممکن است چندین نامزد برای قبول و به نظر کاربرانی که فکر می کنند برای جستجوی خود بهتر کار می کنند وجود داشته باشد.”

از آنجا که ارزیابی برای تعیین بهترین نتیجه پرس و جو وجود دارد ، جستجو در صفحاتی که در وب سایت شما رتبه بهتری دارند ، ممکن است فرصتهایی را برای بهبود محتوای شما بدون کپی کردن آن پیدا کنید. محتوای منحصر به فرد و کیفیت پیوند به وب سایت شما به بهبود رتبه صفحه کمک می کند. آخرین بروزرسانی عظیم الگوریتم به روز ، Google Penguin 4.0 (مرحله 1 و مرحله 2) است. این بروزرسانی تا حد زیادی مجازات لینک های بد در سایت ها را از بین می برد و به نوبه خود ارزش پیوندهای بد را کاهش می دهد ، که هنوز هم بر رتبه بندی ها تأثیر منفی می گذارد ، اما به حدی نیست که سایت ها مجازات شوند.

پنگوئن از آن جهت اهمیت داشت که وب سایت های با کیفیت پایین را با “هرزنامه” هدف قرار می داد. نگرانی اصلی آنها گزارش دادن وب سایتهایی است که به رایانه های کاربر یا تلفن های همراه آسیب می رساند.

گوگل پنگوئن 4.0

به روزرسانی Google Penguin به مدت دو سال قبل از انتشار ، تحت بررسی بود. این بروزرسانی قبلاً در تاریخ 27 سپتامبر 2016 راه اندازی شده بود ، و این بروزرسانی غیر عادی بود زیرا به صورت چند فاز است ، زیرا انتشار آن کمی بیشتر از سایر به روزرسانی های الگوریتم دیگر طول می کشد.

مرحله دوم در 6 اکتبر 2016 راه اندازی شد. پس از راه اندازی این مرحله دوم ، الگوریتم “دما” کاهش یافته و به حالت عادی بازگشت. موز به هوای روزانه اشاره دارد که نشانگر درجه حرارت یا آشفتگی در الگوریتم گوگل است. هنگامی که Google تغییری ایجاد می کند ، اغلب تغییر در رتبه بندی صفحه وجود دارد. دمای موز در این هفته 94o است ؛ تأثیر بالقوه بروزرسانی منحصر به فرد را نشان می دهد.

دانستن ماهیت پیچیده ارزیابی شایستگی وب سایت ، درک این به روزرسانی ها و دانستن تأثیر الگوریتم ها بر وب سایت و رتبه بندی آن ، کار شرکتهایی است که خدمات سئو را ارائه می دهند. می توانید این کار را در داخل انجام دهید ، اما استخدام یک شرکت خارجی برای رسیدگی به سئو معمولاً بسیار خوب هزینه می شود.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا