تبلیغات اینترنتی – مزایا و مضرات

ظهور جهانی شدن تجارت ، افزایش سرمایه گذاری خارجی و معاملات مرزی بسیاری از شرکت های کوچک را تحت فشار قرار داده است تا راه های ابتکاری برای ادامه بازاریابی محصولات و خدمات خود را بیابند. این به ویژه دشوار است زیرا اغلب در بودجه بازاریابی تنگ کار می کند.

این مشاغل کوچک در جستجوی گزینه های ارزان برای بازاریابی ، همچنان از ابزارهای سنتی بازاریابی مانند تبلیغات روزنامه و مجله ، رادیو و تلویزیون استفاده می کنند ، بدون آنکه از مزایایی که تبلیغات آنلاین ارائه می دهد ، استفاده کنند. غالباً ، این کارآفرینان بر مضرات ارتقاء اینترنت تمرکز می کنند و از فرصت های مناسب ارائه شده استفاده نمی کنند. علاوه بر این ، نگرانی آنها از استراتژی های بازاریابی سنتی ناشی از تصور غلط است که این ارزان تر از تبلیغات آنلاین است.

برای اکثر صاحبان مشاغل کوچک ، بازاریابی یا تبلیغ محصولات یا خدمات آنها بصورت آنلاین می تواند یک کار دلهره آور باشد. با این حال ، با داشتن اطلاعات کافی ، مشاغل کوچک می توانند ضمن به حداقل رساندن نقص هایی که ارائه می دهند ، از تبلیغات اینترنتی بهره‌مند شوند. در واقع ، ممکن است این استراتژی بازاریابی باشد که بالاترین بازده سرمایه گذاری را ایجاد می کند.

مزایای

استراتژی های بازاریابی مقرون به صرفه و با دوام

اینترنت به بزرگراه اطلاعاتی برای مخاطبان خرید تبدیل شده است. بیشتر افراد ترجیح می دهند معاملات بدون دردسر خرید آنلاین بتوانند فراهم كنند. در نتیجه ، اینترنت به قدرتمندترین ابزار فروش تبدیل شده است. ارتقاء آنلاین روشهای مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک برای ارتقاء شبکه های توزیع محصول یا خدمات خود فراهم می کند. به عنوان مثال ، استفاده از پورتال های الکترونیکی می تواند به ایجاد کانال های جدید بازاریابی و لجستیک کمک کند یا دسترسی بهتر یا سریع تری به مشتری داشته باشد.

مطالب پربازدید کاربران

در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی ، ارتقاء اینترنت در مقایسه با چاپ بروشور ، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی یا مدیریت مرکز تماس ، مزایای کاهش هزینه های بودجه و ذخیره سازی را نشان می دهد. این یک گزینه سریع و مقرون به صرفه برای نفوذ به بازارهای جدید است.

نفوذ در بازار

با وجود میلیونها نفر که از اینترنت برای یافتن محصولات و خدمات استفاده می کنند ، مشاغل کوچک با کسری از هزینه روش های سنتی بازاریابی می توانند به بازارهای دیگر نفوذ کنند.

وب سایت ها به عنوان فروشگاه های مجازی عمل می کنند و به شرکت ها اجازه می دهند 24/7 باز بمانند. ارتقاء آنلاین به کسب و کارها دید بیشتری می دهد و این باعث می شود فرصتهای بیشتری برای افزایش مشتریان با هزینه نسبتاً کم ایجاد شود. هیچگاه برای این استارتاپ آسان نبوده است که بدون نیاز به زیرساخت های گران قیمت و هزینه های گزاف بازاریابی ، بتواند به معنای واقعی کلمه به میلیون ها مشتری بالقوه دست یابد و خود را در کفش موفقیت قرار دهد. با تشکر از اینترنت ، شرکت های جدید می توانند یک شبه محبوب شوند.

کم هزینه ، تماس فوری

ایمیل مخاطبین تجاری را فوراً می کند ، خواه مشتری باشد یا یک شرکت تابعه در خیابان یا سراسر جهان. حفظ ارتباط با مشتری را آسانتر کرده و تکرار خرید را آسان می کند. بنابراین ، یک استراتژی آنلاین مؤثر می تواند مشاغل کوچک را به صورت آنلاین به ماشین صرفه جویی در هزینه و تولید درآمد تبدیل کند. نتیجه نهایی این است که مشاغل کوچک می توانند در یک بازار مشخص مزیت رقابتی قابل توجهی کسب کنند.

بنابراین ، بسیاری از شرکت های آنلاین برای اطلاع رسانی به مشتریان از محصولات یا خدمات جدید و همچنین ارائه اطلاعات مرتبط با صنعت خود از ezines ، بلاگ ها ، تبلیغات پاپ آپ و سایر ابزارهای بازاریابی آنلاین استفاده کرده اند. فواید این استراتژی دو برابر است. بازاریابان می توانند ضمن افزایش روابط مشتری ، با داشتن بازه های زمانی کوتاه ، آگاهی از برند را نسبت به محصولات نسبتاً جدید موجود در بازار افزایش دهند.

محتوای خالد

ارتقاء اینترنت مزیت ماندن را نیز فراهم می کند. در حالی که مشارکت در یک نمایشگاه تجاری یا همایش اثر فروش را از دست می دهد ، به محض پایان یافتن ، تبلیغات در یک روزنامه یا مجله تجاری ممکن است به سرعت فروشهایی را تولید کند که ظرف مدت یک یا دو روز یا یک یا دومین شماره صادر شود و یا یکبار دیگر شماره بعدی صادر شود. تبلیغات اینترنتی اغلب بی موقع است. صرف نظر از تاریخ و بعضی اوقات قیمت ها ، بسیاری از محتوای وب سایت شما بعد از سال ها معتبر باقی می ماند.

آمار در زمان واقعی برای اندازه گیری موفقیت کمپین تبلیغاتی

یکی از مهمترین مزایای تبلیغات اینترنتی این است که موفقیت آن قابل اندازه گیری است. بازاریابان می توانند از ابزاری استفاده کنند که آمار در زمان واقعی را برای بازدید کنندگان بی نظیر ، تعداد بازدیدکنندگان فراهم می کند و با کلیک بر روی نرخ (CTR) روی تبلیغات ، به آنها امکان می دهد تا اثربخشی کمپین تبلیغاتی را ارزیابی کنند. این به بازاریاب ها این امکان را می دهد تا مشخص کنند که چه چیزی متناسب با بازار خود است و تغییرات به موقع در استراتژی های بازاریابی خود ایجاد می کند.

صرفه جویی در زمان

ویژگی مهم دیگر تبلیغات آنلاین این است که باعث صرفه جویی در وقت می شود زیرا به طور کلی از ارائه مشاوره در مورد استفاده و مزایای محصول ، اطلاعات خدمات و مدیریت فروش خلاص می شود. بازدید کنندگان می توانند برای کمک به خود به “سوالات متداول” دسترسی پیدا کنند و می توانند بصورت آنلاین و بدون تعامل کارمندان خریداری کنند. این صرفه جویی در وقت و پول است. بنابراین ، اگر 10 یا 10،000 بازدید کننده از سایت بازدید کنند ، افزایش هزینه بسیار حاشیه است در حالی که پس انداز می تواند بسیار زیاد باشد.

اما مانند هر رویکرد تجاری ، ارتقاء اینترنت بدون خطرات و ضعف های آن نیست.

منفی

مشکل در جذب مشتری

مشاغل کوچک ممکن است منابع لازم برای پرداخت شامل فهرست راهنمای پرداخت شده ، پرداخت هزینه کلیک را نداشته باشند و اغلب برای هدایت ترافیک به سایت های خود باید صرفاً به سئو یا گفتگوی کلامی تکیه کنند. با وجود میلیونها شرکت که همان کالاها و خدمات را به فروش می رسانند ، رقابت با معتبرترین شرکتها می تواند برای مشاغل کوچک ناامیدکننده و پرهزینه باشد.

از طرف دیگر ، شرکت های بزرگ می توانند تبلیغات ارائه دهند ، هزینه ای برای جاسازی دایرکتوری بپردازند ، علاوه بر به کار بردن “چه کسی” در بازاریابی آنلاین ، تبلیغاتی را ایجاد کنند که باعث ایجاد ترافیک و مشتریان بالقوه می شود.

مشکل در ارزیابی مشروعیت معامله

یکی دیگر از اشکالات قابل توجه ارتقاء مشاغل آنلاین این است که ممکن است ارزیابی کامل از مشروعیت یک معامله برای تجارت و مصرف کنندگان دشوار باشد. مشاغل کوچک به ویژه در مورد سارقانی که از کارتهای اعتباری سرقت شده و اطلاعات سرقت شده برای انجام معاملات آنلاین استفاده می کنند ، آسیب پذیر هستند.

با افزایش کارت های اعتباری و تقلب در هویت به صورت آنلاین ، مشاغل کوچک مجبور می شوند اقدامات امنیتی پرهزینه ای را برای کاهش قرار گرفتن در معرض معاملات تقلبی تأمین کنند.

فروشندگان و مشتریان منزوی هستند

یکی دیگر از اشکالات ارتقاء آنلاین این است که مشتریان و افراد تجاری منزوی هستند. قبل از نزدیک و بعد از فروش نزدیک بین مشتری و فروشنده تماس شخصی کمی وجود دارد. بنابراین ، احتمال تکرار فروش ممکن است کاهش یابد. بنابراین ، کارآفرینان مجبور هستند استراتژی بازاریابی را برای هدایت کاربران آنلاین به سایت خود اتخاذ کنند.

از همه نشانه ها ، به نظر می رسد مزایای ارتقاء اینترنت از نقاط ضعف بسیار فراتر رفته است. با دانش کافی ، کارآفرینان می توانند از ارتقاء اینترنت به ویژه صاحبان مشاغل کوچک سود زیادی ببرند.

بیشتر و بیشتر ، رشد و گسترش اینترنت و دسترسی آسان به مشتریان اجتناب ناپذیر شده است. بنابراین به مشاغل کوچک توصیه می شود برای بهبود رقابت آنلاین خود ، تبلیغات را در وب شروع کنند.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا