برترین های کسب و کارلوازم خانگی

تزیین میز ناهار خوری عروس

امروزه علاوه بر تخت خواب و… خانواده ها معمولا به تزیین میز ناهار خوری عروس می پردازند.

تزیین میز ناهار خوری عروس را اغلب با وسایلی همچون سرویس غذا خوری جهیزیه ی عروس به علاوه ابزار های دیگری مانند شمع گل، دستمال سفره و… تزیین کنند.

تزیین میز ناهار خوری عروس به جز اینکه باعث جلوه ی زیبایی به محیط می شود، میل و اشتهای افراد را در حین غذا خوردن بیشتر می کند.

 اکنون که با مسئله ی میز تزیین میز ناهارخوری عروس آشنا شدید، بهتر است بدانید چه میزهای ناهار خوری برای جهیزیه مناسب تر است و با انواع مزایا و معایب آن آشنا شوید.

ابزار | خواب

انواع میز ناهار خوری

 شما نه تنها در خرید میز ناهار خوری، بلکه در خرید هر چیزی که باشید، مسلما با یک سری از سوالات مهم در ذهن خود رو به رو می شوید. برای نمونه برای خرید میز ناهار خوری عروس سوالاتی از قبیل:

چه مدل میز ناهار خوری بخرم؟

 گرد باشه یا مستطیل شکل؟

کدومشون جای بیشتری و میگیره؟

 از کجا معلوم کیفیتشون خوب باشه؟ قیمتشون زیاد نیست؟ و…

ذهن شما را درگیر خود می سازد که اگر از قبل پیش زمینه ی کمی در مورد میز ناهار خوری داشته باشید قطع به یقین به جواب بیشتر سوالات خود می رسید.

 پس لازم است ویژگی ها و کاربرد های هر یک از میز ناهار خوری را بشناسید و با چشم باز انتخاب و خرید کنید. میز ناهار خوری به 4 دسته تقسیم می شود که در ادامه به توصیف هر کدام از آنها می پردازیم.

میز ناهار خوری چوبی

میز ناهار خوری چوبی امروزه در سراسر جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده است و روز به روز در حال گسترش است.

 ساختار میز ناهار خوری چوبی به این شکل است که در هنگام تولید از چوب برای ساخت پایه های میز و صندلی استفاده شده و سطح یا به عبارتی رویه میز ناهار خوری چوبی از ام دی اف یا اچ دی اف می باشد.

 برای اینکه بتوانید به زیبایی چوب و کیفیت و عمر آنها اضافه کنند، از روکش های سوپر راش یا روکش های ملچ برای پرس کردن بر روی آنها استفاده می کنند.

از مزایای میز ناهار خوری چوبی می توان به: کیفیت مناسب، زیبایی بسیار، عمر طولانی و رنگ شدگی کامل میز و پایه ها اشاره کرد.

در مقابل این مزایا معایبی وجود دارد که با کمی دقت و مراقبت در حین استفاده اصلا به چشم نمی آید، آن هم مقاوم نبودن میز در برابر رطوبت است.

ابزار | خواب

میز ناهار خوری کم جا چوبی برای استفاده در سالن پذیرایی و آشپزخانه مناسب است به شرطی که هنگام قرار دادن در آشپز خانه از ابزاری به نام زیر پایه برای هر کدام از پایه های میز و صندلی استفاده کنید تا اگر رطوبتی در آشپزخانه وجود داشت به میز شما منتقل نشود و به آن آسیب نرساند.

میز ناهار خوری ام دی اف (MDF)

از میز ناهار خوری های رایجی به شمار می آید که اکثرا برای مصارف خانگی استفاده می شود.

 ساختار میز ناهار خوری ام دی اف این گونه است، که چه میز و چه صندلی هر دو از ام دی اف هستند.

میز ناهار خوری ام دی اف بسیار ساده است و از قابلیت طرح های متنوع بر روی آن برخوردار نیست و تنها توسط CNC سطح میز را طرح دار می کنند که باعث تمایز آن بخش های دیگر نیز می شود.

 پایه های میز ناهار خوری ام دی اف به وسیله دو تخته 90 درجه است، که اتصال آنها از طریق پیج به سطح میز است.

 میز ناهار خوری ام دی اف نسبت به میز های ناهار خوری دیگر از قیمت مناسبی دارد ولی معایب بیشتری در مقایسه با مزایای آن دارند.

با گذشت زمان به دلیل اینکه پایه ها به میز پیج شده اند، لق می زند و تنوع گوناگونی ندارد. همچنین در مقابل چوب عمر پایین تری دارند و مانند میز ناهار خوری چوبی، در برابر رطوبت مقاوم نیستند.

میز های ناهار خوری ملامینه

میز های ناهار خوری ملامینه همانند میز های ناهار خوری ام دی اف می باشند و تنها تفاوت این دو میز در ساختار میز ها دیده می شود.

 این گونه که به جای اینکه از ام دی اف برای تولید آن استفاده کنند، از نئوپان به همراه روکش برای ساخت این میز ها استفاده می شود.

گاهی حتی ممکن است از ترکیب این دو یعنی ام دی اف و نئوپان برای تولید میز استفاده کنند.

 به این صورت که از ام دی اف برای سطح میز و از ملامینه برای پایه ها و صندلی ها استفاده می کنند.

تفاوت دیگر آنها در قیمت است. میز ناهار خوری ملامینه از قیمت مناسب تری در مقابل میز ناهار خوری ام دی اف برخوردار است.

 تمامی معایب میز ناهار خوری ملامینه مانند میز ناهار خوری ام دی اف است.

میز ناهار خوری فلزی

میز های ناهار خوری ملامینه همانند میز های ناهار خوری ام دی اف می باشند و تنها تفاوت این دو میز در ساختار میز ها دیده می شود.

به علت اینکه این میز ها معمولا سنگین هستند و برای ادارات ساخته شدن اگر برای آپارتمان خود به دنبال خرید هستید بهتر است از مدل میز ناهار خوری 4 نفره فلزی استفاده کنید

 این گونه که به جای اینکه از ام دی اف برای تولید آن استفاده کنند، از نئوپان به همراه روکش برای ساخت این میز ها استفاده می شود.

گاهی حتی ممکن است از ترکیب این دو یعنی ام دی اف و نئوپان برای تولید میز استفاده کنند.

از معایب میز ناهار خوری فلزی به جدا شدن پایه میز از شیشه به خاطر از بین رفتن چسب بعد از گذشت مدتی و همچنین به برخوردار نبودن از تنوع گوناگون خلاصه کرد.

ابزار | خواب

راهنمای تزیین میز ناهار خوری عروس

برای اینکه تزیین میز ناهار خوری عروس را انجام دهید نیاز به تجهیزات زیادی ندارد، شما حتی می توانید با کمترین ابزار هایی که در دسترس دارید مانند:

 رومیزی، شمعدان، گلدان و غیره به تزیین میز ناهار خوری عروس بپردازید. پس بهتر است از خرج های اضافه دوری کنید، زیرا هر چه از ابزار های ساده تر استفاده کنید تزیین میز ناهار خوری شما زیبا تر می شود.

پس یادمان باشد تزیین میز ناهار خوری عروس هرچه ساده تر باشد میز ناهار خوری عروس شیک تر می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا