صنعت و تجارت

تصفیه فاضلاب صنعتی – حذف توده های شناور

هنگام کار با سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی ، بلوکی که تشکیل می شود گاهی اوقات شناور است. اگر رژیم درمانی شما شامل شناور شناور است ، می دانید که خلاص شدن از آن دشوار است. این بلوک از قبل حاوی آلاینده های موجود در فاضلاب شما است ، بنابراین اگر قبل از تخلیه فاضلاب از بین نرود ، ممکن است با مجوز تخلیه شما مطابقت نداشته باشد.

موارد زیادی وجود دارند که باعث شناور شدن نخ دندان می شوند. برخی از مهمترین دلایل در زیر شرح داده شده است ، همراه با نکاتی برای عیب یابی که می توانید برای تعیین اینکه چه چیزی باعث ایجاد شار شناور در سیستم شما می شود ، استفاده کنید.

جریان آب بسیار زیاد است

وقتی سرعت جریان آب در حداکثر میزان دبی باشد که فیلتر شما برای کنترل آن طراحی شده است ، فلاک زمان لازم را نخواهد داشت تا در فیلتر قرار گیرد. این می تواند باعث شناور شدن بلوک شود. اگر اخیراً سرعت جریان خود را افزایش داده اید ، سعی کنید آن را کاهش دهید تا ببینید بدن تثبیت می شود یا خیر. اگر اخیراً سرعت جریان خود را افزایش نداده اید ، باید دلایل دیگر را بررسی کنید.

معرفی اکسیدان ها در جریان زباله

مواد اکسید کننده مانند پراکسید هیدروژن (H2O2) می تواند باعث شناور شدن توده شود. می توانید آزمایش شیشه را انجام دهید تا مشخص شود آیا ماده اکسید کننده باعث ایجاد توده شناور می شود یا خیر. هنگام انجام این کار ، رشته را بالای لیوان قرار دهید ، نه در زیر. گاهی اوقات می تواند 15-30 دقیقه طول بکشد تا نخ به بالا شناور شود. اگر تأیید کنید که ماده اکسید کننده باعث شناور شدن پودر می شود ، می توانید یک عامل کاهنده مانند بی سولفات یا یک ماده انباشته مواد معدنی اختصاصی به جریان زباله اضافه کنید. شما باید با فروشنده خدمات تصفیه فاضلاب خود در مورد بهترین روش برای افزودن عوامل کاهش دهنده به برنامه تصفیه پساب خود مشورت کنید.

Floc بسیار سبک و بسیار بزرگ است

در بعضی موارد ، بخیه ها در طول درمان بسیار نازک و سبک می شوند. گزینه های مختلفی برای تصحیح این مسئله وجود دارد. می توانید از یک ماده منعقد کننده سنگین تر ، تغییر به یک پلیمر سازگارتر یا تغییر روش دوزگذاری پلیمر استفاده کنید. تغییر روش دوز پلیمر می تواند به سادگی تغییر میزان دوز باشد. همچنین می توانید غلظت های پلیمری را که استفاده می شود تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر از امولسیون یا پلیمر خشک 0.3٪ حجمی استفاده می کنید ، به جای آن 0.15٪ حجمی را امتحان کنید. همچنین ممکن است بخواهید تغییر محل دوز پلیمر را در فرآیند تصفیه آب در نظر بگیرید. بعضی اوقات می تواند از دوز گرفتن در آخرین مخزن واکنش و همچنین رگ شناور جلوگیری کند.

مصرف بیش از حد پلیمر

پلیمر بیش از حد همچنین می تواند منجر به ایجاد جرمی شناور شود که ته نشین نشود. اگر گله بسیار کوچک و سبک باشد (که غالباً pin-floc نامیده می شود) این نشانه ای است که پلیمر شما بیش از حد مصرف می شود ، می توانید آزمایش شیشه را برای تعیین دوز مناسب پلیمر برای فاضلاب انجام دهید.

انتشار بیوگاز

وقتی باکتری های بی هوازی رشد می کنند ، گاز را خاموش می کنند یا اکسیژن آزاد می کنند. این باعث می شود حباب ها به سطح آب بالا رفته و در توده های بزرگ توده (یا رسوبات) ظاهر شوند ، حتی وقتی سیستم کار نمی کند. اگر حباب و توده های بزرگتری مشاهده کردید ، مقصر احتمالی آزاد شدن گازهای بیولوژیکی است. برای رفع این مشکل ، ابتدا می خواهید فیلتر را با یک مبدل هوا شستشو دهید ، سپس می توانید آن را با استفاده از بیوسید درمان کنید. زیست کش از رشد باکتری جلوگیری می کند.

اگر سیستم تصفیه فاضلاب شما دارای جرم شناور است ، همیشه بهتر است قبل از اینکه بخواهید خود آنرا اصلاح کنید با یک ارائه دهنده خدمات تصفیه فاضلاب مشورت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت راه حلی برای مشکل پیدا کنید و بنابراین می توانید از نقض انطباق با مجوزهای تخلیه جلوگیری کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا