برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

تعریف خط مشی و زندگینامه موسیقیدان بزرگ ایرانی از نظر دانشگاه کسب کار

بسیاری از افراد با مفهوم عبارت خط مشی آشنا نیستند و هیچ اطلاعاتی درباره کاربرد این عبارت در دنیای سیاست و امور سازمانی و هدایت استراتژی‌های مورد نیاز برای اقدامات لازم و رسیدن به موفقیت ندارند. همه سازمان‌ها از سیاست‌ها و روش‌های مدرن استفاده می‌کنند تا یک عملکرد خوب و موثر داشته باشند و از همان ابتدا با مشخص کردن سیاست‌های خود به سمت اهداف‌شان پیش می‌روند.

در این مقاله قصد داریم درباره تعریف خط مشی از دیدگاه رسانه دانشگاه کسب و کار صحبت کنیم. دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید توصیه می‌کنیم حتما سری به وب‌سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید.

امنیت | ایران

تعریف خط مشی

به تمام قوانین، اصول، مقررات، دستورالعمل‌ها، استراتژی‌ها و سیاست‌های مورد نیاز برای مدیریت رفتارها و رویه‌های سازمانی خط مشی گفته می‌شود‌. با استفاده از خط مشی است که سازمان‌ها نوع فعالیت‌ها، افراد موظف به انجام فعالیت‌ها، نحوه انجام فعالیت‌ها و چگونگی برخورد با فعالیت‌ها با هدف رسیدن به اهداف مورد نظر خود را مشخص می‌کنند. در واقع می‌توان گفت همه انسان‌ها به نوعی در زندگی معمولی خودشان نیز از سیاست‌گذاری و خط مشی‌های مختلفی به عنوان راهنمای عملکردشان استفاده می‌کنند.

این اصطلاح فقط به امور سازمانی محدود نمی‌شود بلکه برای موسسات دولتی و خصوصی، مدارس، دانشگاه‌ها، فروشگاه‌ها‌، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، بانک‌ها و غیره نیز کاربرد دارد. سازمان‌ها و سایر نهادها و سیستم‌هایی که معرفی کردیم برای مشخص کردن خط‌ قرمزها، بهبود بخشیدن به عملکرد و نوآوری در اقدامات خود باید از سیاست‌ها و استراتژی‌های دقیق، درست و حساب شده استفاده کنند تا مسیر رسیدن به اهداف خود را با کیفیت و سرعت بیشتری پشت سر بگذارند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که بهترین زمان برای توسعه و تغییر خط مشی سازمان‌ها چه زمانی است؟ در پاسخ باید بگوییم که سازمان‌ها هرگاه حس کنند که برآورده شدن نیازهای کلی و اساسی آن‌ها با مشکل روبرو شده است و با گذر زمان قوانین و سیاست‌های فعلی به ضرر  سازمان تمام می‌شود و امنیت، سلامت عمومی، رفاه و سایر امور با مشکل مواجه شده است؛ باید برای تغییر و توسعه خط مشی‌های خود اقدام کنند. عدم تغییر و توسعه در این موضوع باعث می‌شود که سیاست‌ها و قوانین به کار گرفته شده در سازمان منجر به بروز رفتار غیر اصولی و اعمال ناعادلانه از سوی افراد شود.

مزایای بکارگیری خط مشی در سازمان‌ها

  • راهنمای مفید برای عملکرد سازمان‌ها
  • مشخص کردن قوانین و سیاست‌‌گذاری‌های مورد نیاز برای عملکرد سازمان‌ها
  • ارائه اصول و راهکار برای هدایت نوآوری‌ها و اقدامات سازمان
  • تعیین مسئولیت‌ها، نقش‌ها و سیاست‌گذاری‌ها مختلف سازمان
  • تعریف مهم‌ترین باورها و ارزش‌ها برای سازمان
  • مشخص کردن خط قرمزهای سازمان

امنیت | ایران

خط مشی شخصی چه تفاوتی با خط مشی سازمانی دارد؟

خط مشی شخصی قوانین و سیاست‌هایی است که افراد مختلف در زندگی‌شان برای رسیدن به اهداف شخصی خود مانند یک راهنما از آن استفاده می‌کنند و اهمیتی ندارد که جایگاه اجتماعی و شغل افراد چیست. به عنوان مثال برای پیش برد سیاست‌های مربوط به اقتصاد خانواده بودجه‌ای را که در اختیار دارند به گونه‌ای تقسیم بندی می‌کنند تا پایان ماه و دریافت حقوق بعدی با مشکلی مواجه نشوند.

خط مشی سازمانی برای کنترل، مدیریت و راهنمایی کسب و کارها و سازمان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیاست‌ها، فعالیت‌ها و استراتژی‌ها درون سازمانی هستند و برای عموم مردم کاربردی ندارند و توسط مدیر سازمان یا نهادهای دیگر تعیین می‌شوند. کارکنان سازمان برای رسیدن به اهداف سازمان موطفند از سیاست‌گذاری‌هایی که مدیر سازمان برای آن‌ها تعیین کرده پیروی کنند و خودشان هیچ دخالتی در آن‌ها ندارند.

امنیت | ایران

شهرداد روحانی کیست و مهم‌ترین افتخارات و فعالیت‌های او کدامند؟

شهرداد روحانی به عنوان یکی از بهنرین و معروف‌ترین آهنگسازها و موسیقیدان‌های ایرانی و رهبر ارکستر است و مهارت خاصی در سبک کلاسیک دارد. این موسیقیدان مشهور در ششمین روز از خرداد ماه سال 1333 در تهران به دنیا آمد. پدرش رضا روحانی در آن زمان یکی از بهترین موسیقیدان‌های ایران به شمار می‌رفت. شهرداد و برادرانش نیز راه پدر را ادامه دادند و به عرصه هنر موسیقی وارد شدند.

علاقه شهرداد به موسیقی آن‌قدر زیاد بود که در شش سالگی به خوبی و با مهارت خاصی پیانو می‌نواخت. او بعد از اینکه به خوبی توانست نواختن پیانو را زیر نظر اساتید بزرگ بیاموزد به سراغ یادگیری ویالون رفت و توانست در سن ده سالگی به هنرستان ملی موسیقی ایران راه پیدا کند و زیر نظر مصطفی کمال پورتراب، یکی از اساتید موسیقی بزرگ آن دوران، دانش خود را در زمینه موسیقی ارتقا ببخشد. در سن 16 سالگی اولین قطعه موسیقی خود را ساخت و در همان سال‌ها رادیو ملی ایران آن را پخش کرد.

این آهنگساز برجسته برای تحصیل در رشته ارکستر سمفونی به کشور اتریش رفت و در هنرستان هنرهای زیبا در شهر وین ثبت نام کرد. شهرداد به حدی به موسیقی علاقه داشت که توانست به صورت همزمان به یادگیری چند سبک مختلف موسیقی مشغول شود‌.

از مهم‌ترین افتخارات و فعالیت‌های شهرداد روحانی می‌توان به مواردی مانند ساخت موسیقی برای مراسم شروع و پایان سیزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در کشور تایلند و گرفتن جایزه پیکانس، رهبری ارکستر فیلارمونیک لندن در شهر آتن، رهبری کنسرت شصت اثر یانی،‌ همکاری با هایده، فردین و ابی، رهبری موسیقی متن فیلم‌هایی مانند ماموریت غیر ممکن، جنگ ستارگان، میکی موس، رهبری ارکستر سمفونی تهران، اجرای موسیقی محمد رسوال‌الله، اجرای آهنگ خلیج فارس، همکاری با علیرضا عصار، دریافت بورسیه AKM استرالیا، ASCAP کالیفرنیا، جایزه PIKANES تایلند و غیره اشاره کرد.

این هنرمند به عنوان یک فرد بسیار موفق ثابت کرده است که با داشتن هدف و رویا و تلاش‌های فراوان در عرصه مربوط به هنر مورد علاقه خود می‌توان قله‌های موفقیت را فتح کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به خط مشی و مزایای آن و همچنین زندگی‌نامه موسیقیدان بزرگ و برجسته کشورمان شهرداد روحانی توضیح دادیم. علاقه‌مندان به موضوعاتی مانند کارآفرینی، نوآوری، توسعه فردی، روانشناسی، استارتاپ، کسب و کار، سرمایه‌گذاری، بازاریابی، مسائل مالی و ‌کتاب‌های کاربردی می‌توانید به وبسایت دانشگاه کسب و کار با آدرس اینترنتی http://businessuni.net/ مراجعه کنند.

منبع: دانشگاه کسب و کار رسانه تخصصی کارآفرینی

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا