دنیای وب

تعمیر و نگهداری لپ تاپ و رایانه شخصی – 5 نکته ای که باید بدانید

لپ تاپ داری؟ آیا می دانید که باید این کار را به خوبی ادامه دهید؟ بعضی اوقات ، پس از مدتی استفاده از آن ، نمی تواند خیلی خوب کار کند و برای کارآمد نیاز به نگهداری دارد.

1. به یاد داشته باشید که حداقل هفته ای یکبار از فایلها نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای ذخیره اطلاعات می توانید از یک هارد اکسترنال استفاده کنید. مهم است که اگر اتفاقی برای لپ تاپ شما افتاد اطلاعات مهم خود را از دست ندهید.

2. پرونده های موقتی خود را تمیز کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از Windows Tools انجام دهید یا می توانید CCleaner را برای پاک کردن پرونده های موقتی خود بارگیری کنید. تمیز کردن پرونده های موقتی شما عملکرد سیستم شما را سریعتر از گذشته انجام می دهد.

۳- به یاد داشته باشید که دیسک سخت خود را برای بهبود عملکرد رایانه خود از قبل تنظیم نکردید. Defrag شبیه به تنظیم پرونده های شما است تا رایانه شما بتواند سریعتر آنها را پیدا کند. همانطور که از این نام پیداست ، شکست زدایی به معنای کاهش مداوم تعداد قطعات و گرد کردن آنها است. من معمولاً از PowerDefragmenter برای پیش فرض کردن پرونده های خود استفاده می کنم.

4- لپ تاپ یا رایانه شخصی خود را از نظر ویروس بررسی کنید. می توانید از برنامه های رایگان مانند Avast و AVG استفاده کنید. ویروس های رایانه ای می توانند کامپیوتر شما را کند کنند زیرا منابع شما را مصرف می کند.

5. اسکن دیسک برای خطاها نیز مهم است زیرا سعی خواهد کرد تا مشکلات موجود در سیستم پرونده شما را برطرف کند. براساس وب سایت پشتیبانی مایکروسافت ، “بررسی خطا (Chkdsk.exe) می تواند مشکلات مربوط به بخش های بد ، خوشه های از دست رفته ، پرونده های رشته شده و خطاهای فهرست را بررسی کند”

بنابراین ، اگر از نحوه حفظ لپ تاپ یا رایانه شخصی خود سؤال می کنید ، می توانید با رعایت نکات ذکر شده در بالا ، این کار را انجام دهید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا