برترین های کسب و کارلوازم خانگی

تکنولوژی محرکی بر ارائه بهترین فرش ها توسط فرشیما شد

با تزریق موفقیت آمیز فناوری و تکنولوژی های به‌ روز در صنعت فرش، تحولاتی اساسی در هنر فرش ایجاد و رقابت میان تولید کنندگان را افزایش داد. از طرفی با فناوری در محصولات فرش تنوع زیادی حاصل شد و سطح توقع خریداران را بیش از پیش بالا برد؛ به گونه ای که امروزه طرح های اولیه فرش ماشینی با استقبال افراد مواجه نمی شود و مشتریان کمتر به سراغ آنها می روند.

آموزش | ابزار

وجود فناوری در صنعت فرش دلیلی شد تا با توجه به نیازها و سلایق افراد فرش های ماشینی طراحی شوند و نیاز آن ها را برطرف سازد. رشد بی نظیر فرش های ماشینی از دهه پنجاه شروع شد و فرشی با قیمت مناسب‌تر از فرش های دستبافت وارد بازار شد.

خوب است که کمی در مورد تاریخچه فرش ماشینی https://carpetfarshima.com/carpet/ نیز صحبت کنیم تا اطلاعات شما در مورد خرید فرش ماشینی بالا رفته و انتخابی آگاهانه داشته باشید.

به طور کلی این انسان های اولیه بودن که برای رفع نیاز های خویش دست به دست هم داند تا چیزی به نام فرش را اختراع کنند و بتوانند از آن استفاده نمایند. در ابتدا انسان ها به دلیل اینکه نمی دانستند فرش چیست، از پوست حیوانات استفاده می کردند و تا در هنگام خواب زیر اندازی گرم داشته باشند و بتوانند خواب آسان تری داشته باشند؛ پس از چند سال افراد شروع به ابداع ساخت نخ کردن و در واقع مقدمات بافت فرش را فراهم کردند.

نکته ای که می بایست ذکر کنیم این است که احتمالا برخی طرح فرش های امروزی نیز از پوست حیوانات الهام گرفته اند. پس از گذشت زمان اولین فرشی که بافته شد فرش های پازیریک بود، که این فرش توسط مردم آسیایی بافته شد و به دست انسان ها رسید. با گذشت زمان فرش های دستبافت متنوعی وارد بازار شد و امروزه به دلیل اینکه همه ی افراد نمی توانند فرش های دستبافت را خریداری کنند، فرش های ماشینی مورد استقبال بی شماری از مخاطبان قرار گرفته است.

این تفاوت قیمت فرش ماشینی با فرش دستبافت باعث شده تا طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند و تبدیل به گزینه ای ایده آل و فوق العاده می شود.

هنر ایرانی در میان گل ‌بوته های رنگارنگ و اشکال هندسی با حضور دستگاه‌های بافندگی تار و پود هایی از جنس عشق به تصویر کشانده است‌. عواملی مانند قیمت بالای فرش، مراقبت های ویژه از بافت فرش دستبافت و وجود آفت هایی که در الیاف طبیعی به بیشترین نحو نفوذ می کند و آسیب جدی به فرش می رساند، دلایلی است تا قشر کثیری از افراد چه در داخل چه در خارج کشور با تولیدات اولیه ی فرش های ماشینی دستبافت گونه علاقه ی خود را نشان دهند و در فرش های با شانه بالا همچون 1000، 1200 و 1500 شانه به سوی این بافته های زیبا گرایش پیدا کنند.

تکنولوژی تحولی سربلند در صنعت فرش ماشینی

در ایران اکثر شهرهای بزرگ جزء برترین های تولیدات فرش ماشینی محسوب می شدند و انواع محصولات فرش را تولید کردند. کاشان اولین شهری است که فرش های دستبافت گونه را در کنار دستگاه های پیشرفته تولید می کند. بافته های جذاب کاشان با حضور فناوری در صنعت فرش، فرش های 1200 شانه با طرح های متنوع پدید آوردند و بدون اکتفا به این امر، فرش های 1500 شانه طلاکوب و گل برجسته در 10 الی 12 رنگ با ظرافت بی نظیر تولید نمودند. این گونه هنر اصیل ایرانیان را در تار و پودهای زیبا به عرصه ی نمایش گذاشتند.

تولیدات دهه ی پنجاه با طرح های امروزی بسیار متفاوت هستند و با مشاهده ی اول می توان به اختلاف های چشمگیر آن ها پی برد. به طور کلی در چند دهه ی اخیر روند تولید فرش با سرعت بیشتری فعالیت خود را ادامه داده و توانسته نیاز مخاطبان ایرانی و خارجی را برطرف سازد.

بعد از ادامه فعالیت، با جرقه ای که در فناوری فرش ماشینی روشن شد تولیدات در سطح بالا افزایش یافت و با کیفیت بیشتری نسبت به تولیدات اولیه رقابت های خود را آغاز نمود. باید بگوییم که امروزه بسیاری از تولیدات فرش ماشینی به سایر کشور ها صادر می شود و فرش های ایرانی جز مرغوب ترین فرش ها شناخته شده است.

توسعه در صنعت فرش ماشینی سبب تسریع در تولیدات فرش و محبوب شدن در میان مصرف کنندگان شد‌. علت این همه پیشرفت حضور طرحواره های جالب و نگاره های زیبا و با کیفیت فوق العاده در این صنعت می باشد.

در قالی‌های دستبافت، طرح‌های متنوع کمتر دیده می‌شود و از ظرافت فرش های 1200 و 1500 شانه کمتر برخوردار هستند به ‌همین ‌علت فرش های ماشینی توانسته است کفپوش مناسب و زیبایی دکوراسیون شما باشد.

فرش فرشیما، تحقق فناوری کامیاب در تار و پود فرش ماشینی

تولید کنندگان توانستند با واردات دستگاه‌های مدرن بافندگی فرش ماشینی، فناوری را با ریشه‌های فرش ادغام کنند. در آمیختن تمدن و تکنولوژی در صنعت فرش حاصلی از بافته‌های ظریفی را به جای گذاشتند که در کنار دوام بالای فرش، جذابیت آن را بیشتر کرد؛ به‌ قدری وجود این ‌گونه فرش ها حاجت افراد را برآورده ساخت که نیاز فرش های دستباف کمتر می‌باشد. ایرانیان با فرش های ماشینی مواجه شده‌اند که از لحاظ زیبایی و بافت یکنواخت از فرش های دستبافت چیزی کم نداشتند. کیفیت فوق ‌العاده فرش، حمل ‌و نقل آسان و شستشوی راحت آن‌ها دلایلی شد تا به سوی بافته‌های ماشینی کشانده شوند.

همانطور که می دانید و ممکن است با این مسئله رو به رو شده باشید، فرش های دستبافت شتسشوی سخت تری دارند به دلیل اینکه ممکن است ریشه ها از جایگاه خود در آمده و بافت فرش را خراب کنند؛ اما فرش های ماشینی این مسئله را رفع کرده و افراد می توانند به راحتی و بدون هیچگونه دردسر فرششان را به قالی شویی بسپارند تا پاکیزگی را به فرش ماشینی خود هدیه دهند.

فرش های ماشینی توسط دستگاه‌های به‌ روز شرکت وندویل، hcpx2، hcl و… بافته می‌شوند که هر کدام از نظر ظاهری فرشی زیبا و از نظر کیفیتی عالی می‌باشند. به‌ جرات می‌توان گفت پیشرفت در صنعت فرش با واردات دستگاه‌های مدرن وندویل بلژیک امکان‌ پذیر شد. تأثیرات فناوری نه ‌تنها در افزایش تعداد تولیدات نقشی مؤثر داشت بلکه در تنوع طرح و نقشه، جنس نخ، الیاف و مراحل تولید تأثیرات بسزایی داشته‌ است.

در کنار دستگاه وندویل بلژیک دستگاهی به نام شونهر آلمان فعالیت خود را آغاز نمود که هرکدام توانایی بافتن انواع فرش های ماشینی را دارند و در 14 رنگ می‌توانند در تولیدات خود استفاده نمایند. فعالیت‌های این دو دستگاه باعث شد تا مصرف‌ کنندگان قدرت انتخاب را در تنوع رنگ و طرح بالا ببرند و با تعداد کثیری از محصول روبرو شوند.

عوامل مؤثر بر افزایش تقاضای فرش ماشینی

آموزش | ابزار

فرش های ماشینی با ورود دستگاه‌های پیشرفته به تولیدات روزافزون خود در چند دهه اخیر به‌ صورت صعودی ادامه دادند و تنوع محصولات خود را در داخل و خارج کشور در اختیار مصرف ‌کنندگان قرار دادند. عواملی باعث تسریع این روند در بازار فرش شد که می‌توان به چند گزینه از آن‌ها اشاره نمود.

شانه و تراکم فرش

دستگاه‌های بافندگی قادرند تا در انواع شانه و تراکم‌های مختلف، بافته‌های زیبایی را تولید کنند. منظور از شانه تعداد گره‌های بافته‌ شده در یک متر از عرض فرش و تراکم به تعداد گره‌های بافت در یک متر از طول فرش است که فاصله الیاف را مشخص می‌کنند؛ یعنی هر چه تعداد گره در طول و عرض فرش بیشتر باشد فاصله بین الیاف فرش کمتر است و گره‌ها منسجم‌تر در کنار هم قرار می‌گیرند.

شانه و تراکم بالای فرش در کنار تحولات دیگر مانند گل برجسته نمودن متقاضیان فرش را افزایش می‌دهد و همگان مجذوب این زیبایی می‌شوند.

برای داشتن یک رقابت در تولیدات محصول باید تولید کنندگان از تکنولوژی بهره لازم را ببرند و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته می‌توانند در عرصه فرش رقبای خود را حذف نموده و کسب موفقیت‌های روز افزون تولیدات خود را افزایش دهند. امروزه فرش های ماشینی در شانه 500، 700، 1000، 1200 و 1500 بافت می‌شوند که با شانه بالا شباهت بی‌شماری به فرش های دستبافت پیدا می‌کنند.

طرح و نقشه

هنر ایرانیان در تار و پود های درخشان فرش با دستگاه‌های بافندگی بیشتر می‌درخشند. ساطع این هنر فرش هایی هستند که حاصل ترکیب طرحواره‌های ذهن طراح و تکنولوژی می‌باشد. طرح‌های زیبا و نقشه‌های اصیل ایرانی در فرش های ماشینی به‌ گونه‌ای نمایش داده شده‌اند که باغ‌های پر از گل‌ بهاری را با جان بخشیدن به رنگ‌های جذاب نمایانگر طبیعت می‌باشند.

تولید یک فرش با ترسیم طرح‌های هنر ایرانی ماه‌ها به طول می‌انجامید تا بافنده ثمره‌ی دستان خود را ببیند؛ اما امروزه با وارد نمودن دستگاه‌های مدرن و بافندگی در کوتاه‌ ترین زمان، افراد توانستند فرشی زیبا فراتر از هنر ایرانی را به نمایش گذارند و تولیدات خود را افزایش دهند. با کاهش قیمت فرش‌، بافته ای شبیه فرش دستبافت پدید آورند.

ادغام طرح‌های سنتی و کلاسیک و شبیه‌ سازی آن‌ها با طرح‌های متنوع مدرن، فرش هایی متناسب با دکوراسیون‌های مختلف طراحی نمودند و مناسب هر دکوراسیون و سلیقه‌ای قابل‌ استفاده می‌باشد.

در قدیم فرش های دستبافت با طرح‌های یکنواخت توسط افراد بر روی فرش پیاده می‌شدند؛ اما امروزه برای مکان‌های مختلف مانند آشپزخانه، اتاق کودک و بسیاری از مکان های دیگر طرح‌های خاصی مورد بافت قرار می‌گیرد.

مجموعه فرش فرشیما با استفاده از طراحی های مناسب برای تمامی مکان‌های منزل فرش های زیبا را تعبیه نموده‌ است و شما را در یک چیدمان ایده‌آل کلاسیک راهنمایی می‌کند.

طرح‌های فانتزی و مدرن برای اتاق‌ خواب، طرح‌هایی برگرفته از شخصیت‌های کارتونی برای اتاق کودک و طرح های جالب از وسایل و ابزارآلات آشپزخانه در مطبخ ها، در مجموعه فرشیما موجود است و شما تنها با ارسال یک تصویر از فضای مورد نظر، می توانید راهنمایی لازم را دریافت نمایید و بهترین فرش را با یک چیدمان انتزاعی انتخاب کنید.

مواد اولیه و متریال فرش

دستگاه‌های بافندگی پیشرفته به‌ علت داشتن سرعت بالا در بافت باید از مواد اولیه درجه یک استفاده شود تا به هنگام بافتن پاره یا گره نشود. امروزه تولید کنندگان فرش با ایجاد تغییرات در نخ آکریلیک و اتمام مراحل تکمیلی توانسته اند نخ هیت ست شده را که ضد حساسیت و پرز دهی است تولید کنند. نخ هیت ست شده بسیار مقاوم است و در فرش هایی با شانه و تراکم بالا به کار می‌روند.

شناسایی این نخ هرچند کار ساده‌ای است؛ اما با مطالعه ی شناسنامه فرش در پشت آن هم می‌توان به وجود آن پی‌ برد. الیاف موجود در بازار شامل چند دسته می‌باشند که هر کدام از چندین لایه به وجود آمده‌اند که به آن‌ها نمره نخ هم گفته می‌شود.

هرچه شانه فرش بالاتر رود نمره نخ در بافت فرش هم بیشتر می‌شود. به ‌طور مثال در فرش های 700 شانه الیاف آکریلیک 18 لایه نخ به کار می رود. در شانه های بالاتر، این تعداد بیشتر می شود تا به فرش های 1500 شانه گل برجسته می رسد که از تعداد نخ 50 الی 60 عدد استفاده می شود. هرچه تعداد لا بیشتر شود نخ به همان اندازه نازک‌تر می‌شود و تعداد گره‌های آن در یک متر مربع هم بیشتر می‌شود.

هرچند فرش های تراکم بالا توانستند ظرافت خود را در حین زیبایی حفظ کنند؛ اما طرفداران فرش 700 شانه https://carpetfarshima.com/carpet-700-reeds/ بیشتر مورد توجه مصرف‌ کنندگان قرار گرفته ‌است. فرش 700 شانه با قیمت مناسب تری خریداری می‌شوند و کیفیت عالی آن‌ها تضمین شونده فروشگاه می‌باشند.

همچنین فرش 700 شانه ارزان قیمت هم به تازگی طرفداران بسیاری را پیدا کرده است و به علت بافته شدن با الیاف غیر آکریلیک، مثل ورژن و… قیمت کمتری نسبت به 700 شانه های آکریلیک دارد.

فرش فرشیما هنری رنگارنگ و تبلوری بدون رقیب در فناوری فرش

رقابت تولیدات فرش از آنجایی‌ فعالیت رسمی خود را آغاز نمودند که تکنولوژی و پیشرفت فناوری در صنعت فرش حضور خود را اعلام نموده‌ و تولیدات بی‌‌شمار خود را روز به ‌روز افزایش دادند.

فرش ماشینی محصولی است که بدون محدودیت در طرح و رنگ‌های متنوع برای تمامی فضاها ارائه می‌شود. فرشیما سعی نموده ‌است تا با استفاده از این تکنولوژی بی‌همتا و پرآوازه طرح‌های متعددی را برای دکوراسیون‌های مدرن، کلاسیک و سنتی فراهم آورد و خاطره‌ای زیبا در اذهان مشتریان به وجود آورد.

فرش فرشیما از فروشگاه‌های برتر و معتبر است که در صنعت فرش توانسته ‌است خود را با تکنولوژی به‌ روز وفق دهد و همگام با پیشرفت‌های جهانی و آموزش‌های لازم را دریافت نمایند. مجموعه فرشیما طرح‌های نسل امروزی را در بافت‌های خود جای داده و مطابق نیاز روز تولید می شوند.

 تکنولوژی رمز موفقیت فرش ماشینی

یکی از معایب بافت فرش در قدیم، طراحی نقشه ی فرش توسط افرادی بود که مدت‌ زمان زیادی به طول می‌انجامید تا با انجام قرینگی آن را تکمیل نمایند. وجود پیشرفت فناوری در این عرصه باعث شد تا با اسکن‌های مربوطه نقشه‌ها را در اسرع وقت تکمیل کنند و بدون ترسیم اشکال قرینه و با تداخل شاخه‌های اسلیمی، گل‌های افشان را در زمینه‌های فرش دخیل کنند و جلوه خاصی به طرح ببخشند. این سیر تحول توانست تولیدات خود را در پهنای وسیعی از مرحله ذهن به مرحله عمل به حرکت درآورد و افزایش تولید را به حداکثر برساند.

آموزش | ابزار

با دخالت نیروی انسانی در دستگاه‌های بافندگی 500 شانه و به‌ کارگیری قوه‌ی تفکر و تکنولوژی دستگاه‌های مدرن 700 شانه تبدیلی به وجود آمده‌اند که فرش های زیبا و ظریف 700 شانه را تولید می‌نمایند. فرش های 700 شانه در میان فرش های ماشینی طرفداران زیادی دارد و ضخامت بالای فرش به ‌همراه انعطاف فوق‌العاده آن مزیتی برای خرید فرش محسوب می‌شود. در کنار تمامی این عوامل قیمت مناسب و ارزان آن دلیلی است تا اکثر اقشار جامعه مجذوب آن شوند و از طرح‌های بی‌شمار در تمامی زمینه‌ها بی ‌بهره نباشند.

فرشیما عرضه‌ کننده فرش های ماشینی در تمامی شانه و تراکم است که با دخالت تکنولوژی و مدرن نمودن طرح‌های فرش از بهترین فروشگاه‌های معتبر است که می‌توان با تضمین تمامی محصولات، کیفیت بی‌رقیب آن را با تمام وجود احساس نمود. نگاه آرام ‌بخش طرح و رنگ‌های فرش مجموعه فرشیما، مهمان ناخوانده دل‌های شما می‌باشد که با زبان بی‌زبانی سخن از عشق و آرامش دارد.

 فرشیما؛ نمادی از هنر دستاوردهای ایرانی در قالب تکنولوژی

استفاده از رنگ های زمینه با رنگ خنثی در میان بافت های یکنواخت و منظم، بی نظیر بودن‌ فرش را تا کرانه ی آسمان به رخ همگان کشید و مناسب دکوراسیون های شیک و مدرن و سنتی است. تکنولوژی توانست در صنعت فرش زیبایی را خلق کند و آن را به تولید کنندگان هنرمند هدیه دهد.

جایگاه هنر طراح در انواع دکوراسیون در میان هنرپسندان ایرانی بسیار ویژه است. فرشیما لازم دانست تا با بهره گیری از این هنر و ترکیب به موقع آن با فناوری طرحواره های زیبا و خوش رنگ و نگار را در شانه های 1200 و 1500 محصولاتی را با نام فاخر خود ارائه نماید که کیفیت آن زبانزد همگان شود.

محصولات معرفی شده در این فروشگاه از پرطرفدارترین فرش های ماشینی است که با دوام و با کیفیت هستند که در طرح های مختلف فرش افشان https://carpetfarshima.com/product-tag/afshan-design-carpet/، خشتی و ترنج و لچک دار در رنگ بندی های فوق العاده ناب و مواد اولیه ی با کیفیت تولید می شوند.

 

منبع: فرشیما https://carpetfarshima.com/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا