برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

جدیدترین موزاییک کف حیاط

جدیدترین موزاییک کف حیاط، صرفا از جهت طرح و رنگ متفاوتند و تفاوت چندانی بین جدیدترین موزاییک کف حیاط و موزاییک های قدیمی نیست.

موزاییک کف حیاط نوعی از کف پوش است که جهت پوشش قسمت خاکی زمین می شود. و در بازسازی آپارتمان خیلی استفاده میشود موزاییک کف حیاط درواقع نوعی از موزاییک است که جهت پوشش کف حیاط استفاده می شود. موزاییک ها بر اساس روش تولید و مواد تشکیل دهنده و نیز برا اساس مقاومتی که دارند،کاربرد های متفاوتی نیز دارند. از جدیدترین موزاییک کف حیاط برای پوشش کف پارکینگ ها، پاساژ ها و مکان هایی که نیاز به کف پوشی دارند استفاده می شود. در گذشته نیز به جای سرامیک، از موزاییک برای کف پوشی در خانه ها استفاده می شد که هنوز هم در بعضی از خانه شاهد این کف پوشی ها هستیم.

msh | زمین

ویژگی های جدیدترین موزاییک کف حیاط

حیاط جزئی از محیط خانه به حساب می آید و در ساخت ویلا که آن را محیطی امن و مشابه به محیط بیرون می کند. موزاییک کردن حیاط باعث زیبایی و شیک بودن حیاط خانه شما می شود. موزاییک های حیاطی باید مقاومت بالایی داشته باشند تا در مقامل فشاری که به آنها وارد می شود، نشکند. موزاییک های حیاطی صرفه جهت استفاده در حیاط منازل استفاده نمی شود، یکی دیگر از کارببرد های موزاییک های حیاط، جهت استفاده از آنها در فضاهای بیرون و پیاده رو ها است. علاوه بر مقاومت بالای آنها در مقابل فشار، موزاییک ها باید در مقابل سایش و تغییرات آب و هوایی و فصلی مقاوم باشند. همانطور که گفتیم، بیشتر موزاییک های حیاطی و موزاییک هایی که جهت پیاده رو استفاده می شوند، دارای شیار می باشند.

msh | زمین

تاثیر طرح های جدید بر قیمت موزاییک

همانطور که گفتیم، تفاوت موزاییک های جدید و قدیمی بیشتر در رنگ و طرح آنهاست و جنس آنها چندان تفاوتی ندارند. طراحی های مختلف موزاییک عامل اثر گذار بر قیمت موزاییک است. طراحی نما البته در طرح های مشابه رنج قیمت بسیار شبیه هم است و تفاوت زیادی وجود ندارد، زمانی طرح عامل مهم در تعیین قیمت می باشد که طرح درخواستی مشتری دیگر تولید نمی گردد و باید برای مشتری اختصاصا تولید شود و یا طرح جدید و خاص شرکت تولید کننده باشد وگرنه در طرح های عرف بازار تفاوت قیمت زیاد نمی باشد.

درجه دانه بندی سنگ ها و نوع سنگ ها نیز عامل مهمی در تعیین قیمت موزاییک، از جمله موزاییک های گرانیتی می باشد. مثلا نوع سنگ مرمر بسیار گرانتر از نوع سنگهای مشابه می باشد.و یا موزاییک هایی که دارای سنگهایی با درجه بندی بزرگتر و یا یک تکه هستند نیز به نسبت قیمت بالاتری به نوع های مشابه دارند.

msh | زمین

روش های ساخت موزاییک

موزاییک ها به دو روش ساخته می شوند. پرسی و ویبره ای.

در روش پرسی، همانطور که از نام آن مشخص است، موزاییک ها به وسیله دستگاه فشار و پرس ساخته می شوند. این موزاییک ها بر اساس فشاری که بر آنها وارد می شود، با یکدیگر متفاوند. همچنین در این روش موزاییک نیاز به سابیدن دارد. اما در روش ویبره ای، موزاییک ها از طریق دستگاه و با ویبره یکسان می شوند و به همین دلیل نیازی به سابیدن ندارد.

محبوب ترین نوع موزاییک های جدید موزاییک های شیاردار می باشند، زیرا شیارهای موجود در آن ها، باعث می شود از لغزندگی جلوگیری شود و  راه رفتن بر روی آنها راحت تر خواهد بود.

https://www.evimshahane.com/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا