دنیای وب

حقیقت در مورد کانال ریشه و سرطان

شایعه بدی وجود دارد که 97٪ افراد مبتلا به سرطان انتهایی کانال ریشه دارند و این نشان دهنده ارتباط کانال های ریشه با سرطان است. البته ، با هر درصد نزدیک به 100 ، ضروری است که از نزدیک شروع به انتشار شایعات کنیم و شواهد علمی برای اثبات ادعا پیدا کنیم. متأسفانه ، این نوع ترس از ترس می تواند به طور گسترده ای به اشتراک گذاشته شود و انتشار اطلاعات نادرست آسان است. امیدوارم هیچ کس از ترس سرطان (یا هر دلیل دیگر) کانال ریشه را متوقف نکرده باشد. زمان تنظیم مستقیم رکورد است.

در هیچ مجله معتبر و بررسی شده ای از رابطه کانال های ریشه و سرطان هیچ اشاره ای نشده است. منشا این ادعا از طرف پزشکی صورت می گیرد که مرتباً در Quack Watch ظاهر می شود و اعتقادی به واکسن یا فلوراید ندارد و با فروش مکمل های غذایی امیدوار کننده برای جلوگیری از سرطان امرار معاش می کند. البته ، مقاومت در برابر این نوع طعمه “کانال ریشه باعث سرطان” بیش از حد بود ، بنابراین جای تعجب نیست که مانند پلاک به دهانی پر از قند گسترش می یابد.

بازی اعداد

هنگام اظهارات عمومی مسئله همبستگی وجود دارد. آیا 97 درصد افراد مبتلا به سرطان عضله کانال ریشه دارند؟ شاید ، زیرا این یک روش بسیار معمول است. شاید حداقل 97 درصد این افراد اتومبیل رانندگی کرده اند ، در زندگی خود شیر خورده اند یا تلویزیون تماشا کرده اند. هنگامی که شما یک اتفاق بسیار معمول مانند کانال ریشه را می گیرید و سعی می کنید بدون شواهد علمی قوی از آن به عنوان پایه ای برای یک بیماری فوری استفاده کنید ، این ایجاد ترس است.

این ایده که این روش های دندانپزشکی باعث سرطان می شوند اولین بار در دهه 1920 هنگامی که آشکارا اطلاعات ، تحقیقات و آزمایشات وجود داشت ، ظاهر شد. دندانپزشکی طی یک قرن پیشرفت زیادی کرده است! روشهای امروزی شامل اشعه ایکس دیجیتال ، جداسازی دندانها با بندهای لاستیکی و استفاده از لیزرهای YAG برای تمیز کردن بهینه است. در کانال ریشه معاصر ، هر گونه باکتری یا عفونت را می توان به طور کامل از بین برد – و حتی اگر اینگونه نباشد ، باکتری های موجود در پالپ دندان وارد جریان خون نمی شوند و در نهایت باعث سرطان می شوند. فقط به این ترتیب کار نمی کند.

چرا “بافت مرده” کشنده نیست

همچنین شایعاتی وجود دارد که “بافت مرده” (کانال ریشه ضد عفونی شده) می تواند کشنده باشد ، اما این به سادگی درست نیست. بدن انسان حتی با بافت مرده نیز می تواند رشد کند – فقط نگاهی به موها و ناخن های خود بیندازید. تراشیدن سر و مرتب نگه داشتن ناخن ها برای کاهش بافت مرده بیش از جلوگیری از مراجعه به دندانپزشک از سرطان جلوگیری نمی کند.

طرفداران “بی حرکتی کانال ریشه” به جای یک کانال ریشه ساده ، کشیدن و کاشت دندان را تشویق می کنند. اکثریت قریب به اتفاق دندانپزشکان و دندانپزشکان معتبر بر این عقیده اند که حفظ دندان های طبیعی همیشه بهتر از کشیدن دندان است که باید آخرین راه حل باشد. علاوه بر این ، استخراج / ایمپلنت گران تر ، ناراحت کننده است و زمان بهبودی بیشتری دارند.

اگر واقعاً می خواهید خطر سرطان خود را کاهش دهید ، بهترین روش های تهیه شده توسط متخصصان معتبر را دنبال کنید. از فاکتور محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید ، غذاهای کامل را با حداقل مواد شیمیایی بخورید ، چای سبز بخورید و به معاینات سالانه دندان بپردازید. در حقیقت ، معاینات منظم دندانپزشکی بارها و بارها نشان داده شده است تا احتمال بیماری و عفونت را در بدن کاهش دهد – و بسیار کمتر از حذف دندان هنگام کنترل سوکت.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا