بازرگانیبرترین های کسب و کار

خرید انواع مبدل حرارتی صفحه ای و لوله ای | معرفی و قیمت 

مبدل حرارتی صفحه ای و لوله ای هر دو یک هدف یعنی انتقال حرارت را دنبال می کنند. تفاوت مبدل حرارتی صفحه ای با لوله ای این است که در مدل صفحه ای راندمان حرارتی بالاتر بوده و میزان خوردگی کمتر است. همینطور فضای کمتری اشغال می کند و تنوع بیشتری دارد.

مبدل حرارتی صفحه ای چیست؟

مبدل حرارتی صفحه ای شامل مجموعه صفحات موازی با خطوط مشخص است که در کنار هم قرار گرفته اند. این مبدل ها به صورتی طراحی شده اند که سبب شکل دهی کانال های عبور سیال می شوند. جنس صفحات معمولاً استیل هستند.

افزایش | اینترنت

از واشرهای لاستیکی مخصوص برای کانال های آب بندی شده استفاده می شود.

 وجود یک سری خطوط روی صفحات سبب می شود که جریان حرارت دچار آشفتگی شود. مبدل حرارتی موتورخانه صفحه ای به نسبت مبدل حرارتی لوله ای از نظر ضریب انتقال حرارت بالاتری را ایجاد می کند. از این مبدل ها برای صنایع غذایی و بهداشتی استفاده می کنند.

مبدل حرارتی صفحه ای چطور کار می کند؟

در صورتی که قصد خرید مبدل حرارتی صفحه ای دارید باید به نحوه عملکرد آن نیز دقت کنید. روش کار به این صورت است که تعدادی صفحه با ضخامت کم به شکل متوالی قرار گرفته اند به طوری که بین آنها فضای خالی وجود دارد.

در این مجموعه یک لوله وجود دارد که مربوط به جریان سیال سرد بوده و لوله دیگر برای سیال گرم مورد استفاده قرار می گیرد اما به شکل یکی در میان در صفحات کارگذاری شده اند. این روش سبب افزایش سطح انتقال حرارت می شود.

مزایای مبدل حرارتی صفحه ای

وزن این مبدل ها کم است و همینطور نیاز به فضای کمی دارند. این پروسه سبب شده تا کارآمدتر باشند. جایگزین کردن صفحات به آسانی صورت می گیرد.

افزایش | اینترنت

 در واقع بخش پشته صفحه به راحتی باز می شود. مبدل حرارتی لوله ای نیاز به فضای اضافی برای جداسازی دارند که در مبدل حرارتی صفحه ای این موضوع دیده نمی شود. قیمت مبدل حرارتی صفحه ای به نسبت لوله ای گرانتر است.

مبدل حرارتی لوله ای چیست؟

به نقل از فروشگاه اینترنتی هایپر مارکت پمپ طراحی مبدل حرارتی لوله  به نسبت نوع صفحه ای متفاوت است. در این مبدل ها یک لوله کوچک در داخل یک لوله دیگر با قطر بزرگتر قرار گرفته است و به شکل هم مرکز هستند. انتقال حرارت نیز به واسطه جداره لوله کوچکتر صورت میگیرد.

توان انتقال حرارت برای مبدل حرارتی لوله ای به نسبت نوع صفحه ای کمتر است. از مبدل حرارتی لوله ای برای تبادل حرارت بین سیالات گازی شکل استفاده می کنند. این مبدل ها طراحی ساده ای دارند. قیمت مبدل حرارتی لوله ای ارزان است و کنترل جریان در این دستگاه به سادگی صورت می گیرد.

مقایسه مبدل حرارتی صفحه ای و لوله ای

برای خرید مبدل حرارتی می بایست در ابتدا تفاوت های بارز مدل های لوله ای و صفحه ای را بدانید. البته قیمت هایپرمارکت برای هر دو نوع مبدل به روز شده است اما تفاوت تنها در قیمت نیست!

صفحاتی که در مبدل حرارتی صفحه ای استفاده می شود موج دار هستند. این موج ها سبب می شوند تا ضریب انتقال حرارت بیشتر شود و به طور کلی راندمان بالایی داشته باشند. این موضوع سبب افزایش ضریب حرارت در هر دو سمت صفحه می شود. در مبدل حرارتی لوله ای ایجاد ضریب انتقال حرارت زیاد گاه به سختی دیده می شود.

افزایش | اینترنت

نکته بعدی در مورد میزان صرفه جویی تا 80 درصد در فضای نصب برای مبدل حرارتی صفحه ای است. این مبدل ها فشرده طراحی شده اند و بسیار کوچک هستند.

در مبدل حرارتی صفحه ای واشرها به صورتی طراحی شده اند که خطر نشتی را به حداقل می رسانند. یعنی امکان ترکیب شدن دو سیال و بروز خطر بسیار کم است.

خرید کدام مبدل بهتر است؟

در صورتی که بودجه شما برای خرید مبدل حرارتی کافی است پیشنهاد هایپرمارکت، مبدل حرارتی صفحه ای خواهد بود چون مزایای زیادی دارد اما اگر فکر می کنید نباید هزینه زیادی برای مبدل پرداخت نمایید برخی از مدل های حرارتی لوله ای که در فروشگاه عرضه می شوند از نظر کیفیت بسیار عالی بوده و قطعاً می توانند نیاز شما را برآورده سازند.

مبدل حرارتی صفحه ای از انعطاف پذیری بالایی در طراحی برخوردار هستند. یعنی تنوع در سایز صفحات، نوع مواد و همینطور تعداد صفحات وجود دارد. از سوی دیگر تمیز کردن هر دو سبک مبدل بسیار آسان است و این موضوع سبب می شود که عملکرد هر دو مبدل به خوبی صورت بگیرد.

مبدل حرارتی صفحه ای به شکلی طراحی شده است که با اضافه کردن مقدار صفحات می توان به سادگی شرایط مبدل را تغییر داد. این موضوع سبب شده تا تقاضا برای خرید انواع مبدل حرارتی صفحه ای به نسبت لوله ای بیشتر باشد.

کلام آخر

در خرید مبدل حرارتی در ابتدا به فضایی که قرار است مبدل در آن اجرا و نصب شود دقت کنید. سعی کنید مشاوره های لازم در راستای بهترین برند را فراموش نکنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا