بازرگانیبرترین های کسب و کار

خرید مستقیم انواع سنگ ساختمان با کیفیت برای جذابترین نماهای ساختمانی

نمای رومی به روزترین نما برای ساختمان های مدرن

گروه معماری نمای رومی و نمای کلاسیک کالا ساخت با ارائه طرح های نمای ویژه ساختمانی با کیفیت فوق العاده و طراحی منحصر به فرد و خاص همواره کیفیت بالا و هزینه قابل رقابت با دیگر فعالین این حوزه را شعار عملکرد خود می داند و آماده ارائه مشاوره به دوست داران این صنعت می باشد .

آموزش | ابزار

تاریخچه نمای رومی :

پیرامون مبحث بوجود آمدن نمای رومی در ساختمانهای آپارتمانی و ویلایی ( ساختمان یک طبقه ) امروزی در کشور عزیزمان ایران ابتدا می بایست در خصوص فرهنگ و گذشته روم باستان و اساطیر روم آگاهی ابتدایی داشت . تا بتوان بیشتر با بوجود آمدن فرهنگ روم و به طبع آن سلیقه و ساخت و ساز و معماری قدیمی رومی که اخیرا در نماهای مدرن سازه های ایرانی که تحت عنوان نمای رومی و یا نمای کلاسیک اطلاق می شود پی برد.

اساطیر رومی به مجموعه ای از روایات قدیمی و سنتی اطلاق می شود که در اصل به افسانه ها و داستانهای سرچشمه گرفته از رم باستان و مذهب رومی این سرزمین ارتباط دارند . اسطوره های رومی بخاطر تاثیر گذاری و نفوذ اولیه دین و مذهب یونانی و یا همان خدایان و اساطیر یونان بر تمدن ایتالیا در دوران ماقبل تاریخ رم تا حدود زیادی گنگ و پیچیده است . نویسندگان رومی با تقلید آگاهانه از الگو و مدل ادبی یونانی از اساطیر یونان الگو گرفته و اسطوره ها و افسانه های رومی را با مذهب اتروسکی ها ارتباط داده و مقایسه نموده اند .

از حدود هزار و پانصد سال پیش از میلاد اقوام ایتالیایی کم کم در شبه جزیره ایتالیا ساکن شدند و البته اغلب آنها کشاورز بودند و همواره در حال جنگ با غارتگران شمالی بودند . این روم تازه تاسیس شده چهره آرمانی کشاورز و سرباز مصمم با نظم و وظیفه شناس ریشه در فرهنگ تاریخی ایتالیا دارد . ساختمان های ابتدایی از همان پیدایش اولیه بر اساس اصول و نظم خاصی بنا شدند البته در آن زمان نمای کلاسیک رومی در دیگر کشورهای دنیا معنا و مفهومی نداشت . به مرور زمان و با گذشت زمان طولانی که ارتباطات با کشورها بین حکومتهای مختلف بوجود آمد کم کم مناسباتی نیز در این کشورها برقرار شد .

وارثان تمدن چند هزار ساله که پیش از اسلام و پس از آن آثار بی همتایی برای آیندگان برجا گذاشتند و چون نگینی در گنجینه های معماری جهان می درخشند . حالا به سکون رسیده اند و دیگر مورد توجه قشر جدید و فعلی کشور نیستند . نمای رومی و نمای کلاسیک یکی از این دلایل بوجود آمده در معماری امروزی اثبات کننده این موضوع است . بعد از جنگ جهانی دوم ساخت و ساز نیاز اصلی کشور و انقلاب صنعتی که دستاوردهای مهمی چون آهن و شیشه را داشت معماران جوان را به سمت سودای جهانی شدن کشاند .

آنها به مبارزه با هر نوع نشانه ی بومی برآمدند و با افتخار بیان می کردند که ما در هر جای جهان که باشد خانه ای یکسان طراحی می کنیم . ما در ثبت آمار کوشیدیم و پیشینیان در ثبت آثار . در سرزمین پارس ها کسانی که تمدن شان درست در نقطه مقابل تمدن روم قرار داشت ،حالا پرچم نمای کلاسیک و رومی را بالا می برند و اینگونه شد که همزمان با رواج سبک معماری رومی در جهان ، در ایران نیز طراحی به سبک رومی گسترش یافت .

نمای رومی در کشور ایران :

نمای رومی و نمای کلاسیک امروزه در شهرهای کشور برای خود جایگاه ویژه ای باز کرده اند و یکی از پر طرفدارترین نماهای قابل استفاده در ساختمان محسوب می شوند . در مناطق خاصی از تهران بویژه مناطق 1 و 2 و 3 به وفور می توان نمای کلاسیک و رومی را مشاهده نمود . به طور کل طراحی نمای ساختمان ها در این مناطق و مناطق لوکس نشین دیگر شهرها به سمت نمای رومی و نمای کلاسیک کشیده شده است . در سایر مناطق ایران نیز سلیقه ی مردم به استفاده از نمای رومی جهت تزئین ساختمان روز به روز در حال افزایش است و اکثرا آپارتمان ها ، ویلاها و منازل مسکونی با نمای رومی ساخته یا بازسازی می شوند .

البته در دنیا معماران شاخصی هستند که فقط با سبک کلاسیک طراحی میکنند و یا معمارانی که تنها با سبک رومی ساختمانها را طراحی می کنند . زادگاه معماری نمای کلاسیک رومی ایران نیست . معماری هرکشور نشان دهنده هویت و فرهنگ آن کشور است اما در حال حاضر و با گسترش نمای رومی و نمای کلاسیک در طراحی معماری کشور ما موجب شده که سلیقه مردم گرایش به این نوع نماها داشته باشد . موضوع نمای ساختمان ها در شهر تهران از جمله موارد چالش برانگیز طی سال های گذشته و محل انتقاد بوده که چرا به خوبی ساماندهی نشده است . مشکلات بصری ، همخوانی و یا ناهمخوانی با فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و ایمنی ساختمان ها بویژه در مقابل زلزله از جمله حساسیت های این موضوع در کلان شهر تهران است .

شاید بسیاری براین اصل پایبند باشند که طراحی نما می بایست با فرهنگ کشور متناسب باشد اما واقعیت این است که نمای کلاسیک و نمای رومی گستردگی جهانی دارد و کشور عزیزمان ایران را نیز شامل می شود . اگر نگاهی به تاریخ کوتاه ایران در روزگاران بسیار دور بیندازیم شاهد تخت جمشید خواهیم بود که متناسب با فرهنگ ایرانی ساخته شده بود . در واقع این روزها نمای رومی با سنگ تراورتن یا همان نمای رومی به دلایل متعدد از جمله وجود ذخایر سنگ تراورتن و … مورد دقت قرار گرفته است .

پس بهتر است این سبک از معماری را با معماری و فرهنگ اصیل ایرانی همگام و همسو نماییم طراحی نمای ساختمان یک امر کاملا تخصصی و حرفه ای می باشد . چرا که نمای یک ساختمان پوسته ای عینی و قابل لمس توسط عموم مردم است و بعضا تعداد کثیری از عموم مردم کیفیت یک ساختمان و بنا و یا سازه را از روی نمای ظاهری و بیرونی آن حدس می زنند . ضمن اینکه طراحی نما فقط رعایت اصول زیباشناسی در معماری نیست و دقت به اقلیم منطقه ، سطح بودجه ، مصالح بوم آور و … می بایست توسط مهندس معمار در نظر گرفته شود .استفاده از این سبک در طراحی نمای بیرونی ساختمان در ایران آنقدر دقیق و مهندسی و زیبا بوده که حتی مهندسین اروپایی و شاید رومیان باستان نیز به این نوع طراحی نمره بالایی می دهند و آن را تحسین نمایند .

نمای رومی هم از یک نوع خواست مردم ریشه می گیرد که باید بررسی شود که این خواست دقیقا چیست . مردم ایران و جهان برای چه به یزد و اصفهان سفر می کنند ؟ برای اینکه می دانند چیزی در این معماری هست که رابطه نزدیک با فرهنگ این کشور دارد . مردم کیفیت را تشخیص می دهند ولی به صورت لفظی شاید نتوانند بیان کنند . ما معماران وظیفه داریم که این حس و خواست بیان شدن را با طراحی خود به واقعیت برسانیم . اگر معماران به مردم جواب مناسب بدهند آنها هم کیفیت را احساس خواهند کرد . مردم با نمای رومی و یونانی و نمای کلاسیک درگیر نبودند و معماران بدون اینکه فهمی از ریشه این نما در اروپا داشته باشند بعنوان نمای مدرن و نمای اروپایی استفاده می کنند .

آموزش | ابزار

مطلب مفید بخوانید: محاسبه ی متراژ برای خرید کاشی و سرامیک

ویژگی های نمای رومی :

نمای رومی کلاسیک یک نمای باشکوه الهام گرفته از سبک کلاسیک روم و یونان است . از آن جایی که سبک کلاسیک بر شکوه و عظمت و جلال تمرکز دارد لذا استفاده از ستون های تزئینی و قوس ها از ویژگی های بارز این نوع از نمای ساختمان می باشد . سبک معماری کلاسیک با دقت به دوره های گوناگون دارای ستونهای مختلفی می باشد .

نمای رومی دارای سه ویژگی بارز نسبت به سایر نماها می باشد که عبارتند از :

1) قوسی ها به شکل گرد و عریض اجرا می شوند .

2) ستونها ی بهره گیری شده به شیوه های دوریک ، یونیک و قرنتی اجرا می شود .

3) دیوار های نما بصورت ستونهای تزئینی عمل می کنند .

4) از ابزار پلی یورتان و جی آر سی در ساخت نمای رومی استفاده می شود .

5) استفاده از گنبدهای ساده و طرح دار در نمای رومی داخلی و بیرونی ساختمان

6) تنوع بالای طرح

اصول طراحی نمای رومی :

با توجه به اینکه نمای رومی قدمت زیادی دارد اما به دلیل زیبایی منحصر به فرد این نما هنوز هم جزء پرطرفدارترین طرح های انتخابی جهت طراحی نما می باشد . این نما یک سری شاخص ها و ویژگی هایی دارند که نشان دهنده نما بوده و با توجه به آن ها می توانیم تشخیص بدهیم که نمای مورد نظر رومی می باشد از جمله ی این شاخص ها می توان به ستون های کوچک و بزرگ که از برجستگی های منظم تشکیل شده اند اشاره کرد. پاستون ها و سرستون ها ، قرنیزهای سنگی ، پنل های دکوراتیو ، قاب پنجره ها ، هلال ها و انواع مجسمه ها و کتیبه های سنگی نیز نشانه های دیگر نمای رومی کلاسیک می باشند .

  • ستون : در استفاده از ستون ها باید به اندازه و سایز ستون ها باید توجه کرد . این ستون ها می توانند استوانه ای یا به صورت اشکال هندسی باشند و معمولا به صورت قطعات پیش ساخته در کارخانه تولید شده و به صورت جداگانه به محل پروژه انتقال داده می شوند و کاربرد ستون های بزرگ بیشتر در ورودی ساختمان ها و ستون های کوچک در تراس ها و داخل ساختمان می باشد . ستون ها نقش بسیار موثری در به رخ کشیدن جلال و عظمت نمای رومی ایفا می کنند .
  • پاستون : پاستون ها در زیر ستون ها و نقش تکمیل کننده شکوه و جلوه نمای رومی را به عهده دارند و به حالت های دایره ای ، چهارضلعی ، پنج ضلعی و… ساخته می شوند .
  • کنسول : استفاده از باندهای ابزاری طولی در امتداد طبقات و مرزبندی ها (کنسول) در نمای رومی یکی دیگر از اصول طراحی این سبک از نماها می باشد .
  • کتیبه و مجسمه : کتیبه ها و مجسمه های رومی از بتن و سیمان در کارگاه ها ساخته می شوند و یکی دیگر از اصول طراحی نمای رومی می باشند و با شکل های تاریخی خود ، تداعی کننده ی شکوه قصرها و کاخ ها می باشند .
  • قاب پنجره : قاب پنجره ها هم لازمه یک نما به سبک رومی بوده و مکمل نمای کلی ساختمان می باشد .
  • قرنیزها لبه های باریکی هستند که عموما در طراحی داخلی ساختمان نظیر راه پله ها کاربرد دارند اما در نمای بیرونی ساختمان نظیر فضای سبز حیاط و در ورودی ساختمان و … نیز به کار برده می شوند .
  • هلال : هلال ها و قوس ها نیز با توجه به طرح نیم دایره ای خود در سر در ورودی ، بالا و اطراف پنجره ها ، تراس ها و … با توجه به نوع طرح مورد نظر استفاده می شوند .
  • نور پردازی : توجه به نورپردازی نمای نیز یکی دیگر از اصول بسیار مهم و کاربردی در طراحی نمای رومی اصولی و زیبا و استاندارد می باشد که در دید بصری و جلب نظر کردن مردم تاثیر بسزایی دارد . علاوه بر استفاده از نور پردازی مصنوعی در فرو رفتگی ها و برجستگی های نما ، باید به نوع تابش نور طبیعی خورشید در روز نیز از جهت میزان نور و سایه برای بهتر دیده شدن جزئیات نما نیز دقت کافی لحاظ شود .
  • قرینگی : توجه به قرینه بودن ستون ها ، سرستون ها ، مجسمه ها و کتیبه ها و … در نمای رومی ساختمان ها کاملا مشهود و از اصولی می باشد که در طراحی این نما باید به آن توجه گردد .
  • رنگ : اهمیت استفاده از رنگ های متناسب با نمای رومی جزئی اجتنباب ناپذیر بوده و استفاده از رنگ های روشن نظیر سفید ، کرم ، طوسی روشن تداعی کننده ی نمای ساختمان به سبک های رومی می باشند . از رنگ های تیره بیشتر در پشت بام ها استفاده می شود . ذکر این نکته لازم است که انتخاب یک یا دو رنگ در طراحی نمای رومی ساختمان یکی دیگر از اصولی است که باید به آن توجه و دقت لازم مبذول گردد.

نحوه نصب نمای رومی :

رایج ترین روش های نصب نمای رومی مانند سایر سبک های نمای ساختمان ها هم به روش خشک و هم به روش تر یا دوغابی می باشد . در روش خشک ابتدا سطح نما شاسی کشی شده و پس از آن با نصب گیره پین دار در پشت سنگ یا جی آر سی ، آنها بصورت کشویی وارد شاسی می شوند. در نصب نمای رومی شاسی کشی با استفاده از میلگرد ، نبشی و پیچ و مهره انجام می شود. در روش تر یا دوغابی سنگ در سطح نما چیده شده و دوغاب پشت سنگ ریخته می شود. پس از خشک شدن ملات سنگ به نمای رومی می چسبد.

ضروری ترین ابزار آلات نصب نمای رومی :

جهت نصب انواع نمای های ساختمان جدای از مصالح و مواد اولیه نیاز به ابزار آلات نصب نما نیز می باشد که بسته به نوع نما از ابزار و وسایل مختلفی استفاده می شود که تعدادی از آن ها عبارتند از :

نوار اندازه گیری ، چش یا پتک لاستیکی ، تراز ، ماله معمولی و حاشیه ای ، صفحه ی ضربه گیر ، دریل ، اسکرید جهت برش ناهمواری های سطح زیرین جهت نصب سنگ نما ، چکش مخصوص آجر هنگام نصب نماهای آجری یا تلفیق با آجر ، مته ، پیچ و رولپلاک به ویژه برای نصب نمای های سنگی از جنس گرانیت که دارای وزن زیادی هستند ، دستگاه پولیش پس از اتمام کار و تمیز و درخشان کردن ظاهر نما و بسیاری از ابزارهای دیگر…

اره فارسی بر تولیدی شرکت فرسان : یکی دیگر از ابزارالات نصب نمای رومی اره فارسی بر مخصوص برش قطعات GFRG با قابلیت برش قطعات تا ارتفاع 20 سانتی متر می باشد . این دستگاه که از تولیدات شرکت فرسان  می باشد ، جهت برش ابزار زاویه های 45 و 90 درجه رو به داخل و بیرون کاربرد داشته و برای فارسی بر کردن ابزارهای گچی و ابزار پلی اورتان استفاده می شود .

مزایا و معایب نمای رومی :

مزایای نمای رومی:

  1. مصالح مورد استفاده در این سبک مانند سنگ ، جی آر سی و…بسیار سخت و محکم بوده و در شرایط مختلف آب و هوایی (گرما ، سرما و رطوبت) مقاومت خوبی دارند.
  2. با توجه به استحکام مصالح بکار رفته عمر نمای رومی نیز بیشتر می شود.
  3. باعث برجسته تر شدن بنا در یک منطقه میشو و البته این امر باعث افزایش قیمت آن بنا نیز می شود.
  4. مصالحی مانند تراورتن و یا جی آر سی براحتی قابل دسترسی هستند.
  5. القای حس تجمل و اصالت

معایب نمای رومی:

  1. اجرای نامناسب نمای رومی میتواند باعث جدا شدن قطعات در طول زمان شود و این امر خطرات مالی و جانی زیادی دارد پس حتما باید به نحوه ی اجرا و زیرسازی ها توجه خاص داشت.
  2. برخی کارفرمایان برای کاهش هزینه های خود از مصالح بی کیفیت استفاده می کنند که همین امر باعث تغییر در شفافیت و رنگ نمای رومی می‌شود که مایه کهنگی نما و ساختمان می‌شود.
  3. عدم توجه به معماری اصیل و سنتی ایرانی است که به تدریج به دست فراموشی سپرده می شود و متاسفانه مردم بدون توجه به منطقه سکونت و نوع آب و هوایی که آن ناحیه دارد ، اقدام به اجرای نمای رومی برای ساختمان های خود می کنند . که علاوه بر از بین رفتن نماهای زیبا و اصیل ایرانی باعث اتلاف انرژی در ساختمان نیز می شود .

در نهایت باید اشاره کرد که نمای رومی در ساختمان ها با کاربری های مختلف اعم از ویلایی ، آپارتمان ، تجاری و … قابل استفاده است. میتوان برای کاهش هزینه های این نمای پر طرفدار و زیبا از محصولات جایگزین مانند جی آر سی که کیفیت بالایی نیز دارند بهره برد. که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

انواع نمای رومی  بر اساس نوع مصالح به کار رفته :

سنگ نمای تراورتن ، سنگ نمای گرانیت و سنگ نمای مرمر ، سیمان و ابزارهای پیش ساخته GFRC و GRC از جمله مصالح اولیه به کار گرفته در طراحی و نصب و اجرای نمای رومی ساختمان می باشند که با توجه به سازگاری با اقلیم و شرایط آب و هوای منطقه و دوام و ماندگاری ، مطابقت داشتن با محیط و ساختمان های اطراف ، قیمت و بودجه در نظر گرفته شده می تواند توسط کافرما انتخاب شوند .

·         نمای رومی سنگی :

اجرای نمای ساختمان با سنگ از گذشته ای دور تا اکنون همواره مورد استفاده و استقبال همگان بوده که با توجه به زیبایی و جلوه ی بسیار زیاد خود ، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است . سنگ هایی نظیر تراورتن ، مرمر ، گرانیت ، کوارتزیت ، سنداستون یا ماسه سنگ و سنگ چینی در نمای رومی سنگی کاربرد دارند اما کاربرد سنگ مرمر ، سنگ تراورتن و سنگ گرانیت هم در نمای خارجی ساختمان و هم در نمای داخلی و در سبک هایی نظیر کلاسیک و نمای رومی پرکاربرد می باشد و عدم نیاز به هزینه نگهداری یکی از مهمترین ویژگی های سنگ و دلیل محبوبیت آن می باشد .

استفاده از سنگ در نمای ساختمان مستلزم رعایت دستورالعمل های می باشد که در صفحه نمای سنگی به تفصیل به آن پرداختیم . یکی از مزیت های اصلی اجرای نما با سنگ استحکام و زیبایی و مقاومت آن ها می باشد . البته لازم به ذکر است که هزینه ی استفاده از سنگ نسبت به مصالح دیگر بالاتر می باشد که جهت کاهش این هزینه می توانیم از ترکیب نمای سنگی و نمای جی آر سی GRC استفاده کنیم که زیبایی و جلوه ی بصری چشم نوازی نیز به ساختمان می دهد .

مزایای نمای رومی سنگی :

  1. دوام و ماندگاری بالا
  2. مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
  3. هزینه ی تعمیر و نگهداری کم
  4. تداعی کننده شکوه و عظمت و زیبایی

چگونه از نمای رومی سنگی مراقبت کنیم؟

جهت محافظت از نماهای رومی سنگی ، به ویژه نماهایی که در آن ها سنگ تراورتن به کار رفته است ، از آن جا که نرم تر از سنگ گرانیت می باشند باید سطح آن ها با سیلر پوشانده شود. اجرای سیلر باید در دوره های 3 تا 5 ساله به طور متناوب جهت حفظ زیبایی و دوام نما انجام پذیرد .

رایجترین انواع سیلرهای موجود در بازار به سیلرهای طبیعی و تقویتی شهرت دارند . سیلرهای تقویتی ظاهر نما را مرطوب نشان داده و باعث تیره شدن سطح سنگ می شوند اما سیلرهای طبیعی بدون ایجاد کوچکترین تغییر در ظاهر نمای ساختمان ، از سطح آن محافظت می کنند .

·         نمای رومی سیمانی

در بحث کیفیت ، قطعا نمای رومی سنگی برنده این قیاس است ولی در بحث قیمت نمای رومی سیمانی مقرون به صرفه تر از نمای رومی سنگی است . سیمان نسبت به سنگ مقاومت کمتری در باربر گرما ، رطوبت و … دارد و سنگ ها عایق بهتری به حساب می آیند .

نمای سیمانی رومی ارزان‌ترین نوع نما رومی می باشد که با کاهش قیمت مصالح به معمار این اجازه را می‌دهد تا شیک ترین ظاهر را برای نمای ساختمان اجرا نماید . به کسانی که با توجه به قیمت پایین تر نمای رومی سیمانی ، از سیمان برای طراحی نمای خارجی ساختمان خود استفاده می کنند ، سیمان سفید را برای اجرای طرح نمای سیمانی خود انتخاب نمایند که زیبایی فوق العاده ای به نمای ساختمان خواهد داد .

مزایای نمای سیمانی :

  1. هزینه ی نصب و اجرای پایین تر نسبت به نمای رومی سنگی
  2. داشتن نمایی کاملا یک دست و یکسان
  3. مدت زمان اجرای نمای رومی به دلیل انعطاف داشتن و شکل پذیری راحت تر سیمان کمتر از نما با سنگ می باشد .

·         نمای رومی پیش ساخته

درحال حاضر پیمانکاران با تجربه می دانند که استفاده از نمای رومی سنگی با توجه به زلزله های اخیر و به طبع آن سختگیری های مکرر سازمان های مربوطه و نوسانات بازار ارز دیگر مقرون به صرفه نیست . پیمانکاران با تجربه به استفاده از متریال های سبک مقرون به صرفه در عین حال زیبا روی آورده اند و نمای پیش ساخته رومی به انتخاب اول آن ها تبدیل شده است .

ابزار پیش ساخته جایگزین گچبری های قدیمی شده اند و با هزینه های بسیار مناسب ، کیفیت بالا و زمان سریعتر می توان تغییرات مورد نظر را اعمال کرد. ابزارهای پیش ساخته در حال حاضر انواع زیادی دارند که بسته به متریال تشکیل دهنده ی آنها قیمت ها و کیفیت های مختلفی دارند.

نمای رومی پیش ساخته گچی (GFRG) از تولیدات تخصصی گروه تولیدی فرسان بوده که با بهره گرفتن از تجربه ی مدیران این شرکت در زمینه ی تولید به ثمر نشسته است. ابزار پیش ساخته گچی (GFRG) ترکیبی از گچ پلیمری ، الیاف شیشه و مواد افزودنی دیگریست که باعث مقاومت بالاتر نسبت ابزار گچی ، مقاومت در برابر رطوبت و رنگ پذیری بسیار بالا می باشد. تنوع طرح ، قیمت مناسب و کیفیت بالا از ویژگی های دیگر ابزار پیش ساخته گروه تولیدی فرسان می باشد.

نمای رومی پیش ساخته با ابزارهای گچی معمولی که از ترکیب آب ، گچ و در تعدادی از مدل های محدود الیاف شیشه تشکیل شده اند. این ابزارها به دلیل عدم وجود مواد افزودنی در برابر رطوبت و ضربه مقاومت لازم را نداشته و دچار آسیب می شوند. ابزارهای گچی عموما نسبت به بقیه متریال های موجود در بازار قیمت پایین تری دارند.

نمای رومی با ابزار پیش ساخته پلی یورتان پایه اصلی این محصولات مواد پلیمری می باشد که با استحکام و دانسیته بالا تولید میشوند.

بصورت تخصصی پلی اورتان از ترکیب شیمیایی دو کامپوننت اولیه به همراه یک عامل خارجی با دمای جوش بسیار پایین مانند CO2 یا پنتان بوجود می آید. برخی از مدل های ابزار پلی یورتان انعطاف پذیر هستند. این ابزارها در مقایسه با سایر ابزارهای پیش ساخته موجود در بازار در برابر ضربه مقاوم تر بوده و همچنین در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند. قیمت ابزار پیش ساخته پلی یورتان نسبت به سایر ابزارها بسیار بالاتر است.

نمای رومی پیش ساخته از فوم نسوز پلی استایرن انبساطی با یونولیت دانسیته 20 و روکش یکنواخت بتن پلیمری به ضخامت 4 میلیمتر ساخته می شود که مناسب هر شرایط جوی می باشد و در مقابل گرما ، سرما و ترک خوردگی کاملا مقاوم بنظر می رسد .

مزایای نمای رومی پیش ساخته :

  1. به دلیل تقویت بتون با الیاف شیشه و مواد افزودنی و پروسه تولید 3 الی 4 برابر بتون GRC ، مستحکم تر از بتون های معمولی است . و در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی دارند .
  2. این ابزار عایق حرارتی و صوتی بسیار بالایی دارند .
  3. با ابزار پیش ساخته بسیار راحت تر می توان در طراحی و معماری خلاقیت و ابتکار به خرج داد .
  4. دارا بودن سطوح صیقلی بدون خلل و فرج که باعث می شود دیرتر کثیف شده یا یخ بزنند ، یکی دیگر از مزایای نمای رومی پیش ساخته می باشد .
  5. رنگ آمیزی متنوع این ابزارها امکان پذیر است .
  6. به دلیل طراحی و تولید صنعتی پیش ساخته آن ها و همچنین پیش بینی مراحل نصب در مقایسه با سایر پوششهای نما سریعتر و آسانتر و صحیح تر نصب و مونتاژ می گردند .

·         نمای رومی ویلایی :

امروزه در طراحی ویلا به ویژه ویلاهای دوبلکس و … همانند آپارتمان ها نقش نمای رومی بسیار ویژه و چشمگیر می باشد . استفاده از سنگ های معدنی نظیر گرانیت و تراورتن در اجرای این نما سهم به سزایی دارد . اما در سال های اخیر شاهد استفاده از متریال های دیگری نظیر ابزار پیش ساخته و ابزار پلی یورتان در ساخت و اجرای نمای کلاسیک ههستیم که با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند . در صفحه مربوط به ابزار پلی یورتان به تفصیل در مورد خصوصیات این نوع از مصالح صحبت کریدم .

قیمت نمای رومی پیش ساخته :

به دلیل نوسانات بسیار زیاد قیمت ها در بازار ، سلیقه ی مشتری ، مساحت و تعداد طبقات ساختمان ، تنوع بسیار زیاد طرح ها و بسته به نوع مواد اولیه و مصالح انتخابی در اجرای نما و بسیاری از عوامل دیگر جهت استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

تیم متخصص و حرفه ای کالا ساخت در تولید و نصب نمای رومی و لندنی و کلاسیک ، مدرن و جی ار سی آماده ارائه خدمات مطابق با میل و سلیقه مشتری با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد . برای خرید مطمئن کافیست عکس و متراژ فضای مورد نظر را در واتساپ برای ما ارسال کنید تا راهنمایی های لازم جهت انتخاب طرح برای فضای شما ، انتخاب مدل ابزار پیش ساخته و محاسبه متراژ توسط کارشناسان ما انجام بگیرد و خریدی مطمئن و بدون دغدغه را تجربه کنید.

·         نمای رومی آپارتمان :

·         نمای رومی ساختمان دو طبقه :

·         نمای رومی داخلی :

·         نقش ستون ها در زیبایی و شکوه نماهای رومی :

توضیحات راجع به سنگکاری نمای ساختمان

از اولین مصالح ساختمانی سنگ میباشد که انسان برای احداث پناهگاه ها، ابزار و برآورده ساختن نیازهای خود در گذشته تا به امروز استفاده کرده است. دوره ی کهن سنگی بیانگر اهمیت ویژه ی استفاده از سنگ میباشد. این دوره کاربرد سنگ و مقدم بودن آن را نسبت به دیگر مصالح به وضوح نشان میدهد.خانه های کهن قدمت دار که از چیدمان سنگها در شمال ایران ساخته شده بودند نشان دهنده ی اهمیت سنگ از دوره ی کهن تا به امروز بوده است.

سنگ همچنان اهمیت خود را در سازه های سنگین مثل: پل ها، تونل ها، سنگ چین ها، بهمن گیرها و خیلی موارد دیگر حفظ نموده است . سنگ کاری ساختمان، استفاده از سنگهای طبیعی و مصنوعی برای پوشش نمای بیرونی ساختمان و درونی ساختمان میباشد.  سنگ کاری مراحل اجرایی مختلفی دارد. در سنگ کاری داخلی استفاده از سنگ برای پوشش دیوار، پله، کف و ..میباشد.

در بخش سنگ کاری خارجی، استفاده از سنگ برای سنگ کاری کف حیاط، محوطه، دیوارهای بیرونی ساختمان مورد کاربرد میباشد. استفاده از سنگهای ساختمانی و تزیینی در ایران دارای سابقه ی طولانی است. تاریخ شناسان قدمت استفاده از سنگ به وسیله ی بشر در حدود 12 هزار سال محاسبه نمودند.عمل سنگ تراشی در ایران قدیم برای آماده سازی وسایل کشاورزی، وسایل شکار، کندن پوست حیوانات مختص بوده است.

همچنین وسایل سنگی بدست آمده از غار هوتو در بهشهر متعلق به قبل از میلاد مسیح میباشد.نشان دهنده ی اهمیت سنگ تراشی در گذشته بوده است. اما استخراج سنگ های ساختمانی، از حدود سال 1331در ایران آغاز گردید. نخستین کارخانه سنگ بری در ایران در سال 1317به وسیله ی آستان قدس رضوی در مشهد افتتاح شد.این سنگ بری تولید کشور آلمان بود.

بوسیله ی کارشناسان آلمانی در ایران نصب در سال 1318 افتتاح شد.این کارخانه برای ساخت سنگ های پلاک بالای مرقد امام رضا ساخته شده بود که بعد از افتتاح و ساخت سنگ، از محصولات این کارخانه در تاسیس بانک مرکزی تهران، سپه شعبه مرکزی تهران، ساختمان وزارت صنایع و معادن، کاخ مرمر و تعدادی کاخ دیگر بهره گرفته شد.

در طی سالهای گذشته، اندازه ی واحد سنگ بری در کشور ایران با افزایش قابل ملاحظه ای همراه بوده است و بیشترین میزان رشد در صنعت را به خود اختصاص داده است. در این مطلب سعی بر این است که درباره ی موضوع 0تا100سنگ کاری نمای ساختمان در تهران و کرج به بررسی بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

سنگ کاری نمای ساختمان

به مجموعه ی عملیاتی که هدف آن نصب انواع مدل سنگ در سایزهای مختلف و با کیفیت های متفاوت در داخل ساختمان و بیرون ساختمان صورت پذیرد.

سنگ کار کیست؟

سنگ کار فردی است که یک مدت پیش استاد کار در زمینه ی سنگ کاری کار کرده است و در حال حاضر دارای تجربه لازم در زمینه اجرای فعالیت های عملیاتی سنگ کاری در داخل و خارج ساختمان به بهترین شکل ممکن باشد. این فرد باید توانایی لازم در زمینه ی محاسبات ریاضی، کار با طناب بدون داربست و بدون هر گونه ترس و اضطرابی از ارتفاعات را به خوبی داشته باشد.

سنگ کاری دیوار

سنگ کاری دیوار به 2 بخش تقسیم میشود .

1- سنگ کاری دیوار داخل ساختمان 2- سنگ کاری دیوار خارج ساختمان

در سنگ کاری دیوار داخلی ساختمان از سنگ به عنوان ابزار جلادهنده و زیبا بر سطح دیوار داخلی سرویس بهداشتی،کف، پله ها، حمام، راهروها، آشپزخانه، کف پارکینگ مورد استفاده قرار میگیرد نحوه ی سنگ کاری دیوار داخلی موارد گفته شده باید به نحوه ی جالب باشد که مورد توجه همه ی افراد قرار گیرد.

در نظر داشته باشید سرویس بهداشتی دستشویی و حمام جز مکان مرطوب هستند و باید نوع مصالحی که برای پوشش سطح دیوار داخلی آنها در هر مکانی اعم از محیط کار یا خانه مورد استفاده قرار میگیرد مطابق با این فضا باشد زیرا سنگ از مقاومترین مصالح ساختمانی است و اگر از آن به خوبی محافظت شود به اندازه ی عمری دوام خواهد داشت .

هیچ مصالحی به اندازه ی سنگ گرما و انرژی به حمام نمیدهد. اما در بخش سنگ کاری دیوار، سنگ کاری داخلی دیوار ساختمان مثل: سنگ کاری راه پله، دیوار داخلی و کف اماکن مجلل و زیبا مثل هتل ها ،تالارها ،خانه های گران قیمت از نوع سنگ کاری دیوار داخل ساختمان استفاده میشود .

معمولا سنگ مرمر به خاطر ظاهر زیبا و کلاسیک برای این گونه از موارد کاربرد ویژه ای دارد. درباره ی قیمت استفاده از سنگهای طبیعی در نظر داشته باشید که سنگهای طبیعی از تنوع زیادی برخوردار هستند .قبل از خرید سنگ حتما تحقیق کنید. گاهی سنگهایی که به آنها علاقه دارید قیمت بیشتری خواهند داشت بخاطر بالابودن قیمت آنها خود را از خرید آنها محروم نکنید.

اگر میخواهید در بخش هزینه ها صرفه جویی لازم کرده باشید از سنگهای طبیعی فقط برای سنگ کاری دیوار مثل: طاقچه کوچک یا تنها برای یک دیوار بهره ببرید. اما استفاده از سنگهای صابون، آهک، تراورتن در بخش دکوراسیون سنگ کاری دیوار داخلی حمام صرفه جویی در هزینه ها و نوعی ایده ارزان و جذاب میباشد. اما دربخش سنگ کاری دیوار خارجی ساختمان از انواع مدل سنگ برای پوشش ظاهری و جلوه ی بیرونی ساختمان استفاده میشود.

مثل: سنگ کاری دیوار نمای بیرونی ساختمان

قیمت دستمزد سنگ کاری نما

توجه داشته باشید قیمت دستمزد سنگ کاری نما بر پایه ی نوع پروژه و قرارداد بین 2 طرف فرق هایی دارد. قیمت دستمزد سنگ کاری نما بر پایه ی متر مربع مشخص میشود. اما مواردی مثل :نوع سنگ منتخب به وسیله ی سنگ کار نما، احتیاج به کار در ارتفاع، مقدار سادگی یا پیچیده بودن طرح اجرایی از جمله موارد مهمی هستند که روی قیمت دستمزد سنگ کاری نما اثرگذار میباشند.

قبل از ایجاد قرارداد سنگ کاری نما حتما درمورد اندازه های مختلف پروژه با طرف قرار داد خود حرف بزنید . درباره ی اجرت سنگ کاری نما اطلاعاتی به دست آورید.

سنگ کاری نمای ساختمان ساده

سنگ از گذشته تا به حال یکی از مصالح پرکاربرد برای ساختمان ها و پروژه عمرانی مورد کاربرد بوده است. سنگ کاری نمای ساختمان ساده علاوه بر زیبایی و جلوه خاصی که به یک ساختمان ساده میدهد باعث میشود ساختمان مقاوم تر از دیگر مصالح ساختمانی باشد و این مقاومت به علت خاصیت و کاربرد فراوانی است که از آن از قدیم تا به آلان مورد استفاده قرار می گرفته است

نمای بیرونی ساختمان باید در برابر عوامل طبیعی مثل: زلزله، طوفان، وزش باد شدید مقاومت کافی را داشته باشد. تا ریزش یا پرتاب سنگ به پایین ارتفاع باعث ایجاد حوادث ناگوار نشود. کار سنگ کاری نمای ساختمان ساده باید بر اساس ضوابط خاص صحیح انجام شود .

در زمان ساخت نما نباید موارد ناهمگونی در طرز ساخت ساختمان ایجاد شود و یا باعث بروز مشکلاتی در بافت شهری گردد. نماهای بیرونی ساختمان علاوه بر زیبایی بصری باید حس آرامش و آسایش برای شهروندان عزیز ایجاد نمایند. امروزه تراورتن و گرانیت سنگهای مناسب و محکم در برابر شرایط جوی هستند که در نمای بیرونی ساختمان از آنها زیاد استفاده میگردد.

اصول سنگ کاری نمای ساختمان

در بحث اصول سنگ کاری نمای ساختمان توجه به این نکته ضروری است که سنگ در برابر عوامل طبیعی مثل زلزله، باد، طوفان، باران، برف از خود واکنش نشان میدهد یا منبسط یا منقبض میشود که در نتیجه آن ممکن است در سنگ ترک یا شکاف هایی ایجاد شود و یا ممکن است تحت تاثیر عواملی کاملا شل شود و از جا کنده و به پایین ارتفاعات ساختمان پرتاب شود برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین عواملی باید اصول سنگ کاری نمای ساختمان به درستی و به شکل صحیح انجام شود تا از خطر سقوط و پرتاب سنگ و به وجود آمدن عوامل ناشی از پرتاب مثل فوت اشخاص یا خسارت مالی تا حدود قابل توجهی جلوگیری شود.

سنگها در ساختمان سازی به علت نشست و جا به جایی زمین ،گرما و سرمای شدید، زلزله، نبود چسبندگی مناسب به دیوارها از نمای ساختمان جدا شده و به پایین ارتفاعات پرتاب میشوند. در اصول سنگ کاری نمای ساختمان برای اجرای عملیات سنگ کاری موارد زیر رعایت گردد.

1-از ماسه شسته در بخش دوغاب پشت سنگ استفاده شود. این کار باعث میشود جای سنگ محکم شود و به راحتی از بخش نمای ساختمان کنده نشود.

2-پشت سنگ کامل با دوغاب سیمان پر شود.این کار باعث محکم شدن جایگاه سنگ میگردد.

3-در زمان فرز کاری، زمانی که سنگ برش میخورد. خاک حاصل از پشت سنگ کامل شسته شود.

4-زمانی که هوا به قدری سرد شده که احتمال دارد آب یخ بزند عملیات سنگ کاری توقف یابد.

5-دوغاب با سیمان به مقدار زیاد استفاده گردد.

6-برای افزایش سرعت کار سعی کنید از سیمان خشک بر روی سطح دوغاب استفاده نشود.

7-همه ی سنگهای گرانیت و مرمریت اسکوپ شوند.

8-دوغاب سفت شده ماسه سیمان در پشت سنگ حتما به مدت 2تا 3 روز آب پاشی گردد.

9-ستون ها با رابیتس کاری و عملیات اسکوپ انجام شود.

10-در صورت استفاده از سنگ تراورتن توری دار همه ی قطعات سنگ باید اسکوپ گردد.

کانال آموزش سنگ کاری

اما کانال آموزش سنگ کاری را با سرچ در گوگل میتوانید بهترین کانالهای مختص با اجرای عملیات نمای ساختمان، سنگ کاری ساختمان، اجرای انواع آجرنماها با گروهی مجرب و توانمند با استاد کاران حرفه ای در این زمینه از شرکتهای معتبر اطلاعاتی در این خصوص بدست آورید.

در کانال آموزش سنگ کاری، نحوه اجرای عملیات سنگ نما مرحله به مرحله توضیح داده شده است. این شرکتها نیروهای آموزش دیده خود را بدون داربست با استفاده از طناب محکم و تجهیزات لازم برای انجام پروژه های ساختمانی در کوتاهترین زمان ممکن به محل مذکور فرستاده و در هزینه ها صرفه جویی لازم انجام میشود.

در گوگل کانال های تلگرامی مختلف مربوط به هر یک از شرکتهای معتبر در این راستا وجود دارند که شما با عضویت در هریک از این کانالها میتوانید نحوه ی آموزش سنگ کاری نمای ساختمان را به آسانی مشاهده کنید.این کانال آموزنده است برای افرادی که قصد یادگیری در خصوص انجام عملیات سنگ کاری نما را دارند بسیار مناسب میباشد.

آموزش سنگ کاری نمای ساختمان

اگر بخواهیم با آموزش سنگ کاری نمای ساختمان شما را آشنا کنیم استفاده از سنگ تراورتن نوعی سنگ زینتی و در دسته سنگهای آهکی قرار میگیرد را به شما پیشنهاد میکنیم .از این سنگ برای نماهای ساختمانی، دیوارها، کف پوش، سنگ فرش، کف استخر استفاده فراوان میشود. این نوع سنگ دارای کیفیت بالا میباشد.

تراورتن از نظر قیمت و میزان لوکس بودن در جایگاه بالایی قرار دارد. سنگ تراورتن به خاطر طول عمر بالایی که دارد در ساختمان سازی زیاد مورد استفاده قرار میگیرد.این سنگ مناسب با اقلیم و آب و هوای گرم میباشد.این سنگها معمولا به رنگ سفید در بازار موجود هستند.

اما رنگهای دیگر مثل طلایی، خاکستری، قهوه ای با قیمتهای بیشتری در بازار مصالح ساختمانی به فروش میرسند.برای آموزش سنگ کاری نمای ساختمان یکسری نکات باید رعایت شود. که در این قسمت ما آموزش سنگ تراورتن در نظر گرفتیم که نیاز به ابزار و وسایل مختص به خود را دارد.

این وسایل و ابزار شامل: 1-نوار اندازه گیری 2-چکش 3-دریل قوی 4-ماژیک ،مداد برای نشانه گذاری 5-تراز 6-صفحه ضربه گیر 7-ماله حاشیه ای 8-ابزار اره مرطوب سایز و میزان اندازه ماله به سایز سنگی که قرار است آن را نصب نمایید بستگی دارد. در نظر داشته باشید در بخش آموزش سنگ کاری نمای ساختمان از فردی که مهارت و توانایی کافی در خصوص نصب سنگهای مختلف در بخش نمای بیرونی ساختمانی دارد استفاده کنید زیرا هر فردی معمولی قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود.

شرکتهایی معتبر در زمینه ی سنگ کاری نمای ساختمان در تهران، کرج هستند که از نیروهای متخصص در این زمینه با سزعت قابل ملاحظه ای و صرفه جویی در بخش هزینه ها استفاده میکنند این نیروهای متخصص با توجه به آموزشهای لازم بدون داربست و با استفاده از نوعی طناب محکم مخصوص از ارتفاعات مختلف ساختمان ها بالا میروند و کار سنگ کاری در بخشهای مختلف ساختمان را در مدت زمان کوتاهی انجام میدهند تنها با سرچ در گوگل نام این شرکتهای معتبر و شماره تماس آنها آورده میشود.

باید برای نصب سنگ مورد نظر در بخش نماسازی ساختمانی شرایط بستر سازی مناسبی ایجاد شود مثلا سنگ تراورتن قبل از نصب باید کاملا تمیز و صاف کنید.این نکته حائز اهمیت است که هر گونه قطعه ای مثل: لمینت، ورق هایی که پیش بر روی کف نصب شده بودند باید کلا تعمیر یا از بین بروند .

و در ادامه ترک هایی که روی سطح بتنی باشند باید تعمیر یا به کمک مصالح پوشیده شود .چوبهایی که خراب یا از بین رفتند باید جایگزین شود و به شکل مناسب تقویت گردند.توجه کنید سنگ تراورتن نباید به شکل مرطوب نصب شود حتما بستری که قرار است سنگ نصب شود و خود سنگ خشک باشند.

در هنگام نصب به خاطر تنوع در طرحهای مختلف این سنگ باید همه ی بخشهای تیره و روشن یکجا جمع نشوند تا بتوانند ترکیب زیبایی به نمای بیرونی ساختمان دهند. سنگ تراورتن به علت این که تقریبا از سنگ گرانیت نرم تر است باید سطح آن با سیلر پوشانده شود.عملیات اجرایی سیلر روی سطح تراورتن خیلی راحت میباشد.کفی بعد از نصب به شکل دوره ای به شکل معمول هر 3تا 5 سال توانایی عملیات اجرایی را دارا میباشد.

آموزش | ابزار

سنگ کاری داخل ساختمان

عملیات اجرایی سنگ کاری داخل ساختمان ،باعث به وجود آوردن نوعی مقاومت و شکل ظاهری زیبا در بافت داخلی ساختمان میگردد.انواع سنگهای تراورتن، مرمریت، گرانیت به شکل های مختلف داخل ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که همه ی سنگهای طبیعی و مصنوعی را میتوان داخل فضاهای داخلی ساختمان مثل: پارکینگ، راه پله، دیوارهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار داد.

در بخش فضاهای داخلی ساختمان رنگ و طرح سنگ بیشتر از مقاومت سنگ اهمیت دارند.افراد با توجه به میزان هزینه و بودجه، سلیقه ای که دارند سنگ مورد نظر برای فضای داخلی ساختمان را مد نظر قرار میدهند. هر کدام از سنگهای یاد شده با توجه به نوع ساختار و ویژگی که دارند مورد استفاده قرار میگیرند.

در بخش سنگ کاری داخل ساختمان ،از سنگ مرمر به خاطر داشتن ظاهر لوکس زیبا، در نمای داخلی ساختمان، راه پله استفاده میشود .همچنین از نظر دوام و میزان طول عمر در حد بالایی میباشد.

اما سنگ کوارتزیت، سخترین و مقاوم ترین سنگ است و برای سنگ کاری داخل ساختمان در بخش نما، راه پله استفاده میگردد.

گرانیت نوعی دیگر از سنگهای مقاوم است که دارای درخشندگی خاصی است از این سنگ در بخش سنگ کاری داخل ساختمان مثل راه پله استفاده میشود.

تراورتن از نظر میزان مقاومت، چسبندگی، رنگبندی و تنوع بالا ،ارزان بودن نسبت به سایر سنگها در اولویت قرار دارد.

در سنگ کاری داخل ساختمان، سنگهایی که مورد استفاده در بخش دیوار داخلی ساختمان قرار میگیرند باید دارای استاندارد کافی باشند. و رعایت یکسری از نکات برای سنگ کاری داخل ساختمان مهم میباشد.از جمله چون سنگها در برابر گرما و سرما منبسط یا منقبض میشوند برای سنگ کاری داخل ساختمان از نوع سنگ مقاوم که در برابر هر گونه گرما یا سرمایی استقامت لازم را داشته باشد استفاده نمایید.

زیرا سنگی که در مقابل حرارت زیاد یا سرمای شدید استقامت نداشته باشد زود ترک میخورد و یا ریزش میکند. یا حتی باعث میشود ساختمان نشست کند.

2-میزان و مقدار سیمان و نوع ماسه ای که در پشت سنگ استفاده میشود تناسب باید حدالامکان رعایت شود.اگر از ماسه شسته شده مناسب استفاده نشود بعد از مدت کوتاهی باعث جدا شدن و ریزش سنگ خواهد شد.

3- دوغاب حاصل شده اگر به صورت صحیح استفاده نشود باعث ایجاد شوره بر روی سنگ خواهد شد.

4- پاک بودن پشت سنگ مهم است اگر سطح پشت سنگ تمیز نباشد باعث میشود سیمان و ماسه به پشت سنگ خوب متصل نشوند.

5-اگر به جای استفاده از سیمان و ماسه که موارد چسبنده به پشت سنگ هستند از سیمان خشک استفاده شود بعد از مدتی سنگ از محل خود به پایین کنده خواهد شد. 5-در سنگ کاری داخل ساختمان توجه کنید هنگام نصب سنگ ها در داخل در هوای زیر صفر درجه دوغاب نریزید چون امکان یخ زدگی وجود دارد.

6- زمانی که سنگ در ارتفای بالای 1 متر باشد نصب سیم باید انجام شود.

7-سیم باید از جنس گالوانیزه باشد

8-حتما زمان دوغاب ریزی پشت سنگ را بررسی نمایید که گچی نباشد چون گچ باد میکند سنگ را از جا به بیرون پرتاب مینماید.

در بخش سنگ کاری داخل ساختمان ،کنترل هایی باید مابین سنگها انجام شود که مثلا ناخنک موجود نباشد.کنترل و نظارت دقیق بر روی سنگها باید طوری باشد که زمان دوغاب ریزی باعث ایجاد ترک نشود.

9-اگر از چسب فوری برای ایستادن موقتی سنگ بهره میبرید بگذارید این چسب تا مدتی روی سنگ بماند تا کمی ایستادگی خود را از دست بدهند تا زمان کندن آنها ،سنگ اصلی را قلوه کن نکند. مثالی دیگر برای سنگ کاری داخل ساختمان: اگر بخواهید راه پله را سنگ کاری نمایید توجه به موارد زیر باید صورت گیرد.

1-قبل از انجام عملیات سنگ کاری راه پله، ترازهای نخستین و آخرین پله با هم مورد تحلیل قرار گیرند .

بخاطر این که ارتفاع و تعداد پله ها با کمال درستی و صحت بریده و انجام شوند.

2-برای ایجاد ظاهر زیبا و مقاوم اول باید بدنه ی راه پله سنگ کاری شود تا بلکه کف راه پله بتواند به این دیواره ی بدنه راه پله متصل شود.

3-بعد از اتمام سنگ کاری زمانی که دوغاب کاملا خشک شد عمل بندکشی سنگ به کمک ملات خمیری پودر سنگ،سیمان، پودر سنگ همرنگ بدنه اعمال میگردد.

سنگ کاری جلوی ساختمان

سنگ کاری جلوی ساختمان، به این صورت است که گاهی برای عملیات زیباسازی و عمل مقاوم سازی سنگهای نمای بیرونی و، ورودی جلوی ساختمان اقدام به سنگ کاری به صورتی که بسیار جلوه دار نمایش داده شود اقدام میگردد. از سنگ کاری جلوی ساختمان برای نمای دیوارهای بیرونی جلو درب ساختمان ها به شکل موثری استفاده میشود.

سنگ کاری رومی

در اجرای عملیات سنگ کاری رومی، نقشه ی اصلی و حقیقی استفاده از سنگ است. در نمای رومی، از 2 تا سنگ بنامهای تراورتن، مرمر بیشتر از همه استفاده میشود.در سنگ کاری رومی نخستین مرحله ی اجرایی آماده سازی نقشه میباشد. در بخش نقشه نما مواردی مثل: ضخیم بودن سنگها، میزان برجستگی نما، قوس، زاویه های بخشهای مختلف نما آورده شده است.

سپس کار شاسی کشی صورت میپذیرد.دومین مرحله از سنگ کاری رومی، شاسی کشی میباشد.شاسی کشی میتواند وزن نما را تا حد بالایی تحمل نماید . زمان زلزله ،دو فرآیند شاسی کشی و زیبایی شناسی به منعطف پذیری بیشتر نما کمک بسیاری مینماید.در هنگام سنگ کاری رومی ،شاسی کشی به وسیله ی نبشی، میلگرد، اجزای پیچ و مهره آماده سازی و نصب میگردد. در شاسی کشی اولین پیاده سازی ترازها به وسیله ی ریسمان کشی صورت میپذیرد. ریسمان کشی شاسی از مهمترین مراحل انجام نمای رومی است در این مرحله نما به شکل پایدار ومحکم در محل خود قرار میگیرد.

در مرحله شاسی کشی از پوشش ضدزنگ بهره گرفته میشود تا نبشی ها در شرایط محیطی متفاوت در امان بمانند. مرحله سوم رابیتس کاری است که فرمی کلی از طاق با رابیتس و میلگرد بر روی شاسی انجام میشود. در انجام عملیات نما در سنگ کاری رومی، ضخامت سنگها، اندازه حجم فرم ها در شاسی کشی موثر خواهد بود.هر چقدر وزن نما بالاتر رود شاسی کشی ،زیرسازی بستگی به نوع نقشه نما، پایدارتر و قویتر اجرا میگردد.

سر ستون ها در اجرای عملیات سنگ کاری رومی هزینه و زمان زیادی دارند.توجه کنید که این حرفه توسط استاد کار و تراش سنگ که هنرمندانه و با تجربه کار میکنند توسط شرکتهای معتبر در زمینه ی سنگ کاری نمای ساختمان در تهران و کرج به محل اعزام میشوند آنها با مهارتهای ویژه ای که دارند بدون داربست با استفاده از طناب کار سخت رادر ارتفاعات با سرعت بالا انجام میدهند.

سنگ کاری رومی توسط بهترین متخصصان در این زمینه انجام میشود.مرحله ی 5:نصب سنگ با دوغاب و قطعات فلزی اسکوپ که از جنس ورق گالوانیزه میباشد انجام میشود.استادکار باید تسلط لازم را بر اجرای عملیات کار محاسباتی ،پیاده سازی نقشه ،جوشکاری داشته باشد.

در انجام عملیات کار نمای رومی باید به نوع سنگ ،ابعاد و رنگ سنگ، توع ابزار ،شکل ستون، برآمدگی توجه کافی داشت زیرا بر کمیت و کیفیت نهایی تاثیرگذار میباشند.نمای رومی در سازه های فلزی بهتر و دقیق تر با محاسبات بالاتر صورت میگیرد .هزینه اجرای این نما زیاد است اگر سازنده از حجم و برجستگی های زیاد استفاده کند هزینه بالاتر میرود.

سنگ کاری رومی جدید

سنگ کاری رومی جدید امروزه به وسیله سیمان انجام میشود.با توجه به این که هزینه استفاده از سیمان سفید بسیار ارزانتر از سنگ میباشد توصیه میکنیم از سنگ کاری رومی جدید با استفاده از سیمان کمک بگیرید. این نوع روش سنگ کاری رومی جدید برای احداث خانه های ویلایی کاربرد دارد. در سنگ کاری رومی جدید الهام گرفته شده از روش کلاسیک روم و یونان که با گذشت زمان پس از ورود به ایران دچار تغییراتی شده است. نوع مصالحی که در ساخت سنگ کاری رومی قدیم بوده گران بوده و مختص قشر مرفه جامعه میباشد. بنای سنگ کاری رومی برگرفته ای از سبک معماری روم باستان است .

چگونه سنگ کاری کنیم

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر فرد عادی بدون تخصص قادر به انجام سنگ کاری در ساختمان چه سنگ کاری داخلی و چه نمای بیرونی ساختمان نخواهد بود فرد سنگ کار یا استاد متخصص با تجربه ای که دارد میتواند بصورت حرفه ای کار سنگ کاری را انجام دهد.

این فرد متخصص در زمینه ی سنگ کاری ساختمان فقط با تماس از طریق شرکتهای معتبر سنگ کاری نمای ساختمان در تهران ،کرج انجام میشود. نیروها و افرادی که در این شرکتها به محل مورد نظر اعزام میشوند کاملا حرفه ای و آموزش دیده هستند. آنها با استفاده از تجهیزات و لوازمی که شرکت معتبر در دسترس آنها میگذارد اقدام به انجام کار در ارتفاعات ساختمان بدون هیچ ترس و کاملا مسلط بر طناب سنگ کاری را در هر نقطه از سطوح ساختمان که به آنها پیشنهاد شد انجام میدهند.

عملیات اجرایی سنگ کاری را تنها به دست متخصص سنگ کار بسپارید شما عزیزان تنها با یک تماس از طریق شماره های داده شده معتبر شرکت در سزچ گوگل اسامی منتخب ترین و بهترین شرکتهای سنگ کاری در تهران و کرج را به شما به صورت اسامی لیست آدرس شرکت، شماره تماس، مدیر عامل خواهد داد.

سنگ کاری ستون

سنگ کاری ستون یکی دیگر از انواع سنگ کاری ساختمانی به شمار میرود. از این نوع سنگ کاری برای تزیین دیوار ستون های داخلی و خارجی ساختمان استفاده میشود. انواع سنگهای مصنوعی و طبیعی برای تریین این ستون ها استفاده میشود.این تزیینات ستون با استفاده از سنگهای صخره ای و صیقل نخورده، سنگهای مرمر، گرانیت، تراورتن صیقل خورده مرسوم میباشد.

سنگ کاری ستون ،نوعی عظمت و شکوه خاصی را به نمای بیرونی ساختمان و یا فضای داخلی ساختمان میدهد.این عظمت و زیبایی را میتوانید در دوره های پیش قدیم مثل دوره ی تخت جمشید مشاهده نمایید.مقاومت و پایداری این ستون ها که با سنگ تزیین شدند نشان دهنده ی عظمت استفاده از سنگ و پا برجا ماندن آن از قدیم تاکنون بوده است. عملیات سنگ کاری ستون در بسیاری از موارد مثل: مرمت ساختمان های قدیمی، مراکز اداری ،تجاری، پل سازی، ساخت ستون های سنگی در بعضی مکان ها کاربرد دارد.

ستون های ساختمانی بنابه شکل و شمایل ظاهری به موارد زیر دسته بندی میشوند.1-ستون ساده 2- ستون گرد 3-نیم ستون گرد 4-چهارگوش 5-ستون تخت 6-سه طرفه 7-تیکه کامل 8-نیم تیکه 9-دو تیکه 10-تیکه چسبی اما چگونگی ساخت عمل سنگ کاری ستون ،یا به صورت یکپارچه و یا تکه ای میباشد.عملیات سنگ کاری ستون به روش یکپارچه ،سنگ طبیعی به صورت یک تکه به وسیله ی قله سنگ در روی ستون ساخته میشود. از لحاظ هزینه و قیمت این روش گران میباشد.ولی روشی زیبا برای حفظ طبیعی سنگ محسوب میشود.

روش بعدی که کورین میباشد،سنگ طبیعی به وسیله ی دستگاه مخصوص به اندازه و شکل دلخواه برش داده میشود. بعد این قطعات سنگ به کمک چسب و حرارت به شکلی در کنار یکدیگر قرار میگیرند. در آخر درزها به وسیله ی خمیر خاصی پوشانیده میشوند. اما قیمت سنگ کاری ستون،به نوع سنگی که استفاده شده است ،شکل و نوع طرح ستون، مقدار و اندازه کاری، حجم و بعد ستون بستگی دارد.

جمع بندی

سنگ یکی از مهمترین و پرکاربردترین مصالحی است که از قدیم تاکنون در بخشهای مختلف ساختمان استفاده شده است. در گذشته از سنگ به عنوان ابزار تیز و برنده برای برش دادن موارد کاربردی استفاده میشده است. اما با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان از آن در ساخت و ساز نمای بیرونی و درونی ساختمان به عنوان مصالح پرکاربرد استفاده شده است.

امروزه شرکتهای معتبری در تهران و کرج در زمینه ی سنگ کاری نمای ساختمان بدون استفاده از داربست و به کمک طناب محکم کار را توسط نیروهای متخصص در این زمینه درکوتاهترین زمان ممکن و صرفه جویی در بخش هزینه ها برای همشهریان گرامی انجام میدهند. توجه به این نکته مهم جلوه داده شده است که کار سنگ کاری فقط توسط سنگ کار متخصص انجام میشود نه فرد عادی. تنها با سرچ در گوگل میتوانید لیست آدرس شماره همراه شرکتهای معتبر را در این خصوص بدست آورید و برای هر گونه سوال و جواب با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا