طراحی و سئو وب سایت

دو دیدگاه در مورد مسئولیت اجتماعی

مقررات دولتی و آگاهی عمومی نیروهای خارجی هستند که مسئولیت اجتماعی شرکت ها را افزایش داده اند. اما تصمیمات شرکت در داخل شرکت گرفته می شود. دو فلسفه یا مدل متضاد میزان مدیریت مسئولیت اجتماعی را تعیین می کند. مدلهای اقتصادی و اجتماعی با توجه به مفهوم سنتی کسب و کار ، شرکتهایی وجود دارند که کالاها و خدمات با کیفیت تولید می کنند ، سود قابل قبول ایجاد می کنند و شغل ایجاد می کنند. بر اساس این اصل ، مدل اقتصادی مسئولیت اجتماعی معتقد است وقتی به شرکت ها اجازه تولید و فروش محصولات ضروری مورد نیاز جامعه داده شود ، جامعه سود بیشتری خواهد برد. برای مدیرانی که از این رویکرد سنتی استفاده می کنند ، مسئولیت اجتماعی کار دیگران است. پس از همه ، یک مالک برای بازپرداخت سرمایه گذاری خود در یک شرکت سرمایه گذاری می کند نه به این دلیل که شرکت مسئولیت اجتماعی دارد و شرکت مسئول شرکت است. از سوی دیگر ، برخی از مدیران معتقدند که نه تنها در برابر صاحبان خود بلکه در قبال مشتریان ، کارکنان ، تأمین کنندگان و عموم مردم پاسخگو هستند. این رویکرد جامع تر ، مدل مسئولیت اجتماعی نامیده می شود. این نه تنها سود بلکه عواقب تصمیمات شرکت را نیز برجسته می کند. طی یک سال گذشته ، تعداد فزاینده ای از مدیران و شرکت ها مدل اجتماعی را اتخاذ کرده و حداقل به سه دلیل این کار را انجام داده اند. اول ، مالکیت کسب و کار بر شرکت مسلط است و شرکت صاحب مشاغل است. دوم ، بسیاری از شرکت ها شروع به افتخار به سابقه مسئولیت اجتماعی خود می کنند. سوم ، بسیاری از کارآفرینان معتقدند که مسئولیت پذیری بیشتر از رقبای خود در این زمینه به نفع آنها خواهد بود. به نظر می رسد هر طرف چهار دلیل اصلی برای تقویت دیدگاه خود دارد. طرفداران مدل اجتماعی و اقتصادی استدلال می کنند که شرکتها تنها به دنبال سود برای حمایت از موقعیت خود نیستند و آنها اطمینان می دهند که امور اجتماعی توسط شرکتها مورد تبعیض قرار نمی گیرد زیرا شرکتها بخشی از جامعه ما هستند. علاوه بر این ، این شرکت دارای منابع فنی ، مالی و اداری مورد نیاز برای حل مشکلات اجتماعی امروز است. علاوه بر این ، با کمک به حل مشکلات اجتماعی ، شرکت ها می توانند محیطی آرام برای سود پایدار ایجاد کنند. و سرانجام ، طرفداران مسئولیت اجتماعی استدلال می کنند که چنین استراتژی می تواند از مداخله دولت جلوگیری کند و شرکت ها را مجبور به داوطلب شدن کند. همه اینها بر اساس این ایده است که شرکتها نه تنها در برابر مسئولان بلکه در قبال مشتریان ، کارکنان ، تامین کنندگان و عموم مردم نیز پاسخگو هستند. به طراحی و فروش محصولاتی که مردم می خواهند از آنها استفاده کنند. وکلای وی در حال کار برای قرار دادن رونوشت اظهارات در اینترنت هستند. علاوه بر این ، باید از زمان ، پول و استعداد شرکت برای افزایش سود به جای حل مشکلات اجتماعی استفاده کرد.همچنین ، مشکلات اجتماعی بر کل جامعه تأثیر می گذارد ، بنابراین نباید انتظار داشت که شرکت های جداگانه این مشکلات را حل کنند. علاوه بر این ، مسایل اجتماعی بر عهده مقامات دولتی است که به همین منظور انتخاب می شوند و مسئول تصمیمات رای دهندگان هستند. این مباحثه بدیهی است بر این فرض استوار است که هدف اصلی شرکت کسب سود است ، اما دولتها و نهادها باید با مشکلات اجتماعی برخورد کنند.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا