بازرگانیبرترین های کسب و کار

راهنما خرید گرانول پی وی سی pvc

بیش از قرن بیستم، دو شیمیدان از شرکت گریشم الکترون آلمان تلاش کردند تا از پی‌ وی‌ سی در محصولات تجاری استفاده کنند، اما به دلیل بروز مشکلاتی در فرآیند تولید، سختی و شکنندگی پلیمر، تلاش‌ های آنان موفقیت‌ آمیز نبود, در سال 1926 ، والدو سیمون از طریق مخلوط کردن PVC با افزودنی‌ های گوناگون توانست روشی برای نرم کردن این پلیمر پیدا کند و در نهایت به ماده انعطاف‌ پذیری رسید که مورد استفاده تجاری قرار گرفت.

گرانول به نوعی از شکلی پلیمر به دست آمده گفته می شود که بصورت تکه های کوچک است و برای مصارف و کاربرد ها ذوب می شود و سپس توسط تولیدکنندگان به اشکال دلخواه در می آید.

گرانول اصولا از مواد بازیافتی تهیه و باعث کاهش هزینه تولید می شود , همانطور که می دانید بازیافت ضایعات پلاستیک به گرانول هایی که قابلیت استفاده مجدد برای تولید کنندگان دیگر دارند، از مهم ترین بخش های صنعت پلیمر است و از این رو سبب صرفه‌جویی در منابع اولیه می‌گردد.

بازی | تنظیمات

پلیمرهایی که برای اولین بار ذوب می شوند و مورد مصرف قرار می گیرند، نسبت به پلیمرهای بازیافتی که چند بار ذوب می شوند، کیفیت و خواص بهتری دارند اما بعضی پلیمرها هم هستند که حتی طی چند بار ذوب شدن و شکل دهی هنوز خواص خود را حفظ می کنند.

مواد پلاستیکی درصد زیادی از حجم زباله های تولیدی در سطح جهان را به خود اختصاص می‌دهند , این مواد اگر به صورت مجدد وارد فرایند تولید شوند، هم مشکلات زیست محیطی از بین می‌رود و هم در تامین منابع اولیه محصولات صنعت، صرفه جویی زیادی خواهد شد.

در تهیه انواع گرانول از مواد اولیه متنوع با اختلاف در کیفیت بهره گرفته می شود. هر چه کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید گرانول بالاتر باشد در بهبود کیفیت محصول نهایی تهیه شده از گرانول نیز موثر خواهد بود.

روش های بازیافت گرانول پی وی سی

بازیافت گرانول پی وی سی از طریق دو روش بازیافت شیمیایی و مکانیکی صورت می‌گیرد که در زیر به شرح مختصری در مورد هر کدام از آنها می‌پردازیم.

بازیافت شیمیایی

با بکار گیری از این روش، ضایعات و پسماندهای شیمیایی طی فرآیندهایی مثل هیدرولیز و پیرولیز به ماده‌های اولیه سازنده وسایل پلاستیکی تبدیل می‌شوند. در پایان می‌توان گفت به شکل پرک خالص درمی‌آیند. در مرحله بعد، این پرک‌ها با مونومر سازنده، تشکیل گرانول پی وی سی می‌دهند.به این نکته توجه کنید که، وسایل پلی اتیلنی تولید شده با استفاده از این گرانول بسیار مرغوب و باکیفیت هستند.

بازیافت مکانیکی

روش بازیافت مکانیکی یکی از روش های رایج و معمول جهت ساخت مواد پلاستیکی مورد استفاده در بیشتر کشورهای دنیا می باشد. در این روش، نخست قطعه‌های قابل بازیافت پی وی سی بعد از جداسازی مکانیکی و حذف ناخالصی‌ها سنگ زنی می‌شوند. در مرحله بعد شستشوی قطعه‌ها انجام می‌شود سپس به ابعاد کوچک و به شکل میله‌ای بریده خواهند شد. در انتها دانه‌های ریز بلوری شکل گرانول تولید می‌شود.

معرفی انواع گرانول پی وی سی

ترکیبات گرانولی pvc به صورت دانه‌های گرانولی بر حسب کیفیت ساخت، به دو نوع سخت و نرم تقسیم‌ می‌شوند. هر کدام از این گرانول‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای ویژه ای می باشند. در ادامه به طور مختصر به هر کدام از آن‌ها اشاره شده است.

گرانول نرم

گرانول نرم با توجه به نوع متریال تشکیل دهنده‌ای که دارد برای ساخت وسایل پلاستیکی نرم و انعطاف‌پذیر بیشتر کارایی دارد. در ساخت این نوع گرانول، از مواد اولیه خام با کیفیت و غیر بازیافتی استفاده می‌شود. گرانول نرم همچنین در تولید انواع سفره، پرده حمام، انواع کابل و سیم، شلنگ، کاغذ دیواری و … کارایی دارد. محصولات تولید شده توسط این گرانول‌ها برای مصارف بهداشتی مناسب می باشند.

گرانول سخت

از گرانول سخت در صنایع ساختمان سازی همچون در و پنجره سازی، لوله و اتصالات، ناودانی‌ها، حفاظ جلوی پنجره و نرده‌های کنار راه پله‌ها می‌توان استفاده نمود. از دیگر  محصولات کاربردی تولید شده از گرانول سخت، لوله‌های آب و فاضلاب می باشد. گرانول‌هایی که برای ساخت این نوع محصولات به کار می‌رود به علت دارا بودن مواد بازیافتی از قیمت پایین‌تری برخوردار می باشد.

گرانول پی وی سی همچنین بر حسب کاربردی که دارد شامل موارد زیر است:

  • گرانول واشری و قطعات صنعتی
  • گرانول نواری جهت استفاده در درزها
  • گرانول پزشکی برای ساخت لوازم پزشکی
  • گرانول لوله‌های آبرسانی
  • گرانوال مخابراتی
  • گرانول سردکن

چه عواملی بر روی کیفیت گرانول پی وی سی تاثیر دارد؟

  • کیفیت مواد اولیه سازنده گرانول همانند پلیمر
  • کیفیت مواد بازیافتی و ضایعاتی
  • شستشو و حذف آلودگی‌ها، گل ولای و روغن‌های اضافی ضایعات از مواد مذاب
  • میزان کیفیت دستگاه‌های خرد کن
  • جداسازی مناسب قطعه‌های غیر پلی اتیلنی از ضایعات
  • کنترل و تنظیمات مناسب خط تولید گرانول پی وی سی
  • اضافه کردن افزودنی‌ها به گرانول جهت پایدارسازی و نرم کنندگی محصول تولیدی

جهت کسب اطلاع از آخریت قیمت و خرید گرانول PVC پی وی سی از پیپ کام https://pipcom.ir با ما در تماس باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا