بازرگانی

رژیم غذایی ماکروبیوتیک برای کدام بیمار باید تجویز شود؟

با رژیم کامل ماکروبیوتیک روبرو شوید!

ماکروبیوتیک نوعی زندگی است که تعادل و هماهنگی ایجاد می کند. این شامل یک رژیم غذایی سخت ، ورزش سبک و تغییرات رفتاری است. همه به دنبال زندگی عادی و راحت هستند. اگرچه هیچ مدرک علمی برای اثبات ادعاهای بهداشتی این میکروبیوتیک وجود ندارد ، اما بسیاری از افراد گزارش می کنند که وقتی اصول آن را رعایت می کنید ، باعث افزایش سلامتی و سلامتی می شوند.
برخی از افراد برای بهبود سلامتی خود به رژیم های ماکروبیوتیک روی می آورند. دیگران در صورت ابتلا به بیماری مانند بیماری قلبی ، چاقی یا سندرم پیش از قاعدگی ، امتحان می کنند به این امید که مصرف ماکروبیوتیک علائم آنها را کاهش داده و از بهبودی حمایت کند.
مصرف ماکروبیوتیک تأکید زیادی بر غذاهای طبیعی و ارگانیک دارد. همچنین به حذف کامل مواد شیمیایی و مصنوعی نیاز دارد. این پایه بدون مواد شیمیایی شامل محصولات بهداشت شخصی و سایر محصولات خانگی است.
انواع غذاهای مجاز بسته به شخص کمی متفاوت است. عوامل مختلفی وجود دارد که تعیین می کند چه می خورید ، از جمله:
مشکلات سلامتی فعلی
جنسیت
عمر
موقعیت جغرافیایی
چه کسی می تواند از رژیم ماکروبیوتیک بهره مند شود؟

با بیماری قلبی
دیابت داشته باشید
آنها در معرض خطر سرطان پستان هستند.
هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد ماکروبیوتیک ها می توانند بیماری را درمان کنند. با این حال ، مصرف ماکروبیوتیک ها می تواند فواید سلامتی برخی افراد را هنگام استفاده به عنوان درمان کمکی فراهم کند.
رژیم ماکروبیوتیک این گیاه تا حد زیادی علفی است. چربی های حیوانی را بسیار کاهش می دهد. به همین دلیل ، می تواند برای افراد مبتلا به بیماری قلبی و کلسترول بالا مفید باشد.
تمرکز آن بر روی سبزیجات ، آن را غنی از فیتواستروژن می کند. اینها ترکیبات شیمیایی طبیعی هستند که در گیاهان یافت می شوند. فیتواستروژن ها می توانند به کاهش سطح استروژن در گردش در برخی از زنان کمک کنند. طبق مطالعه ای در سال 2001 ، فیتواستروژن ها می توانند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهند. برای تأیید یا انکار این نتایج ، تحقیقات به روز شده مورد نیاز است.
ماکروبیوتیک ها همچنین می توانند برای برخی از افراد دیابتی مفید باشند. به این دلیل که غذاهای شیرین و جوش شیرین را به طور کامل از رژیم غذایی حذف می کند. این رژیم همچنین تأکید زیادی بر غلات سبوس دار ، غنی از کربوهیدرات دارد. اگرچه غلات کامل در مقایسه با کربوهیدرات های فرآوری شده تأثیر کمتری در قند خون دارند ، اما این مورد برای همه بیماران دیابتی توصیه نمی شود. با این حال ، یک مطالعه در سال 2014 تأیید می کند که یک رژیم غذایی ماکروبیوتیک بیشتر از یک رژیم استاندارد برای دیابتی ها مفید است.
چه غذاهایی شامل می شوند؟

رژیم غذایی ماکروبیوتیک تا حد زیادی به مصرف غلات کامل و مواد آلی متکی است. غلات کامل معمولاً حدود 50٪ از رژیم روزانه افراد را تشکیل می دهند. مثالهای خوب عبارتند از:
دانه های گندم
گندم سیاه
برنج یکپارچه
سینچونا
برنج وحشی
غلات سبوس دار را به ماکارونی و نان سبوس دار ترجیح دهید. با این حال ، این نوع غذای فرآوری شده به مقدار کم مجاز است.
برخی از سبزیجات محلی و فصلی باید حدود یک سوم از رژیم روزانه شما را تشکیل دهند. سبزیجاتی که می توانید هر روز بخورید شامل موارد زیر است:
کلم
گل كلم
کلم بروکلی
كدو حلوايي
یک پیاز
تربچه
هویج
جعفری
کلم سبز
بقیه رژیم روزانه شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:
دوراهی
لوبیا
محصولات سویا
سبزیجات دریایی ، مانند جلبک ها
روغن سبزیجات
چاشنی طبیعی ، مانند نمک دریا که به طور طبیعی پردازش شده است.
تکنیک های تهیه غذا ، از جمله بخارپز کردن ، توصیه می شود.سوپ های تهیه شده با مواد زیر نیز می توانند یک ماده اصلی اصلی در روز باشند:
سبزیجات
عدس
جلبک دریایی
نمک دریا
محصولات سویا ، مانند توفو و میسو
چه غذاهایی را باید محدود یا پرهیز کنید؟

می توانید هفته ای یک یا چند بار برخی از غذاها را بخورید. آن شامل:
بری
لوبیا
گردو
گزینه
کرفس
کاهو
شما به ندرت غذاهای ارگانیک زیر را می خورید ، یا فقط چند بار در ماه می خورید:
ماهی
غذای دریایی
محصولات لبنی
تخم مرغ
پرنده ها
گوشت
مواد غذایی برای از بین بردن شامل:

برخی از سبزیجات مانند سیب زمینی ، فلفل ، و گوجه فرنگی.
نوشیدنی های کافئین دار
نوشیدنی های الکلی
غذاهای فرآوری شده مانند نان سفید ، کیک و شیرینی
هر غذایی با مواد مصنوعی.
نوشیدنی غیر الکلی
شکر و محصولاتی که حاوی شکر یا شربت ذرت هستند.
ملاس
وانیل
گوشت خوک
میوه های گرمسیری مانند آناناس و انبه.
غذای تند و تند
ادویه هایی مانند سیر و آویشن.
نقاط ضعف یک رژیم غذایی ماکروبیوتیک چیست؟

منفی:
برخی ممکن است این رژیم را بسیار محدود کننده بدانند.
بسیاری از غذاهای مجاز سرشار از نمک هستند.
رژیم غذایی فاقد برخی مواد مغذی است.
با وجود مزایای بالقوه ، ماکروبیوتیک برای همه مناسب نیست
برای برخی افراد ، مصرف ماکروبیوتیک می تواند باعث از بین رفتن بیش از حد چربی بدن شود. از آنجا که رژیم غذایی دارای چربی حیوانی ، میوه ها و لبنیات کم است ، می تواند مقادیر کمی از این مواد مغذی را تأمین کند:
پروتئین
اهن
مونزیم
کلسیم
ویتامین ها ، از جمله B-12
افرادی که کاملاً به ماکروبیوتیک ها پایبند هستند اغلب از یک مولتی ویتامین برای جبران از دست دادن مواد مغذی استفاده می کنند. ماکروبیوتیک ها به عنوان جایگزینی برای مراقبت های پزشکی معمول یا درمان برای کسی که با تشخیصی مانند بیماری قلبی ، دیابت یا سرطان مواجه است توصیه نمی شود.
چگونه یک رژیم غذایی ماکروبیوتیک شروع کنیم

بهتر است قبل از شروع رژیم ماکروبیوتیک با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. اگر تصمیم دارید آن را امتحان کنید ، ممکن است لازم باشد چند تغییر در آشپزخانه خود از جمله یخچال ایجاد کنید.
نحوه پخت و پز و تهیه غذا و استفاده از انواع ظروف آشپزخانه مهم است. طبخ غذا در مایکروویو یا اجاق برقی به طور کلی توصیه نمی شود. غذای ماکروبیوتیک به معنای تجربه ای آرام و آرام است. این به طور کلی شامل موارد زیر است:
چوب طبیعی و تصفیه نشده
فولاد ضد زنگ
قابلمه و قابلمه مینا و سرامیک
پلاستیک باید از آشپزخانه برداشته شود و با شیشه یا فولاد ضد زنگ جایگزین شود.
جمله آخر در مورد رژیم های ماکروبیوتیک.

برای کسانی که می توانند از کمبودهای غذایی جلوگیری کنند ، مصرف ماکروبیوتیک می تواند فواید سلامتی داشته باشد. شما هرگز نباید از آن به عنوان جایگزین درمان های پزشکی متداول استفاده کنید. افرادی که شرایط خاصی مانند سرطان یا چاقی دارند ، قبل از شروع باید برای تأیید به پزشک مراجعه کنند. کسانی که بدنبال سلامتی بهتر هستند نیز ممکن است قبل از شروع به کمک پزشک یا متخصص تغذیه نیاز داشته باشند.

2.3
/
5
(
3

تقویم
)

منبع:
https://drghiasvand.com/٪D8٪B1٪DA٪98٪DB٪8C٪D9٪85-٪D9٪85٪D8٪A7٪DA٪A9٪D8٪B1٪D9٪88٪D8٪A8٪ DB٪ 8C٪ D9٪ 88٪ D8٪ AA٪ DB٪ 8C٪ DA٪ A9 /
تاریخ انتشار :
2021-02-01 13:43:59.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا