طراحی و سئو وب سایت

سئو و رسانه های اجتماعی؟

به عنوان یک بازاریاب اینترنتی، شما در انتخاب نحوه استفاده از آن در تبلیغات مشکل دارید. آنها زیاد هستند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اما مهم است که یک دید کلی از دنیای تجارت داشته باشید زیرا به شما کمک می کند تا گزینه های موجود را دسته بندی کنید و قبل از اینکه استراتژی معاملاتی خود را ارائه کنید، نقاط قوت هر کدام را درک کنید.

بیایید نگاهی به دو حوزه اصلی بیندازیم: موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی.

موتورهای جستجو

اینکه آنها به دلیل حضور جهانی خود اولین مسیر تجاری بودند، مسلم نیست. این اولین ایستگاه برای افرادی است که به دنبال چیزی زیر آفتاب هستند. پوشش جهانی 92 درصد است، یعنی 92 نفر از 100 نفر در سایت از آنها استفاده می کنند. این بازار تحت سلطه گوگل (65 درصد) و پس از آن یاهو (12 درصد) و مایکروسافت بینگ (10 درصد) قرار دارد. با بررسی بیشتر، گزینه های بازاریابی موتورهای جستجو دو دسته هستند – SEO و PPC.

سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

اینها محصولات ارگانیک بر اساس کلمات کلیدی جستجوی کاربر و بر اساس تعدادی از عوامل در وب سایت شما یا خارج از وب سایت شما هستند. اگرچه برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان در موتورهای جستجو و رسیدن به رتبه‌های برتر، تلاش زیادی می‌طلبد، اما اگر این کار را انجام دهید، هیچ چیز به کسب‌وکار شما بهتر نشان نمی‌دهد. شما برای دریافت این لیست هزینه ای نمی پردازید زیرا به شایستگی می رسید. بهترین بخش این است که می توان از آن با لیزر برای هدف قرار دادن بازار شما بر اساس جغرافیا و زمان استفاده کرد.

PPC (پرداخت به ازای کلیک)

یک راه سریع‌تر برای ورود به فهرست‌های جستجو، استفاده از تبلیغات حمایت‌شده در جایی است که برای تبلیغات پرداخت می‌کنید. این می تواند PPC باشد که در آن هر بار که کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند، پرداخت می کنید یا PPM که برای مدت زمان مشخصی از زمانی که تبلیغ در شبکه محتوای شما نمایش داده می شود به شما پرداخت می شود. PPC بسیار موثرتر از PPM است زیرا مخاطبان مشتاقی را که به دنبال محصولات و خدمات هستند هدف قرار می دهد. تبلیغات PPM در وب سایت هایی با محتوای مرتبط با تبلیغات شما قرار می گیرند تا کاربران نتوانند آنها را جستجو کنند.

که ما را به رسانه بزرگ بعدی می رساند که در آن وب سایت ها به معنای واقعی کلمه در حال انفجار هستند و چالش بزرگی را برای موتورهای جستجو در نبرد برای برتری تجاری ایجاد می کنند. بله، دنیای رسانه های اجتماعی در حال رونق است.

رسانه های اجتماعی

آمارها نشان می دهد که مردم اغلب زمان بیشتری را در رسانه های اجتماعی نسبت به موتورهای جستجو یا ایمیل صرف می کنند. اما آیا این آنها را به گزینه های قابل دوام به عنوان کمپین های بازاریابی تبدیل کرده است؟ پاسخ طنین انداز است. جذابیت رسانه های اجتماعی این است که بستری را برای افراد همفکر فراهم کند تا با هم گرد هم آیند که حس اجتماع را ایجاد کند. ماهیت ویروس در تعامل بین افراد و گروه ها به این دستگاه قدرت باورنکردنی می دهد. به این موارد، امکان هدف قرار دادن بازار بر اساس عوامل جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت، دوست داشتن و دوست نداشتن، شرکت یا موقعیت اجتماعی کاری است که موتورهای جستجو نمی توانند انجام دهند.

فیس بوک با بیش از 500 میلیون کاربر در سراسر جهان سر و گردن بالاتر از رقبای این پلتفرم است. دیگر بازیگران اصلی در این زمینه عبارتند از MySpace، Twitter (یک سایت وبلاگ نویسی کوچک) و LinkedIn (بیشتر بر روی شبکه های حرفه ای متمرکز شده است). بیشتر رسانه‌های اجتماعی تبلیغات پولی (PPC/PPM) نیز دارند، اما بیشتر شبیه یک شبکه محتوایی مرتبط با موتورهای جستجو هستند. اما به سرعت در حال تغییر است و به همین دلیل است که برای موتورهای جستجو چالش سختی است.

مرزها محو شده اند

به این معنا که تمایز بین موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای مبهم می‌شود، زیرا هر بازیکن شکاف‌های گمشده در مجموعه‌های خود را پر می‌کند. نمونه‌ای از آن خرید سایت اشتراک‌گذاری ویدیو توسط گوگل است که قابلیت‌های جستجوی ویدیو و ویژگی‌های Web 2.0 را علاوه بر دسترسی آنها به رسانه‌های اجتماعی با Buzz، گسترش می‌دهد.

نکته کلیدی هماهنگ کردن بهینه سازی موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی، ایجاد بالاترین همکاری ممکن بین این دو از طریق یک رویکرد ترکیبی است. بهینه سازی موتور جستجو نه تنها به شما کمک می کند تا وب سایت خود را ارتقا دهید، بلکه به شما کمک می کند تا محتوای رسانه های اجتماعی خود را نیز تبلیغ کنید. وب سایت و رسانه های اجتماعی شما برای ساختن وب سایت شما با یکدیگر همکاری می کنند و سئو به شما کمک می کند تا حضور خود را در اینترنت بفروشید. و برعکس، رسانه های اجتماعی به تلاش های سئوی شما با فاکتورهای خارج از صفحه که قبلا بحث شد کمک می کند. در نتیجه، هم موتورهای جستجو و هم رسانه های اجتماعی برای هر استراتژی بازاریابی اینترنتی ضروری هستند و اگر به یکی از آنها نگاه نکنید، در بازار بزرگ گم خواهید شد.

برای اطلاعات بیشتر سئو و رسانه های اجتماعی طنز محمد را دنبال کنید.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا