سامسونگ: برای حفظ حریم خصوصی، SSD را قبل از ارسال برای تعویض نابود کنید

سامسونگ سیاست جدید و جالبی را برای محافظت از حریم خصوصی کاربران اتخاذ کرده است. ظاهراً این شرکت کره‌ای از یک کاربر خواسته است تا SSD گران قیمت 980 Pro خود را قبل از ارسال آن به یک فروشنده برای جایگزینی برای حفظ حریم خصوصی، کاملاً از بین ببرد.

بر کسی پوشیده نیست که آلمان (و اتحادیه اروپا) برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین جهان را در مورد حفاظت از داده‌های کاربران دارند. در حالی که بسیاری از این محدودیت ها شرکت های بزرگی را هدف قرار می دهند که روی داده ها و اطلاعات کاربران به صورت آنلاین کنترل دارند، برخی از آنها خدمات آفلاین را نیز پوشش می دهند.

برای روشن بودن، به نظر می رسد سامسونگ سیاست جدید اما جالبی را برای محافظت از حریم خصوصی کاربران خاص، نه آنلاین بلکه آفلاین، ارائه کرده است. به گزارش وب سایت igorslab، ظاهرا زمانی که می خواستند یک SSD 2 ترابایتی 980 Pro (یکی از بهترین و گران ترین SSD های سامسونگ در بازار NVMe) را برای تعویض به نمایندگی سامسونگ بفرستند، از آنها خواسته شده است که SSD را به طور کامل از بین ببرند.

برخلاف بسیاری از شرکت‌های دیگر که کاربران را فقط برای تعمیر یا تعویض از SSD خود می‌خواهند، سامسونگ تصمیم گرفته است که برای مجموعه خاصی از کاربران، نگرانی در مورد نشت اطلاعات یا مسائلی مانند تجاوز به حریم خصوصی و مواردی از این دست وجود ندارد. که هر چه باشد، به آنها اجازه داد تا SSD را به طور کامل نابود کنند، مهم نیست چقدر گران است. در تصویر زیر این کاربر را در حال برداشتن ماژول فلش SSD با کاتر مشاهده می کنید.

SSD سامسونگ

بدیهی است کاربر پس از ثبت اطلاعات شخصی، نام محصول و شماره مدل، سند خرید و سند خرابی محصول و … نیاز به آپلود ویدیو یا تصویر به عنوان سند در وب سایت دارد. حال، این ویدیو یا عکس باید شامل کل این فرآیند باشد تا سامسونگ مطمئن شود که SSD قبل از تخریب مشکل خاصی نداشته است.

ظاهرا تماس ها و ایمیل های زیادی بین این شخص و سامسونگ رد و بدل شده است، اما اطلاعات مربوط به همه آنها به دلیل حفظ محرمانه بودن طرفین حفظ شده و فاش نشده است. به گفته Notebookcheck، ظاهراً این مرد اطلاعات مهم و حساس زیادی را روی SSD خود ذخیره کرده و نگران بوده است که در صورت سالم بودن فلش مموری، کسی بتواند به آن داده ها و اطلاعات دسترسی پیدا کند. در نتیجه از او خواسته شد که SSD را به طور کامل از بین ببرد و فلش مموری را برای اطمینان از بین ببرد، زیرا در این صورت هیچ راهی برای دریافت اطلاعات وجود نخواهد داشت.

البته در متن این گزارش به این موضوع به تفصیل اشاره نشده است، اما ظاهرا این سیاست جدید تنها برای کاربرانی اعمال می شود که اطلاعات محرمانه و بسیار مهمی را روی SSD خود ذخیره کرده اند. مثلاً کسانی که در سازمان های مهم یا نهادهای امنیتی کار می کنند. در غیر این صورت، کاربران عادی به احتمال زیاد باید SSD را بدون نیاز به تخریب آن به شرکت بازگردانند.

اگر این سیاست برای همه کاربران اعمال می شود، باید اطلاعات بیشتری در مورد آن درج شود تا همه از آن مطلع شوند. در غیر این صورت، به نظر می‌رسد که فقط برای کاربران خاصی با داده‌های حیاتی اعمال می‌شود.

منبع: چک کردن دفترچه یادداشت

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا