سامسونگ در سه‌ماه نخست 2022 صدرنشین بازار موبایل باقی ماند

همانطور که به نظر می رسد سامسونگ در سه ماهه نخست سال جاری توانسته در صدر فهرست پرفروش ترین شرکت های گوشی هوشمند جهان باقی بماند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط International Data Corporation (به اختصار IDC)، ظاهرا سامسونگ توانسته همچنان بر بازار گوشی های هوشمند تسلط داشته باشد و جایگاه خود را به عنوان بهترین شرکت در بالای جدول تثبیت کند. پیش از این شنیده بودیم که این شرکت کره ای به لطف گوشی های ارزان و خوبی مانند گلکسی A53، گلکسی A73 و A33 و همچنین گلکسی اس 21 فن ادیشن توانسته در فروش گوشی های پرچمدار عملکرد خوبی داشته باشد و محبوبیت خود را در بین مصرف کنندگان افزایش دهد.

تمام گوشی های ذکر شده در بالا در سه ماه اول سال 2022 ارائه و وارد بازار شدند. در نتیجه، تعجب آور نبود که ببینیم این شرکت کره ای دوباره موفق شد در صدر قرار گیرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ظاهرا سامسونگ موفق به ارسال 73.6 میلیون گوشی هوشمند به بازارهای سراسر جهان شده است که در مقایسه با آمار خود این شرکت نسبت به سال گذشته کاهش 1.2 درصدی را نشان می دهد. با این حال، سامسونگ توانست با 23.4 درصد از سهم بازار در صدر باقی بماند.

بالاتر از اپل؛ کهکشان ها همچنان گریزان هستند

اپل در حال حاضر نزدیک ترین پیرو سامسونگ است که در سه ماهه اول سال 2022 موفق به فروش 56.5 میلیون گوشی هوشمند شد و با این حساب این شرکت آمریکایی توانست 18 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. این نتیجه برای کوپرتینویی ها در حالی به دست آمد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 2.2 درصد رشد داشت تا به اولین شرکتی تبدیل شود که از نظر فروش گوشی در مقایسه با سایر شرکت ها عملکرد بهتری داشته است. سال گذشته

سامسونگ در سه ماهه اول تولید کننده گوشی های هوشمند پیشرو در جهان بود - سامسونگ در سه ماهه اول تولید کننده گوشی های هوشمند پیشرو باقی ماند

با توجه به اطلاعات فوق، شیائومی را در جایگاه سوم می بینیم که در سه ماه نخست سال جاری توانسته 39.9 میلیون گوشی را در سراسر جهان به فروش برساند. این مقدار معادل 12.7 درصد از سهم بازار است. Oppo و Vivo هر کدام به ترتیب با 8.7 و 8.1 درصد سهم بازار در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند. جالب است بدانید شرکت های چینی نسبت به سال گذشته کاهش شدید فروش را تجربه کردند. برای شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب شاهد کاهش 17.8، 26.8 و 27.7 درصدی هستیم، در حالی که افت سامسونگ واقعاً جزئی بود.

این سه شرکت چینی باعث کاهش شدید فروش گوشی های هوشمند در سه ماه اول سال جاری شدند. در سال گذشته، شرکت‌ها موفق به فروش 344.7 میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان شدند، در حالی که امسال به 314.1 میلیون رسید. این یعنی کاهش تقریبا 30 میلیونی که به هیچ وجه کم نیست. مواردی مانند تورم جهانی، جنگ، قرنطینه، مسائل زنجیره تامین و غیره. همه دست به دست هم دادند تا شاهد مشکلات مشابه در بازار گوشی های هوشمند باشند.

بسیاری از شرکت ها نگران هستند که تقاضا به دلیل شرایط فعلی به شدت کاهش یابد. جدا از این مشکل قیمت قطعات نیز به دلیل مشکلات ذکر شده افزایش یافته است. اما شرکت ها برای کاهش تقاضا مجبورند قیمت را افزایش ندهند. با این حال، این روند ثابت نخواهد ماند و در نهایت شرکت هایی از جمله سامسونگ و اپل مجبور به افزایش قیمت برای فروش بیشتر گوشی ها و به طور کلی گجت های هوشمند خواهند شد. مشخص نیست چه زمانی این اتفاق می افتد، اما اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

جالب اینجاست که پنج شرکت بالای جدول دقیقاً همان شرکت هایی هستند که سال گذشته به همین ترتیب در جدول قرار گرفتند. اما در این بین تنها سامسونگ و اپل توانستند به نحو بهتری با مشکلات زنجیره تامین کنار بیایند. البته دلیل اصلی برتری سامسونگ بر اپل تنها گوشی های میان رده و مقرون به صرفه هستند چرا که بازار گوشی های بالای 400 دلار کاملا در اختیار اپل است. این شرکت در حال حاضر بیش از 62 درصد از سهم بازار در این بخش را در اختیار دارد که نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

منبع: PhoneArena

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا