سامسونگ WearOS را به دومین پلتفرم بزرگ ساعت هوشمند تبدیل کرد

گزارش‌های سهم بازار ساعت‌های هوشمند معمولاً اپل، سامسونگ، آمازفیت و هواوی را در بالای جدول نشان می‌دهند. این در حالی است که پلتفرم WearOS به طور کلی در این گزارش ها خوب عمل نمی کند، اما اکنون طبق آخرین گزارش، این پلتفرم توانسته سهم قابل توجهی را از آن خود کند.

طبق آخرین گزارش Counterpoint، سهم بازار پلتفرم WearOS در سه ماهه سوم سال 2021 به 17 درصد رسید، در حالی که در سه ماهه قبل تنها 4 درصد بود. یعنی در این مدت کوتاه این پلتفرم رشد 325 درصدی را تجربه کرد و توانست رکورد محبوبیت جهانی را بشکند. این موفقیت تقریباً به طور کامل به لطف استفاده از Samsung Galaxy Watch 4 و کنار گذاشتن سیستم عامل خود Tizen به دست آمد.

در سه ماهه سوم سال 2021، اپل همچنان در رتبه اول این بازار قرار دارد و سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد. از سوی دیگر هواوی که قبلا در رتبه دوم قرار داشت، اکنون به رتبه پنجم سقوط کرده است.

عوامل متعددی در افزایش فروش ساعت های هوشمند سامسونگ دخیل هستند. به عنوان مثال، ساعت های کلاسیک گلکسی واچ 4 و واچ 4 نقدهای مثبتی دریافت کرده اند. از سوی دیگر لازم به ذکر است که سامسونگ برای اولین بار پس از سال ها مجموعه ای از ساعت های هوشمند را در اندازه ها، رنگ ها و سبک های مختلف عرضه کرده است. مشتریان می توانند از میان گزینه های بیشتری برای خرید سری Galaxy Watch 4 از نسل های قبلی انتخاب کنند.

WearOS

بر اساس گزارش کانترپوینت، بیش از 60 درصد از ساعت های هوشمند سامسونگ در آمریکای شمالی و اروپا به فروش می رسد. به دلیل استفاده از ساعت های سامسونگ از WearOS، سهم بازار این پلتفرم در آینده نزدیک همچنان بالا خواهد بود. اگرچه رابط کاربری نسخه سوم WearOS بهبود یافته و اکنون گوگل بیشتر به آن توجه کرده است، اما به نظر می رسد گوگل هنوز در مورد بروزرسانی این پلتفرم حرفی برای گفتن ندارد و این مشکل باعث نگرانی شده است.

در هر صورت، اپل همچنان در صدر بازار ساعت های هوشمند قرار دارد، اما به دلیل تاخیر در عرضه اپل واچ سری 7 در سه ماهه سوم سال 2021، سهم بازار این شرکت نسبت به مدت مشابه قبل 10 درصد کاهش یافت. سال همچنین برخلاف سال 2020، امسال خبری از معرفی نسل جدید اپل واچ SE نبود.

اگرچه اپل و سامسونگ رتبه های اول و دوم را در بازار دارند، اما بازار گجت های پوشیدنی زیر 100 دلار رشد قابل توجهی داشته است. لازم به ذکر است که یک سوم گجت های فروخته شده در سه ماهه سوم سال 2021 کمتر از 100 دلار قیمت داشتند. در این زمینه شرکت هایی مانند آمازفیت توانسته اند سر و صدای زیادی به پا کنند و احتمالا در آینده نزدیک به تهدید جدیدی برای اپل و سامسونگ تبدیل خواهند شد.

در نتیجه آمازفیت توانست رتبه سوم این بازار را به خود اختصاص دهد و در بازار هند نیز برندهای هندی مانند Noise و BoAt به ترتیب در رتبه های اول و دوم قرار دارند. بنابراین برای ساعت‌های ارزان‌تر از 100 دلار، مشتریان کمی وجود دارند که شرکت‌ها احتمالاً در آینده نزدیک به آنها در این بخش از بازار توجه بیشتری خواهند کرد.

منبع: Android Authority

.

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا