خانواده

سریال آمریکایی عاشقانه مدرسه ای

هرسال فیلم‌ها و سریال‌های تینیجری پرطرفدار زیادی ساخته می‌شوند. اکنون با فیگار همراه باشید تا به بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 بپردازیم.

در سال‌های اخیر، فیلم‌های نوجوانانه و یا تینیجری طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. هرساله تعداد زیادی از این فیلم‌ها و سریال‌ها ساخته و منتشر می‌شوند و طرفداران را مجذوب خود می‌کنند. فیلم‌ها و سریال‌های تینیجری، فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که نوجوانان از تماشای آن‌ها بسیار لذت خواهند برد؛ هرچند که در میان آن‌ها اثر هایی نیز پیدا می‌شود که طرفدارانی در هر سن و سال پیدا می‌کنند و به اثری عامه پسند تبدیل می‌شوند.

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022

مهم ترین ها و محبوب ترین ها را بشناسید

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • Hocus Pocus 2
  • Spider-Man Into The Spider-verse 2
  • Disenchanted
  • Rainbow
  • Unbound Evil
  • Vincent
  • Metal Lords
  • Rebelde
  • All of Us Are Dead
  • Back to 15
  • Excellent Shaman Ga Doo Shim
  • Sex Education

بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس در سال 2022

  • Stranger Things
  • Riverdale
  • Pretty Little Liars
  • Ginny & Georgia
بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, سریال های دبیرستانی آمریکا

سال 2022 نیز همانند دیگر سال‌ها، سرشار از فیلم‌ها و سریال‌های تینیجری خواهد بود. شما می‌توانید نوشتار بهترین سریال‌ های کره‌ ای مدرسه‌ای 2022 را در سایت فیگار مطالعه نمایید. در این نوشتار قصد داریم تا شما را با بهترین فیلم های نوجوانانه 2022 به همراه بهترین سریال های تینیجری 2022 خواهیم داشت. همچنین نگاهی به بهترین فیلم های ترسناک تینیجری 2022 و سریال های تینیجری کمدی 2022 و فیلم های تینیجری عاشقانه 2022 خواهیم داشت. با فیگار همراه باشید.

Hocus Pocus 2

فیلم های تینیجری سال 2022, فیلم های تینیجری خارجی

بسیاری از افرادی که در دهه 90 میلادی بزرگ شده‌اند، فیلم شعبده بازی را می‌شناسند. فیلم شعبده بازی یک اثر کلاسیک کمدی بود که داستان پسری را روایت می‌کرد که به اشتباه و تصادفی، سه جادوگر را احضار کرده است و اکنون آن جادوگران به سراغ او می‌روند.

فیلم شعبده بازی در زمان اکرانش کودکان و نوجوانان بسیاری را سرگرم کرد و خنداند. اکنون نوبت قسمت دوم این فیلم است تا به عنوان یک فیلم تینیجری جدید لقب بهترین فیلم تینیجری 2022 را از آن خود کند. قسمت دوم فیلم شعبده بازی توسط دیزنی در دست ساخت قرار دارد. هنوز خلاصه داستان واضحی از این فیلم موجود نمی‌باشد اما مشخص شده است که داستان این فیلم حول محور سه دختر جوان است که تصادفی جادوگران را احضار می‌کنند.

هنوز تاریخ اکران دقیق فیلم شعبده بازی 2 مشخص نشده است اما این فیلم در سال 2022 در سرویس دیزنی پلاس منتشر خواهد شد و احتمالا یکی از بهترین فیلم های نوجوانانه 2022 و همچنین یکی از بهترین فیلم های ترسناک تینیجری 2022 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های آخرالزمانی 2021
  • بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی 2021

Spider-Man Into The Spider-verse 2

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, بهترین فیلم های نوجوانانه 2022

در سال 2018 بود که سونی اولین فیلم انیمیشنی از مرد عنکبوتی و یک فیلم تینیجری جدید را تولید کرد. این انیمیشن بر شخصیت مایلز مورالز تمرکز داشت. انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی، مایلز مورالز را به واسطه جهان‌های موازی با دیگر مرد عنکبوتی‌ها از جهان‌های مختلف آشنا کرد و آن‌ها را درکنار هم در مقابل کینگ پین قرار داد!

این انیمیشن یک موفقیت بزرگ هم از نظر تجاری و هم از نظر منتقدان بود. همچنین انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی در نود و یکمین دوره آکادمی اسکار، برنده جایزه بهترین انیمیشن سال شد. با تمام این تفاسیر دور از ذهن نبود که خیلی زود ساخت قسمت دوم این مجموعه تایید شود که همین اتفاق نیز افتاد. خیلی زود ساخت قسمت دوم تایید شد و اکنون که قسمت دوم فیلم به سوی دنیای عنکبوتی بسیار به اکرانش نزدیک است. همچنین تاکنون یک تریلر از این انیمیشن منتشر شده است.

به طور کل اکثر فیلم‌های مرد عنکبوتی مخاطب نوجوان را یکی از اهداف اصلی خود قرار می‌دهند؛ اما انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی تمرکز ویژه‌ای بر نوجوانان دارد و قطعا قسمت دوم آن نیز یکی از فیلم های تینیجری سال 2022 خواهد بود. همچنین شما می‌توانید نوشتار بهترین فیلم های مربوط به مرد عنکبوتی در 2022 را در سایت فیگار مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

Disenchanted

جدیدترین فیلم های تینجیری 2022, فیلم های عاشقانه تینیجری

فیلم طلسم شده یکی از بهترین فیلم های تینیجری سال 2007 و یک فیلم بسیار دوست داشتنی درمورد یک پرنسس افسانه‌ای بود که همانند تمام نامادری‌های داستانی، توسط نامادری شیطان صفتش به دنیای واقعی منتقل شد. ژیزل که امی آدامز نقش او را ایفا می‌کند خیلی زود با واقعیت کنار آمده، و می‌پذیرد که جهان واقعی نیز مکان بسیار زیبایی است. او درنهایت عاشق وکیلی به نام رابرت می‌شود و ادامه زندگی‌اش را وفق زندگی با او می‌کند.

اکنون و بیش از 10 از اکران فیلم طلسم شده، نوبت آن رسیده است که قسمت دوم این فیلم نیز اکران شود و عنوان یکی از بهترین فیلم های تینیجری عاشقانه 2022 را برای خود برگزیند. قسمت دوم فیلم طلسم شده، افسون شده نام دارد و ممکن است نه تنها یکی از بهترین فیلم های عاشقانه تینیجری 2022 بلکه یکی از بهترین فیلم های تینیجری کمدی 2022 باشد. البته که به طور کل، فیلم افسون شده جزو بهترین فیلم های 2022 تینیجری نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم‌ها و سریال‌های 2021
  • بهترین فیلم های نتفلیکس 2022

Rainbow

جدیدترین فیلم های 2022 تینیجری, بهترین فیلم های 2022 تینیجری

فیلم رنگین کمان که فیلم تینیجری جدید است، داستان دختری به نام دوروتی را روایت می‌کند. دوروتی شخصیتی است که براساس داستان‌های جادوگر شهر اوز الهام گرفته شده و ساخته شده است. همچنین این فیلم به نوعی، جادوگر شهر اوز مدرن است و دوروتی را در مقابله مشکلات و دغدغه‌های بزرگ دوران نوجوانی قرار می‌دهد. فیلم رنگین کمال یکی از بهترین فیلم های تینیجری خارجی است و این احتمال وجود دارد که فیلم رنگین کمان به بهترین فیلم تینیجری 2022 تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های نتفلیکس 2022
  • بهترین انیمیشن های کمدی 2022

Unbound Evil

جدیدترین فیلم های تینجیری 2022, فیلم های عاشقانه تینیجری

فیلم شیطان رها شده، یکی از بهترین فیلم های تینیجری 2022 ترسناک است که داستانی شیطانی را روایت می‌کند. اتفاقاتی ماوراءالطبیعه (بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه) در یک کلیسا درحال رخ دادن است. گروهی از کماندو های ارتشی به رهبری یک فرمانده بی‌رحم در آن کلیسا حضور دارند که یک تبلت را در آن‌جا کشف می‌کنند. آن‌ها تبلت را برمی‌دارند و فیلمی که در آن ذخیره شده است را مشاهده می‌کنند؛ فیلمی از چند همکار که برای تفریح به کوهنوردی رفته‌اند اما در آن‌جا با شیطان رها شده روبه می‌شوند و با او ارتباط برقرار می‌کنند. به هیچ عنوان بعید نیست که فیلم شیطان رها شده یکی از بهترین فیلم های ترسناک تینیجری 2022 و یا حتی بهترین فیلم تینیجری 2022 نیز باشد!

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سریال های کمدی 2022
  • بهترین فیلم های دی سی 2022 (DC)

Vincent

جدیدترین فیلم های 2022 تینیجری, بهترین فیلم های 2022 تینیجری

فیلم وینسنت داستان پسر نوجوانی به نام وینسنت را روایت می‌کند که همانند بسیاری از دیگر نوجوانان، دچار مشکلاتی در زندگی‌اش شده است. او که لز مشکلاتش بسیار خسته است، با غریبه‌ای آشنا می‌شود که ادعا می‌کند قدرت حل تمام مشکلات او را دارد. فیلم وینست در ژانر وحشت ساخته شده است و بی‌شک جزو فیلم های تینیجری خارجی و بهترین فیلم های تینیجری 2022 ترسناک خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های 2022
  • بهترین فیلم های آخرالزمانی 2022

Metal Lords

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, فیلم های تینیجری کمدی 2022

فیلم ارباب های متال داستان شکل گیری یک گروه متال را در دبیرستان نمایش می‌دهد. داستان در رابطه با دو پسر دبیرستانی است که قصد دارند تا یک گروه متال را تشکیل داده و به رقابت‌‌های گروهی بپردازند. آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا یک نوازنده گیتار باس پیدا کنند اما در این امر شکست می‌خورند. درنهایت آن‌ها یکی از دختران دبیرستانشان را پیدا می‌کنند که یک نوازنده ویولون سل فوق‌العاده است و تصمیم می‌گیرند تا از او به عنوان نوازنده باس استفاده کنند.

شخصیت‌های فیلم ارباب‌های متال که یکی از جدیدترین فیلم های 2022 تینیجری است، باید اختلافات را کنار بگذارند تا بتوانند گروهی که آرزویش را داشتند را تشکیل داده و به رقابت با رقبا بپردازند. همچنین کمی عاشقانه نیز وارد داستان خواهد شد که فیلم ارباب‌های متال را به یکی از فیلم های تینیجری عاشقانه 2022 و البته یکی از سریال های تینیجری دبیرستانی 2022 تبدیل خواهد کرد. همچنین فیلم ارباب‌های متال یکی از جدیدترین فیلم های تینجیری 2022 است که توسط نتفلیکس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های ترسناک 2022
  • بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

Rebelde

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, سریال تینیجری 2022, سریال های دبیرستانی امریکایی

سریال شورشی را شاید بتوان سریال تینیجری 2022 نامید. سریال شورشی که جزو بهترین سریال های تینیجری دبیرستانی 2022 است، درواقع یک بازسازی از سریالی با همین نام است. داستان این سریال درباره دانشجو های یک کالج به نام الایت وی مکزیکی است. شخصیت‌های اصلی سریال شورشی در میان درام‌ها، عاشقانه‌ها، و موسیقی‌های فراوان به نمایش درمی‌آیند و یکی از بهترین بهترین سریال های تینیجری 2022 را تشکیل می‌دهند.

تقریبا تمامی بازیگران این سریال جایگزین شده‌اند اما شخصیت‌های اصلی، همان شخصیت‌هایی هستند که در سریال اصلی حضور داشتند. همچنین این سریال شامل موسیقی‌های سریال اصلی به همراه موسیقی‌هایی تازه خواهد بود. این سریال یکی از بهترین سریال های تینیجری کمدی 2022 نیز خواهد بود. البته که نباید از یاد برد که این سریال جزو سریال های تینیجری نتفلیکس 2022 است.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین انیمیشن های 2022
  • بهترین فیلم های مارول 2022

All of Us Are Dead

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, بهترین سریال های تینیجری 2022, بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس

میل مردم برای سریال‌های زامبی (بهترین فیلم ها و سریال های زامبی 2022) همیشه زیاد بوده است. حتی اکنون که این ژانر کهنه و گاهی تکراری است، هنوز هم طرفداران خودش را دارد و فیلم‌هایی با ایده‌های نو در این باره ساخته می‌شوند. اگر بخواهیم کشوری را نام ببریم که جانی دوباره به این ژانر داده است، قطعا اولین گزینه‌ پیش رویمان کره (بهترین فیلم های کره ای زامبی محور) است. با اکران فیلم باورنکردنی قطار بوسان در سال 2016 موج جدیدی از فیلم‌های زامبی در کره شروع شد و فیلم‌هایی مانند پادشاهی، شبه جزیره و زنده، در پی موفقیت‌های قطار بوسان ساخته شدند. و اکنون قصد داریم تا یکی دیگر از سریال های تینیجری نتفلیکس 2022 را برای شما معرفی کنیم.

مدتی است که ساخت اقتباسی براساس وب‌تون محبوبی به نام همه ما مرده ایم اعلام شده است. این سریال ترسناک و مهیج، درباره گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی است که در مدرسه خود به دام ویروس جدید زامبی می‌افتند. این سریال، از جدیدترین سریال های تینیجری 2022 و بهترین سریال های تینیجری دبیرستانی 2022 است که به نتفلیکس خواهد آمد و سریال خوبی برای شروع سال جدید است. همچنین ممکن است تا این سریال لقب سریال تینیجری 2022 کره‌ای را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های کمدی 2022
  • بهترین فیلم های هندی 2022

Back to 15

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, جدیدترین سریال های تینیجری 2022, بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس, سریال های دبیرستانی امریکایی

سریال بازگشت به 15 داستان دختری به نام آنیتا را روایت می‌کند. آنیتا در 15 سالگی آینده خود را بسیار بزرگ و روشن می‌دید. او انتظار داشت تا شهر کوچکش را رها کرده و جهان را ببیند و با افراد زیادی آشنا شود؛ اما همانند اکثر افراد دیگر، او نیز به آرزوهایش نرسید. اکنون که آنیتا 30 ساله شده است، دوستان بسیار کمی دارد و در یک آپارتمان زندگی می‌کند. همچنین هیچ نشانه‌ای از عشق در زندگی‌اش وجود ندارد.

اما دلیل که سریال بازگشت به 15 را به یک سریال تینیجری 2022 تبدیل می‌کند، اتفاقی است که آنیتا را به گذشته بازمی‌گرداند. آنیتا که متوجه می‌شود این امکان را دارد تا به گذشته و سن 15 سالگی بازگردد. او این کار را انجام می‌دهد و تصمیم می‌گیرد تا تمام تصمیمات غلطی که در دوران نوجوانی‌اش گرفته است را اصلاح کند تا بتواند زندگی بهتر و زیباتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های فضایی 2022
  • بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022

Excellent Shaman Ga Doo Shim

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, سریال های تینیجری کمدی 2022

سریال گامان شا دو شیم عالی، از جدیدترین سریال های تینیجری 2022 در ژانر ترسناک است. گا دو شیم یک دانش آموز 18 ساله دبیرستانی است. سرنوشت او از بدو تولد، تبدیل شدن به یک شامان برای از بین بردن ارواح شیطانی بوده است (در کره، به افرادی که با ارواح ارتباط برقرار می‌کنند، شامان گفته می‌شود.) گا دو شیم سرنوشت خود را رها می‌کند و سعی می‌کند که یک زندگی عادی داشته باشد. او به دبیرستانی جدید منتقل می‌شود و با شخصی به نام نا وو سو آشنا می‌شود.

نا وو سو دختری ثروتمند در دبیرستان است و از دانش آموزان خوب دبیرستان است. او یک زندگی آرام را تجربه می‌کند اما همه این‌ها با ظاهر شدن گا دو شیم، عوض می‌شود و او شروع به دیدن ارواح شیطانی می‌کند. کمی بعد گا دو شیم و نا وو سو با کمک یکدیگر شروع به مبارزه با این ارواح خبیث و شیطانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های بیوگرافی 2022
  • بهترین فیلم های فانتزی 2022

Sex Education

بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022, سریال های تینیجری نتفلیکس 2022, بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس

سریال آموزش جنسی، درباره پسری به نام اوتیس است که زندگی او از نظر اجتماعی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. او که هیچ تجربه‌ای در ارتباط با دیگران ندارد، تصمیم می‌گیرد تا به یک دوره خصوصی جنسی برود. او که پس از این دوره در این زمینه استاد شده است، تصمیم می‌گیرد برای بهبود وضع زندگی خود، در یک کلینیک زیرزمینی به همکلاسی‌هایش مشاوره دهد و مشکلات آن‌ها را حل کند.

سریال آموزش جنسی یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تینیجری است و فصل جدید آن نیز در سال 2022 منتشر خواهد شد. تقریباً تمامی طرفداران اعتقاد دارند که فصل جدید این سریال، بهترین سریال تینیجری 2022 و از بهترین سریال های دبیرستانی امریکایی هم خواهد بود.

Stranger Things

بهترین سریال های نتفلیکس تینیجری, بهترین سریال تینیجری نتفلیکس, بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس

وقایع سریال در اوایل دههٔ هشتاد میلادی در شهر خیالی هاوکینز واقع در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. سریال چندین خط داستانی مرتبط به هم را دنبال می‌کند. یک آزمایشگاه دولتی در هاوکینز که ظاهراً زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحدهٔ آمریکا فعالیت می‌کند، به صورت مخفی در حال پژوهش و آزمایش دربارهٔ دنیاهای موازی (بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2022) است.

یک روز ویل بایرز کوچک (نوآ اشنپ) در شهر کوچک هاوکینز ایالات متحده بدون هیچ ردی ناپدید می‌شود. رئیس پلیس محلی هاپر (دیوید هاربر) تمام تلاش خود را برای یافتن کودک گمشده انجام می‌دهد، اما حتی چندین جست و جو در مقیاس بزرگ به موفقیت مورد انتظار منجر نمی‌شود. دوستان ویل، مایک (فین ولفهارد)، داستین (گیتن ماتارازو) و لوکاس (کالب مک لافلین) حزب جستجوی خود را راه اندازی کردند.

Riverdale

بهترین سریال های نتفلیکس تینیجری, بهترین سریال تینیجری نتفلیکس, بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس

این سریال بر اساس کمیک‌های آرچی (بهترین کمیک های تاریخ که قبل از مرگ باید خواند) ساخته شده و دارای تمی راز آلود و تیره (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022) است. داستان در مورد ماجراهای یک پسر جوان به نام آرچی و دوستانش است که در شهر کوچکی به اسم «ریوردیل» زندگی می‌کنند. این شهر دارای ظاهری فانتزی و پر زرق و برق است، اما اسرار تاریکی در زیر این شهر نهفته‌است که عده ای به دنبال کشف. آنها هستند…

ریوردیل یک شهر کوچک آرام است که در آن گربه ها و سگ ها شب بخیر می گویند. با این حال، هنگامی که یک روز دانشجوی جیسون بلوسم مرده پیدا می شود، آب و هوا در شهر از یک روز به روز دیگر به شدت تغییر می کند. حقیقت وحشتناک پشت این حادثه تنها به تدریج آشکار می شود… این سریال از بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس است که باید دیده شود.

Pretty Little Liars

بهترین سریال های نتفلیکس تینیجری, بهترین سریال تینیجری نتفلیکس, بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس

اگر دیوارهایی که رازهای تاریک خود را پنهان می‌کنند فرو بریزند، چه رخ می‌دهد؟ این سوال تقریباً خلاصه این سریال است. داستانی در رزوود پنسیلوانیا درباره پنج دختر دروغگو که گروه کوچکی را تشکیل داده و با گم شدن آلیسون همه چیز به هم می‌ریزد. چهار نفر باقی مانده از فردی به نام “A” پیام های عجیب دریافت کرده که آنها را به فاش کردن دروغ هایشان تهدید می‌کند. به تدریج رازهای آلیسون آشکار شده و همه چیز فرو می‌ریزد. رازهای مربوط به خیانت، خشونت، مرگ، عشق (بهترین سریال های عاشقانه 2022) و ترس (بهترین فیلم ها و سریال های ترسناک ژاپنی).

Ginny & Georgia

بهترین سریال های نتفلیکس تینیجری, بهترین سریال تینیجری نتفلیکس, بهترین سریال های 2022 تینیجری نتفلیکس

داستان مجموعهٔ جینی و جورجیا، جینی میلر، یک نوجوان نژاد مخلوط ۱۵ ساله و مادر ۳۰ ساله‌اش جورجیا را در یک شهر خیالی در نیوانگلند را دنبال می‌کند. این سریال را می‌توان از بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس 2022 دانست که باید ببینید.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های حماسی 2022
  • بهترین فیلم های کمدی 2021
  • بهترین فیلم های فلسفی 2021
  • بهترین فیلم های سورئال (surreal) 2021
  • بهترین فیلم های سیاسی 2021
  • بهترین سریال های سیاسی 2021
  • بهترین فیلم ها و سریال های ذهنی 2021
  • بهترین فیلم های حال خوب کن 2021
  • بهترین فیلم های اسلشر 2021 
  • بهتری فیلم های نجات و بقا 2021 

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022

مهم ترین معیار انتخاب بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 توسط سایت فیگار چیست؟

ما سعی کردیم همه سلیقه‌ها را در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 به عنوان بهترین فیلم ها و سریال های خارجی در موضوع تینیجری در سال جدید قرار دهیم. در این لیست سعی شده است همه مدل از انیمیشن گرفته تا فیلم‌های جدی با داستان‌های دبیرستانی انتخاب شود. همچنین امتیازات و بازخوردهای کاربران و منتقدان را هم از ذهن گذرانده‌ایم.

مورد انتظارترین فیلم تینیجری در سال 2022 چه فیلمی است؟

فیلم Rainbow مورد انتظارترین فیلم تینیجری در سال 2022 است که در نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022 به آن پرداخته‌ایم.


توجه:

در فهرست تلاش کرده‌ام، بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های تازه که پخش آنها در سال ۲۰۱۷ شروع شده است را گردآوری کنم. بنابراین در این فهرست سریال‌های قدیمی که پخش آنها متوقف شده؛ یا سریال‌هایی که از سال ۲۰۱۶ و پیش از آن پخش می‌شده‌اند و حالا سیزن جدید آنها در حال پخش است، جای ندارند.

شما می‌توانید به تکمیل این فهرست کمک کنید و نظر خود را در مورد کیفیت تک تک این سریال‌ها بیان کنید و یا سریال‌هایی را که ما از قلم انداخته‌ایم را به من و خوانندگان معرفی نمایید.

سپاس


سریال Big Little Lies/ دروغ‌های کوچک بزرگ/ نمره ۸.۶ در IMDB

ژانر: کمدی سیاه- کمدی درام- رمز‌آلود

بر اساس داستانی از لیان موریارتی

کارگردان دیوید ای کلی

بازیگران شاخص: نیکول کیدمن – ریز واتراسپون

مینی‌سریال پخش شده از شبکه HBO

زندگی سه زن و خانواده‌هایشان در مونتری، کالیفرنیا باطن آشفته‌تری از آنچه خانه‌های پاکیزه و سبک زندگی‌شان نشان می‌دهد، دارد. عجیب است که به خانه‌های چند میلیون دلاری و ماشین‌های لوکس کاراکترهای «دروغ های کوچک بزرگ» نگاهی بیاندازیم و از خودمان بپرسیم «اینها دیگر چه جور مشکلاتی دارند؟» اما زندگی آنها همه‌اش به خاطر دروغ‌های روزمره‌ای که به خودشان، دیگران و حتی بچه‌ها گفته می‌شود، دگرگون می‌شود.

قتل، چیزی که داستان را به پیش می‌برد و یک نوع سربرآوردن حقبقت است، چه کسی آن عمل شوم را مرتکب شد و چه کسی کشته شد؟

«دروغ های کوچک بزرگ» سریالی سرگرم کننده و در عین حال روشنگرانه است، داستانی معمایی است، اما معمایی که بر سفیدپوستان ثروتمند و لوکیشن های خیره کننده متمرکز است. یک مینی سریال با گروه بازیگران درجه یک و خرده‌پیرنگی متقاعدکننده که حول شهوت، خشونت و رضایت از بی‌شمار زاویه مختلف می‌گردد.

پخش این سریال هفت قسمتی به اتمام رسیده است.


سریال تابو / Taboo- امتیاز ۸.۶ در IMDB

در گرماگرم تلاش آمریکا برای استقلال از برتانیا، جیمز دیلینی بعد از مرگ پدر به انگلیس برمی‌گردد تا امپراتوری پدر را احیا کند و در این میان باید با رقبای قدرتمندی مثل دولت و شرکت هند شرقی رقابت کند.

بازیگر شاخص این سریال تام هاردی است. البته سریال بازیگر خوب کم ندارد. مایکل کلی (داگ استامبر سریال هاوز آو کاردز)، جاناتان پرایس (در نقش اسپارو در سریال گیم آو ترونز) و دیوید هیمن هم در این سریال درخشان بازی می‌کنند. اما خب، بیش از همه این تام هاردی است که عالی بازی می‌کند.

این سریال توسط شبکه یک BBC تهیه و پخش شده و برای فصل دوم، تمدید هم شده.


سریال سرگذشت ندیمه / The Handmaid’s Tale / امتیاز ۸.۶ در IMDB

کتاب سرگذشت ندیمه، نوشته مارگارت اتوود بسیار مشهور است و جزو فهرست کتاب‌های توصیه‌شده از جمله فهرست ۱۰۰۰ کتابی که باید قبل از مرگ باید بخوانید، است.

حالا این کتاب ارزشمند در ژانر درام و دستوپیا، توسط Hulu به یک سریال تلویزیونی بسیار جالب و قابل تأمل تبدیل شده است. ۱۰ قسمت فصال اول این سریال پخش شده و سریال برای فصل دوم تمدید شده.

داستان در کشوری تحیلی در آینده روایت می‌شود که در آن بعد از دگرگونی‌های سیاسی و مصائب زیستی، هم آزادی‌های فردی و اجتماعی محدود شده و هم بیشتر زنان نازا شده‌اند. زنان زایا، در خدمت به ایدئولوژی حاکم باید خدمت فرماندهان یا اربابان رژیم حاکم را کنند و به نوعی کنیز آنها بشوند تا نسل این طبقه برجسته، ادامه یابد …


سریال Feud / امتیاز ۸.۶ در IMDB

سریال در فصل اول خود رقابت بین بت دیویس و جون کرافورد دو بازیگر قدیمی دنیای سینما را در حین تهیه فیلمی در سال ۱۹۶۲، دراماتیزه می‌کند.

فصل دوم این سریال قرار است رابطه بین پرنسس دایانا و همسرش چارلز جورج را روایت کند.

این سریال بازیگران خوب دارد: جسیکا لنگ، سوزان ساراندون، جودی دیویس، جیکی هافمن.

این سریال را شبکه تلوزیونی کابلی FX تهیه کرده است.


سریال Legion/ امتیاز ۸.۵ در IMDB

این سریال که بر اساس کامیک‌های مارول ساخته شده و بخشی از دنیای سینمایی مجموعه X-Men است، بر روی شخصیت “دیوید هالر” تمرکز دارد که به عنوان یک بیمار اسکیزوفرنی تشخیص داده شده است که تظاهر می‌کند بیماری روانی دارد، اما واضح است که او چیزی فراتر از انسان است و در حال گسترش و نیرومند کردن قدرت تخیل‌اش است…

این سریال را شبکه تلوزیونی کابلی FX تهیه کرده است.


سریال ۱۳ دلیل برای / ۱۳Reasons Why/ امتیاز ۸.۴ در IMDB

این سریال بر اساس رمانی نوشته «جی اشر» برای نت‌فلیکس ساخته شده است.

داستان این سریال در مورد کلی جنسن و هانا بیکر است. هانا خودکشی می‌کند و بعد از خودکشی‌اش نوارهای کاستی از او پیدا می‌شود که حاوی دلایل خودکشی او هستند.

فصل اول سریال موفق بوده و قرار است فصل دوم آن هم در سال ۲۰۱۸ پخش شود.


سریال The Good Fight- امتیاز ۸.۴ در IMDB

این مجموعه که اسپین‌آف سریال “The Good Wife” محسوب میشود روایتگر ماجرایی یک سال بعد از اتفاقات آخرین اپیزود Good Wife است، جایی که یک کلاهبرداری عظیم مالی شهرت وکیل جوان، مایا را نابود کرده و به طور همزمان باعث پاک شدن پس‌انداز مربی او دایان لاکهارت نیز شده است. بنابراین لی و لاکهارت مجبور می شوند تا به لوکا کوین در یکی از شرکت‌های حقوقی برجسته شیکاگو بپیوندند و…


سریال Alias Grace- نمره ۸.۳ در IMDB

آلیاس گریس ، نام سریالی بیوگرافی و جنایی است که توسط مری هارون ساخته شده است. این سریال داستان گریس یک مهاجر و خدمتکار ایرلندی را روایت می‌کند که در سال ۱۸۴۳ به همراه جیمز مک درموت متهم به قتل کارفرمای خود توماس کینیر و همچنین یکی دیگر از خدمتکاران خانه می‌شوند و…


سریال Gunpowder- نمره  ۷.۸ در IMDB

در این سریال کیت هرینگتون -بازیگر مشهور سریال گیم آور ترونز- بازی می‌کند. این مینی‌سریال سه قسمتی را بی بی سی یک ساخته است و در مورد یک حادثه تاریخی واقعی به نام توطئه باروت است.

توطئه باروت، نام توطئه‌ای در ۱۶۰۵ بود که گروهی از کاتولیک مذهبان قصد ترور شاه جیمز یکم را در روز بازگشایی مجلس در پنجم نوامبر همان سال به وسیلهٔ منفجر کردن بشکه‌های باروت در سردابهٔ زیر ساختمان مجلس در کاخ وست‌مینستر داشتند.

گای فاکس، سرباز انگلیسی کاتولیک مذهب که به دلیل تعصبات مذهبی و مورد آزار قرار داشتن کاتولیک‌ها، انگلستان پروتستانی را ترک و به ارتش اسپانیا در هلند پیوسته بود در ۱۶۰۴ به دعوت رابرت کیتسبی، آمر اصلی توطئهٔ باروت، به او و گروهش در انگلستان پیوست و پس از اجارهٔ سردابی که تا زیر کاخ وست‌مینستر امتداد داشت آنجا را با ۳۶ بشکهٔ باروت (برخی منابع این تعداد را کمتر گفته‌اند) پر کرد تا آنها را در روز افتتاح پارلمان در ۵ نوامبر ۱۶۰۵ منفجر سازد …

این نوشته‌های سینمایی را هم بخوانید:
  • Posts not found

سریال آقای مرسدس یا Mr. Mercedes- نمره ۸.۲ در IMDB

یک تریلر روانشناسی سریال‌شده، بر اساس رمانی از استفان کینگ.

خودروی مرسدسی به صف آدم‌های در جستجوی کار می‌زند. کارآگاه مامور تحقیق موفق نمی‌شود که قاتل را دستگیر کند. بعد از سال‌ها و زمانی که کارآگاه بازنشسته شده، قاتل برای آزار این پیرمرد و شاید کشاندنش به وادی افسردگی و جنون و حتی خودکشی با او تماس می‌گیرد و او را تحریک می‌کند. این قاتل برای خودش کمپلکس‌های روانی خاصی دارد. گرچه از منظر خارجی یک پسر جوان مضطرب و منزوی عادی و کاری به نظر می‌رسد …


سریال One Day at a Time – نمره ۸.۱ در IMDB

داستان کمدی سریال در مورد سه نسل از یک خانواده کوبایی – آمریکایی که در یک خانه با هم زندگی می کنند که شامل یک مادر نظامی سابق که به تازگی طلاق گرفته، دو فرزند دختر و پسر نوجوان اش و مادر اش که در دوران قدیم زندگی می کند …


سریال Philip K. Dick’s Electric Dreams یا رؤیاهای الکتریکی فیلیپ کی دیک – نمره ۷.۴ در IMDB

یک سریال علمی- تخیلی خوب و قابل قبول است که پخش آن از نیمه سپتامبر سال ۲۰۱۷ شروع شده است. این سریال بر اساس داستان‌های علمی – تخیلی فیلیپ کی دیک تنظیم شده است.

فیلیپ کا دیک را که باید بشناسید. بگذارید آثار این نویسنده بزرگ علمی تخیلی نویس را با هم مرور کنیم که تا به یادش بیاورید:

-آیا آدم مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟ (مبنای فیلم تیغ‌رو، محصول ۱۹۸۲)
-عمده‌فروشی خاطرات درخواستی (مبنای فیلم یادآوری کامل با شرکت آرنولد شوارتزنگر، محصول ۱۹۹۰ و سریالی محصول ۱۹۹۹)
-A Scanner Darkly، مبنای فیلمی به همین نام محصول ۲۰۰۶
-گزارش اقلیت (مبنای فیلمی به همین نام با شرکت تام کروز)
-ساکن برج بلند ۱۹۶۲
-یک مجموعه‌داستان کوتاه از وی به نام ابدی‌ها به فارسی ترجمه شده است.
-فیلم گزارش اقلیت از روی داستانی از دیک به همین نام ساخته شده و این داستان نیز به فارسی ترجمه شده است.

داستان‌هایی که در هر یک از قسمت‌های این سریال مطرح شده‌اند، هر یک ایده‌های نابی دارند، مثلا در قسمت اول شما می‌بینید که یک حکومت خودکانه از تونایی‌های ذهن‌خوانی یا تله‌پاتیک یک اقلیت خاص استفاده می‌کند تا پی به اندیشه‌های شهروندان ببرد …

ای کاش مترجم‌ها به فکر زیرنویس باشند. اما حتی اگر زیرنویس این سریال هم ترجمه نشود،‌ توصیه می‌کنم حتما این سریال را ببینید.


سریال The Deuce یا شیطان – نمره ۸.۳ در IMDB

با این سریال به نیویورک در ده ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ می‌روید، زمانی که فساد و به قولی صنعت پول‌ساز تن‌فروشی و ساخت ویدئوهای پ…ورن منهتن را فراگرفته بود.

این سریال باکیفیت را HBO ساخته است و فصل اول آن ۸ قسمت دارد. این سریال با داستان دو برادر دوقلو به نام‌های وینسنت و فرانکی مارتینو شروع می‌شود که عضو مافیا هستند.

بازیگران این سریال جیمز فرانکو و مگی جیلنهال به همراه گری کار، مارگاریتا لویوا، دومینیک فیشبک، امیلی مید، انوان گلاور، لارنس جیلیارد جونیور، مایکل ریسپولی، کریس باوئر، دیوید کرومهولتز، رالف مکیو، زوئی کازان، گری پاستور و تعداد دیگری می باشند.


سریال Strike – نمره ۸.۰ در IMDB

استرایک ، نام یک سریال جنایی می‌باشد که بر اساس رمان‌های کارآگاهی ، نوشته‌ی جی کی رولینگ است. داستان سریال درباره‌ی کورمورن استرایک یک جانباز جنگی است که پس از جنگ کارآگاه خصوصی شده و همچنان که در دفتر کوچکی در خیابان دانمارک لندن مشغول به کار است ، هم از نظر جسمی و هم روحی آسیب دیده است. اما شم پلیسی منحصر به فرد و سابقه‌ی فعالیتش در بخش ویژه‌ی بازرسی در حل ۳ پرونده‌ی پیچیده که پلیس را گمراه کرده به کمک او می‌آیند و…

هنرپیشه ایفاگر نقش استرایک در این سریال تام بروک است. اما دستیار در ابتدا ناخواسته او در این سریال هالیدی گرینجر است که خیلی خوب و دلربا بازی کرده. مشهورترین نقشی که پیش از این او دیده بودیم، در سریال بورژاها بوده است.

فصل اول این سریال ۵ قسمت دارد و توسط شبکه یک بی بی سی تهیه شده است.


سریال Twin Peaks – نمره ۸.۶ در IMDB

توئین پیکس (Twin Peaks) نام مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که اولین بار توسط دیوید لینچ و مارک فراست تهیه و ساخته شد. مجله تایم این مجموعه را در لیست ۱۰۰ مجموعه تلویزیونی برتر تاریخ قرار داده است.

بعد از ۲۵ سال دوری ، فصل سوم این سریال منتشر شده است.

ساکنان شهر شمال شرقی حیرت زده هستند که ملکه ی به خانه بازگشته ی آن ها، به قتل رسیده است… داستان با قتل دختری به نام “لاورا پالمر” که در شهر آرام “توین پیکس” زندگی می‌کند آغاز می شود . اهالی این شهر از این قتل شگفت زده می شوند و کلانتر شهر از “دال کوپر” کار آگاه FBI برای کشف راز قتل کمک می خواهد ، وقتی “کوپر” تحقیقات خود را برای پیدا کردن قاتل آن دختر آغاز می کند به مسائل مشکوکی بر خورد می کند و این طور بنظر می رسد همه اهالی رازی را از او مخفی می کنند که او می‌بایست این راز را کشف کند …

از همان لحظه‌ای که خبر احیای سریال توسط شبکه‌ شوتایم اعلام شد، می‌شد حدس زد که فصل سوم این سریال بدل به یک تویین پیکسِ تمام‌عیار خواهد شد. نه تنها اکنون دست و بال لینچ توسط شبکه‌‌ ABC بسته نیست، بلکه لینچ تمام بودجه و آزادی کافی برای ادامه‌ی هرچه بهتر داستانِ سریال اصلی را داشته.

مهم‌تر از همه این است لینچ برخلاف ۲۶ سال گذشته که هنوز جوان بود، حالا به اوج تجربه‌ و پختگی رسیده است.


سریال Mindhunter یا شکارچی ذهن- نمره ۸.۹ در IMDB

شکارچی ذهن ، نام سریالی جنایی و مهیج می‌باشد که توسط دیوید فینچر ساخته شده است. این سریال داستان دو مامور پلیس در سال ۱۹۷۹ را روایت می‌کند که با قاتلان زنجیره‌ای درگیر هستند. هولدن فورد و بیل تنچ با بررسی قتل‌های زنجیره‌ای و صحبت با خود قاتلان از حقیقت‌های هولناکی مطلع می‌شوند و…

سریال خیلی ژرف ساخته شده و نشان می‌دهد که چطور مإموران FBI می‌خواهند از روانشناسی و دانش جرم‌شناسی برای مقابله با قاتلان زنجیره‌ای استفاده کنند. این سریال را واقعا توصیه می‌کنم.

این سریال را نت‌فلیکس ساخته است.


سریال Ozark – نمره ۸.۵ در IMDB

مارتی برد (جیسون بیتمن)، یک برنامه‌ریز مالی است که ناگهان به‌همراه همسرش وندی برد، خانواده‌ی خود را مخفیانه از حومه‌ی شیکاگو، راهی ایالت میزوری و Ozark می‌کند، زیرا از قرار معلوم او قرض بزرگی به یک کارتل مواد مخدر بدهکار است …

این سریال را نت‌فلیکس ساخته و فصل اول آن ۱۰ قسمت دارد.


سریال Anne with an E – نمره ۸.۶ در IMDB

سریال آنه ماجراهای دختر یتیم جوانی است که در اواخر قرن نوزدهم زندگی می کند. او در مسیر زندگی جدیدی در جزیره پرنس ادوارد قدم برمی دارد. در اولین قسمت این مجموعه ماریلا و متیو با تغییراتی در زندگی خود مواجه می شوند. آنها برای سرپرستی پسری یتیم اقدام کرده بودند ولی با آنه مواجه می شوند، دختری با موهای نارنجی.

این سریال اقتباسی جدید از کتاب آن شرلی از گرین گیبلز نوشته لوسی ماد مونتگمری است.


سریال Star Trek: Discovery – نمره ۷.۳ در IMDB

۱۲ سالی بود که اتمام پخش سیزن قبلی سریال پیشتازان فضا می‌گذشتۀ سیزنی که Star Trek: Enterprise نام داشت.

شاید آن دسته از شما که در حال سپری کردن میانسالی هستید، پیشتازان فضای اصلی را که بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ پخش می‌شد و از تلویزیون ایران هم پخش می‌شد، به یاد بیاورید.

حالا سیزن جدید این سریال شروع شده است که البته حوادث آن ۱۰ سال پیش‌تر از دوره کاپیتان کرک ، اسپاک و اینترپرایز است.

گروه استارفلیت در پی یافتن دنیاهای جدید و تازه هستند. در این بین یک افسر استارفلیت می‌بایست یاد بگیرد که برای درک چیزهای بیگانه ، ابتدا می‌بایست خودش را پیدا و درک کند و…


سریال Riverdale – نمره ۷.۸ در IMDB

این سریال بر اساس کمیک های آرچی ساخته شده و دارای تمی راز آلود و تیره است. داستان در مورد ماجراهای یک پسر جوان به نام آرچی و دوستانش است که در شهر کوچکی به اسم “ریوردیل” زندگی می‌کنند. این شهر دارای ظاهری فانتزی و پر زرق و برق است، اما اسرار تاریکی در زیر این شهر نهفته است که عده ای به دنبال کشف آنها هستند…


سریال The Good Doctor پزشک خوب – نمره ۸.۴ در IMDB

در این سریال فردی هایمور بعد از آن نقش به یادماندنی‌اش در سریال هتل بیتس، در نقش یک جراح جوان نابغه و در عین حال مبتلا به اوتیسم بازی می‌کند که در یک بیمارستان معتبرۀ در بخش اطفال جراحی اطفال استخدام شده است.


سریال Gifted – نمره ۸.۲ در IMDB

داستان سریال هنگامی آغاز می‌شود که پدر و مادری متوجه می‌شوند فرزندان آنها داری توانایی‌های فوق‌العاده و ابرقهرمانی می‌باشند. در چنین شرایطی و در حالی که جامعه و سیستم حاکم به دلایل مختلف به این افراد به چشم سوء‌ظن و بی‌اعتمادی می‌نگرد ، افراد این خانواده در تلاش برای فرار از دست افرادی هستند که به دنبال آنها می‌باشند. در این بین آنها با گروهی مرموز مواجه می‌شوند که با توانایی‌های منحصر به فرد فرزندانشان مشکلی ندارند اما ، در عین حال پیوستن افراد خانواده به این گروه آنها را وارد چالش جدیدی برای تلاش جهت زنده ماندن می‌کند و…

شبکه فاکس این سریال را ساخته است.


سریال Orville – نمره ۷.۷ در IMDB

اورویل ، نام سریالی ماجرایی و علمی تخیلی می‌باشد که توسط ست مک‌فارلن معروف ساخته شده است. داستان سریال در ۴۰۰ سال آینده و در سفینه‌ی اکتشافی اورویل رخ می‌دهد. خدمه‌ی این کشتی فضایی که هم انسان و هم موجودات بیگانه هستند ، همواره در حال مواجه شدن با شگفتی‌ها و خطرات فضا هستند. در این بین مشکلات زندگی روزمره‌ی آن‌ها نیز به تصویر کشیده می‌شود و…

شبکه فاکس این سریال را ساخته است.


سریال Ghosted – نمره ۶.۵ در IMDB

ارواح ، نام سریالی کمدی و فانتزی می‌باشد که توسط تام گورمیکان و کوین اتن ساخته شده است. در این سریال بازیگران مطرحی چون آدام اسکات و کریگ رابینسون بازی می‌کنند. داستان سریال درباره‌ی یک پلیس شکاک و یک فرد نابغه هست که مجبور می‌شوند با تکیه بر اعتماد به نفس و روحیه‌ی قوی خود روی وقایع غیرعادی و ناشناخته در لس آنجلس تحقیق کنند. اما…


سریال شلدون جوان یا Young Sheldon- نمره ۶.۲ در IMDB

این سریال کودکی شخصیت دوست‌داشتنی سریال بیگ بنگ تئوری یعنی شلدون کوپر را به تصویر می‌کشد!

در سریال اصلی اشاره‌هایی به کودکی‌های شلدون شده بود، اما اینکه ما عملا کودکی شلدون کوپر را ببینیمۀ برای خودش خیلی جالب است.


سریال Dynasty – نمره ۶.۱ در IMDB

شبکه CW که در این چند وقت اخیر حسابی بازار پر رونقی به لطف سریال های ابر قهرمانی اش داشته، از سریال جدید که در ژانز خانوادگی است رونمایی کرد.

این سریال که Dynasty نام دارد داستان دو خانواده خیلی ثروتمند در دهکده ای را روایت می کند که چطور با پول می توان قدرت و همه چیز را به دست آورد. همچنین این سریال جنبه رمانتیک هم دارد.



سریال Me, Myself and I – نمره ۷.۱ در IMDB

کمدی که زندگی مردی را در طی دوره ای پنجاه ساله مورد برسی قرار میدهد. سریال به سه دوره مجزا در زندگی او میپردازد، ۱۴ سالگی در سال ۱۹۹۱ و ۴۰ سالگی در دوران حال حاضر و ۶۵ سالگی در سال ۲۰۴۲


سریال American Gods – نمره ۸.۲ در IMDB

سریال American Gods براساس رمانی به همین نام اثر نیل گیمن، در دست ساخت است. American Gods داستان جنگ بین خدایان قدیم و جدید را روایت می‌کند. برایان فولر، سازنده سریال هانیبال (Hannibal)، به همراه مایکل گرین، نویسنده فیلم Logan (لوگان)، به عنوان تهیه کننده اجرایی، نویسنده و سازنده در سریال American Gods حضور دارند.

شادو یک محکوم سابق است که به تازگی از زندان آزاد شده است. او با مردی مرموز به نام ونزدی آشنا می‌شود ، کسی که چیزهای زیادی درباره‌ی زندگی و گذشته‌ی شادو می‌داند. در حقیقت ونزدی یک انسان نمی‌باشد و درصدد است برای انجام ماموریت خود ارتشی بسازد و شکوه گذشته‌ی خود را دوباره زنده کند و…


سریال Dear White People – نمره ۶.۴ در IMDB

داستان سریال در مورد گروهی از دانش آموزان از نژادهای مختلف می باشد که در کالج آیوی لیگ که عمدتا سفید پوست هستند، باید به تحصیل خود ادامه بدهند، جایی که تنش های نژادی اغلب در زیر پوست جریان دارد. سریال Dear White People (مردم سفید عزیز) دوره ی پسانژادی آمریکا را نشان می دهد، همچنین داستان بافت جهانی که در حال منحرف شدن از مسیر منحصر به فرد خود است.


سریال Midnight, Texas – نمره ۷.۵ در IMDB

میدنایت شهری دورافتاده در ایالت تگزاس است که معمولی بودن در آن بسیار عجیب بنظر می رسد. در این شهر که پناهگاهی امن برای افراد متفاوت است، هیچکس آنطور که بنظر می آید نیست. از خون‌آشام ها گرفته تا جادوگران، پیشگوها و قاتلان در میدنایت گرد هم آمده اند. مبارزه‌ی آنها با غریبه ها، نیروهای پلیس و گذشته‌ی خطرناکشان باعث شده تا یک ارتباط بعید و قوی خانوادگی میانشان شکل بگیرد …


سریال The Brave – نمره ۷.۲ در IMDB

سریالی اکشن و نظامی- ابرقهرمانی. در قسمت اول آن می‌بینیم که یک پخش متخصص چشم از پزشکان بدون مرز توسط اعضای گروه النصره در سوریه ربوده شده و حالا باید نجاتش بدهند.


سریال The Mick- نمره ۷.۸ در IMDB

مکنزی مورفی که یک زن جوان و بد دهن است برای دیدن و کمک خواستن از خواهر ثروتمندش به ویلای بزرگش در گرینویچ میرود. ولی خواهرش توسط اف بی ای دستگیر میشود و در ازای کمک از مکنزی درخواست میکند تا مراقب بچه‌های آقازاده‌اش باشد…


سریال Taken – نمره ۶.۶ در IMDB

اقتباس سریالی سه‌گانه Taken که در آن کلایو استندن، تلاش می‌کند که همان شکوه بازی لیام نیسن را داشته باشد.

در قسمت اول می‌بینیم که خواهر برایان میلز -مإمور سابق سیا- کشته شده و همین زندگی‌اش را دگرگون می‌کند.


سریال Time After Time  – نمره ۶.۸ در IMDB

ماجراهای اچ جی ولز و ماشین زمان‌اش.

اچ جی ولز غیرتخیلی را که حتما می‌شناسید؟!


سریال Powerless – نمره ۶.۴ در IMDB

داستان این سریال در مورد شخصی به نام امیلی می باشد. یک دختر جوان که در اداره بیمه کار می‌کند، و وظیفه‌اش تخمین زدن خسارات به بار آمده از سوی ابرقهرمانان و آدم‌های شرور است. کسانی که فکر می‌کنند این شهر، میدان جنگ آن‌هاست. امیلی و همکارانش شاید هیچ قدرتی نداشته باشند، اما آنجا هستند تا زندگی انسان‌ها را تغییر دهند و ثابت کنند که برای قدرتمند بودن، حتما نباید قابلیت‌های ابرقهرمانی داشته باشید.


سریال Conviction- نمره ۷.۳ در IMDB

یک وکیل جوان که پدرش سابقا رئیس جمهور آمریکا بوده است، مورد تهدید قرار میگیرد تا مدیریت سازمانی به نام CIU را عهده دار شود. او و تیمش در این سازمان وظیفه دارند تا پرونده هایی را مورد بررسی قرار دهند که در آن افراد به طور اشتباهی محکوم شده‌اند…


سریال Lore – نمره ۷.۱ در IMDB

این سریال ساخته شده توسط تهیه کنندگان دو سریال بزرگ The Walking Dead و X-Files می باشد و اتفاقات ترسناکی که در دنیای واقعی افتاده است و از تاریکترین کابوس های ما ایجاد شده را به تصویر می کشد…


سریال Liar یا دروغگو – نمره ۷.۱ در IMDB

یک معلم مدرسه به نام لورا نیلسون با شخصی به نام اندرو ارلهام قرار می‌گذارد. اما بعدا او را متهم می‌کند که در این قرار به او تجاوز صورت گرفته است. اما چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ؟

فصل اول این سریال ۶ قسمت دارد. انتظار داریم مینی‌سریال‌های انگلیسی خیلی خوب باشند.


سریال Tin Star – نمره ۷.۳ در IMDB

تیم راث در این فیلم بازی می‌کند و به خاطر او هم که شده، آدم مایل می‌شود این سریال را ببیند.

ستاره نقره‌ای ، سریالی جنایی و مهیج محصول شبکه اسکای آتلانتیک می‌باشد که توسط روان جافه ساخته شده است.

داستان سریال درباره‌ی یک کارآگاه سابق است که خانواده‌اش را برای زندگی‌ای بهتر و آرام به شهری کوچک می‌آورد. اما هنگامی که یک پالایشگاه بزرگ نفتی در این شهر تاسیس می‌شود ، مشکلات به سراغ او می‌آیند و این موضوع با آمدن کارگرهای مهاجر شدت می‌گیرد.

او به سراغ این شرکت نفتی می‌رود اما به سرعت متوجه می‌شود که او و خانواده‌اش به یک هدف تبدیل شده‌اند که سبب می‌شود قسمت‌های تاریک دفن شده‌ی او بیدار و نمایان شوند و…


سریال Law & Order True Crime – نمره ۷.۲ در IMDB

هنگامی که برادران “مِنِندز” در تلویزیون ملی به خاطر قتل وحشیانه پدر و مادر خود در بورلی هیلز محاکمه شدند، داستان قتلشان تبدیل به دغدغه ی تمام مردم آمریکا شد…

شبکه سازنده NBC- این فصل از این سریال، ۸ قسمتی است.


سریال The Tick – نمره ۷.۴ در IMDB

در دنیایی که ابرقهرمان‌ها برای دهه‌ها وجود دارند و واقعی هستند ، یک حسابدار بدون قدرت‌های ویژه ، درمی‌یابد که شهرش توسط یک تبهکار در خطر است. او همانطور که سعی می‌کند توطئه‌ی این خلافکار را خنثی کند ، در این بین با ابرقهرمانی در لباس آبی رنگ که عنوان تیک را یدک می‌کشد ، آشنا شده و با وی در این مسیر دشوار همراه می‌شود و…


سریال A Series Of Unfortunate Events – نمره ۷.۹ در IMDB

ماجراهای بچه‌های بدشانس نام سریالی است که بر اساس مجموعه کتاب‌هایی با همین نام ساخته شده است. در خلاصه داستان سریال آمده است ٬ ۳ فرزند یک خانواده‌ی ثروتمند از آتش‌سوزی بزرگی جان سالم به در می‌برند و بعد از کشته شدن والدینشان در آتش‌سوزی به خانه‌ی کُنت اُلاف به عنوان قَیم جدیدشان می‌روند. اما آنها در آنجا راحت نیستند و سخت مشغولِ کار کردن هستند و همچنین کُنت اُلاف برای بدست آوردن ثروتشان نقشه‌هایی کشیده است که…


سریال SS-GB – نمره ۶.۶ در IMDB

با واقعیت دگرگون‌شده آشنا هستید. این برای خودش ژانری در ادبیات و فیلمسازی که ما پیش از این در «یک پزشک» در موردش برای شما توضیح داده بودیم.

تا حالا فکر نکرده‌اید، اگر یک رخداد تاریخی سرنوشت‌ساز به صورت اصلی رخ نمی‌داد، تاریخ چقدر دگرگون می‌شد. مثلا اگر در جریان پیشروی اسکندر مقدونی، در جریان یک نبرد مقدماتی، سنگی که از فراز کوه به سمت سپاه او پرتاب شده بود، به او برخورد می‌کرد، تاریخ کلا تغییر می‌کرد.

بر اساس همین تصورات رمان‌ها و سریال‌های نوشته و ساخته شده‌اند. سریال مردی از قلعه بالا The Man In The High Castle، سریالی از همین ژانر بود.

اما حالا یک مینی‌سریال بریتانیایی دیگر بر همین اساس ساخته شده است. در این سریال تصور شده که آلمان در جنگ جهانی دوم، انگلیس را تسخیر کرده و حالا یک کاراگاه انگلیسی باید پرونده جنایت را در این فضا دنبال کند.

بی بی سی یک این سریال را ساخته است.



در این مقاله به معرفی ۴۰ تا از بهترین سریال های تینیجری تاریخ سینما خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

سریال‌های تلویزیونی در هر ژانری و با هر محتوایی طرفداران مخصوص به خودشان را دارند و دراین‌میان سریال‌های تینیجری نه‌تنها از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی به‌شمار می‌روند که می‌توانند پابه‌پای سریال‌هایی با گونه‌های دیگر پیش بروند. سریال‌هایی که معمولا شخصیت‌های اصلی آن را نوجوانان شکل می‌دهند و داستان آن‌ها در محوریت مشکلات این شخصیت‌ها می‌چرخد. بااین‌حال سریال‌های نوجوانانه همیشه یک مسیر همیشگی را طی نمی‌کنند و بعضا وارد ژانرهایی مانند علمی تخیلی یا جنایی هم می‌شوند تا نشان دهند برای جذاب بودن تنها به چند نوجوان خوش‌تیپ نیازی نیست.

در این مقاله سعی کردیم تا محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین سریال‌های تینیجری تاریخ را به شما معرفی کنیم تا اگر به این دسته سریال‌ها علاقه دارید بتوانید با آثار مختلفی آشنا شوید. آثاری که برای علاقه‌مندان سریال‌های نوجوانانه بدون شک سرگرم‌کننده خواهند بود و تماشای آن‌ها لذت‌بخش. پس این شما و این ۴۰ سریال برتر تینیجری.

«توجه: سریال‌های حاضر در این مقاله به وسیله‌ی تیم تحریریه زومجی انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند»


بهترین سریال های تینیجری تاریخ

شخصیت‌های اصلی سریال تین وولف

۴۰- سریال Teen Wolf

سریال گرگ نوجوان

  • سازنده: جف دیویس
  • بازیگران: تایلر پوزی، کریستال رید، دیلن اوبرایان، تایلر هوچلین
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Teen Wolf در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

مقاله بهترین سریال های تینیجری را با سریال Teen Wolf آغاز می‌کنیم. سریالی که براساس فیلمی بسیار محبوب با همین نام که در سال ۱۹۸۵ اکران شد، ساخته شده و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. این سریال که در ژانر فراطبیعی و اکشن کمدی قرار می‌گیرد برای کسایی که سریال‌هایی مانند خاطرات یک خون‌آشام را دوست دارند، گزینه‌ای سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود. از این سریال ۱۰۰ قسمت در قالب ۶ فصل از شبکه ام‌تی‌وی روی آنتن رفته است.

داستان این سریال روایت‌گر زندگی شخصیتی به نام اسکات مکال است؛ دانش‌آموزی که در سال دوم دبیرستان به‌سر می‌برد و دانش‌آموز محبوبی هم قلمداد نمی‌شود. تااینکه یک شب پیتر او را گاز می‌گیرد و اسکات به یک گرگینه تبدیل می‌شود. اسکات که در ورزش خوب نبود روز‌به‌روز اوضاعی بهتر و محبوبیت بیشتری در مدرسه پیدا می‌کند که به‌خاطر تبدیل شدن او به گرگینه است.


شخصیت‌های اصلی سریال elite

۳۹- سریال Elite

سریال الیت

  • سازنده: کارلس مونترو، داریو مادرونا
  • بازیگران: ماریا پدراسا، ایتزان اسکامیا، میگل برناردو، ایستر اکسپوزیتو
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Elite در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

سریال الیت یکی از نمونه‌های بسیار خوب در سریال‌های محبوب نوجوان‌پسند به‌شمار می‌رود که تقریبا هرآنچه را که طرفداران سریال‌های تینیجری می‌پسندند را در خود جای داده است. از روابط دانش‌آموزان یک مدرسه گرفته تا مشکلات آن‌ها در زندگی شخصی و جزییات ریز و درشت دیگر. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از سرویس استریم‌محور نتفلیکس پخش شد و تابه‌امروز ۴۰ قسمت از آن در قالب ۵ فصل در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

محوریت داستان این سریال درباره سه دانش‌آموز نوجوان جریان دارد که در مدرسه بورس شده‌اند ولی سایر دانش‌آموزان این مدرسه به‌خاطر وضع مالی خوب خانواده خود در این مدرسه حضور دارند. داستان هر فصل از این سریال در دو بازه زمانی مختلف تعریف می‌شود و سازندگان به زیبایی توانسته‌اند این دو خط زمانی را خیلی خوب و جذاب و درکنار یکدیگر جلو ببرند.


پوستر سریال سریال Pretty Little Liars

۳۸- سریال Pretty Little Liars

سریال دروغ‌گوهای کوچک زیبا

  • سازنده: اینا مارلین کینگ
  • بازیگران: ترویان بلیزاریو، اشلی بنسون، لوسی هیل، هالی ماری کمبس
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Pretty Little Liars در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

به یکی از سریال‌های اقتباسی بسیار باکیفیت این مقاله رسیدیم. رمان سارا شپرد با همین نام پس از انتشار در سال ۲۰۰۶ چنان محبوبیتی پیدا کرد که بسیاری از استودیوها به‌دنبال تهیه یک اقتباس تلویزیونی از روی آن بودند که درنهایت این اقتباس تلویزیونی به سازندگی اینا مارلین کینگ روی آنتن رفت. قسمت نخست این سریال در سال ۲۰۱۰ از شبکه Freeform پخش شد و پس از ۷ فصل و ۱۶۰ قسمت در سال ۲۰۱۷ به پایان راه خود رسید.

داستان مرموز این سریال درباره پنج دختر دروغ‌گو جریان دارد که گروهی کوچک را تشکیل می‌دهند و پس از گم شدن یکی از آن‌ها تقریبا همه‌چیز به‌هم می‌ریزد و آشوب شکل می‌گیرد. شخصی به نام A چهار نفر باقی‌مانده را تهدید می‌کند که رازهای آن‌ها را لو خواهد داد و دقیقا پس از لو رفتن رازها و دروغ‌های این چهار نفر و شخص گمشده همه‌چیز رنگ‌وبوی دیگری به خود گرفت. سریال Pretty Little Liars تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا نشان دهد دروغ گفتن زیاد در نوجوانی نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.


شخصیت های اصلی سریال The Society

۳۷- سریال The Society

سریال جامعه

  • سازنده: کریستوفر کیسر
  • بازیگران: کاترین نیوتون،‌ گیدئون آدلون، شان بردی، ژوزه جولیان
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات The Society در IMDB: ۷ از ۱۰

سریال The Society هم کلیشه‌های سریال‌های تینیجری را در خود جای داده و هم داستان‌ها و المان‌های جدیدی را درکنار آن‌ها به‌تصویر می‌کشد تا خودش را به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های نوجوان‌پسند سال‌های اخیر به علاقه‌مندان اینگونه سریال‌ها معرفی کند. سریالی که به تهیه‌کنندگی کریستوفر کیسر و مارک وب برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ از شبکه استریم‌محور نتفلیکس پخش شد و پس از پایان فصل نخست آن که شامل ۱۰ قسمت می‌شد، به‌دلیل انتشار ویروس کرونا تولید آن توسط این شبکه متوقف گردید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید به این سریال به چشم یک مینی‌سریال با کیفیت نگاه کنید. اثری که درباره گروهی از نوجوانان جریان دارد که به حال خود رها شده‌اند و خبری از افراد بزرگسال در آن شهر نیست. آن‌ها که خیلی سریع به خوش‌گذرانی روی می‌آورند ولی خیلی زود متوجه می‌شوند که برای زنده ماندن باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند؛ به‌همین‌دلیل مجبور هستند که جامعه‌ای جدید را شکل دهند و هر نفر مسئولیت بخشی از آن را برعهده بگیرد.


کول میچر اسپاروس در سریال Riverdale

۳۶- سریال Riverdale

سریال ریوردیل

  • سازنده: روبرتو آگیره ساکاسا
  • بازیگران: کی جی آپا، کول میچل اسپراوس، لیلی راینهارت، کامیلا مندس
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Riverdale در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

سریال Riverdale نخستین سریال این مقاله به‌شمار می‌رود که براساس کتاب‌های کمیک ساخته شده و همین موضوع می‌تواند آن را به گزینه‌ای جذاب تبدیل کند. سریالی که با اقتباس از شخصیت‌ها و داستان‌های کمیک‌های آرچی به‌تصویر کشیده شده و بعضی وقت‌ها با سریالی با همین نام محصول سال ۱۹۹۷ اشتباه گرفته می‌شود که البته هیچ ربطی به یکدیگر ندارند. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۱۷ از شبکه CW با همکاری برادران وارنر روی آنتن رفت و تا امروز ۱۱۲ قسمت از آن در قالب ۶ فصل پخش شده و قرار است در سال ۲۰۲۳ به پایان خود برسد.

داستان تاریک و رمزآلود این سریال درباره پسری به نام آرچی جریان دارد که همراه‌با دوستانش در شهری به نام ریوردیل زندگی می‌کنند. شهری که ظاهری زیبا و درخشان دارد و همان‌طور که می‌توان حدس زد پشت‌پرده این زیبایی اسراری تاریک و مبهم قرار گرفته است. اسراری که عده‌ای به‌دنبال کشف رازهای آن هستند و در این مسیر باید با اتفاقات مختلف و گاها خطرناکی روبه‌رو شوند.


۳۵- سریال Smallville

سریال اسمالویل

  • سازنده: جری سیگل، جو شوستر
  • بازیگران: تام ولینگ، مایکل روزنبام، آلیسون مک، جان اشنایدر
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Smallville در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

اگر از فیلم‌های شخصیت سوپرمن خوشتان می‌آید به‌هیچ‌وجه تماشای سریال اسمالویل را از دست ندهید. سریالی که به زندگی شخصیت کلارک کنت می‌پردازد و سال‌های قبل از تبدیل شدن او به سوپرمن را به‌تصویر می‌کشد. نیمه ابتدایی این سریال درباره سال‌های نوجوانی کلارک جریان دارد و اتفاقات رخ داده برای او و دوستانش را روایت می‌کند و نیمه بعدی سریال درباره وقایع بزرگسالی او و حرفه او در روزنامه دیلی‌پلنت جریان دارد.

این سریال نه‌تنها به معرفی شخصیت سوپرمن می‌پردازد که سایر ابرقهرمان‌های کمیک‌های دی‌سی را در داستان‌های مختلف خود نشان می‌دهد. قسمت نخست این سریال توسط شبکه The WB در سال ۲۰۰۱ روی آنتن رفت و از سال ۲۰۰۶ پخش آن برعهده شبکه CW قرار گرفت و در سال ۲۰۱۱ پس از پخش ۲۱۷ قسمت از آن در قالب ۱۰ فصل به پایان راه خود رسید.


۳۴- سریال We Are Who We Are

سریال همینیم که هستیم

  • سازنده: لوکا گوادانینو، پائولو جوردانو
  • بازیگران: کلویی سونی، جک دیلن گریزر، آلیس براگا، اسکات مسکودی
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۲۰ میلادی
  • میانگین امتیازات We Are Who We Are در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

هرچه زمان می‌گذرد آثار سینمایی و تلویزیونی در ژانرهای مختلف پخته‌تر می‌شوند و سریال We Are Who We Are با اینکه تنها ۲ سال از خلقش می‌گذرد و تنها یک مینی سریال ۱۰ قسمته به‌شمار می‌رود، به‌خاطر کیفیت بالا و مفهوم‌های مهم درونش می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های تینیجری تاریخ تلویزیون قلمداد شود. این سریال در سال ۲۰۲۰ از شبکه HBO پخش شد و خیلی سریع توانست درمیان علاقه‌مندان سریال‌های تینیجری طرفداران زیادی پیدا کند.

داستان این سریال کوتاه درباره ۲ نوجوان آمریکایی جریان دارد که در کشور ایتالیا در یک پایگاه نظامی آمریکایی زندگی می‌کنند. این سریال به‌خوبی مسائل مهمی را که اکثر نوجوان‌ها با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند را به‌تصویر می‌کشد؛ از مشکلات دوران نوجوانی گرفته تا عاشق شدن برای نخستین بار و موضوعاتی از این قبیل که این سریال را به اثری ارزشمند تبدیل کرده‌اند.


۳۳- سریال Glee

سریال گلی

  • سازنده: رایان مورفی، برد فالچوک
  • بازیگران: دیانا اگرون، کریس کولفر، دارن کریس، جسلین گیلسیگ
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Glee در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

سریال‌های نوجوانانه در قالب داستان‌های مختلف و با ایده‌های جدید و جالب سعی می‌کنند مشکلات مهم این قشر از جامعه را به‌تصویر بکشند و در این مسیر درس‌های مهمی را به نوجوانان و حتی جوانان منتقل کنند. موضوعی که برای سریال Glee هم صدق می‌کند و نه‌تنها برای نوجوانان که برای افرادی که علاقه‌مند به موسیقی و گروه‌های موسیقی هستند نیز جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

داستان سریال روایت‌گر یک گروه موسیقی در دبیرستان است که اعضای آن را دانش‌آموزان همان دبیرستان شکل می‌دهند و در هر قسمت از آن اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد را تماشا می‌کنیم. در هر قسمت از این سریال بین ۵ الی ۱۰ آهنگ پخش می‌شود که از این لحاظ یکی از موزیکال‌ترین سریال‌های این فهرست به‌شمار می‌رود و افراد مشهور زیادی هم به‌عنوان مهمان در آن حضور داشته‌اند. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۰۹ میلادی از شبکه فاکس روی آنتن رفت و پس از پخش ۱۲۱ قسمت در قالب ۶ فصل در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.


۳۲- سریال Big Mouth

سریال دهان گنده

  • سازنده: اندرو گلدبرگ
  • بازیگران: نیک کرول، جان مولانی، جسی کلین، جنی اسلیت
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Big Mouth در IMDB: ۷.۹ از ۱۰

به یکی از معدود انیمیشن‌های سریالی فهرست بهترین فیلم های تینیجری رسیدیم. سریال Big Mouth با طراحی جذاب شخصیت‌های خود و همچنین شخصیت‌پردازی بسیار جذاب و در قالب داستان‌هایی سرگرم‌کننده اثری بسیار جالب و نوآورانه درمیان سریال‌های نوجوان‌پسند به‌شمار می‌رود که تماشایش برای علاقه‌مندان انیمیشن‌های سریالی به‌هیچ‌وجه خالی از لطف نیست. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ از شبکه نتفلیکس پخش شد و تابه‌امروز ۵۱ قسمت از آن در قالب ۵ فصل پخش در دسترس قرار گرفته است.

این انیمیشن سریالی مانند سایر سریال‌های تینیجری گروهی از نوجوانان را به‌تصویر می‌کشند که دوستانی صمیمی هستند و با رسیدن به بلوغ باید با مشکلات مهم و تأثیرگذار این دوره از زندگی سروکله بزنند. تفاوت مهم این انیمیشن سریالی نسبت‌به سایر آثار این فهرست شخصیت‌های تخیلی و بامزه آن به‌شمار می‌روند که درکنار داستان‌های این سریال آن را به اثری بسیار دیدنی تبدیل کرده‌اند.


۳۱- سریال Everwood

سریال اوروود

  • سازنده: گرگ برلانتی
  • بازیگران: تریت ویلیامز، گرگوری اسمیت، امیلی ون‌کمپ، دبرا مونی
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Everwood در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

سریال Everwood را می‌توانیم اثری درام و جدی درمیان سایر سریال‌های تینیجری این مقاله درنظر بگیریم که برخلاف سایر آثار این فهرست داستانی جدی‌تر، بزرگسالانه‌تر و صدالبته داستانی مهم را به‌تصویر می‌کشد. این سریال در سال ۲۰۰۲ میلادی برای نخستین بار از شبکه The WB روی آنتن رفت و پس از پخش ۸۹ قسمت از آن در قالب ۴ فصل به پایان مسیر خود رسید.

سریال تحسین‌شده Everwood داستان یک جراح مغز و اعصاب به نام اندرو را به‌تصویر می‌کشد که در کار خود بسیار موفق بوده و پس از رها کردن این حرفه در شهر نیویورک همراه‌با پسر ۹ ساله و دختر ۱۵ ساله خود به شهر کوچکی به نام اوروود نقل‌مکان می‌کند. همسر فوت‌شده او علاقه زیادی به این شهر داشت و به‌همین‌دلیل اندرو به‌همراه فرزندانش به این شهر آمدند و همین موضوع باعث شکل‌گیری روند اصلی داستان این سریال می‌شود و مشکلات به‌وجود آمده برای او و ۲ فرزند نوجوانش را به‌تصویر می‌کشد.


۳۰- سریال Square Pegs

سریال میخ های چهارگوش

  • سازنده: آن بیتز
  • بازیگران: سارا جسیکا پارکر، مریت لینکر، جان فمینا، تریسی نلسون
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۸۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Square Pegs در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

سریال Square Pegs یکی از قدیمی‌ترین سریال‌های حاضر در این فهرست به‌شمار می‌رود که باوجود کوتاه بودنش توانست در آن زمان به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. یک سیتکام کاملا آمریکایی با حال‌وهوای دهه ۸۰ میلادی که تاثیر زیادی از خود روی نوجوانان آن زمان گذاشت. این سریال در سال ۱۹۸۲ از شبکه CBS روی آنتن رفت و پس از ۲۰ قسمت در پایان همان فصل نخست به پایان خود رسید که البته به‌هیچ‌وجه قرار نبود به این زودی به پایان برسد.

سازنده این سریال در مصاحبه‌ای گفته بود که استفاده از موادمخدر غیرقانونی توسط بازیگران نوجوان این سریال دلیل اصلی لغو ساخت آن تلقی می‌شد. سریالی که درباره گروهی از سال اولی‌های دبیرستانی جریان دارد که سخت تلاش می‌کنند در این دبیرستان جا بیفتند. منتقدهای زیادی واقع‌گرایانه بودن این سریال و پرداخت شخصیت‌های مختلف آن را تحسین کرده‌اند. اگر اهل سریال‌های تینجری هستید و دوست دارید سریال‌هایی نسبتا قدیمی‌تری را تماشا کنید، این سریال گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.


۲۹- سریال Saved by the Bell

سریال نجات یافته توسط زنگ

  • سازنده: سم بابریک
  • بازیگران: مارک پل گوسلار، ماریو لوپز، داستین دایمند، الیزابت برکلی
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۸۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Saved by the Bell در IMDB: ۷.۱ از ۱۰

پس از محبوبیت سریال Square Pegs به‌عنوان یک سیتکام نوجوانانه و به‌خاطر لغو شدن ادامه آن خیلی‌ها علاقه داشتند که یک سیتکام تینیجری خوب در تلویزیون تماشا کنند تا اینکه سریال Saved by the Bell از راه رسید و موردتوجه بسیاری از منتقدین و علاقه‌مندان اینگونه سریال‌ها قرار گرفت. قسمت نخست این سریال در سال ۱۹۸۹ از شبکه NBC روی آنتن رفت و در سال ۱۹۹۳ پس از پخش ۴ فصل و ۸۶ قسمت به پایان راه خود رسید.

داستان این سریال تقریبا مثل سایر سریال‌های تینیجری درباره گروهی از دوستان نوجوان جریان دارد که سال‌های بلوغ و مشکلات این دوره را با یکدیگر سپری می‌کنند. به‌دلیل محبوبیت بسیار زیاد این سریال تنها یک سال پس از پایان آن، سریالی با عنوان Saved by the Bell: The College Years ساخته شد و درباره سال‌های پس از دبیرستان آن شخصیت‌ها جریان داشت و همچنین به‌تازگی سریالی با عنوان Saved by the Bell در سال ۲۰۲۰ با قصد بازسازی نسخه ابتدایی این سریال ساخته و پخش شده است.


۲۸- سریال Boy Meets World

سریال پسرها جهان را می‌بینند

  • سازنده: مایکل جیکوب
  • بازیگران: بن سوج، ویلیام دنیلز، بتسی رندل، لی نوریس
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Boy Meets World در IMDB: ۸.۱ از ۱۰

سریال Boy Meets World در دوران طلایی سیتکام‌ها و زمانی‌که سیتکام‌ها محبوبیت بسیار زیادی بین مردم به‌دست آورده بودند توانست به یکی از آثار محبوب تلویزیون تبدیل شود. در سال‌هایی که سیتکام‌هایی مانند فرندز و ساینفلد پخش می‌شد، سریال Boy Meets World در قالب یک سیتکام تینیجری توانست توجهات را به سمت خودش جلب کند. این سریال برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ از شبکه ABC پخش شد و در سال ۲۰۰۰ پس از پخش ۱۵۸ قسمت از آن به پایان رسید.

روند اصلی داستان سریال شباهت‌هایی ریز و درشت به سریال Friends دارد با این تفاوت که شخصیت‌های این سریال نوجوان هستند. داستانی که روایت‌گر زندگی شخصیت کوری است و اتفاقات روزانه او را به تصویر می‌کشد و در این مسیر شاهد اتفاقاتی بامزه خواهیم بود که می‌توانند تقریبا برای هر نوجوانی رخ دهند.


۲۷- سریال Never Have I Ever

سریال هرگز تابه‌حال تجربه نکرده‌ام

  • سازنده: میندی کالینگ
  • بازیگران: میتری راماکریشنان، پورنا جاگاناتان، ریچا مورجانی، یارن لوئیسون
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Never Have I Ever در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

میندی کالینگ بازیگر و تهیه‌کننده محبوب سریال The Office پس از پایان آن سریال روی پروژه‌های متفاوتی کار کرد که سریال Never Have I Ever را می‌توان یکی از موفق‌ترینِ آن‌ها دانست. سریالی که برای شکستن کلیشه‌های فیلم و سریال‌های آسیایی در هالیوود بسیار تحسین شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد. این سریال در سال ۲۰۰۹ از شبکه استریم‌محور نتفلیکس پخش شد و پس از دو فصل و پخش ۲۰ قسمت از آن به پایان خود رسید.

داستان این سریال درباره شخصیتی به نام دوی جریان دارد؛ دختری ۱۵ ساله اهل کالیفرنیا که پس از یک سال سخت در زندگی تصمیم گرفت وضعیت اجتماعی خودش را تغییر دهد. البته برای رسیدن به این هدف مسیر سختی را پیش روی دارد و باید با مشکلاتی شخصی، اجتماعی و البته مشکلات مربوط‌به دوران بلوغ دست‌وپنجه نرم کند.


۲۶- سریال That ’70s Show

سریال نمایش دهه ۷۰

  • سازنده: بانی ترنر،‌ تری ترنر
  • بازیگران: توفر گریس، میلا کونیس، اشتون کوچر، دنی مسترسون
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۸ میلادی
  • میانگین امتیازات That ’70s Show در IMDB: ۸.۱ از ۱۰

یک سریال تلویزیونی در اواخر دهه ۹۰ میلادی قصد دارد اتمسفر و اتفاقات دهه ۷۰ میلادی را به‌تصویر بکشد و در این راه هم موفق است. سریال That ’70s Show با تیم بازیگری بسیار خوبش داستان گروهی ۶ نفره از دوستان نوجوان در پوینت ویسکانسین را تعریف می‌کند و زندگی هرکدام از آن‌ها را زیر ذره‌بین می‌برد. پس از محبوبیت این سریال نسخه بریتانیایی آن تحت عنوان Days Like These تهیه و در بریتانیا پخش شد.

سریال That ’70s Show برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی از شبکه فاکس روی آنتن رفت و پس از پخش ۲۰۰ قسمت از آن در قالب ۸ فصل به پایان راه خود رسید. اشتون کوچر بازیگر محبوب هالیوود و میلا کونیس بازیگر نقش مگ در سریال Family Guy در دوران جوانی خود نقش‌آفرینی بسیار تحسین‌برانگیزی در این سریال دارند. اگر اهل سریال‌های تینیجری هستید تماشای این سریال را از دست ندهید. همچنین اسپین‌آفی با نام That ’80s Show برای این سریال در سال ۲۰۰۲ توسط شبکه فاکس پخش شد که مانند سریال اصلی مورد استقبال قرار نگرفت.


۲۵- سریال A Different World

سریال یک دنیای متفاوت

  • سازنده: ویلیام کازبی جونیور
  • بازیگران: جزمین گای، کادیم هاردیسون، لورتا دوین، داون لوییز
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۸۷ میلادی
  • میانگین امتیازات A Different World در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

سریال یک دنیای متفاوت به معنای واقعی کلمه در دنیایی متفاوت نسبت‌به سایر سریال‌های تینیجری آن زمان جریان دارد. این سریال درواقع یک اسپین‌آف برای سریال The Cosby Show به‌شمار می‌رود که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا محسوب می‌شد. قسمت نخست سریال A Different World در سال ۱۹۸۷ توسط شبکه NBC پخش شد و پس از پایان آن در سال ۱۹۹۳ طرفدارانش به ۱۴۴ قسمت از آن در قالب ۶ فصل دسترسی داشتند.

روند داستان این سریال در دانشگاهی مخصوص افراد آفریقایی-آمریکایی یا همان سیاه‌پوستان آمریکایی جریان دارد؛ دانشگاه‌هایی که در دهه‌های ۵۰-۶۰ میلادی مخصوص این افراد تأسیس شده بودند. گروهی از دوستان بسیار صمیمی پس از ورود به این دانشگاه سعی می‌کنند باوجود تمام مشکلاتی که سر راهشان قرار می‌گیرد عملکرد موفقی در دانشگاه داشته باشند و به افرادی موفق تبدیل شوند که البته در این مسیر باید با مسائل مهم و مشکلات مختلفی روبه‌رو شوند.


۲۴- سریال Gossip Girl

سریال دختر سخن چین

  • سازنده:‌ جاش شوارتز
  • بازیگران: بلیک لایولی، پن بدجلی، لایتن میستر، چیس کرافورد
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Gossip Girl در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

سریال Gossip Girl نسبت‌به بیشتر سریال‌های تینیجری داستانی تازه‌تر و منحصربه‌فردتر دارد که برای علاقه‌مندان اینگونه سریال‌ها می‌تواند به گزینه‌ای سرگرم‌کننده تبدیل شود. این سریال با اقتباس از رمانی با همین نام اثر سسیلی فون زیگسار به‌تصویر کشیده شده است. سریال Gossip Girl برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط شبکه CW روی آنتن رفت و پس از پخش ۱۲۱ قسمت از آن در قالب ۶ فصل به انتهای خود رسید.

داستان این سریال درباره چند نفر از دانش‌آموزان پولدار در شهر نیویورک جریان دارد. شخصیت‌های اصلی آن یعنی سیرینا و بلیر سر هرچیزی در زندگی بایکدیگر رقابت دارند و به‌خاطر چشم و هم‌چشمی حاضر هستند در این رقابت هرکاری انجام دهند. دراین‌میان دختری در کالج حضور دارد که ما هیچ‌وقت او را نمی‌بینیم ولی داستان سریال از زبان او مطرح می‌شود و همچنین وبلاگی دارد که تمام جزییات ریز و کوچک زندگی این دانش‌آموزان را در آن وبلاگ منتشر می‌کند.


۲۳- سریال The Vampire Diaries

سریال خاطرات خون‌آشام

  • سازنده: کوین ویلیامسون، جولی پلک
  • بازیگران: نینا دوبرو،‌ پاول وسلی، ایان سامرهلدر، استیون آر مک‌کوئین
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات The Vampire Diaries در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

سریال The Vampire Diaries نه‌تنها یکی از بهترین سریال‌های تینیجری که یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نوجوان‌پسند در جهان و مخصوصا در کشور خودمان به‌شمار می‌رود. سریالی که به احتمال زیاد همه ما در دوران نوجوانی حداقل چند قسمت از آن را تماشا کرده‌ایم. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۰۹ میلادی از شبکه CW پخش شد و اکنون، پس از پایان آن در سال ۲۰۱۷ طرفدارانش به ۱۷۱ قسمت از آن در قالب ۸ فصل دسترسی دارند.

داستان این سریال که با اقتباس از رمانی بسیار محبوب با همین نام اثر ال‌جی اسمیت ساخته شده درباره دو خون‌آشام به نام‌های استفن و دیمن جریان دارد که به‌خاطر زندگی جاودانه خودشان قرن‌ها درمیان مردم زندگی کرده‌اند و برای مخفی کردن هویت واقعی خود به‌طور مرتب از شهری به شهری دیگر می‌روند. آن‌ها پس از بازگشت به ویرجینیا با دختری به نام الینا آشنا می‌شوند و علاقه زیادی به او پیدا می‌کنند و همین موضوع روند اصلی داستان این سریال را شکل می‌دهد.


۲۲- سریال Yellowjackets

سریال ژاکت های زرد

  • سازنده: اشلی لایل
  • بازیگران: ملانی لینسکی، تاونی سایپرس، الا پورنل، سوفی دچر
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۲۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Yellowjackets در IMDB: ۷.۹ از ۱۰

سریال Yellowjackets می‌تواند عنوان جدید‌ترین سریال پخش‌شده درمیان سریال‌های این فهرست را به خودش اختصاص دهد. سریالی که تنها یک فصل از آن پخش شده و به‌قدری جذاب و سرگرم‌کننده بوده که بتواند نه‌تنها درمیان بهترین سریال‌های تینیجری قرار بگیرد که بتواند رتبه خوبی را هم در این فهرست داشته باشد. این سریال در سال ۲۰۲۱ از شبکه Showtime روی آنتن رفت و قرار است به‌زودی فصل دوم آن هم از همین شبکه در دسترس علاقه‌مندانش قرار بگیرد.

سریال لاست را به‌خاطر دارید؟ داستان سریال Yellowjackets شباهت‌های ریز و درشتی به این سریال محبوب دارد. در سال ۱۹۹۶ گروهی از دختران فوتبالیست دبیرستانی برای حضور در مسابقاتی بسیار مهم عازم کانادا می‌شوند که در مسیر مشکلی برای هواپیمای آن‌ها پیش می‌آید و در طبیعت کانادا سقوط می‌کنند. عده‌ای که از این سانحه جان سالم به‌در برده‌اند می‌توانند خوش‌شانس باشند که زنده مانده‌اند و البته می‌توانند بدشانس باشند که باید با خطرات بزرگی روبه‌رو شوند و برای نجات جانشان تلاش زیادی کنند.


۲۱- سریال Party of Five

سریال گروه پنج‌نفره

  • سازنده: کریستوفر کیسر
  • بازیگران: متیو فاکس، اسکات وولف، لیسی چنبرت، نو کمپبل
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Party of Five در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

سریال قبلی از لحاظ داستانی به سریال لاست شبیه بود و در سریال Party of Five شاهد نقش‌آفرینی بازیگر اصلی سریال لاست یعنی متیو فاکس خواهیم بود. سریالی که توسط کریستوفر کیسر، سازنده سریال The Society که پیش‌تر به آن پرداختیم، ساخته شده و هم برای او و هم برای متیو فاکس نامی دست‌وپا کرد. پخش این سریال در سال ۱۹۹۴ توسط شبکه فاکس شروع شد و پس از پخش ۱۴۲ قسمت از آن در قالب ۶ فصل در سال ۲۰۰۰ به پایان رسید.

داستان سریال درباره پنج خواهر و برادر جریان دارد که پدر و مادر خودشان را در یک تصادف رانندگی از دست داده‌اند و پس از این اتفاق باید مراقب یکدیگر باشند. اعضای بزرگ‌تر تصمیم می‌گیرند وظیفه گرداندن رستوران خانواده خود را خودشان برعهده بگیرند و در این مسیر تلاش زیادی انجام می‌دهند تا در حد توان بتوانند نبود پدر و مادرشان را برای اعضای کوچک‌تر خانواده جبران کنند.


۲۰- سریال The Wonder Years

سریال سال‌های شگفت‌انگیز

  • سازنده: نیل مارلینز، کارول بلک
  • بازیگران: فرد سوج، دن لوریا، آلی میلس، جیسون هاروی
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۸۸ میلادی
  • میانگین امتیازات The Wonder Years در IMDB: ۸.۴ از ۱۰

سریال The Wonder Years را به‌راحتی می‌توانیم یکی از تاثیرگذارترین و مانند عنوانش یکی از شگفت‌انگیزترین سریال‌های تینیجری دهه‌های گذشته تلویزیون بدانیم که موفقیت‌ها و محبوبیت آن باعث شدند تا سریال‌های نوجوانانه بیشتری راهشان به تلویزیون باز شود و ایده‌های جدیدتری را امتحان کنند. نخستین قسمت این سریال در سال ۱۹۸۸ از شبکه ABC روی آنتن رفت و در سال ۱۹۹۳ پس از پخش ۱۱۵ قسمت از آن و پس از پخش ۶ فصل به انتهای خود رسید.

داستان هر فصل از این سریال دقیقا ۲۰ سال قبل از خودش را به‌تصویر می‌کشد. به‌این‌ترتیب داستان سریال در بازه زمانی میان سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ جریان دارد و روایت‌گر زندگی نوجوانی به نام کوین آرنولد است. این سریال اتفاقات و مراحل زندگی کوین را از ۱۲ سالگی تا ۱۷ سالگی به‌تصویر می‌کشد که چگونه در خانواده‌ای معمولی دوران نوجوانی خودش را با وجود مشکلات متعدد طی کرد. مسیر نوجوانی کوین در این سریال به نحوی به‌تصویر درآمده تا برای بسیاری از نوجوان‌ها به انگیزه‌ای تبدیل شود تا بتوانند با مشکلات این بازه زمانی از زندگی مقابله کنند.


۱۹- سریال Felicity

سریال فلیسیتی

  • سازنده: جی جی آبرامز، مت ریوز
  • بازیگران: کری راسل، اسکات اسپیدمن، امی جو جانسن، تانگی میلر
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Felicity در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

سریال Felicity تقریبا تمام کلیشه‌های سریال‌های تینیجری و عاشقانه را در خود جای داده ولی به زیبایی هرچه تمام‌تر از این کلیشه‌ها استفاده می‌کند تا مخاطب خودش را خسته نکند. جی جی آبرامز و مت ریوز، سازندگان این سریال تلویزیونی که فیلم و سریال‌های برجسته و بسیار محبوبی در کارنامه کاری آن‌ها دیده می‌شود سریالی ساخته‌اند که تماشای آن را به‌راحتی می‌توانیم به تمام افرادی که دنبال یک سریال تینیجری باکیفیت می‌گردند، پیشنهاد کنیم.

داستان سریال درباره دختری به نام فلیسیتی جریان دارد که به‌تازگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده و به یک پسر علاقه بسیار زیادی پیدا کرده است. فلیسیتی برای دنبال کردن عشق خود تصمیم می‌گیرد به دانشگاهی برود که نزدیک آن پسر باشد و شاید اینگونه بتواند به فردی که علاقه دارد، برسد و در این مسیر اتفاقات جالب و جدیدی را تجربه می‌کند. سریال Felicity برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ از شبکه The WB روی آنتن رفت و قسمت آخر آن پس از ۸۴ قسمت و چهار فصل در سال ۲۰۰۲ از همین شبکه پخش شد.


۱۸- سریال Degrassi: The Next Generation

سریال دگراسی: نسل بعدی

  • سازنده: یان مور
  • بازیگران: میریام مک‌دونالد، جیمی بروکس، تری مک‌گرگور، اشلی کروین
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Degrassi: The Next Generation در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

به سریالی رسیدیم که علاوه‌بر جذاب بودن برای عده بسیاری از نوجوانان می‌تواند به‌عنوان اثری تأثیرگذار و بسیار محبوب درمیان سریال‌های تینیجری به‌حساب آید. سریالی که شاید در نگاه اول داستانی مانند داستان سایر سریال‌های این فهرست دارد اما اگر به آن وقت دهید متوجه خواهید شد که حرف‌ها و مفهوم‌های بسیار بیشتر و مهم‌تری را در خود جای داده است. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ از شبکه CTV پخش شد و در سال ۲۰۱۵ فصل آخر آن از شبکه MTV Canada روی آنتن رفت.

داستان این سریال همان‌طور که گفتیم شباهت زیادی به سایر سریال‌های این فهرست دارد و داستان عده‌ای از دانش‌آموزان نوجوان را به‌تصویر می‌کشد که با مشکلات بزرگ و مهم دوران بلوع دست‌وپنجه نرم می‌کنند. تفاوت این سریال در جایی رقم می‌خورد که برخلاف سریال‌های مشابه این سریال دست روی مشکلاتی می‌گذارد که بسیار مهم‌تر و گاها مربوط‌به دنیای بزرگسالان هستند.


۱۷- سریال Daria

سریال داریا

  • نویسنده: گلن آیشلر
  • بازیگران: تریسی گرنداسف، وندی هوپس، ژولین روبلدو، مارک تامسون
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Daria در IMDB: ۸.۱ از ۱۰

به دیگر انیمیشن سریالی این فهرست رسیدیم. این انیمیشن سریالی با اینکه یک اسپین‌آف برای انیمیشن محبوب Beavis and Butt-Head به‌‌شمار می‌رود ولی توانسته است از سایه آن خارج شود و به محبوبیت زیادی به‌خصوص درمیان دوست‌داران سریال‌های نوجوانانه دست پیدا کند. قسمت نخست سریال داریا در سال ۱۹۹۷ از شبکه MTV پخش شد و پس از ۶۵ قسمت در قالب پنج فصل به کار خود پایان داد.

اگر سریال Beavis and Butt-Head را دیده باشید کمابیش با شخصیت داریا آشنا هستید که داستان سریال Daria به‌طور تمام و کمال درباره او جریان دارد. شخصیتی باهوش و البته بدبین که سال‌های نوجوانی را پشت‌سر می‌گذارد و باید با مشکلات این دوران روبه‌رو شود. داریا شخصیتی مردم‌گریز دارد و به‌همین‌دلیل در اکثر دقایق انیمیشن او را یا به‌همراه خانواده یا به‌همراه دوست صمیمی‌اش می‌بینیم. داستان سریال در دوران دبیرستان او تعریف می‌شود و پس از پایان دبیرستان و پذیرفته شدن داریا توسط یک دانشگاه به پایان می‌رسد.


۱۶- سریال Dawson’s Creek

سریال داوسونز کریک

  • سازنده: کوین ویلیامسون
  • بازیگران: جیمز ون در بیک، میشل ویلیامز، جاشوا جکسون، کیتی هلمز
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Dawson’s Creek در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

سریال Dawson’s Creek یکی دیگر از سریال‌های تینیجری محبوب در اواخر دهه ۹۰ میلادی به‌شمار می‌رود که در آن زمان باید با سریال‌های موفق و محبوب زیادی رقابت می‌کرد. بااین‌حال این سریال نیز طرفداران زیادی به‌دست آورد و به‌خاطر داستان جذاب و رومانتیک خود و همچنین نقش‌آفرینی‌های بسیار خوب بازیگرانش توانست به‌عنوان یکی از بهترین سریال های نوجوانانه تاریخ تبدیل شود. این سریال برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی از شبکه The WB روی آنتن رفت و در سال ۲۰۰۳ پس از پخش ۱۲۸ قسمت از آن در قالب ۶ فصل به پایان مسیرش رسید.

تقریبا تمام سریال‌های این فهرست کمابیش المان‌های آثار رومانتیک را در خودشان جای داده‌اند ولی این المان‌های عاشقانه در سریال Dawson’s Creek حرف نخست را می‌زنند. سریالی که داستان گروهی از دوستان صمیمی را به‌تصویر می‌کشد که مخاطبان آن می‌توانند اتفاقات مهم زندگی آن‌ها را از دوران دبیرستان تا دانشگاه تماشا کنند.


۱۵- سریال The Fresh Prince of Bel-Air

سریال شاهزاده جدید بل ایر

  • سازنده: اندی بوروویتز
  • بازیگران: ویل اسمیت، جیمز اوری، آلفونسو ریبیرو، کارین پارسونز
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۰ میلادی
  • میانگین امتیازات The Fresh Prince of Bel-Air در IMDB: ۷.۹ از ۱۰

در همان دهه ۹۰ میلادی بمانیم و سراغ سریالی برویم که نقش بسیار پررنگی در تبدیل شدن ویل اسمیت جوان به ویل اسمیت محبوبی که امروز می‌شناسیم، داشت. سریال The Fresh Prince of Bel-Air داستان نوجوانی را به‌تصویر می‌کشد که وضع مالی خوبی ندارد و بیشتر اوقات خود را در خیابان سپری می‌کند. پس از اتفاقاتی او نزد خاله خود می‌رود و پس از برعهده گرفتن سرپرستی وی توسط خاله‌اش همراه‌با آن‌ها در خانه‌ای رویایی زندگی می‌کند.

او که از محله‌های فقیرنشین شهر به این خانه پا گذاشته با مسائلی روبه‌رو می‌شود که برایش تازگی دارند و باید سبکی کاملا جدید از زندگی را تجربه کند. این سریال با نشان دادن موضوعات مربوط‌به زندگی سیاه‌پوستان و تفاوت‌های فرهنگی و شخصیتی با دغدغه‌مندی پیام‌های مهمی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. قسمت نخست این سریال در سال ۱۹۹۰ میلادی از شبکه NBC روی آنتن رفت و در سال ۱۹۹۶ پس از پخش ۱۴۸ قسمت از آن به پایان خود رسید.


۱۴- سریال Veronica Mars

سریال ورونیکا مارس

  • سازنده: راب توماس
  • بازیگران: کیریستن بل، پرسی داگز، تدی دان، فرانسیس کاپرا
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Veronica Mars در IMDB: ۸.۴ از ۱۰

سریال ورونیکا مارس زمانی‌که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ از شبکه UPN روی آنتن رفت به‌خاطر داستان جذاب خود طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. سریالی که یکی از جنایی‌ترین داستان‌ها را درمیان سریال‌های این فهرست دارد و ژانر جنایی و نوآر را در قالب یک سریال تینیجری به بهترین شکل ممکن به‌تصویر می‌کشد. فصل سوم این سریال از شبکه The CW و فصل آخر آن از شبکه Hulu در دسترس مخاطبانش قرار گرفتند و پس از فصل چهارم و پس از پخش ۷۲ قسمت از آن در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید.

درابتدا قرار بود فصل سوم این سریال آخرین فصل آن باشد که پس از آن یک فیلم با همین نام و درباره همین داستان نیز اکران شد ولی ۱۲ سال پس از پخش فصل سوم سازندگان آن تصمیم گرفتند یک فصل دیگر از آن را تهیه و منتشر کنند. سریالی که درباره شخصیتی به نام ورونیکا جریان دارد که درکنار تحصیل به‌عنوان یک کارآگاه خصوصی فعالیت می‌کند و سعی دارد علاوه‌بر حل‌وفصل کردن پرونده‌های مرموز پرونده مربوط‌به قتل دوست صمیمی خودش را نیز به سرانجام برساند.


۱۳- سریال My So-Called Life

سریال به اصطلاح زندگی من

  • سازنده: وینی هولزمن
  • بازیگران: بس آرمسترانگ، ویلسون کروز، کلر دینز، ای جی لانگر
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۴ میلادی
  • میانگین امتیازات My So-Called Life در IMDB: ۸.۴ از ۱۰

سریال My So-Called Life با اینکه مانند بسیاری از سریال‌های این فهرست دنبال می‌شود ولی به‌خاطر کیفیت ساخت بالای خودش و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده توانسته است علاوه‌بر نقدهای بسیار تحسین‌کننده نمرات بسیار بالایی را به خودش اختصاص دهد و درمیان بهترین سریال های تینیجری یکی از بهترین نمرات مربوط‌به سایت IMDB را کسب کند. قسمت نخست این سریال در سال ۱۹۹۴ میلادی از شبکه ABC روی آنتن رفت و پس از پخش تنها ۱۹ قسمت و تنها یک فصل از آن به پایان خود رسید.

داستان سریال درباره دختری نوجوان و ۱۵ ساله به نام آنجلا چیس جریان دارد و داستان سریال نیز توسط خود او بازگو می‌شود. او به‌همراه مادر و پدر و خواهر کوچکش در شهری کوچک زندگی می‌کند. هر قسمت از سریال شامل مشکلات مختلفی از زندگی آنجلا است؛ مشکلاتی درباره خانواده، دوستان، مدرسه و زندگی شخصی او که در قالب داستانی گیرا و تأثیرگذار به‌تصویر کشیده می‌شوند.


۱۲- سریال Stranger Things

سریال چیزهای عجیب

  • سازنده: برادران دافر
  • بازیگران: وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد، میلی بابی براون
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Stranger Things در IMDB: ۸.۷ از ۱۰

پس از پخش فصل اول سریال Stranger Things، این سریال به بحث اصلی میان مخاطبان سریال‌های تلویزیونی تبدیل شد و به‌سرعت محبوبیت زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد. فصل دوم این سریال هم نسبتا موفقیت آن را تکرار کرد ولی فصل سوم با اینکه بازهم محبوبیت زیادی بین طرفداران این سریال کسب کرد ولی به‌وضوح می‌توانستیم سیر نزولی آن را ببینیم. سریالی که با یک داستان جذاب و جدید آغاز شد در فصل سوم به یک سریال عامه‌پسند تبدیل گردید و فصل چهارم آن هم به‌تازگی در دسترس دوست‌داران آن قرار گرفته است.

سوژه دنیاهای موازی یکی از جذاب‌ترین سوژه‌های ژانر علمی تخیلی به‌شمار می‌رود که فیلم‌ها و سریال‌های زیادی سعی در به‌تصویر کشیدن آن داشته‌اند ولی با شکست مواجه شدند. سریال Stranger Things که فصل اول آن در سال ۲۰۱۶ منتشر شد یکی از سریال‌های بسیار موفق در به‌تصویر کشیدن این داستان محسوب می‌شود. پس اگر به‌دنبال گزینه‌ای مناسب در ژانر علمی و تخیلی می‌گردید و موضوع دنیاهای موازی را می‌پسندید، تماشای سریال Stranger Things را از دست ندهید؛ سریالی که بدون شک یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال های تینیجری تلویزیون به‌شمار می‌رود.


۱۱- سریال Euphoria

سریال سرخوشی

  • سازنده: سام لوینسون
  • بازیگران: زندیا، مود آپاتو، اریک دین، انگوس کلود
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Euphoria در IMDB: ۸.۴ از ۱۰

به یکی از جدیدترین و البته محبوب‌ترین سریال‌های تینیجری رسیدیم که در سال‌های اخیر نگاه‌های زیادی را به خودش معطوف کرده است. سریال Euphoria با نقش‌آفرینی زندیا، بازیگر بسیار محبوب هالیوود و بازیگر سری فیلم‌های مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول توانست علاوه‌بر نقدهای بسیار مثبت بابت داستان و مفاهیمش طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کند. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ از شبکه HBO روی آنتن رفت و تا امروز ۱۸ قسمت از آن در قالب ۲ فصل در دسترس طرفدارانش قرار گرفته است.

داستان این سریال درباره گروهی از دانش‌آموزان نوجوان جریان دارد که در دوره دبیرستان مشغول تحصیل هستند و مانند تمام نوجوان‌های دنیا با مشکلاتی مشابه سروکله می‌زنند. مشکلاتی مانند مواد مخدر، روابط عاطفی، روابط آن‌ها با خانواده و دوستان و موضوعاتی از این قبیل که در این سریال به زیبایی به‌تصویر درمی‌آيند. همچنین سازندگان سریال Euphoria از ساخته شدن فصل سوم آن در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌اند که قطعا خبر خوبی برای طرفداران این سریال محسوب می‌شود.


۱۰- سریال Skins

سریال اسکینز

  • سازنده: برایان الزلی، جیمی بریتن
  • بازیگران: نیکولاس هولت، کایا اسکودلاریو، داکوتا بلو ریچاردز
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Skins در IMDB: ۸.۲ از ۱۰

سریال اسکینز بااینکه مثل بسیاری از سریال‌های این مقاله به مشکلات نوجوانان می‌پردازد اما یک فرق بسیار بزرگ دارد که آن را درمیان سایر سریال‌های این مقاله متمایز می‌کند. این سریال که شخصیت‌های زیادی در آن حضور دارند، در هر قسمت از خود به مشکلات و زندگی یکی از آن‌ها می‌پردازد و در هر قسمت یکی از شخصیت‌ها به‌عنوان شخصیت اصلی در داستان آن حضور دارد.

همین موضوع باعث شد تا این سریال بریتانیایی خیلی زود به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و همچنین نسخه بازسازی شده و آمریکایی آن نیز ساخته شود که البته نتوانست به محبوبیت نسخه بریتانیایی آن برسد. سریال اسکینز برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی از شبکه E7 روی آنتن رفت و پس از پخش ۶۱ قسمت از آن در قالب ۷ فصل به پایان رسید. اگر به‌دنبال اثری متفاوت درمیان سریال‌های تینیجری می‌گردید،‌ این سریال می‌تواند گزینه‌ای مناسب و البته سرگر‌م‌کننده برای شما به‌شمار رود.


۹- سریال American Vandal

سریال تخریب‌گر آمریکایی

  • سازنده: دن پررو
  • بازیگران: تایلر آلوارز، گریفین گلاک، جیمی تاترو
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات American Vandal در IMDB: ۸.۱ از ۱۰

سریال American Vandal یکی دیگر از سریال‌های کوتاه این مقاله تلقی می‌شود که متاسفانه پس از پخش تنها دو فصل ساخت آن لغو شد و این تصمیم انتقاد بسیاری از طرفداران آن را به‌همراه داشت. سریالی که در همان دو فصل نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد ولی به سرانجام نرسید. بااین‌حال تماشا کردن همین ۲ فصل از این سریال به‌هیچ‌وجه خالی از لطف نخواهد بود. این سریال در سال ۲۰۱۷ از شبکه استریم‌محور نتفلیکس منتشر شد و با انتشار فصل دومش در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید.

سریال تخریب‌گر آمریکایی اینگونه پیش می‌رود که به‌صورت یک مستند قصد دارد در قالب کمدی جریان سریال‌های جرایم واقعی یا همان True Crime را به‌تصویر بکشد و شخصیت‌های آن قصد دارند با تحلیل کوچک‌ترین جزییات، یک فرد تخریب‌گر را در دبیرستان گیر بیاورند. این سریال در وب‌سایت Rotten Tomatoes توانست ۹۸ درصد رضایت بینندگان را به‌دست آورد که همین موضوع نشان می‌دهد با سریالی با کیفیت درمیان سریال‌های نوجوانانه طرف خواهید بود.


۸- سریال Gilmore Girls

سریال دختران گیلمور

  • سازنده: ایمی شرمن پالادینو
  • بازیگران: لورن گراهام، الکسیز بلدل، ملیسا مک‌کارتی، اسکات پترسون
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Gilmore Girls در IMDB: ۸.۲ از ۱۰

سریال Gilmore Girls یکی از دغدغه‌مندترین سریال‌های این فهرست به‌شمار می‌رود که نه‌تنها به مشکلات موجود در دوران نوجوانی می‌پردازد که سعی دارد اشتباهات و تصمیمات ریز و درشت والدین در دوران نوجوانی فرزندان خود را به‌تصویر بکشد. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۰۰ میلادی از شبکه The WB روی آنتن رفت و در سال ۲۰۰۷ میلادی پس از پخش ۱۵۳ قسمت از آن در قالب هفت فصل به پایان راه خود رسید.

این سریال روایت‌گر داستان زندگی یک مادر ۳۲ ساله و دختر ۱۶ ساله او است که در شهر کوچکی در نزدیکی نیویورک زندگی می‌کنند. سریالی که به شادی‌ها، غم‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌های این دو نفر می‌پردازد و نشان می‌دهد که یک مادر چگونه مصمم است که دخترش را از اشتباهات خودش در دوران نوجوانی دور نگه دارد. اگر از سریال‌های تینیجری کمدی درام لذت می‌برید، تماشای سریال دخترانِ گیلمور را از دست ندهید.


۷- سریال Dark

سریال تاریک

  • سازنده: باران بو اودار، یانتیه فریز
  • بازیگران: لوئیس هوفمان، آندریاس پیچمن، اولیور مازوچی، یوردیس تریبل
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Dark در IMDB: ۸.۷ از ۱۰

اگر به‌دنبال سریالی می‌گردید که در مغزتان یک بمب ساعتی از اطلاعات جذاب درست کند، سریال Dark بهترین گزینه برای شما خواهد بود. سریال دارک با فضایی تاریک، روابط پیچیده و داستان‌های جذاب خود بی‌شک شما را ساعت‌ها مشغول خود خواهد کرد. این سریال دو ژانر علمی تخیلی و جنایی را باهم ترکیب کرده و در انتهای یک فضای بسیار تاریک و رمزآلود خود یک چراغ کوچک که سوسو می‌زند را قرار داده است. شاید فکر کنید که اطلاعات بسیار زیاد و پیچیده سریال باعث سردرگمی مخاطب شود ولی اصلا اینگونه نیست، این سریال به دقت زیادی نیاز دارد که می‌توانید به‌راحتی متوجه روند داستان آن شوید.

سریال دارک به‌خوبی از عهده مسئولیت خطوط مختلف زمانی برآمده است و شخصیت‌های سریال را به‌نحوی به شما نشان می‌دهد که به‌راحتی بتوانید آن‌ها را به‌حافظه‌ بسپارید. علاوه‌بر خط داستانی اصلی این سریال، داستان‌های فرعی و اتفاقات ریز و درشت موجود در آن شما را خیلی سریع در دنیای شهر ویندن غرق خواهد کرد. شبکه اینترنتی نتفلیکس فصل اول این سریال را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد و محبوبیت سریال بعد از انتشار آن با سرعت سرسام‌آوری افزایش یافت. سریال Dark در سال ۲۰۲۰ پس از انتشار فصل سوم خود و پس از پخش ۲۶ قسمت به پایان رسید.


۶- سریال Beverly Hills, 90210

سریال بورلی هیلز،‌ ۹۰۲۱۰

  • سازنده: دارن استار
  • بازیگران: جیسون پریستلی، شانن دوهرتی، جنی گارث، ایان زیرینگ
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Beverly Hills, 90210 در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

بار دیگر به دوران طلایی سریال‌های تینیجری یعنی به اوایل دهه ۹۰ میلادی برگردیم. سریال Beverly Hills, 90210 گروهی از نوجوانان را به‌تصویر می‌کشد که در یکی از بهترین مناطق آمریکا یعنی در منطقه بورلی هیلز در کالیفرنیا زندگی می‌کنند و وضع زندگی آن‌ها بسیار عالی است. آن‌ها که مشکلات مردم عادی را خیلی لمس نکرده‌اند در تلاش هستند تا از دوران نوجوانی خود عبور کنند تا به دوران پس از دبیرستان برسند.

مضامین عاشقانه این سریال به‌گونه‌ای هستند که به‌هیچ‌وجه دل مخاطب را نمی‌زنند و درکنار درام به‌جای خود اثری سرگرم‌کننده و دیدنی را خلق کرده‌اند. سریالی که به‌خاطر شخصیت‌های خودش طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان به‌دست آورد و به‌خاطر همین محبوبیت توانست یک دهه مهمان خانه‌های زیادی در جهان باشد. نخستین قسمت این سریال در سال ۱۹۹۰ از شبکه فاکس روی آنتن رفت و پس از پخش ۲۹۳ قسمت از آن در قالب ۱۰ فصل در سال ۲۰۰۰ میلادی به انتهای مسیر خود رسید.


۵- سریال Friday Night Lights

سریال چراغ های شب جمعه

  • سازنده: پیتر برگ
  • بازیگران: کایل چندلر، کانی بریتون، زک گیلفورد، مینکا کلی
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Friday Night Lights در IMDB: ۸.۷ از ۱۰

به پنج سریال برتر در فهرست بهترین سریال های تینیجری رسیدیم. سریال چراغ‌‌های شب جمعه نه‌تنها برای دوست‌داران سریال‌های نوجوانانه که برای افرادِ علاقه‌مند به سریال‌های ورزشی هم جذابیت‌های بسیار زیادی خواهد داشت و یکی از معدود سریال‌های این مقاله است که ورزش در روند اصلی داستانش نقش مهمی دارد. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۰۶ از شبکه NBC روی آنتن رفت و در سال ۲۰۱۱ پس از پخش ۷۶ قسمت به پایان رسید.

داستان سریال در شهر کوچکی به نام دیلن در ایالت تگزاس جریان دارد. شهری که در آن همه مردم به خوبی و خوشی درکنار هم زندگی می‌کنند ولی شب‌های جمعه انرژی بسیار بیشتری در شهر جریان پیدا می‌کند؛ چراکه در شب‌های جمعه بازی‌های فوتبال برگزار می‌شود و مردم شهر عاشق این مسابقات هستند. تیم دبیرستان این شهر طرفداران زیادی دارد و همه مردم از موفقیت این تیم خوشحال می‌شوند و به‌همین‌خاطر در شب‌های برگزاری مسابقات این تیم یعنی در شب‌های جمعه در این شهر حال‌وهوای متفاوتی حکم‌فرما است.


۴- سریال Skam

سریال شرم

  • سازنده: جولی اندم
  • بازیگران: لیسا تایگه، جوزفین پترسن، تاری‌یک سندویک مو، ایمان مسکینی
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Skam در IMDB: ۸.۶ از ۱۰

به یکی از منحصربه‌فردترین سریال‌های این فهرست بپردازیم. سریال شرم که توسط شبکه NRK وابسته به دولت نروژ ساخته شد یکی از جالب‌ترین روندهای داستانی درمیان آثار این فهرست را به خودش اختصاص داده است. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی از این شبکه روی آنتن رفت و پس از پخش ۴۳ قسمت در قالب ۴ فصل به پایان مسیر خود رسید.

هر فصل از این سریال یک شخصیت اصلی دارد؛ شخصیت‌هایی که همگی در یک دبیرستان در شهر اسلو در کشور نروژ تحصیل می‌کنند و در هر فصل مشکلات مربوط‌به یکی از آن‌ها به روند اصلی داستان تبدیل می‌شوند. در این سریال مفاهیم مهمی در ارتباط با موضوعاتی مانند تنهایی، هویت، خشونت، فمنیسم، سختی‌های مربوط‌به گرایش‌های مختلف، اختلالات روانی و مسائل دینی خیلی زیبا و استادانه در قالب یک سریال تینیجری به‌تصویر کشیده می‌شوند.


۳- سریال The O.C

سریال او. سی

  • سازنده: جاش شوارتز
  • بازیگران: پیتر گلگر، کلی روان، بنجامین مک‌کنزی، میشا بارتون
  • تاریخ شروع پخش: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات The O.C در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

در رتبه سوم بهترین سریال‌های نوجوانانه سریالی قرار گرفته است که مانند برخی از سریال‌های این مقاله سعی دارد تفاوت‌های فرهنگی جامعه بین اقشار مختلف را به‌تصوبر بکشد و در این مسیر هم بسیار موفق عمل می‌کند. سریالی که تاثیر بسیار زیادی از خودش نه‌تنها در تلویزیون که در جامعه برجای گذاشت و خیلی از افراد متمول جامعه را به سمت برعهده گرفتن سرپرستی کودکان بی‌بضاعت سوق داد. این سریال در بازه زمانی میان سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ از شبکه فاکس روی آنتن رفت و شامل ۹۲ قسمت در قالب چهار فصل می‌شود.

داستان سریال درباره پسری به نام رایان آتوود جریان دارد که در یک خانواده فقیر بزرگ شده و اکنون توسط مادرش از خانه رانده شده است. وظیفه سرپرستی او را یک زوج بسیار پولدار به‌نام سندی و کریستین کوهن برعهده می‌گیرند و این تغییر بسیار بزرگ در زندگی رایان باعث ایجاد مشکلات ریز و درشتی می‌شود که باید با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کند. از رابطه دوستانه با سایر پسرهای این قشر از جامعه که بسیار متفاوت با او بزرگ شده‌اند، گرفته تا علاقه او به دختری که همین تفاوت‌ها را با وی دارد.


۲- سریال Freaks and Geeks

سریال دیوانه ها و خرخون ها

  • سازنده: پال فیگ
  • بازیگران: لیندا کاردلینی، جان فرانسیس دالی، جیمز فرانکو، ست روگان، جیسون سیگل
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Freaks and Geeks در IMDB: ۸.۸ از ۱۰

سریال Freaks and Geeks نه‌تنها یکی از بهترین سریال‌های تینیجری تاریخ به‌شمار می‌رود که به عقیده بسیاری از منتقدین و وب‌سایت‌های مختلف می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ نیز قلمداد شود. داستان سرگرم‌کننده، شخصیت‌پردازی عالی، تیم بازیگری فوق‌العاده و طنز به‌جای این سریال همگی دست به‌دست هم داده‌اند تا سریالی را روی آنتن ببرند که از تماشا کردنش به‌هیچ‌وجه پشیمان نخواهید شد. این سریال برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ از شبکه NBC پخش شد و پس از تنها ۱۸ قسمت به پایان خود رسید.

این سریال به‌قدری محبوب و تأثیرگذار است که تنها با ۱۸ قسمت جزو برترین برنامه‌های تلویزیونی حساب می‌شود. همچنین برخی از بازیگران برجسته سینما و تلویزیون با حضور در سریال Freaks and Geeks نامی برای خود دست و پیدا کردند؛ بازیگرانی مانند ست روگان، جیمز فرانکو و جیسون سیگل بازیگر سریال آشنایی با مادر. داستان این سریال مانند بسیاری از سریال‌های این مقاله درباره دانش‌آموز‌های دبیرستانی جریان دارد و اتفاقات آن دبیرستان را نشان می‌دهد؛ با این تفاوت که رویکردی جدید و جذاب به این موضوع دارد و برای مخاطبش حوصله‌سربر نخواهد بود.


۱- سریال Buffy the Vampire Slayer

سریال بافی قاتل خون‌آشا‌م‌ها

  • سازنده: جاس ویدون
  • بازیگران: سارا میشل گلر، نیکولاس براندن، آلیسون هانیگان، ست گرین
  • تاریخ شروع پخش: سال ۱۹۹۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Buffy the Vampire Slayer در IMDB: ۸.۳ از ۱۰

به رتبه نخست بهترین سریال‌های تینیجری رسیدیم. سریال Buffy the Vampire Slayer ساخته جاس ویدون که یک درام اکشن و یک سریال ترسناک در ژانر خون‌آشامی محسوب می‌شود برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ از شبکه کوچک The WB پخش شد. پس از پخش این سریال محبوبیت آن به‌قدری سریع افزایش یافت که میانگین بینندگان هر قسمت آن چیزی حدود ۴ تا ۶ میلیون نفر بود؛ مقداری که برای این شبکه گمنام یک رویا محسوب می‌شد. این سریال در بخش جوایز خیلی موفق نبود ولی نقدهای بسیار مثبت منتقدین سینمایی باعث شد تا مجله تایم آن را در میان ۱۰۰ سریال برتر تاریخ قرار دهد و سایت TV Guide در سال ۲۰۱۳ آن را به‌عنوان سی و هشتمین سریال برتر تاریخ تلویزیون معرفی کند. آخرین قسمت این سریال در قالب فصل هفتم آن در سال ۲۰۰۳ از شبکه UPN پخش شد

داستان این سریال خون‌آشامی مانند بیشتر سریال‌های این ژانر درباره یک قاتل خون‌آشام است که به شکار و ازبین‌بردن خون‌آشام‌ها مشغول است. قاتل جذاب این سریال بافی سامرز نام دارد که ایفای نقش او را سارا مایکل گلر برعهده گرفته و با توانایی‌های ویژه به مقابله با خون‌آشام‌ها می‌پردازد. در تمام دوران تاریخ فردی برای مبارزه با خون‌آشام‌ها وجود داشته است و در خط زمانی این سریال، بافی که اصلا میلی به انجام این کار ندارد به‌دلیل اتفاقاتی که در پیرامونش اتفاق افتاده به‌ناچار وارد این مبارزه می‌شود. اگر Buffy the Vampire Slayer را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را در اولین فرصت انجام دهید.

نظر شما همراهان عزیز و گرامی سایت زومجی درباره بهترین سریال‌های تینیجری تاریخ چیست؟ به‌نظر شما جای کدام سریال‌ها در این فهرست خالی است؟ نظر خودتان را حتما با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا