خانواده

سریال های عاشقانه امریکایی

فصل تابستان است و یکی از بهترین فرصت‌ها برای تماشای فیلم و سریال های خارجی. صنعت فیلم و سریال به‌ویژه در کشور آمریکا امروزه سریال‌های جذابی در ژانرهای مختلف تولید می‌کند. در این مقاله، با بهترین و پرطرفدارترین سریال‌های خارجی‌ای آشنا می شوید که تا آخرین سکانس شما را معتاد خود می‌کنند.

طی سال‌های اخیر، تماشای فیلم و سریال به‌ویژه سریال های خارجی به یکی از موضوعات موردعلاقه مردم تبدیل شده است. شاید این موج، از زمان سریال‌ های جذابی چون فرار از زندان، لاست و ۲۴ شروع شد و حالا به سریال‌های جذاب دیگری چون برکینگ‌بد، بازی تاج‌وتخت (گیم آو ترونز) و وست‌ورلد رسیده است.

هم‌زمان، استفاده روزافزون از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و ارتقای فرهنگ استفاده از این ابزارهای الکترونیکی نشان می‌دهد بیشتر مردم در بخش عمده‌ای از زمان بیداری، یک صفحه نمایش پیشِ‌روی خود دارند. به‌زودی شاهد تماشای طولانی‌مدت محتوای ویدئویی یا به‌اصطلاح «تماشای ماراتن‌گونه فیلم و سریال» خواهیم بود. با این اوصاف، مخاطبان ساعت‌ها به‌صورت پیوسته، محتوای ویدئوییِ موردعلاقه خود را تماشا می‌کنند.

البته نیازی به گفتن نیست و خودتان بهتر می‌دانید؛ چندین دهه است مردم دیگر زمان زیادی صرف تماشای برنامه‌های تلویزیون نمی‌کنند. اما از آنجایی که سال‌هاست امکان ضبط کردن برنامه‌ها وجود دارد، بسیاری از مردم مخاطبان انبوه برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند برنامه موردعلاقه خود را روی دی‌وی‌دی یا حافظه‌های ذخیره‌سازی به‌صورت ضبط‌شده تماشا کنند.

از طرف دیگر، به‌تازگی تماشای مداوم و ماراتن‌گونه نه‌تنها به یکی از کارهای اصلی مردم تبدیل شده است، بلکه سبب شده است که برخی از سرگرمی‌ها براساس همین سطح از علایق مردم شکل بگیرند.

باوجود این، فرقی نمی‌کند که عمر خود را پای تماشای ماراتن‌گونه محتوای ویدئویی گذاشته باشید یا به‌تازگی چنین اعتیادی پیدا کرده باشید! مهم این است که برنامه‌ها و سریال‌ هایی وجود دارند که خیلی زود می‌توانند بین مخاطبان نفوذ کنند و به اولین انتخاب‌ها تبدیل شوند.

۱. برکینگ بد (Breaking Bad)

زمان پخش: ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۹ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۶۲
امتیاز (IMDb): ۹٫۵

درباره ترجمه فارسی نام سریال «برکینگ بد» اختلاف هست. برخی آن را «افسارگسیخته»، برخی دیگر «ازراه‌به‌درشده» و بعضی هم «قانون‌شکن» ترجمه کرده‌اند. به هر حال، ما این سریال درام آمریکایی را همان برکینگ بد خطاب می‌کنیم.

برکینگ بد یکی از بهترین سریال های خارجی فهرست ماست. وینس گیلیگان و پیتر گولد، اثری تلویزیونی خلق کرده‌اند که در زمینه ماراتن‌های عاطفی، فصلی طلایی از سریال‌ های تلویزیونی را رقم می‌زند. سریال برکینگ بد اثری درخشان در روایت یک داستان بلند است. سریالی است که در لحظات حساس، برخلاف تصور شما که فکر می‌کنید می‌توانید همه‌چیز را حدس بزنید، مسیر داستان را تغییر می‌دهد. کارگردان هیچ‌گاه از این نمی‌ترسد که برای نمایش رفتارهای نفرت‌انگیز انسانی پا را فراتر از تصور شما بگذارد.

در این سریال، «والتر وایت»، با بازی برایان کرانستون، آموزگار درس شیمی در یکی از دبیرستان‌های آمریکا است. داستان این سریال از جایی شروع می‌شود که او بعد از اینکه می‌فهمد سرطان ریه دارد، با همراهی گروهی از هم‌سن‌وسال‌ها و دانش‌آموز قدیمی خود شروع به تولید و توزیع شیشه می‌کند.

برکینگ بد یکی از بهترین سریال های خارجی است که می‌توانید برای تماشای آن، کارهای دیگر خود را لغو کنید! در هر قسمت روایتی بی‌نقص از ماجرا شکل می‌گیرد و بخشی از یک ماجرای بزرگتر فاش می‌شود. تمام فکروذکر شما تا پایان ماجرا درگیر خواهد بود و هنگام تماشای هرکدام از شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان و لحظات مجازات این سریال درام، نفس‌تان در سینه حبس خواهد شد.

۲. شنود (The Wire)

زمان پخش: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۹ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۶۰
امتیاز (IMDb): ۹٫۳

آخرین سریال در لیست بهترین سریال های خارجی، به‌معنای واقعی کلمه یکی از بهترین‌هاست. سریال «شنود» هر آنچه برای میخکوب کردن‌تان پای تلویزیون نیاز دارید را یکجا در خود دارد. درام جنایی و خلافکارانه‌ای با داستانی جذاب و خیره‌کننده در کنار بازی‌های بی‌نقص، همه‌و‌همه دست به دست هم می‌دهند تا بینندگان همیشه منتظر قسمت و فصل جدید این مجموعه باشند.

سریال شنود در ۵ فصل و ۶۰ قسمت در شهر بالتیمور روایت می‌شود که رفته‌رفته شما را با داستان همراه می‌کند. ماجرا درباره گروه‌های گنگستری و توزیع‌کنندگان مواد مخدر است. نکته جالب درباره نویسنده این سریال (دیوید سایمون) این است که خودش سال‌ها در بالتیمور، مأمور پلیس بوده است.

۳. بازی تاج‌وتخت (Game Of Thrones)

زمان پخش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، اکشن
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۷ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۷۳
امتیاز (IMDb): ۹٫۲

بی‌صبرانه، هفته‌به‌هفته برای تماشای قسمت‌های جدید یا سال‌به‌سال برای عرضه فصل جدیدی از یک سریال انتظار کشیده‌اید؟! این یعنی تماشای آن سریال واقعا ارزشش را دارد. بازی «تاج‌و‌تخت» یا «گیم آو ترونز»، از آن دست سریال‌‌ های خارجی‌ای است با داستان شوکه‌کننده و فانتزی‌اش شما را معتاد خودش می‌کند.

بازی تاج‌وتخت از شبکه HBO پخش می‌شد و ساخته دیوید بنیاف و دی‌بی وایس است. این سریال درام براساس مجموعه‌کتاب پرفروش «ترانه یخ و آتش» با داستان‌های فانتزی‌اش نوشته جرج آر. آر. مارتین ساخته شده است. در سریال بازی تاج‌وتخت شاهد ترکیبی هنرمندانه از دسیسه‌های سیاسی، فتنه‌ها و فریب‌کاری‌های سلطنتی و یک فانتزی آخرالزمانی هستیم. مجموعه این موضوعات به‌خوبی در قالب یک سریال تلویزیونی جذاب نمایش داده می‌شوند.

شبکه‌ی HBO با تمام قدرت و با هزینه سرسام‌آوری از سریال بازی تاج‌وتخت پشتیبانی می‌کند. همین حمایت باعث شده است این سریال شاید جذاب‌ترین برنامه‌ای باشد که روی آنتن رفته و توانسته است توجه خیلی‌ها را جلب کند.

این سریال شما را در دنیای خود غرق می‌کند، دنیایی که در آن هر لحظه امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد؛ هرکدام از شخصیت‌ها ممکن است از بین بروند و تک‌تک سکانس‌های خشونت‌آمیز و تغییرات ناگهانی داستان شما را برای دیدن ادامه ماجرا کنجکاوتر می‌کنند.

Game of Thrones یکی از بهترین سریال‌های خارجی فهرست ماست. این سریال تاکنون جوایز بسیاری دریافت کرده است. پیشنهاد می‌کنیم آن را تماشا کنید!

۴. ریک و مورتی (Rick and Morty)

زمان پخش: ۲۰۱۳ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۳ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۶۱
امتیاز (IMDb): ۹٫۱

درباره سریال انیمیشنی «ریک و مورتی» حرف‌وحدیث زیاد است و موافقان و مخالفان خودش را دارد. موافقان و طرفداران این اثر آن را مجموعه‌ای سرگرم‌کننده حاوی لحظات مفرح و ناب می‌دانند که فصل‌به‌فصل ادامه پیدا می‌کند.

در طرف مقابل، مخالفان این مجموعه می‌گویند موضوعات این سریال و قسمت‌های مختلف هر فصل، یکپارچگی لازم را ندارد و تمام ماجرا درگیرکننده نیست.

اما هرچه باشد این سریال به دلایل مختلف در بین بهترین سریال های خارجی جای می‌گیرد و باید از جنبه‌های مختلف به آن توجه کرد. شاید در لایه بیرونی سریال ریک و مورتی نشانه‌هایی از طنز و سرگرمی به‌چشم بخورد؛ باوجود این، در هر قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از این سریال، موضوعات درگیرکننده و جذابی در لایه‌های درونی وجود دارد که باعث می‌شود ساعت‌ها برایش زمان بگذارید.

۵. فارگو (Fargo)

زمان پخش: ۲۰۱۴ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۳ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۴۲
امتیاز (IMDb): ۸٫۹

به‌نظرتان منطقی است آدم برای ساختن سریال سراغ فیلمی برود که جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه را از آن خود کرده است و محبوب دل‌هاست؟

خب نوآ هاولی تصمیم گرفت این کار را بکند و نتیجه‌اش هم آن‌قدر خوب بود که مخاطبان را راضی کند. به‌هرحال اگر باور نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم خودتان این سریال جذاب را ببینید و نظرتان را برای ما هم بنویسید.

۶. کارآگاه حقیقی (True Detective)

زمان پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۵ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۵
امتیاز (IMDb): ۸٫۹

نیک پیزولاتو و کری فوکوناگا مجموعه‌ای خارق‌العاده و رمزآلود خلق کرده‌اند که بینندگانش، بیش از آنچه فکر کنید، پیگیرِ پیدا کردن قاتل خواهند بود. سریال «کارآگاه حقیقی» یکی از بهترین سریال‌ های خارجی پیشنهادی ماست. ماجرای فصل اول این سریال، درباره دو مأمور پلیس با بازی متیو مک‌کانهی و وودی هارلسون است که در لوئیزینا به‌دنبال قاتلی زنجیره‌ای هستند.

داستان فصل اول سریال کارآگاه حقیقی، علاوه بر نمایش جنایت‌های وحشتناکی که «پادشاه‌ زردپوش» مرتکب شده است، تمرکز زیادی روی رابطه پیچیده میان دو شخصیت پلیس داستان دارد.

۷. بال غربی (The West Wing)

زمان پخش: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۴ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۵۵
امتیاز (IMDb): ۸٫۹

شاید سریال‌هایی که دهه ۹۰ میلادی و اوایل سال‌ ۲۰۰۰ به‌نمایش درآمدند، خیلی مانند سریال‌های امروزی فرصت نمایش ماراتن‌گونه را نداشتند. ولی سریال «بال غربی» کمی تفاوت دارد؛ حتی در همان زمان جزء سریال‌هایی بود که حاضر بودید ساعت‌ها برای آن زمان بگذارید.

این سریال درام سیاسی محصول شبکه‌ی NBC بود که در ۷ فصل به‌نمایش درآمد و جوایز متعددی هم گرفت. ماجرای این سریال درباره یکی از رؤسای جمهور آمریکا و کابینه اوست.

۸. توئین پیکس (Twin Peaks)

زمان پخش: ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۷ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۳۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۸

یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، مجموعه جذاب «توئین پیکس» است. پخش آن را شبکه نتفلکیس برعهده داشته است. این ساخته دیوید لینچ و مارک فراست را مجله «تایم» جزء صد سریال برتر تاریخ انتخاب کرده است. این سریال سبکی سنتی و قدیمی دارد و طرفداران آثار سوررئال دیوید لینچ را راضی خواهد کرد.

نکته قابل‌توجه درباره سریال توئین پیکس این است که دو فصل اول این مجموعه سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ میلادی پخش شد، ولی به‌شکل عجیبی، فصل سوم آن بعد از ۲۵ سال انتظار، سال ۲۰۱۷ در اختیار مخاطبان قرار گرفت!

شاید توئین پیکس یکی از بهترین آثار لینچ نباشد ولی بی‌تردید، خاص‌ترین اثر اوست. در داستان این سریال، چند مأمور FBI برای کار روی پرونده قتلی وارد شهری فرضی به نام توئین پیکس در آمریکا می‌شوند. ماجراهایی که در این زمینه پیش می‌آید، شما را لحظه‌به‌لحظه درگیر خود می‌کند. تماشای ماراتن‌گونه این سریال تا حدی لذت‌بخش است که بخواهید برای تماشای فصل بعدی آن ۲۵ سال صبر کنید!

۹. ناوبر فضایی گالاکتیکا (Battlestar Galactica)

زمان پخش: ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۷۴
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

عنوان بعدی از بهترین سریال های خارجی، مربوط به مجموعه‌ای تخیلی است که سبکی علمی‌ـ‌جنگی دارد. سریال «ناوبر فضایی گالاکتیکا» را رونالد دی. مور و گلن لارسن ساخته‌اند و پخش آن برعهده وب‌سایت Hulu بوده است. این سریال سال ۲۰۰۹ به‌اتمام رسید. باوجود این، سبک آن همچنان مرجع ساخت سریال‌های تلویزیونی علمی‌ـ‌تخیلی با چاشنی سیاست است.

این مجموعه را اولین بار گلن لارسن در سال ۱۹۷۸ میلادی ساخت. بعدها در سال ۲۰۰۳ یک سریال دوقسمتی و در ادامه، ۷۵ قسمت از آن تولید شد.

البته در فصل‌های پایانی، داستان کش‌دار می‌شود. با تبدیل شدن ماجرای حضور در کهکشان به خلق یک افسانه، شاهد مشکلاتی هستیم. گاهی نیز سؤالاتی که در ذهن مخاطب ایجاد شده است، بی‌پاسخ می‌ماند. باوجود این، سریال ناوبر فضایی گالاکتیکا آن‌قدر ظرفیت‌های ویژه دارد که ساعت‌ها شما را پای تلویزیون می‌نشاند.

داستان این سریال مربوط به بازماندگان یک جنگ هسته‌ای است که در یکی از سیاره‌های دورافتاده ساکن‌اند. با وقوع اتفاقاتی ناخواسته، این افراد باید در جست‌وجوی محلی جدید باشند.

۱۰. چیزهای عجیب (Stranger Things)

زمان پخش: ۲۰۱۶ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، فانتزی، وحشت
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۱ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۴۲
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم، سریال «چیزهای عجیب» است. این سریال یکی از بهترین نمونه‌هایی است که به‌خوبی توانسته است مرزهای میان سریال تلویزیونی و فیلم را از بین ببرد. این سریال به‌وضوح در سبک سریال‌های سنتی تلویزیون است و شما را مجبور می‌کند ساعت‌ها برای تماشای آن پای تلویزیون بنشینید.

البته، ماهیت سریال چیزهای عجیب، بیش از اینکه در قالب برنامه‌ای تلویزیونی باشد، در فرمت فیلم ساخته شده است. این موضوع را نه‌تنها در تعداد قسمت‌های کم آن، بلکه در ساختار سریال نیز می‌توان مشاهده کرد.

بازیگران و ماجراها به‌جای اینکه در قالب اپیزودهای مستقل ایفای نقش کنند، بیشتر در هر قسمت در قالب بخشی از داستان کلی دیده می‌شوند. این سریال جذاب به‌گونه‌ای شما را مسحور خود می‌کند که گویی به‌جای تماشای چندین برنامه تلویزیونی به‌طور همزمان، یک رمان عالی را در یک روز خوانده‌اید.

در واقع، مت و راس دافر این مجموعه را طوری ساخته‌اند که هر فصل از آن، بیش از آنکه سریال تلویزیونی باشد، فیلم بلند است. همین موضوع سبب شده است که این سریال را وارد فهرست‌مان کنیم؛ اثری جذاب و درگیرکننده که ساعت‌ها برای تماشای آن وقت صرف خواهید کرد.

حتی اگر با تماشای قسمت نهایی، پرسش‌های بی‌پاسخ زیادی در ذهن ما باقی بماند و مانند پایان فیلم‌های اصغر فرهادی، باز باشد، همچنان هرکدام از دو فصل اول این سریال، ارزش ساعت‌ها زمان برای تماشای مداوم را دارد.

۱۱. خانه پوشالی (House of Cards)

زمان پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۱ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۷۳
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

سریال «خانه پوشالی» یکی از بهترین سریال های خارجی است. تولید این سریال برعهده نتفلکیس بوده است. این سریال ۶۵ قسمت دارد. شاید بتوان سریال خانه پوشالی را جزء اولین سریال‌هایی دانست که مخاطبان زیادی برای تماشای آن ساعت‌ها وقت می‌گذاشتند. این سریال جوایز زیادی از آنِ خود کرده است و نقش‌آفرین اصلی آن کوین اسپیسی است.

کارگردانی قسمت‌های اول به یکی از فیلم‌سازان تراز اول آمریکا یعنی دیوید فینچر سپرده شده بود تا بتواند به‌خوبی خط اصلی داستان را هدایت کند. ماجرای این فیلم درباره انتخابات است. ماجرای یکی از نمایندگان به نام فرانک آندروود را روایت می‌کند که با سنگدلی می‌خواهد رشد کند.

۱۲. آرچر (Archer)

زمان پخش: ۲۰۰۹ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: انیمیشن، اکشن
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۳۵
امتیاز (IMDb): ۸٫۶

سریال «آرچر» یکی از سریال‌های متفاوت فهرست ماست! کمتر پیش می‌آید که برنامه‌ای تلویزیونی ۷ فصل ادامه داشته باشد و همچنان جذاب، شگفت‌آور، سرگرم‌کننده و اعتیادآور باقی بماند. این سریال ساخته آدام رید است. تفاوت آرچر با دیگر عناوین فهرست ما این است که در سبک انیمیشن و FX ساخته شده است. همین موضوع مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

باوجود اینکه در هر فصل و قسمت درگیر داستان‌های مختلفی می‌شویم، ولی از همان ابتدا تمرکز اصلی سریال روی یک داستان بلند است که تمام فصل‌ها را پوشش می‌دهد. ماجراهای معماگونه هر قسمت و داستان پرکشش هر فصل باعث شده است سریال آرچر سرگرمی اعتیادآوری باشد!

۱۳. وست ورلد (دنیای غرب) (Westworld)

زمان پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، علمی‌تخیلی
مدت‌زمان هر قسمت: ۶۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۳۶
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

بی‌شک سریال «وست ورلد» یا «دنیای غرب» یکی از بهترین سریال های خارجی‌ای است که در فهرست ما جای دارد. فصل دوم این سریال جذاب و دیدنی هم‌اکنون در حال نمایش است و مخاطبان زیادی به‌صورت جدی این مجموعه را دنبال می‌کنند.

ساخت این سریال علمی‌ـ‌تخیلی برعهده جاناتان نولان و لیزا جوی بوده است. وست ورلد از شبکه HBO پخش می‌شود و فصل دوم آن نیز مانند فصل اولش ۱۰ قسمت دارد. شخصیت‌های این مجموعه در شهری فرضی به‌سبک وسترن و غرب‌ وحشی در آمریکا زندگی می‌کنند. به‌طور کلی ساکنان این شهر «میزبان» نامیده می‌شوند. میزبان‌ها انسان‌های مصنوعی هستند. انسان‌های واقعی‌ای که در ازای پرداخت هزینه به آنها ملحق می‌شوند، «مهمان» نام دارند.

با پخش هر قسمت از این سریال، چه در فصل اول چه در فصل دوم، هفته‌به‌هفته تکه‌ای از داستان پازل‌گونه وست ورلد کامل می‌شود. بسیاری از مخاطبان این سریال گفته‌اند که هر قسمت را بیش از یک بار تماشا می‌کنند تا جزئیات بیشتری بفهمند.

سریال دنیای غرب را باید تلفیقی هنرمندانه از مجموعه فانتزی و تخیل بدانیم. ماجراهای پیچیده و درگیرکننده آن حتی اجازه پلک زدن و نفس کشیدن به شما نمی‌دهد!

۱۴. اجتماع (Community)

زمان پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۱۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

به‌نظر می‌رسد بعد از پخش ۶ فصل جذاب و دیدنی از سریال کمدی «کامیونیتی»، ماجراهای این مجموعه به‌پایان رسیده باشد؛ باوجود این، هنوز هم بسیاری از مخاطبان منتظر ارائه فصل جدید این سریال هستند. سریال کمدی «اجتماع» یکی از بهترین سریال های خارجی در ژانر کمدی است. پیشنهاد می‌کنیم آن را تماشا کنید!

این سریال کمدیِ ساخته دن هارمون در طول فصل‌های مختلفش فرازونشیب‌هایی دارد. باوجود این، یکی از متفاوت‌ترین کمدی‌های تلویزیونی بوده است. سریال اجتماع داستان‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد که ساعت‌ها مخاطب را جذب خود می‌کند. شعار فیلم 6 Seasons and a Movie (۶ فصل و یک فیلم) است. این نشان می‌دهد که همه فصل‌ها جذاب و یکپارچه بوده‌اند.

داستان سریال کامیونیتی درباره گروه پژوهشیِ هفت‌نفره‌ای است که به دلایل مختلف از کالجی به نام Greendale سر در آورده‌اند. هرکدام از این هفت نفر نماینده قشری از جامعه هستند که داستان‌های این سریال نیز درباره آنها رخ می‌دهد.

۱۵. فیوچراما (Futurama)

زمان پخش: ۱۹۹۹ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۲ دقیقه
دوبله فارسی: ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۵۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

«فیوچراما» یکی دیگر از سریال‌های انیمیشنی جذابی است که در فهرست بهترین سریال های خارجی قرار می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد مخاطبان از اینکه زمان زیادی صرف تماشای یک انیمیشن سریالی کنند تا نیم ساعت پای یک سریال کمدی بنشینند بیشتر احساس رضایت دارند.

این موضوع به‌خوبی در مورد فیوچراما درست است. هر فصل شامل چندین قسمت است که به‌نوعی ماجراهای تازه‌ای در آن رخ می‌دهد و بیننده را درگیر خود می‌کند؛ انیمیشنی تخیلی و به‌شدت سرگرم‌کننده که دنیایی خیالی همراه با شخصیت‌های بامزه و منحصربه‌فرد را به مخاطب معرفی می‌کند. اما چیزی که باعث شده جذابیت سریال فیوچراما دوچندان شود، قدرت شخصیت‌های اصلی داستان است که به‌نظر می‌رسد به‌خوبی به آنها پرداخته شده است.

۱۶. دره خوشحالی (Happy Valley)

زمان پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲
کشور سازنده: انگلیس
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۵۸ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۸
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

حتما سریال‌های معمایی و جنایی زیادی را تا امروز دیده‌اید که نظر شما را جلب کرده‌اند. سریال «دره خوشحالی» یکی از بهترین سریال‌ های خارجی است. شاید این سریال در بین عناوین جنایی منحصربه‌فرد نباشد، ولی اگر تماشای آن را در برنامه خود بگذارید پشیمان نخواهید شد.

ماجرای این سریال در یکی از مناطق فقیرنشین انگلستان رخ می‌دهد. پلیس وظیفه‌شناسی به‌ نام کاترین کاوود با بازی سارا لنکشایر، بعد از خودکشی دخترش، پسر او را بزرگ کرده است. نوه کاترین حاصل رابطه نامشروع مادرش با زندانی‌ای به نام رویس است. با آزاد شدن او، کاترین تلاش می‌کند رویس نزدیک نوه‌اش نشود.

۱۷. برادچرچ (Broadchurch)

زمان پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷
کشور سازنده: انگلیس
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۸ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۴
امتیاز (IMDb): ۸٫۴

گم شدن پسر بچه‌ای کوچک در شهری آرام و ساحلی در انگلستان و بعد از آن، اعلام خبر مرگ او سرآغاز سریالی جنایی معمایی به نام «برادچرچ» است. تمام روستاییان منطقه زندگی خود را برای یافتن پسربچه و قاتل او زیرورو می‌کنند. در حالی که سرانجام جنازه پسربچه کنار ساحل پیدا می‌شود، به‌نظر می‌رسد همه‌چیز به گونه‌ای صحنه‌سازی شده که مرگ او تصادفی به‌نظر برسد.

با رسانه‌ای شدن مرگ پسر بچه ۱۱ ساله و حضور دو کارآگاهِ نام‌آشنا در ادامه داستان، سریال برادچرچ آبستن حوادث جدیدی می‌شود. این مجموعه با موضوعات پرکشش و پرتعلیق خود، در فهرست بهترین سریال‌ های خارجی قرار می‌گیرد و می‌تواند شما را ساعت‌ها درگیر خود کند.

۱۸. بری (Barry)

زمان پخش: ۲۰۱۸ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنایی، کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۰ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۷
امتیاز (IMDb): ۸٫۴

وقتی آدم‌کش داستان ما از کلاس بازیگری سر درمی‌آورد، متوجه می‌شود که دوست دارد به‌جای آدم‌کش، بازیگر باشد. البته گذشته تاریک او دست از سرش برنمی‌دارد و تغییر چندان راحت نخواهد بود.

۱۹. بافی، قاتل خون‌آشام‌ها (Buffy the Vampire Slayer)

زمان پخش: ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، درام، فانتزی
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۴۵
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

«بافی، قاتل خون‌آشام‌ها» سریال بعدی ماست که در بین بهترین سریال های خارجی این فهرست قرار می‌گیرد. جاس ویدون با مجموعه تلویزیونی خود در قالب درامی جوان‌پسند، یک بار دیگر توانسته است این ژانر تلویزیونی را بر سر زبان‌ها بیندازد.

ماجرای این سریال از جایی شروع می‌شود که هیولاهای بزرگ و شاید در بعضی مواقع، کوچک باید بر خون‌آشام‌کُش‌هایی غلبه کنند که در فیلم به آنها «کُشنده‌» گفته می‌شود. ۲۰ سال بعد، بافی با شور و اشتیاق خود تلاش می‌کند گروهی از شخصیت‌های موردعلاقه‌اش به نام «گروه ممتاز» را دور هم جمع کند که از دوستان باوفای او در دوران دبیرستان هستند.

بافی آخرین بازمانده از کشنده‌هاست که باید در برابر خون‌آشام‌ها و دیوها ایستادگی کند. جلوه‌های‌ویژه این سریال و سبک روایتگری‌اش باعث شده است با اثری پرکشش روبه‌رو باشیم که باید ساعت‌ها پای آن زمان بگذاریم.

۲۰. یتیم سیاه (Orphan Black)

زمان پخش: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷
کشور سازنده: کانادا
ژانر: درام، علمی‌تخیلی
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۴ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۰
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی که ارزش ساعت‌ها زمان گذاشتن دارد، سریال «یتیم سیاه»، محصول آمازون پرایم است. این اثر علمی‌ـ‌تخیلی جذاب مجموعه‌ای کانادایی به کارگردانی جان فاست است. اگر بخواهیم به‌صورت کلی درباره موضوع این سریال صحبت کنیم، باید بگوییم ماجرای اصلی این مجموعه درباره شبیه‌سازی است.

خیلی مهم نیست که پلان‌های ضبط‌شده تا چه اندازه جذاب هستند یا چند کلون به داستان اصلی اضافه می‌شود؛ مهم عملکرد و بازی خیره‌کننده تاتیانا ماسلانی در نقش عضو چندگانه «Clone Club» است که هر نگاهی را مجذوب خود می‌کند.

او به‌زیبایی در نقش افراد مختلفی چون آلیسون، کوسیما، سارا، هلنا، راشل و افراد دیگر بازی می‌کند؛ به‌صورتی‌که از هرکدام یک شخصیت جدید ارائه می‌دهد. بی‌تردید سریال یتیم سیاه یکی از بهترین آثار علمی‌ـ‌تخیلی دنباله‌دار است که شاید بعد از تماشای آن نتوانید شخصیت اصلی داستان را تشخیص دهید!

۲۱. چیزهای بهتر (Better Things)

زمان پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: کمدی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۲۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۲
امتیاز (IMDb): ۷٫۹

گفته می‌شود که این سریال بر اساس زندگی پاملا ادلون، یکی از سازندگانش، ساخته شده است. سریال «چیزهای بهتر» که کمدی سیاه محسوب می‌شود، روایتگر فرازونشیب‌های زندگی بازیگری است به‌رغم تمام مشکلات و مشغله‌هایش، ۳ دخترش را به‌تنهایی بزرگ می‌کند.

۲۲. عروسک روسی (Russian Doll)

زمان پخش: ۲۰۱۹ تاکنون
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۰ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۵
امتیاز (IMDb): ۷٫۸

نادیا زن جوانی است که به‌شیوه‌ای فجیع می‌میرد، اما دوباره به جشن تولد ۳۶سالگی‌اش برمی‌گردد؛ این اتفاق مدام تکرار می‌شود و نادیا در پی یافتن چرایی این اتفاق و خلاصی از آن است. همین تلاش‌ها تبدیل به سریالی جالب و پرکشش شده‌اند که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

۲۳. کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر (Unbreakable Kimmy Schmidt)

زمان پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: کمدی
مدت‌زمان هر قسمت: ۳۰ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۵۲
امتیاز (IMDb): ۷٫۶

«کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر» نام طولانی یکی از سریال‌های جذاب نتفلیکس است که در قسمت‌های مختلف باعث می‌شود چشم از صفحه تلویزیون بر ندارید. این کمدی دیدنی را رابرت کارلاک و تینا فِی ساخته‌اند. شاید موضوعات مطرح‌شده در آن، در نگاه اول خنده‌دار به‌نظر برسند، ولی با کمی دقت به واقعیت پشت آنها پی می‌‌برید.

داستان‌های این سریال بسیار جذاب و سریع روایت می‌شود. حتی اگر ۵، ۶ یا ۷ قسمت از آن را یک‌باره تماشا کنید، متوجه گذر زمان نخواهید شد.

۲۴. دختر سخن‌‌چین (Gossip Girl)

زمان پخش: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، عاشقانه
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۲ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۲۱
امتیاز (IMDb): ۷٫۵

«دختر سخن‌چین» نام یکی از بهترین سریال های خارجی است که طرفداران زیادی دارد. این درام جذاب روایتگر داستان نوجوانان و جوانانی از محله‌های بالای شهر و مرفه‌نشین نیویورک است که بسیار شیک‌پوش، دلسوز، همگام با مد روز و جذاب‌اند.

ماجراهای این سریال جذاب با اقتباس از کتابی با همین نام در ۶ فصل تولید و پخش شد که توانست نظر مخاطبان زیادی را جلب کند. سریال دختر سخن‌چین درباره دو دختر رقیب به نام سرنا و بلیر است. این‌دو ابتدا در تمامی موارد با هم کل‌کل دارند ولی در ادامه داستان به بهترین دوستان یکدیگر تبدیل می‌شوند. ماجرا از جایی آغاز می‌شود که دختری مرموز و ناشناخته تمامی اتفاقات رخ‌داده در بین دانشجویان را بلافاصله منتشر می‌کند.

۲۵. راه‌آهن زیرزمینی (The Underground Railroad)

زمان پخش: ۲۰۲۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: درام، فانتزی
مدت‌زمان هر قسمت: ۶۰ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۱۰
امتیاز (IMDb): ۷٫۴

این سریال کوتاه که با موضوع برده‌داری ساخته شده است، از نظر مسائل فنی بی‌نظیر بوده و روی دست بسیاری از سریال‌های پرهزینه زده است.

رمانی به همین نام اثر کلسون وایتهد الهام‌بخش ساخت این سریال بوده است. داستان درباره زنی به‌نام کوراست که هنگام تلاش برای فرار از بند بندگی، کشفی باورنکردنی می‌کند.

۲۶. مارسلا (Marcella)

زمان پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱
کشور سازنده: انگلیس
ژانر: جنایی، درام
مدت‌زمان هر قسمت: ۴۵ دقیقه
دوبله فارسی: دارد
تعداد قسمت‌ها: ۲۴
امتیاز (IMDb): ۷٫۴

سریال «مارسلا» شاید مجموعه‌ای فوق‌العاده نباشد، ولی سرعت روایت داستان و رمزورازی که در آن جریان دارد، باعث می‌شود برخی نواقص سریال را نادیده بگیرید و ساعت‌ها برای تماشای آن زمان بگذارید.

یکی از نقاط خوب یا بد سریال‌های نفس‌گیر و جذاب این است که تلاش می‌کنند تمرکز بیننده روی جزئیات هر قسمت را کم‌رنگ کنند تا او به درگیری با داستان اصلی بپردازد. سریال مارسلا یکی از بهترین سریال های خارجی فهرست ماست که با بازی چشمگیر و خارق‌العاده آنا فریل همراه شده است.

داستان مربوط به کارآگاهی به نام مارسلا است که مشکلات شخصی و خانوادگی او باعث شده بنیان خانواده‌اش از هم گسسته شود. مارسلا ازنظر رفتاری نیز دچار مشکل شده و دائما پرخاشگر و عصبانی است. همین موضوعات در کنار درگیری او با پرونده‌ای پیچیده باعث می‌شود ماجراهای این سریال رقم بخورد.


رابطه‌ی میان صنعت سریال سازی و المان‌های فانتزی، رابطه عجیب و غریبی است و در گذشته‌ای نه چندان دور بسیاری از مخاطبان پروپاقرص تلویزیون سریال فانتزی را مناسب قشر نوجوان و جوان جامعه می‌دانستند و به جز حمله‌ی خون‌آشام‌ها و صف‌آرایی انواع و اقسام موجودات عجیب و چندش‌آور تقریبا چیزی دیگری در این آثار نمی‌دیدند.

این ماجرا ادامه داشت و سریال‌ها فانتزی مخاطبان محدود و خاصی داشتند تا اینکه HBO با ساخت «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) به‌عنوان یکی از برترین سریال‌های تاریخ، نه تنها ژانر فانتزی را احیا کرد بلکه توجه اقشار مختلف مردم را به جذابیت‌های این ژانر جلب کرد.

از آن زمان تا به حال نه تنها علاقه‌ی زیادی برای تماشای سریال‌های فانتزی میان مخاطبان به وجود آمد بلکه توجه‌ها به آثار مهجورتری که در سال‌های نه چندان دور ساخته شده بودند هم جلب شد. در این مطلب درباره ۳۰ سریال فانتزی برتر تاریخ صحبت می‌کنیم. برای محدود کردن انتخاب‌ها از بسیاری از کمیک‌های ابرقهرمانی چشم‌پوشی کردیم و می‌توانید سراغ آن‌ها را در مقالات مربوط به سریال‌های علمی تخیلی بگیرید.

  • ۲۰ سریال علمی-تخیلی برتر تاریخ
  • ۲۵ سریال علمی-تخیلی برتر قرن ۲۱؛ از ریک و مورتی تا مندلورین

* توجه: گزینه‌های این فهرست بر اساس بالاترین امتیاز IMDb مرتب شدند.

۱- بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۱- ۲۰۱۹
  • تعداد فصول: ۸
  • سازندگان: دیوید بنیاف، دی. بی. وایس
  • بازیگران: پیتر دینکلیج، نیکولای کاستر- والدو، لینا هیدی، امیلیا کلارک، کیت هرینگتون، چارلز دنس، جک گلیسون
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۹٫۲ از ۱۰

ده سال از پخش اولین قسمت بازی تاج و تخت می‌گذرد و هنوز هم جزء محبوب‌ترین سریال‌های فانتزی دنیا است و حتی پایان‌بندی افتضاح هم نتوانست این جایگاه را از آن بگیرد.

بدون شک بازی تاج و تخت در دوران انتشارش پادشاه بلامنازع ژانر فانتزی بود و با بودجه‌ی عظیم، خط روایی پرپیچ‌وخم و فضای تاریک و فانتزی‌اش استانداردهای جدیدی را در صنعت سریال سازی تعریف کرد و موفق شد طرفداران سفت‌وسخت سینما که با دنیای سریال‌ها قهر بودند و آن‌ها را فقط آثار سرگرم‌کننده‌ای می‌دانستند را با تلویزیون و بعدتر پلتفرم‌های اینترنتی آشتی دهد.

این سریال فانتزی از یکی از معروف‌ترین کتاب‌های علمی-تخیلی دنیا یعنی مجموعه‌ی ترانه‌ی یخ و آتش اثر جرج آر. آر. مارتین اقتباس شده و ماجرای قاره‌ی خیالی به نام وستروس را روایت می‌کند که از هفت اقلیم مختلف و منطقه‌ای وسیع در شمال تشکیل شده که به دلیل شرایط جغرافیایی خاص تقریبا خالی از سکنه است. هر اقلیم توسط یک خاندان بزرگ اداره می‌شود و در فصول مختلف شاهد درگیری این خاندان‌ها برای تصاحب تاج و تخت و فرمانروایی بر دیگران هستیم.

فصول اول بازی تاج و تخت را می‌توان از کم‌نقص‌ترین سریال‌های دنیا دانست با این وجود سازندگان در فصول آخر تصمیم گرفتند منتظر تکمیل شدن کتاب‌های نغمه‌ی آتش و یخ نمانند و در عوض به صورت مستقل داستان را پیش ببرند که همین تصمیم عجولانه منجر به سقوط ناگهانی بازی تاج و تخت شد و اوج این فاجعه در فصل هشتم رقم خورد! با این وجود اگر از فصل آخر فاکتور بگیریم فصول ابتدایی این سریال فانتزی به اندازه‌ای جذاب است که شایسته‌ی چندین و چند مرتبه بازبینی است.

از هرچه بگذریم سخن شخصیت‌های جذاب و کاریزماتیک بازی تاج و تخت خوش‌تر است. بسیاری از آن‌ها برای همیشه در حافظه‌ی مخاطبان سریال حک شدند و حتی بعضی از دیالوگ‌هایشان فارغ از زبان مشترک به فرهنگ‌عامه راه پیدا کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به شعار معروف استارک ها «زمستان در راه است» (winter is coming) اشاره کرد.شخصیت‌هایی مثل جان اسنو، سرسی و جیمی لنیستر، دنریس تارگرین و تیریون لنیستر برای همیشه در گوشه‌ای از قلبمان جا خوش کردند و اگر با خودمان صادق باشیم هنوز هم گاهی دلمان برایشان تنگ می‌شود.

دوست داران بازی تاج و تخت در سراسر دنیا به اندازه‌ای است که HBO فرصت طلایی جذب دوباره‌ی آن‌ها را از دست نداد و با اسپین آفی به نام «خاندان اژدها» (The House of the Dragon) در سال ۲۰۲۲ بازمی‌گردد. داستان این اسپین آف ۳۰۰ سال قبل از سریال اصلی است و قدرت گرفتن خاندان تارگرین را روایت می‌کند.

۲- منطقه‌ی نیمه‌روشن (The Twilight Zone)

منطقه‌ی نیمه‌روشن

  • سال‌های انتشار: ۱۹۵۹- ۱۹۶۴
  • تعداد فصول: ۵
  • سازنده: راد سرلینگ
  • بازیگران: جوان بلوندل، آن بلایت، جک ایلام، باستر کیتون، بورگس مریدیت
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۹ از ۱۰

بدون شک منطقه‌ی نیمه‌روشن به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های کلاسیک فانتزی، الهام‌بخش بسیاری از آثار این فهرست بوده و با تلفیق هیجان، تعلیق، وحشت و عناصر فانتزی در هر قسمت دیدگاه‌های اخلاقی منحصربه‌فرد و پیچیده‌ای را ارائه می‌دهد.

منطقه‌ی نیمه‌روشن یک مجموعه‌ی آنتولوژی است که در هر قسمت آن داستان مستقلی روایت می‌شود و به جز بعضی از بازیگران که در بیش‌تر قسمت‌ها ثابت هستند، ارتباط خاصی میان بخش‌های مختلف وجود ندارد. سریال روایتگر داستان‌های علمی-تخیلی و عموما ترسناکی است که با عناصر فانتزی گره خوردند.

این مجموعه‌ی آنتولوژی سبک و ژانر واحدی را دنبال نمی‌کند و لحن آن در هر قسمت از تراژدی و کمدی تا رئال و فانتزی متغیر است. به همین دلیل هم مخاطب پیش از تماشای هر قسمت هیچ ایده‌ای درباره‌ی آن ندارد و داستان سریال برایش تازه و هیجان‌انگیز است .

علاوه بر راد سرلینگ بزرگ نویسنده‌های معروفی مثل ری بردبری و ریچارد ماتسون هم روی فیلم‌نامه‌ی منطقه‌ی نیمه‌روشن کار کردند که نتیجه آن خلق سریال فانتزی درجه یکی است که به مضامین مهم آن دوران توجه ویژه‌ای نشان داد؛ از جنگ هسته‌ای گرفته تا تسلط موجودات فضایی بر گونه‌های انسانی. بسیاری از این مضامین با وجود گذشت بیش از پنجاه سال کهنه و قدیمی به نظر نمی‌رسند و دغدغه‌ی جوامع امروزی هم هستند.

منطقه‌ی نیمه‌روشن با وجود اینکه از آثار پیشرو دوران خودش است، در مقایسه با بسیاری از سریال‌های فانتزی امروزی پرزرق‌وبرق نیست و جلوه‌های ویژه‌ی عجیب‌وغریبی ندارد اما اگر طرفدار سریال‌های کلاسیک با عناصر فانتزی باشید حتما از تماشای آن لذت خواهید برد.

۳- توئین پیکس (Twin Peaks)

توئین پیکس

  • سال‌های انتشار: ۱۹۹۰- ۲۰۱۷
  • سازندگان: دیوید لینچ، مارک فراست
  • بازیگران: کایل مک لاکن، مایکل اونتاکین، میدشن ایمیک، دینا اشبروک، ریچارد بیمر، جوآن چن
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۸ از ۱۰

توئین پیکس ممکن است در نگاه اول در دسته‌ی فیلم‌های فانتزی قرار نگیرد اما با نگاه دقیق‌تری به این شاهکار دیوید لینچ عناصر فانتزی بسیاری را پیدا می‌کنید که با ظرافت تمام در کنار هم قرار گرفتند و فیلمی رازآلود با فضایی تاریک و تا اندازه‌ای موهوم را به وجود آورده است.

بعد از پیدا شدن جسد یک دختر جوان در شهر آرام و دورافتاده‌ی توئین پیکس، پلیس به این نتیجه می‌رسد که این جنایت به قتلی که یک سال قبل در شهر دیگری رخ داده بود مرتبط است و احتمالا با یک قاتل زنجیره‌ای سروکار دارند، به همین منظور یک مامور خبره‌ی FBI به نام دیل کوپر برای حل این معما وارد توئین پیکس می‌شود و حوادث عجیب‌وغریبی دیگری را کشف می‌کند که تا اندازه‌ای جنبه‌ی متافیزیکی دارند.

توئین پیکس در دوره‌ی خودش یک اثر پیشرو به حساب می‌آمد و بسیاری از آثار جنایی و فانتزی امروز مدیون استانداردهایی هستند که این سریال ایجاد کرد. دیوید لینچ در توئین پیکس از روایت‌های خطی رایج و خلق شخصیت‌های دوست‌داشتنی فاصله گرفت و به جای تمرکز روی یک کلیت منسجم به لحظات فردی و گسترش شخصیت‌ها پرداخت. البته این شیوه‌ی روایت در بسیاری از لحظات مخاطب را گیج و مبهوت می‌کند اما در نهایت به یک داستان شگفت‌انگیز و منسجم می‌رسد که از تک‌تک لحظات آن لذت خواهید برد و ترجیح می‌دهید بارها و بارها تماشایش کنید.

قتل لورا پالمر نکته‌ی کلیدی داستان است اما در حقیقت این تمرکز بر شخصیت‌پردازی شهروندان و تعاملاتشان است که داستان را پیش می‌برد. دیل کوپر کارآگاه خاصی است که با تکیه بر رویاهای ماوراءالطبیعه‌اش به دنبال حل معما است و همین عامل هم او را به یکی از ماندگارترین کارآگاه‌های سریالی تبدیل می‌کند.

جالب است بدانید فصل سوم توئین پیکس با یک وقفه‌ی ۲۵ ساله در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و با حفظ کیفیت فصل‌های قبل مخاطبان پروپاقرص ژانر جنایی و فانتزی را با یک اثر درجه یک و شوکه کننده روبه‌رو کرد.

۴- چیزهای عجیب (Stranger Things)

چیزهای عجیب

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۶ تاکنون
  • تعداد فصول: ۳
  • سازندگان: برادران دافر
  • بازیگران: وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد، میلی بابی براون، گیتن ماترازو، کلیپ مک‌ لاگین، چارلی هیتون
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۷ از ۱۰

چیزهای عجیب یکی از محبوب‌ترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی نتفلیکس است که با واکنش‌های به شدت مثبت منتقدان و مخاطبان مواجه شد و تا به حال برنده‌ی جوایز سینمایی معتبری از جمله گلدن گلوب و امی در رشته‌های مختلف شده است.

ماجرای این سریال با گم شدن یک پسر نوجوان آغاز می‌شود. والدین و دوستانش برای پیدا کردن او و حل معمای ربایش جستجوهای خود را در شهر آغاز می‌کنند. آن‌ها در حین تحقیقات متوجه می‌شوند ماجرا یک گم شدن ساده نیست و پای دولت و نیروهای ماورالطبیعه هم در میان است.

برادران دافر چیزهای عجیب را با الهام از فرهنگ‌عامه‌ی دهه‌ی هشتاد و بسیاری از فیلم‌ها، کتاب‌ها و موسیقی‌های آن دوران ساخته‌اند. بنا بر گفته‌ی آن‌ها این سریال فانتزی وام‌دار آثار استیون اسپیلبرگ، جان کارپنتر و رمان‌های استیون کینگ افسانه‌ای است و از بازی‌های ویدیویی و انیمه‌های آن دوران هم الهام گرفته‌اند.

البته این گرته‌برداری به شکل ظریفی انجام‌شده و ارجاعات سینمایی بی‌شمار سریال به فرهنگ‌عامه‌ی دهه‌ی هشتاد به‌شدت جذاب و دوست‌داشتنی از آب درآمده و اگر به آثار هنری آن دوران علاقه‌مند باشید حتما از تماشای چیزهای عجیب لذت خواهید برد

این سریال پس از استقبال فوق‌العاده از فصل سوم، از سوی نتفلیکس برای یک فصل دیگر هم تمدید شد که احتمالا به‌زودی منتشر می‌شود. اگر طرفدار ماجراهای پیچیده و ترسناک در دنیاهای موازی هستید، عاشق چیزهای عجیب می‌شوید و با پایان آن خلائی را در وجودتان احساس می‌کنید که بعید است حالا حالاها با سریال‌های دیگر پر شود.

۵- سوپرنچرال (Supernatural)

سوپرنچرال

  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۵- ۲۰۲۰
  • تعداد فصول: ۱۵
  • سازنده: اریک کریپک
  • بازیگران: جرد پادالکی، جنسن اکلس، جیم بیور، میشا کالینز، مارک شپرد، الکساندر کالورت، مارک پلگرینو
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۴ از ۱۰

همه‌ی گزینه‌های این فهرست در نوع خودشان منحصربه‌فرد هستند و جزء برترین سریال‌های فانتزی به شمار می‌روند اما عمر هیچ کدام از آن‌ها به اندازه‌ی سوپرنچرال نیست و همین مورد هم نشان از علاقه‌ی مخاطبان به داستان سرراست و هیجان‌انگیز برادران وینچستر دارد.

بخشی از عمر طولانی و نزدیک به دوازده‌ساله‌ی سوپرنچرال به ماهیت ساده و در عین حال مبتنی بر شخصیت‌هایش مربوط می‌شود؛ ماجرا درباره‌ی دو برادر به نام‌های دین و سام وینچستر است که با وجود تمام تلاش‌هایشان برای زندگی عادی از جایی به بعد مجبور می‌شوند شغل آبا و اجدادی‌شان که شکار هیولاهای عجیب و غریب با نیروهای ماورالطبیعه است را ادامه دهند. آن‌ها در هر فصل به نقاط مختلف آمریکا سفر می‌کنند و با چالش‌های تازه‌ای برای مقابله با نیروهای پلید مواجه می‌شوند.

جالب است بدانید بخش زیادی از هیولاهای سوپرنچرال از داستان‌های فولکلور و مذهبی الهام گرفته شده‌اند و سازندگان با پرداخت مدرن آن‌ها بیش از یک دهه مخاطبان زیادی را در سراسر دنیا با این داستان‌ها همراه کردند.

سوپرنچرال یکی از سریال‌های فانتزی است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد و تقریبا بعید است طرفداران ژانر فانتزی و علمی-تخیلی یک قسمت آن را ندیده باشند. در هر صورت این سریال با وجود داستان ساده و قابل پیش‌بینی‌اش، عناصر مختلف ژانر فانتزی و ترسناک را به شکلی هنرمندانه کنار هم قرار داده و مخاطب از تماشای هر قسمت آن احساس رضایت می‌کند.

  • ۳۰ سریال ترسناک برتر؛ از خون‌آشام‌ها و زامبی‌ها تا ارواح خبیث

۶- غریبه (Outlander)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۴ تاکنون
  • تعداد فصول: ۶
  • سازنده: رونالد مور
  • بازیگران: کترینا بلف، سم هیوین، گراهام مک تاویش، توبیاس منزیس
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۴ از ۱۰

سریال تماشایی غریبه را در درجه‌ی اول می‌توان یک عاشقانه‌ی تاریخی دانست که در بستر جنگ جهانی دوم و قیام یعقوبی روایت می‌شود اما فاکتور سفر در زمان آن را به یک اثر فانتزی درجه یک تبدیل می‌کند که طرفداران این ژانر را هم راضی می‌کند. البته ابعاد فانتزی غریبه به شدت سایر گزینه‌های این فهرست نیست و در هر دو زمان شاهد اتفاقات واقعی هستیم که در تاریخ به وقوع پیوستند.

با پایان جنگ جهانی دوم پرستاری به نام کلیر (کترینا بلف) و همسرش فرانک (توبیاس منزیس)، جاسوس سابق MI6 به شهر تاریخی اینورنس در اسکاتلند سفر می‌کنند اما این ماه عسل به‌خوبی برنامه‌هایشان پیش نمی‌رود و کلیر به صورت ناگهانی در زمان سفر می‌کند و به سال ۱۷۴۳ و بحبوحه‌ی قیام یعقوبی سفر می‌کند. او باید از مهارت پرستاری‌اش برای زنده ماندن در این جهان خشن استفاده و از سوی دیگر سعی کند هرچه زودتر به زمان حال و زندگی عادی‌اش بازگردد.

غریبه با تلفیق عناصر فانتزی مثل سفر در زمان با ماجراهای تاریخی و عاشقانه به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه‌ی استارز تبدیل شد و در طول هفت سال مخاطبان پروپاقرصی را به خود جذب کرد. این سریال فانتزی برای فصل شش و هفت هم تمدید شد و فصل ششم آن قرار است به‌زودی پخش شود.

۷- گمشده (Lost)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۴- ۲۰۱۰
  • سازندگان: جفری لیبر، جی. جی. آبرامز و دیمون لیندلوف
  • بازیگران: متیو فاکس، مایکل امرسون، جاش هالووی، نوین اندروز، تری اوکوئین، هنری یان کوسیک
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۳ از ۱۰

گمشده در نوع خودش یکی از طولانی‌ترین سریال‌های تاریخ است و رکوردهای بسیاری را هم جابه‌جا کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ۴۸۰ نامزدی در جوایز سینمایی مختلف، قرارگیری در فهرست ۲۵۰ سریال برتر IMDb و قرارگیری در فهرست ۱۰ سریال برتر آمریکا از دید منتقدان اشاره کرد. البته طولانی شدن بیش از اندازه‌ی آن باعث شد سازندگان در فصول آخر نتوانند قصه را آن‌طور که باید و شاید جمع کنند و پایان عجیبی را رقم زدند که با گذشت بیش از یک دهه هنوز هم محل بحث است.

یک هواپیمای مسافربری در جنوب اقیانوس آرام سقوط می‌کند و بازماندگان خود را به جزیره‌ای متروک می‌رسانند اما کم‌کم متوجه می‌شوند افراد دیگری هم در این جزیره زندگی می‌کنند و شرایط اسفناک‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردند.

یکی از نکات جذاب گمشده این است که مخاطب از طریق فلاش‌بک و فلاش فوروارد به زمان‌های مختلف سفر می‌کند و با ابعاد پیچیده و بعضا تاریک شخصیت‌ها آشنا می‌شود. این روایت غیرخطی گمشده را به سریالی پیچیده و البته تماشایی‌تر از چیزی که فکرش را می‌کنید، تبدیل کرده و همین عامل باعث می‌شود نتوانید از تماشای آن دست بردارید و مصرانه پیگیر ماجراها باشید.

گمشده علاوه بر اینکه سریال فانتزی درجه یکی است، استانداردهای تازه‌ای را در صنعت سریال سازی تعریف کرد و مخاطبان پس از آن حاضر نبودند هر اثر دم‌دستی را تماشا کنند؛ بنابراین به تبع آن آثار درجه یک دیگری هم پدید آمد.

۸- بازماندگان (The Leftovers)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۴- ۲۰۱۷
  • تعداد فصول: ۳
  • سازندگان: دیمون لیندلوف، تام پروتا
  • بازیگران: جاستین ثرو، ایمی برنمن، کری کون، کریستوفر اکلستون، لیو تایلر، آماندو وارن
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۳ از ۱۰

سه سال قبل %۲ از جمعیت کره‌ی زمین (۱۴۰ میلیون نفر) به صورت ناگهانی و بدون هیچ دلیل مشخصی ناپدید می‌شوند. با این اوصاف بسیاری از بازماندگان دچار فروپاشی عصبی می‌شوند و به هر چیزی که اعتقاد داشتند شک می‌کنند. سوال های زیادی که درباره‌ی این کوچ ناگهانی وجود دارد آن‌قدر بزرگ است که انسان‌های باقی‌مانده احساس می‌کنند به حال خود رها شدند و فرقه‌ها و ایدئولوژی‌های جدیدی به وجود می‌آید؛ از کفن‌پوشانی که در حال عجز و ناله‌ی مدام هستند و به نظاره‌ی پایان دنیا نشستند تا انسان‌هایی که دیگر به هیچ خط قرمزی پایبند نیستند.

پاراگراف بالا خلاصه‌ی کوتاهی از آن چیزی بود که در بازماندگان اتفاق می‌افتد و ما در کنار شخصیت‌های اصلی برای کشف این معما قرار می‌گیریم و شرایط ناامیدکننده و اسفناک و البته عجیب را با پوست و گوشتمان تجربه می‌کنیم.

بازماندگان از فصل اول طوفانی آغاز می‌شود اما برعکس بسیاری از سریال‌های فانتزی که بهترین عملکرد را در فصل اول دارند، در این جا با پیشرفت داستان با شخصیت‌های اصلی آشنا می‌شویم و کم‌کم می‌توانیم خودمان را یکی از آن‌ها احساس کنیم و پابه‌پایشان برای حل معما تلاش کنیم.

بازماندگان برای افرادی که دنبال یک سریال فانتزی با تم آخرالزمانی و تا اندازه‌ای تاریک هستند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

۹- ناجورها (Misfits)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۹- ۲۰۱۳
  • تعداد فصول: ۵
  • سازنده: هاوارد اورمن
  • بازیگران: ایوان ریان، جو گیلگان، ناتان استیورات-جارت
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۲ از ۱۰

فانتزی و کمدی دو ژانری نیستند که به صورت رایج در کنار هم قرار بگیرند اما هاوارد اورمن با ساخت ناجورها ثابت کرد که اتفاقا نتیجه تلفیق تماشایی و دوست‌داشتنی از آب درمی‌آید.

ماجرای این سریال فانتزی درباره‌ی یک گروه پنج نفره از جوانان بزهکار است که به‌عنوان مجازات مجبور به کار در سرویس خدمات اجتماعی می‌شوند. وظیفه‌ی آن‌ها تمیز کردن یک ساختمان قدیمی و بزرگ است. همه چیز روال عادی خود را طی می‌کند تا اینکه اعضای گروه در اثر اصابت رعد برق قدرت‌های فراطبیعی عجیب‌وغریبی پیدا می‌کنند.

ناجورها کمدی سیاهی است که با بهره‌گیری از المان‌های فانتزی، دیالوگ‌های درخشان و تعلیق مناسب به اثر متفاوتی تبدیل می‌شود که طرفداران ژانرهای علمی-تخیلی و فانتزی را حسابی سرحال می‌کند.

۱۰- پنی دردفول (Penny Dreadful)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۴- ۲۰۱۶
  • تعداد فصول: ۳
  • سازنده: جان لوگان
  • بازیگران: ریو کارنی، تیموتی دالتون، اوا گرین، جاش هارتنت، روری کینیار، بیلی پایپر، دنی اسپینی
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۲ از ۱۰

یکی از اساسی‌ترین مشکلات هر نویسنده‌ای ترجمه‌ی عنوان این سریال جذاب است و از آنجایی که نمی‌توان معادل فارسی رایجی برایش پیدا کرد، ترجیح می‌دهم از همان واژه‌ی انگلیسی استفاده کنم اما برای این که از عنوان آن می‌توان به حال و هوای عجیب‌وغریبش پی برد، اجازه بدهید پیش از هر چیز درباره‌ی واژه‌ی پنی دردفول توضیح کوتاهی بدهم.

پنی دردفول داستان‌های ترسناک بی‌کیفیتی هستند که به نوعی برای مردم عامه نوشته و در گذشته روی کاغذهای ارزانی چاپ می‌شدند و به فروش می‌رسیدند. بسیاری از این داستان‌ها پایه و اساس تخیلی داشتند و تنها کارکرد مثبتشان ایجاد هیجان بود. ماجراهای خون‌آشام‌ها، گرگینه ها و قاتل‌های سریالی بی‌رحم از پرطرفدارترین پنی دردفول ها بود.

بعد از تماشای قسمت اول متوجه می‌شوید که این مقدمه و نامی که برای آن انتخاب کردند ارتباط مستقیمی با حال و هوای سریال دارد. جان لوگان بعضی از معروف‌ترین شخصیت‌های ترسناک ادبیات کلاسیک را بدون توجه به هماهنگی‌اشان کنار هم جمع کرده و داستان ترسناک عجیب‌وغریبی را روایت می‌کند.

ماجرا با ناپدید شدن یک دختر جوان آغاز می‌شود پدرش تصمیم می‌گیرد برای آزاد کردن او از چنگال یک هیولای ترسناک، گروه عجیب‌وغریبی را کنار هم جمع کند. از جمله اعضای این گروه می‌توان به دوریان گری شخصیت مشهور رمان «تصویر دوریان گری» (The Picture of Dorian Gray) شاهکار اسکار وایلد، دکتر ویکتور فرانکشتاین و مخلوق ترسناکش اشاره کرد!

پنی دردفول در اصل اثر ترسناکی است اما اتحاد شخصیت‌های کلاسیک معروف برای از بین بردن هیولاهایی که در کوچه و خیابان‌های لندن ویکتوریایی این طرف و آن طرف می‌روند، آن را به یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های فانتزی چند سال اخیر تبدیل کرده است که البته آن‌طور که باید و شاید دیده نشده و بسیار مهجور است.

در نهایت تماشای پنی دردفول به طرفداران پروپاقرص داستان‌های کلاسیکِ ترسناک پیشنهاد می‌شود و شاید تنها جایی باشد که شانس تماشای شخصیت‌های معروفی مثل فرانکشتاین و دوریان گری را در کنار هم داشته باشید.

  • ۱۳ سریال برای سرگرم شدن در روزهای کرونا

۱۱- اصیل‌ها (The Originals)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۳- ۲۰۱۸
  • تعداد فصول: ۵
  • سازنده: جولی پلک
  • بازیگران: جوزف مورگان، دنیل گیلیز، کلر هولت، فیبی تانکین، چارلز مایکل دیویس، لیه پایپس
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۲ از ۱۰

بعد از موفقیت چشم‌گیر سریال خاطرات خون‌آشام، اصیل‌ها به‌عنوان اسپین آف این سریال فانتزی روی آنتن شبکه‌ی CW رفت؛ بنابراین اگر طرفدار خاطرات خون‌آشام هستید، شک نکنید که باید اصیل را هم در برنامه‌تان قرار دهید.

داستان درباره‌ی ربکا، کلاوس و الایژا فرزندان خانواده‌ی مایکلسون است. اعضای این خانواده‌ی اصیل به‌عنوان اولین خون‌آشام‌های کره‌ی زمین شناخته می‌شوند. حالا بازماندگان مایکلسون به شهر آبا و اجدادی‌شان نیواورلئان بازگشتند اما این شهر از دوره امپراتوری خاندان مایکلسون تا به حال تغییرات زیادی کرده و گرگینه‌ها، خون‌آشام‌ها و جادوگران با یکدیگر درگیری‌های زیادی دارند و با ورود اعضای این خانواده جنگ بزرگ‌تری شکل می‌گیرد.

در این گیر و دار یکی از اعضای خانواده قصد دارد یک دورگه‌ی گرگینه-خون‌آشام و جادوگر را به دام بیندازد تا قدرت زیادی را برایشان به ارمغان بیاورد.

اصیل‌ها شاید بهترین سریال خون‌آشامی چند سال اخیر نباشد و آثاری مثل خون حقیقی و خاطرات خون‌آشام از آن پیشی می‌گیرند اما با ترکیب عناصر درام، فانتزی و ترسناک داستان پیچیده و قابل‌قبولی را خلق کرده که تماشای آن خالی از لطف نیست و طرفداران این ژانر را راضی نگه می‌دارد.

۱۲- بافی قاتل خون‌آشام‌ها (Buffy the Vampire Slayer)

  • سال‌های انتشار: ۱۹۹۷- ۲۰۰۳
  • تعداد فصول: ۷
  • سازنده: جاس ویدون
  • بازیگران: سارا میشل گلر، نیکلاس برندن، آلیسون هانیگان، کاریزما کارپنتر، آنتونی استوارت هد، دیوید بورناز
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۲ از ۱۰

بافی قاتل خون‌آشام‌ها در سال ۱۹۹۷ از شبکه‌ی WB منتشر شد و در آن دوران هیچ کس فکر نمی‌کرد که به این شهرت برسد اما خیلی زود به یکی از برترین سریال‌های فانتزی خون‌آشامی تبدیل شد و با وجود گذشت بیش از بیست سال هنوز هم در ذهن طرفدارانش زنده است.

ماجرا درباره‌ی دختر جوانی به نام بافی است که به‌عنوان آخرین بازمانده از نسل خون‌آشام کش ها برای قلع‌وقمع هیولاها و خون‌آشام‌هایی که دنیا را ناامن کردند، فراخوانده می‌شود.

با نگاهی به چند قسمت اولی بافی قاتل خون‌آشام‌ها به این نتیجه می‌رسیم که با یک فانتزی احمقانه با شخصیت‌های نوجوان کم‌عمق سروکار داریم اما اگر اندکی صبوری کنید با تغییرات شگفت‌انگیزی روبه‌رو می‌شوید. نقطه‌ی قوت این سریال توسعه‌ی طولانی‌مدت آن است و به خاطر همین هم هرچه داستان پیش می‌رود، خطوط روایی پیچیده‌تر و شخصیت‌ها عمیق‌تر می‌شوند و از حالت تک‌بعدی فاصله می‌گیرند.

بافی به‌عنوان شخصیت اصلی داستان آموزش‌های ویژه‌ای می‌بیند و هم زمان با بالغ شدن از یک دختربچه‌ی دست و پا چلفتی به یک قاتل تمام‌عیار و کار درست تبدیل می‌شود. بافی از قهرمانان بلوند احمق و کم‌هوش که در آن زمان بسیار رایج بودند فاصله‌ی قابل‌توجهی می‌گیرد و قهرمان زن قدرتمندی را خلق می‌کند که با وجود سرگرم‌کننده بودن می‌تواند حرکات دشمنانش را پیش‌بینی کند و درست‌ترین کار ممکن را انجام دهد.

۱۳- ویچر (The Witcher)

  • سال انتشار: ۲۰۱۹ تاکنون
  • تعداد فصول: ۱
  • سازنده: لورن اشمیت هیسریچ
  • بازیگران: هنری کویل، آنیا چالاترا، فریا آلن، ی آنا بورینگ، جودی می، آنا شافر
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۶۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۲ از ۱۰

بعد از اینکه HBO با بازی تاج و تخت موفقیت رویایی را تجربه کرد نتفلیکس تصمیم گرفت یکی از معروف‌ترین داستان‌های فانتزی دنیا را هدف قرار دهد و سریالی بسازد که علاوه بر مخاطبان پروپاقرص سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی، گیمرها را هم به خود جذب کند.

ویچر از کتابی به همین نام اثر نویسنده‌ی لهستانی آندژی ساپکوفسکی اقتباس شده که پیش‌تر کمیک بوک ها و بازی ویدیویی معروفی هم از آن ساخته شده بود. البته بازی ویدیویی ویچر از کتاب آن پرطرفدارتر است و به همین خاطر گیمرهای زیادی در انتظار آن بودند. ماجرا در دنیایی خیالی می‌گذرد و روایتگر زندگی یک شکارچی اژدها یا ویچر به نام گرالت ریویایی (هنری کویل) است که انواع و اقسام اژدها و اهریمن را مناطق مختلف از بین می‌برد.

ویچر در قسمت‌های اول با نظرات متفاوتی رو‌به‌رو شد؛ عده‌ای از منتقدان سریال را تحسین کردند و عده‌ای هم آن را در حد و اندازه کتاب و بازی ویدیویی ندانستند اما با گذشت زمان و بسط داستان در قسمت‌های پایانی، به اثر خوش‌ساختی تبدیل شد و طبق پیش‌بینی‌ها می‌تواند در فصول بعدی بهتر و موثرتر عمل کند.

فصل دوم ویچر در چند ماه آینده منتشر خواهد شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که داستان‌های این شکارچی مو نقره‌ای می‌تواند نظر مخالفان را برگرداند و به سریال فانتزی بهتری تبدیل شود یا نه؟

البته حضور سوپرمن مشهور DC، هنری کویل به‌عنوان نقش اول یک سریال فانتزی بسیار حاشیه‌ساز شد اما کویل حداقل در فصل اول نشان داد که از پس ایفای این نقش دشوار برآمده و می‌توان به حضور قدرتمندترش در فصل آینده امیدوار بود. پیوستن کویل به پروژه‌ی بزرگ و پر سر و صدای ویچر هم داستان جالبی دارد. او گیمر معروفی است و بیش‌تر زمان فراغتش را صرف بازی‌های ویدیویی می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد بازی در سریالی که اقتباسی از یک بازی ویدیویی محبوب است را به سرعت پذیرفت و از این تجربه حسابی خوشحال است.

۱۴- لژیون (Legion)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۷- ۲۰۱۹
  • تعداد فصول: ۳
  • سازنده: نوآ هاولی
  • بازیگران: دن استیونز، ریچل کلر، آبری پلازا، بیل اروین، کیتی اسلتون، امبر میدتانر، کیتی اسلتون
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۱ از ۱۰

اصولا آثاری که بر اساس کمیک‌های ابرقهرمانی ساخته شدند در رده‌ی فیلم‌های علمی-تخیلی قرار می‌گیرند و قصد نداریم در این مقاله در موردشان صحبت کنیم اما لژیون یک استثنا است و با وجود این که از کمیک‌های مارول اقتباس شده است و خط داستانی آن به سری فیلم‌های مردان ایکس مرتبط است اما ویژگی‌هایی دارد که آن را در دسته فیلم‌های فانتزی قرار می‌دهد که ربط خاصی به دنیای ابرقهرمان‌ها ندارد.

به عبارت دیگر اگر به دنبال فیلمی هستید که هیجان خالص ناشی از نبرد خیر و شر را به سبک فیلم‌های مارول و دی سی به رگ‌هایتان تزریق کند، لژیون گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست اما اگر به تریلرهای روان‌شناختی با رگه‌هایی از فانتزی علاقه‌مندید، این سریال دقیقا برای شما ساخته شده است.

ماجرا درباره‌ی یکی از شخصیت‌های دنیای مارول به نام دیوید هالر (دن استیونز) است که از اختلال اسکیزوفرنی رنج می‌برد و مدت زمان زیادی از عمرش را در بیمارستان‌های روانی گذرانده تا اینکه به صورت اتفاقی با بیماری آشنا می‌شود که قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارد و در حقیقت یک جهش یافته است. دیوید به این فکر می‌افتد که شاید او هم به اختلال روانی دچار نیست و صداهایی که در سرش می‌شنود نوعی قدرت ویژه و فراطبیعی است که در اختیار او قرار گرفته.

لژیون فضای جنون‌آمیزی دارد و به جای اینکه شاهد نبرد فیزیکی ابرقهرمان‌ها و ابر شرورها باشیم، به ذهن آشفته‌ی شخصیت اصلی سفر و لحظات جنون‌آمیزی از درگیری‌های او با شیاطین درونش را تجربه می‌کنیم.

علاوه بر طرح داستانی جنون‌آمیز که به ساخت یکی از متفاوت‌ترین و شجاعانه‌ترین ساخته‌های مارول منجر شده، همه‌ی عناصر فیلم در راستای القای این حس جنون‌آمیز هستند؛ از تدوین سریع و دیوانه‌وارد تا پلان‌های طولانی که به نظر می‌رسد بدون کات ضبط شدند.

در هر صورت حتی اگر طرفدار فیلم‌های ابرقهرمانی هم نیستید، پیشنهاد می‌کنیم همه‌ی پیش فرض‌های رایج را کنار بگذارید و این تجربه‌ی دیوانه‌وار را به هیچ عنوان از دست ندهید.

۱۵- لوسیفر (Lucifer)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۶ تاکنون
  • تعداد فصول: ۶
  • سازنده: تام کاپینوس
  • بازیگران: تام الیس، لورن جرمن، کوین آلخاندرو، دی. بی. وودساید، راچل هریس، تریشا هلفر
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۱ از ۱۰

لوسیفر سریال فانتزی است که تقریبا در حال و هوای خدایان آمریکایی است، با این تفاوت که جذابیت و پیچیدگی آن سریال را ندارد و خط روایی ساده‌تری دارد. با این حال به خوبی از پس بسط و گسترش فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی‌ها برآمده و به همین دلیل هم نسبت به خدایان آمریکایی مخاطبان بیش‌تری در سراسر دنیا دارد.

این سریال فانتزی از کمیک‌های ورتیگو اقتباس شده است و اساس آن رابطه‌ی شیطان و انسان‌ها و ماجراهای رانده شدن او از بهشت است. لوسیفر که همان شیطان است، خسته از فرمانروایی جهنم تصمیم می‌گیرد برای اینکه اطلاعاتش را از انسان‌ها و نحوه‌ی گول زدنشان بالاتر ببرد، به زمین بیاید و مدتی در شهر لس‌آنجلس زندگی کند. او ابتدا کارش را با اداره‌ی یک بار شروع می‌کند و هم زمان با انسان‌ها هم ارتباط می‌گیرد اما به صورت اتفاقی درگیر یک پرونده‌ی جنایی می‌شود و با استفاده از قدرت‌های فراطبیعی به پلیس محلی در حل پرونده کمک می‌کند.

لوسیفر علیرغم پیشینه‌اش که قاعدتا باید شخصیتی منفی و تنفر برانگیز باشد یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های چند سال اخیر است و اتفاقا در بسیاری از لحظات بانمک و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. او پیچیده است و رگه‌هایی از انسانیت و نگرانی برای نوع بشر در او دیده و البته گاهی هم بسیار احساساتی می‌شود.

  • ۱۵ سریال تاریخی برتر بر اساس امتیاز IMDb

۱۶- کشف جادوگران (A Discovery of Witches)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۸ تاکنون
  • تعداد فصول: ۲
  • سازندگان: خوان کارلوس مدینا، آلیس تروتون، سارا واکر
  • بازیگران: متیو گود، ترزا پالمر، والری پتیفورد، الکس کینگستون، اوون تیال، گرگ چلین، تر‌ور ایو
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

کشف جادوگران هم مانند نیروی اهریمنی او در خاک بریتانیا اتفاق می‌افتد و ماجراجویی‌های دختری به نام دایانا را روایت می‌کند که به صورت اتفاقی در کتابخانه‌ی آکسفورد کتاب قدیمی را پیدا می‌کند. او که در حقیقت یک جادوگر است اما خودش از قدرت‌های ویژه‌اش هیچ اطلاعی ندارد برای محافظت از این کتابچه و سر درآوردن از اسرار آن، با دکتر متیو کلارمونت متخصص بیوشیمی همراه می‌شود. این جستجو رابطه‌ی عاشقانه‌ی ممنوعه‌ای میان او و کلارمونت که یک خون‌آشام است، شکل می‌دهد.

کشف جادوگران بر اساس سه‌گانه‌ی محبوبی به نام تمام ارواح نوشته‌ی دبورا هارکنز ساخته شده و نظر منتقدان و مخاطبان پروپاقرص ژانر فانتزی را جلب کرد. فصل دوم سریال به تازگی منتشر و برای فصل سوم هم تمدید شده که تاریخ پخش هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در هر صورت اگر به فیلم‌های با عناصر جادویی و خون‌آشامی به صورت توامان علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای این سریال فانتزی هیجان‌انگیز را از دست ندهید.

۱۷- واعظ (Preacher)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۶- ۲۰۱۹
  • تعداد فصول: ۴
  • سازندگان: سم کاتلین، ست روگن، اوان گلدبرگ
  • بازیگران: دومینیک کوپر، جو گیلگان، روث نگا، لوسی گریفیتس، دبیلو ارل براون، درک ویلسون
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

شبکه AMC بعد از موفقیت «مردگان متحرک» (the walking dead) به دنبال ساخت سریال فانتزی دیگری در همان حال و هوا بود تا اینکه بالاخره بعد از آزمون و خطاهای بسیار به واعظ رسید. این سریال از مجموعه کمیکی به همین نام اثر گارث انیس و استیو دیلون اقتباس شده که محصول ورتیگو از زیرمجموعه‌های DC کامیکس است. این انتشارات معمولا کمیک بوک هایی با فضای تاریک و جدی‌تر را منتشر می‌کند.

واعظ الکلی به نام جسی کاستر که او در گذشته مردم را با کتک به راه راست هدایت می‌کرد، در شغل جدیدش احساس رضایت نمی‌کند و رگه‌هایی از افسردگی در او پدیدار شده است. جسی طی حادثه‌ای نیروی فراطبیعی و خارق‌العاده‌ای را در خود کشف می‌کند که به کمک آن می‌تواند مردم را به هر کاری که دلش می‌خواهد مجبور می‌کند.

او برای سر درآوردن از این قدرت عجیب و تازه و همچنین پیدا کردن نشانه‌هایی از خدا به همراه معشوقه‌ی سابقش که دختری خشن و کله شق است و یک خون‌آشام ایرلندی راهی سفری جاده‌ای خارج از تگزاس می‌شوند.

سازندگان واعظ با هوشمندی تمام از تلفیق روایتی جدی و شوخی‌های تلخ و گزنده استفاده کردند و با افزودن عناصر فانتزی ملغمه‌ی جذابی را ساختند که طرفداران کمیک‌ها را حسابی سرحال می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال یکی از سریال‌های فانتزی متفاوت با تم کمیک‌های تاریک هستید، واعظ را به هیچ عنوان از دست ندهید.

۱۸- داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۱ تاکنون
  • تعداد فصول: ۱۰
  • سازندگان: رایان مورفی، برد فالچوک
  • بازیگران: لیدی گاگا، ایوان پیترز، تیسا فارمیگا، دنیس اوهیر، جسیکا لنگ، زاکاری کوینتینو، جوزف فینز
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸ از ۱۰

اولین فصل داستان ترسناک آمریکایی در سال ۲۰۱۱ از شبکه‌ی FX پخش شد و خیلی زود یکی از تاریک‌ترین برنامه‌های تلویزیونی لقب گرفت. این سریال در سبک آنتولوژی ساخته شد و در هر فصل داستان مجزایی را روایت می‌کند. البته اکثر بازیگران این سریال ثابت هستند و در هر فصل نقش‌های متفاوتی را ایفا می‌کنند. از مشهورترین بازیگران داستان ترسناک آمریکایی می‌توان به لیدی گاگا اشاره کرد که برای این سریال فانتزی تا به حال نامزد ۶ جایزه‌ی مختلف شده و ۲ جایزه را هم از آن خود کرده است.

داستان ترسناک آمریکایی در ابتدا یک سریال ترسناک به نظر می‌رسد اما با پیشرفت قصه متوجه می‌شویم که سازندگانش با هوشمندی تمام عناصر ترسناک و فراطبیعی را به هم گره زده و نوع خاصی از وحشت را به وجود آورده که مشابه آن را در کم‌تر سریالی دیدیم؛ به همین دلیل هم در فهرست برترین سریال‌های فانتزی جایگاه ویژه‌ای را از آن خود می‌کند.

در فصول مختلف داستان ترسناک آمریکایی شاهد روایت‌های مستقلی هستیم که انواع و اقسام عناصر فانتزی از جادوگران و هیولاها تا ارواح و دیوها را در برمی‌گیرد و تنوعی ایجاد می‌کند که در سریال‌های تلویزیونی به ندرت دیده می‌شود. خوشبختانه با وجود این تنوع عجیب و غریب کیفیت سریال در همه‌ی فصول ثابت و از استانداردهای بالایی برخوردار است. در حقیقت هر عنصر فانتزی به گونه‌ای اجرا می‌شود که کلیشه‌های رایج را زیر پا می‌گذارد و به جای آن بر جنبه‌های تاریک تأکید بیش‌تری دارد.

داستان ترسناک آمریکایی با وجود تعدد شخصیت از پرداخت آن‌ها به هیچ عنوان غافل نشده و برعکس فیلم‌های آنتولوژی با شخصیت‌های عمیق و پیچیده‌ای طرف هستیم که اتفاقا گاهی از بهترین نقش‌آفرینی‌های بازیگرانش به شمار می‌روند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نقش‌آفرینی بی‌نقص زاکاری کوینتینو و جسیکا لنگ در فصول مختلف اشاره کرد.

در هر صورت اگر به دنبال سریالی هستید و که وحشت را به کمک عناصر فانتزی به آرامی در رگ‌هایتان تزریق کند و گونه‌ی تازه‌ای از ترس را برایتان به ارمغان بیاورد، تماشای داستان ترسناک آمریکایی که فصل دهم آن هم به‌زودی پخش خواهد شد را به هیچ عنوان از دست ندهید.

۱۹- مرلین (Merlin)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۸- ۲۰۱۲
  • تعداد فصول: ۵
  • سازندگان: جولیان جونز، جیک میچی، جانی کپس، جولیان مورفی
  • بازیگران: کالی مورگان، برادلی جونز، آنجل کولبی، کتی مک گراث، آنوتی هد، ریچارد ویلسون
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۹ از ۱۰

مرلین به‌عنوان مشهورترین جادوگر اساطیری انگلیس شناخته می‌شود و در افسانه‌ها او را هم زمان با شاه آرتور دانستند. شخصیت این جادوگر به اندازه‌ای خاص و عجیب است که ردپای او را می‌توان در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها دید؛ مثلا در هری پاتر از او به‌عنوان پیامبر جادوگران یاد شد و تقریبا همه متفق‌القول بودند که مرلین قوی‌ترین جادوگر زمین است. همچنین سریال شکست‌خورده‌ی «نفرین‌شده» (Cursed‎) از آخرین حضورهای سریالی مرلین بود و گوستاو اسکاشگورد ایفای نقش این جادوگر عجیب و غریب را بر عهده داشت و انصافا از معدود نقاط قوت سریال بود.

با این مقدمه سراغ معرفی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های فانتزی BBC که درباره‌ی مرلین ساخته شده، می‌رویم. در این جا بخش‌هایی از زندگی این جادوگر و وظایف خطیرش در محافظت از شاه آرتور را می‌بینیم و البته با نمونه‌های همیشگی‌اش تفاوت‌هایی هم دارد؛ مثلا در بسیاری از منابع مرلین یک مرد میان‌سال تفسیر شده است اما در این جا با یک پسر کم سن و سال (کالی مورگان) طرف هستیم که نه ترسناک است و نه غیرعادی در عوض به اندازه‌ای به شاه آرتور وفادار است که به جای جادوگر به یک رفیق تمام‌عیار شبیه‌تر است.

در دوره‌ی پادشاهی شاه اوتور جادوگران زندگی بسیار سختی دارند و مجبور هستند قدرت‌هایشان را از عموم مردم پنهان کنند چون در صورت برملا شدن هویتشان توسط نیروهای دولتی و به دستور مستقیم شاه کشته می‌شوند. پسری جوان به نام مرلین که از قضا جادوگر قابلی است با پنهان کردن هویتش به دربار شاه راه پیدا می‌کند و برای محافظت از شاهزاده آرتور انتخاب می‌شود. اما پنهان کردن نیروهای جادویی تنها چالشی نیست که مرلین با آن مواجه است بلکه اصلی‌ترین چالش محافظت از آرتور در برابر هم نوعان کینه‌جویش است که قصد دارند هر طور شده او را به کام مرگ بکشانند و انتقام محدودیت‌های سخت پدرش را بگیرند.

مرلین یکی از آن سریال‌های فانتزی نیست که با جلوه‌های ویژه‌ی خاصش شما را مبهوت کند یا پیچ و خم‌های داستانی عجیب‌وغریبی داشته باشد اما با منطق روایی و بازی‌های خوب می‌تواند طرفداران این ژانر به ویژه نوجوان‌ها را راضی نگه دارد.

۲۰- نیروی اهریمنی او (His Dark Materials)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۹ تاکنون
  • تعداد فصول: ۲
  • سازندگان: جین ترانتر، پیر ونگر، فیلیپ پولمن، کارولین بلاک وود
  • بازیگران: دافنه کین، لین منیول میراندا، جیمز مک آووی، روث ویلسون، کلارک پیترس
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۹ از ۱۰

این سریال فانتزی از سه‌گانه‌ی معروف فیلیپ پولمن به نام نیروی اهریمنی او (شامل کتاب‌های قطب نمای طلایی، خنجر ظریف و دوربین کهربایی) اقتباس شده است و هر فصل آن روایتگر داستان یک کتاب است. تا به حال دو فصل از این سریال پخش شده و فصل سوم آن در دست ساخت است.

البته این مجموعه داستانی برای نوجوانان نوشته شده اما با توجه به مفاهیم پیچیده‌ای مثل جهان‌های موازی، سرنوشت، انتخاب آزاد و دو قطبی خیر شر توانست مخاطبان بزرگ‌سال را هم به خود جذب کند. سریال نیروی اهریمنی او هم این ویژگی‌ها را در روایتش برجسته کرد و مخاطبان پروپاقرص ژانر فانتزی در هر سن و سالی با آن ارتباط برقرار کردند.

قهرمان اصلی نیروی اهریمنی او دختر نوجوانی به نام لایرا (دافنه کین) است که در دنیایی موازی که با جهان امروزی ما متفاوت است، زندگی می‌کند. در این دنیا نیمه‌ی تاریک وجود انسان‌ها به صورت یک حیوان به نام Daemon همه جا او را همراهی می‌کند. این حیوانات تا سن بلوغ تغییر شکل می‌دهند و بعد از بلوغ هویت ثابتی پیدا می‌کنند. لایرا با Daemon خودش که مدام تغیر شکل می‌دهد دست‌به‌گریبان است و سفر ماجراجویانه‌ای را آغاز می‌کند.

نیروی اهریمنی او روایت عجیب و غریب و تازه‌ای نیست و حقیقتا تحول خاصی را در دنیای سریال سازی ایجاد نمی‌کند اما به استانداردهای رایج وفادار است و گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که به سه‌گانه‌ی فیلیپ پولمن، ماجراجویی‌های قهرمانان نوجوان و دو قطبی‌های خیر و شر علاقه‌مند هستند.

  • ۱۰ فیلم ترسناک که در لباس مبدل عرضه شدند!

۲۱- گریم (Grimm)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۱- ۲۰۱۷
  • تعداد فصول: ۶
  • سازندگان: استیفن کارپنتر، دیوید گرین والت، جیم کوف
  • بازیگران: دیوید گیونتولی، راسل هورنسبای، جکلین توبونی، بیتسی تالوک، سیلاس وایر میچل، ساشا رویز
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۸ از ۱۰

اگر سال‌ها پیش کسی پیدا می‌شد و به شما می‌گفت که در آینده فیلم‌های پلیسی فانتزی رواج پیدا خواهد کرد، احتمالا فکر می‌کردید یا دیوانه شده یا سر شوخی را با شما باز کرده ولی امروزه به جایی رسیدیم که در آثار زیادی المان‌های فانتزی به فیلم‌های پلیسی اضافه شده و اتفاقا نتیجه بسیار هم تماشایی از آب درآمده؛ گریم یکی از این آثار است.

این سریال فانتزی اقتباس آزادی از داستان‌های برادران گریم است. ماجرا درباره‌ی پلیس جوانی به نام نیک است که به تازگی کارش را در دایره‌ی جنایی پورتلند آغاز کرده اما در مأموریت هایش متوجه می‌شود یک پلیس معمولی نیست و نیروهایی دارد که می‌تواند موجودات ماورایی در پوشش انسان‌ها را تشخیص دهد.

نیک در ابتدا ترجیح می‌دهد این ویژگی ذاتی را نادیده بگیرد و به زندگی عادی‌اش برسد اما کم‌کم متوجه می‌شود او آخرین بازمانده از نسل شکارچیان موجودات ماورایی خبیث است که گریم نامیده می‌شوند و در ماموریت هایش فرصت زیادی برای شکار هیولاها و حل پرونده‌های پیچیده‌ی جنایی دارد.

گریم موفق شد طرفداران سریال‌های فانتزی و پلیسی را به صورت توأمان به خود جلب کند و پایان یافتن آن در سال ۲۰۱۸ بسیاری از آن‌ها را ناراحت کرد. البته خبرهایی درباره‌ی ساخت اسپین آفی با هیولاها و شخصیت‌های تازه به گوش می‌رسد که باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده‌ی نزدیک چه اتفاقی خواهد افتاد.

۲۲- او اِی (The OA)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۶- ۲۰۱۹
  • تعداد فصول: ۲
  • سازندگان: بریت مارلینگ، زال باتمانقلیچ
  • بازیگران: بریت مارلینگ، اموری کوئن، اسکات ویلسون، فیلیس اسمیت، جیسون ایساکس
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۸ از ۱۰

فصل اول او اِی چنان طوفانی آغاز شد که بسیاری از مخاطبان هشت قسمت آن را یک نفس دیدند و بسیاری از منتقدان این سریال فانتزی و رازآلود را در حد و اندازه چیزهای عجیب نتفلیکس دانستند. البته موفقیت این سریال در فصل دوم تداوم پیدا نکرد و با وجود این که برای پنج فصل برنامه‌ریزی ‌شده بود، با اتمام فصل دوم به کار خود پایان داد. با این وجود ارزش تماشا کردن را دارد و حتما طرفداران پروپاقرص ژانر فانتزی را راضی می‌کند.

او اِی یکی از خلاقانه‌ترین طرح‌های داستانی نتفلیکس است و ماجرای آن با پیدا شدن دختری به نام پریری جانسون پس از هفت سال آغاز می‌شود. اما این ماجرا بعد از اینکه مشخص می‌شود این دختر در دوران ربایش بینایی‌اش را به دست آورده و زخم‌های عجیب‌وغریبی هم روی کمرش مشاهده می‌شود، ابعاد اسرارآمیزی به خود می‌گیرد.

پریری که حالا خودش را او ای می‌نامد از دادن اطلاعات به FBI خودداری و در عوض داستان زندگی‌اش را برای یک گروه از دانش آموزان دبیرستانی تعریف می‌کند. او هر شب ماجراهای عجیب و فراطبیعی آن دوران می‌گوید و خیلی زود در شکل و شمایل یک راوی نیمه دیوانه و غیرقابل‌اعتماد کلاسیک فرو می‌رود. البته بچه‌ها هم از سر کنجکاوی در طول روز به دنبال سرنخ‌هایی برای حل این معما می‌گردند.

او اِی پویایی عجیب و لحظات تعلیق آمیزی دارد که مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌کند. از جایی به بعد دیگر اهمیتی نمی‌دهید که با یک داستان ماورالطبیعه و عجیب و غریب طرفید یا در حال شنیدن پرت‌وپلاهای یک زن آسیب‌دیده و نیمه دیوانه هستید، بلکه فقط می‌خواهید هر طور که شده این کلاف سردرگم را باز و معما را به همراه شخصیت‌های جوان و کنجکاو داستان حل کنید.

۲۳- خون حقیقی (True Blood)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۸- ۲۰۱۴
  • تعداد فصول: ۷
  • سازنده: آلن بال
  • بازیگران: آنا پاکوین، استیون مویر، سام ترمل، رایان کوانتن، روتینا وسلی، لیزی کاپلان، آنا کمپ
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۸ از ۱۰

خون‌آشام‌ها در بسیاری از سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی به صورت کاملا کلیشه‌ای تصویر می‌شوند اما خون حقیقی جزء معدود سریال‌های فانتزی است که تصویر نسبتا متفاوتی از آن‌ها ارائه می‌دهد.

ماجرای خون حقیقی در شهر خیالی به نام لوئیزیانا می‌گذرد جایی که خون مصنوعی کشف شده است و انسان‌ها و خون‌آشام‌ها در صلح و صفا با هم زندگی می‌کنند. خون‌آشام‌ها شهروند درجه دو محسوب می‌شوند و تمایلی به مکیدن خون انسان‌ها ندارند و در عوض خوراک لازمشان را از آزمایشگاه‌ها تهیه می‌کنند.

البته در این دنیا خون‌آشام‌ها با تبعیض‌های زیادی از سوی بعضی انسان‌ها و گروه‌های ضد خون‌آشام‌ها مواجه می‌شوند و در سراسر زندگی برای احقاق حقوق برابر تلاش می‌کنند. در این میان دختر جوانی به نام سوکی که پیش‌خدمت یک رستوران است عاشق یکی از آن‌ها شده و به واسطه‌ی این رابطه به دنیای عجیب‌وغریبی وارد می‌شود.

خون حقیقی دنیای تاریکی از قتل و خشونت را تصویر می‌کند و برای پیشبرد داستان از نمایش خشم، برهنگی و انواع و اقسام تابوها هیچ ابایی ندارد و خطوط قرمز را به‌سادگی زیر پا می‌گذارد؛ بنابراین تماشای این فیلم با وجود موضوع جذابش به نوجوانان توصیه نمی‌شود.

۲۴- انسان بودن (Being Human)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۸- ۲۰۱۳
  • تعداد فصول: ۵
  • سازنده: توبی ویت هاوس
  • بازیگران: ایدن ترنر، راسل تووی، لنورا کریکلو، دامین مولونی، آماندا هال
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۶۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۸ از ۱۰

انسان بودن یکی از سریال‌های فانتزی جذاب است که برای نخستین بار از شبکه‌ی BBC منتشر و استقبال از آن به اندازه‌ای بود که برای چهار فصل دیگر هم تمدید شد و در طول نزدیک به پنج سال از پرمخاطب‌ترین آثار فانتزی این شبکه به حساب می‌آمد.

داستان درباره‌ی یک گرگینه، یک شبح و یک خون‌آشام است که با وجود قدرت‌های فراطبیعی‌اشان سعی می‌کنند مثل انسان‌های عادی در شهر بریستول انگلستان در صلح و صفا زندگی کنند.

توبی ویت هاوس در این سریال تماشایی به جای تمرکز بر ویژگی‌های ماورالطبیعه ی خانمان‌برانداز این شخصیت‌ها، تلاش آن‌ها برای کنترل قدرت‌هایشان و زندگی عادی را به تصویر می‌کشد و عنوان سریال دقیقا مناسب‌ترین کلماتی است که می‌توانیم برای توصیف حال و هوای آن به کار ببریم.

جالب است بدانید انسان بودن در سراسر دنیا به اندازه‌ای پرطرفدار شد و نظر مثبت منتقدان و مخاطبان فیلم‌های فانتزی را به خود جلب کرد که کانال آمریکایی سای فای تصمیم گرفت این سریال را بازسازی کند. البته به پای نمونه‌ی بریتانیایی‌اش نرسید اما اثر خوش‌ساختی از آب درآمد. این بازسازی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در چهار فصل پخش شد و فصل پنجم آن به صورت ناگهانی و در شرایطی که اخبار ساخت آن منتشر شده بود، لغو شد.

۲۵- خاطرات خون‌آشام (The Vampire Diaries)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۹- ۲۰۱۷
  • تعداد فصول: ۸
  • سازندگان: جولی پلک، کوین ویلیامسون
  • بازیگران: نینا دوبرو، پاول وسلی، ایان سامرهلدر، استیون آر. مک کوئین، کاترینا گراهام، متیوی دیویس
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۷ از ۱۰

خاطرات خون‌آشام یکی از محبوب‌ترین سریال‌های فانتزی نوجوانان است و در طول هشت سال موفق شد بسیاری از جوایز برگزیده نوجوانان را به دست آورد. بازیگران اصلی این سریال یعنی نینا دوبرو، پاول وسلی و ایان سامرهلدر برای بازی در خاطرات خون‌آشام به شهرت جهانی رسیدند و بسیاری از مخاطبان هنوز هم آن‌ها را با این سریال به یاد می‌آورند.

دو برادر خون‌آشام به نام‌های دیمن و استفان که عمر جاودانه دارند برای این که کسی متوجه ماهیت واقعی و سن و سالشان نشود هر چند وقت یک بار به شهر تازه‌ای مهاجرت می‌کنند. آن‌ها در تازه‌ترین نقل‌مکانشان در ویرجینیا ساکن می‌شوند؛ شهری که در آن برای نخستین بار به خون‌آشام تبدیل شدند. استفان که هنوز هم خوی انسانی دارد و سعی می‌کند میل نوشیدن خون را در خودش کنترل کند، وارد رابطه‌ی عاشقانه‌ای می‌شود و هم زمان باید مراقب برادر کله‌شقش هم باشد.

خاطرات خون‌آشام بر اساس کتابی از ال. جی. اسمیت ساخته شده که در کنار آثار محبوبی مثل «گرگ و میش» (Twilight) خون‌آشام‌ها را به‌عنوان یکی از المان‌های ژانر فانتزی به فرهنگ‌عامه وارد کرد و از محبوب‌ترین رمان‌های فانتزی نوجوانان به حساب می‌آید. این سریال از شبکه‌ی CW منتشر شد و در طول هشت فصل از پربیننده‌ترین سریال‌های آمریکایی به حساب می‌آمد. هنوز هم بسیاری از طرفداران فیلم‌های خون‌آشامی آن را از برترین‌های این ژانر می‌دانند.

  • ۱۰ سریال نوجوان‌پسند برتر که بر اساس کتاب ساخته شده‌اند

۲۶- روزی روزگاری (Once Upon a Time)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۱- ۲۰۱۸
  • تعداد فصول: ۷
  • سازندگان: ادوارد کیتسیز، ادام هوروویتس
  • بازیگران: جنیفر گودوین، جنیفر موریسون، لانا پاریلا، کالین اودانهیو، جاش دالاس، جیمی دورنان، رافائل اسبارجه
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۷ از ۱۰

در بسیاری از افسانه‌ها یک جنگل مرموز وجود دارد که شخصیت‌های اصلی با ورود به آن ماجراجویی‌های واقعی را شروع می‌کنند، حالا تصور کنید در همه‌ی افسانه‌ها چنین مکانی وجود داشت. روزی روزگاری سریال فانتزی است که بر اساس این ایده ساخته شده است و در طول هفت سال پخش از شبکه‌ی ABC مخاطبان زیادی برای خودش دست و پا کرد.

ماجرا در شهر ساحلی تخیلی به نام استوری بروک می‌گذرد؛ جایی که شخصیت‌های معروف افسانه‌های کلاسیک بعد از ورود به آن هر آنچه به گذشته مربوط می‌شود را فراموش می‌کنند و زندگی تازه‌ای را آغاز می‌شود. حالا بعضی از آن‌ها ممکن است همان مسیر قبلی را پی بگیرند و زندگی بعضی دیگر هم ممکن از با پیچش‌های عجیبی روبه‌رو شود و مسیرشان ۱۸۰ درجه تغییر کند. از جمله معروف‌ترین شخصیت‌هایی که در دنیای روزی روزگاری حضور دارند می‌توان به سفید برفی، کاپیتان هوک، شکارچی سفید برفی و شنل قرمزی اشاره کرد.

در نهایت اگر شما هم علاقه‌مندید شخصیت‌های کلاسیک بسیاری از افسانه‌های دوران کودکی‌مان را در اتمسفری تازه و با تصمیم‌هایی متفاوت ببینید، تماشای روزی روزگاری را از دست ندهید.

۲۷- خدایان آمریکایی (American Gods)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۷- ۲۰۲۱
  • تعداد فصول: ۳
  • سازندگان: برایان فولر، مایکل گرین
  • بازیگران: ریکی ویتل، ایان مک شین، امیلی براونینگ، کریسپین گلاور، بروس لنگلی
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۷ از ۱۰

این سریال فانتزی نزدیک به چهار سال از شبکه‌ی استارز پخش شد و با وجود تمدید برای فصل چهارم و نصفه کاره ماندن داستان، پخش آن لغو شد تا با سه فصل به کار خود پایان دهد.

خدایان آمریکایی از کتابی به همین نام اثر نیل گیمن اقتباس شده که جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۰۱ بود. گیمن در این کتاب در خلال رویارویی خدایان جدید و قدیم به نقد اجتماعی جوامع امروزی می‌پردازد. داستان این کتاب به خودی خود بسیار جذاب است و سریال هم در فصول اول خوب پیش می‌رود اما با گذشت زمان مخاطبانش را از دست داد و به همین دلیل هم سازندگان ترجیح دادند داستان را فعلا نیمه‌کاره رها کنند. البته از آنجایی که فصول ابتدایی بسیار خوش‌ساخت است و داستان متفاوتی را دنبال می‌کند، گزینه‌ی مناسبی برای طرفداران ژانر فانتزی به حساب می‌آید.

داستان درباره‌ی مردی به نام شد و است که بعد از گذراندن دوران محکومیت سه‌ساله‌اش از زندان آزاد و با فردی به نام آقای چهارشنبه آشنا می‌شود و به‌عنوان محافظ او شروع به کار می‌کند. اما خیلی زود متوجه هویت غیرانسانی آقای چهارشنبه و اهدافش می‌شود. در حقیقت او خدایی به نام اودین است که به نقاط مختلف آمریکا سفر می‌کند تا خدایان قدیمی که حالا به زندگی مدرن آمریکایی خو گرفتند را پیدا و در برابر خدایان جدید متحد کند.

خدایان جدید در حقیقت مظاهر فیزیکی جامعه‌ی مدرن هستند مثلا جیلین اندرسون در نقش رسانه ظاهر شده که الهه‌ی فرهنگ‌عامه و تلویزیون است!

خدایان آمریکایی خط داستانی بسیار جالبی دارد و شاید اگر اندکی هوشمندانه‌تر ساخته می‌شد می‌توانست علاوه بر مخاطبان بالقوه‌ی ژانر فانتزی مخاطبان سایر ژانرها را هم به خود جلب کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و علیرغم شایستگی زیاد نتوانست داستان جذابش را خاتمه دهد.

۲۸- جادوگران (The Magicians)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۵- ۲۰۲۰
  • تعداد فصول: ۵
  • سازندگان: سرا گمبل، جان مک نامارا
  • بازیگران: جیسون رالف، استلا ماو، هیل اپلمن، آرجون گوپتا، سامر بیشیل، اولیویا تیلور دادلی
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۶ از ۱۰

جادوگران از کتابی به همین نام اثر لو گروسمن اقتباس شده و از بسیاری جهات به مجموعه کتاب پرطرفدار هری پاتر اثر جی. کی. رولینگ تشبیه می‌شود؛ بنابراین گزینه‌ی جذاب و تماشایی برای طرفداران بالقوه‌ی هری پاتر و دنیای جادویی او است.

جادوگران روایتگر زندگی گروهی از نوجوانان است که عضو یک آکادمی جادویی به نام بریکبیلز می‌شوند. ابتدا همه چیزی برای آن‌ها در حکم تفریح است اما کم‌کم متوجه می‌شوند دنیای جادویی که در افسانه‌های کودکی‌شان وجود داشت، واقعیت دارد و باید ماجراجویی‌های خطرناک، هیجان‌انگیز و البته غیرقابل‌پیش‌بینی را آغاز کنند.

کتاب لو گروسمن بیش‌تر بر مقابله‌ی خیر و شر تمرکز دارد و از این لحاظ شباهت زیادی به هری پاتر دارد اما سازندگان سریال جادوگران سعی کردند با تمرکز بر مفاهیمی مثل خطرات حرص، قدرت و جاه طبی داستان بالغانه‌تری را خلق کنند و از سایه‌ی هری پاتر خارج شوند.

جادوگران از سال ۲۰۱۵ به مدت پنج سال از شبکه‌ی کابلی سای فای پخش شد و به‌عنوان یکی از منسجم‌ترین آثار این شبکه که اتفاقا مخاطبان زیادی هم داشت، لقب گرفت.

در هر صورت اگر به یک سریال فانتزی با تم زندگی عجیب و شگفت‌انگیز جادوگران علاقه‌مندید یا حتی از طرفداران پروپاقرص هری پاتر هستید که دلتان برای هاگوارتز یک ذره شده، احتمالا از تماشای جادوگران لذت خواهید برد. البته توجه داشته باشید که این سریال دارای صحنه‌های دل‌خراش و بعضا خون باری هم هست؛ بنابراین اگر خیلی دل‌نازک هستید احتمالا گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست.

۲۹- قهرمانان (Heroes)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۶- ۲۰۱۰
  • تعداد فصول: ۴
  • سازنده: تیم کرینگ
  • بازیگران: جک کولمن، هیدن پنیتیر، میلو ونتیمیگلیا، ماسای اوکا، سندهیل رامامورثی، گرگ گرانبرگ، جیمز کایسون
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۵۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۵ از ۱۰

قهرمانان در سال‌های انتشارش فراز و نشیب‌های زیادی داشت اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که در روزهای اوجش سریال فانتزی درجه یکی بود.

فیلم روایتگر زندگی انسان‌های عادی است که متوجه نیروهای عجیب و فراطبیعی در وجودشان می‌شوند؛ از سفر در زمان و خوددرمانی گرفته تا پرواز و ذهن‌خوانی. آن‌ها کم‌کم تصمیم می‌گیرند از این نیروها در راستای نجات دنیا استفاده کنند. اما در این میان ابر شروری به نام سیلار به دنبال تسخیر قدرت‌های فراطبیعی قهرمانان و استفاده از آن در راستای اهداف پلید و تاریک است.

نحوه‌ی روایت قهرمان به سبک کمیک‌های قدیمی آمریکایی است؛ به این صورت که در هر قسمت داستان‌های مجزایی از شکل‌گیری این قهرمانان روایت می‌شود که در ابتدا به نظر می‌رسد هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند اما هرچه داستان جلوتر می‌رود، سرنوشت آن‌ها به هم گره می‌خورد و در نهایت به یک اتحاد واحد برای نجات دنیا می‌رسند.

قهرمانان با استفاده از عناصر درام و فانتزی در کنار صحنه‌های اکشن تماشایی که در دوران خودشان کم‌نظیر بودند و استفاده از بازیگران جوان و مستعد، اثر تماشایی از آب درآمد که نظر مثبت طرفداران ژانر علمی- تخیلی و فانتزی را حداقل در فصول اولیه جذب کرد.

البته در قسمت‌های پایانی نتوانست رسالت خود را به اتمام برساند و با افت شدید مخاطب همراه شد به همین دلیل شبکه‌ی NBC تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۰ و پس از چهار فصل نمایش آن را لغو کند. البته این سریال فانتزی در سال ۲۰۱۵ با نام «قهرمانان: تولد دوباره» احیا شد که داستان آن در راستای مجموعه‌ی اصلی بود و به نوعی فصل پنجم آن به حساب می‌آمد.

از آنجایی که این فصل هم با اقبال عمومی مواجه نشد، داستان قهرمانان و ماجراجویی‌های خارق‌العاده‌شان پس از نزدیک به ده سال به خاطره‌ها پیوست.

۳۰- رویدادنامه‌ی شانارا (The Shannara Chronicles)

  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۶- ۲۰۱۷
  • تعداد فصول: ۲
  • سازندگان: آلفرد گاف، مایلز میلار
  • بازیگران: آستین باتلر، پاپی دریتون، ایوانا باکرو، مانو بنت، جان ریس- دیویس، ونسا مورگن
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۲ از ۱۰

این سریال فانتزی اقتباسی از رمان شانارا اثر تری بروکس است که میان نوجوانان طرفداران زیادی دارد. ماجراهای سریال بر اساس جلد دوم کتاب یعنی سه‌گانه‌ی شمشیر شانارا است. رویدادنامه‌ی شانارا از تولیدات ام تی وی است و مخاطبان زیادی را هم به خود جذب کرد اما به صورت ناگهانی و در شرایطی که برای فصل سوم تمدید شده بود، متوقف شد تا این سریال فانتزی کار خود را در دو فصل به پایان برساند.

ماجرا درباره‌ی نوجوانی است که برای نجات درختی به نام الکریس سفر ماجراجویانه‌ای را آغاز می‌کند. این درخت تنها منبع محافظت از جهان در برابر نیروهای اهریمنی است و از بین رفتن آن مساوی با پایان دنیاست.

فیلم‌برداری رویدادنامه‌ی شانارا در نیوزلند انجام‌شده و به همین دلیل هم شاهد تصاویر زیبا و بدیعی از طبیعت این کشور هستیم. طرفداران سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها که به عناصری مانند جن‌ها، دورف‌ها و انسان‌های عجیب و غریب علاقه‌مندند و همچنین مخاطبان کم سن و سال احتمالا از تماشای این سریال فانتزی لذت خواهند برد.

منابع: bestfantasybooks ,time


با عاشقانه ترین سریالهای خارجی آشنا هستید؟ فرقی ندارد هنوز منتظر عشق بزرگ زندگی خود هستید و یا در کنارش نشسته‌اید، به هرحال تماشای یک سریال عاشقانه خارجی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی شما بگذارد و روز شما را زیبا کند. با معرفی برترین سریال‌های این ژانر همراه شما هستیم.

ژانر عاشقانه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ژانرهای سینمایی است که مخاطبان بسیاری دارد. یک سریال خارجی عاشقانه و یا ایرانی به دلیل جذابیت موضوع، بسیار سریع‌تر و ساده‌تر توجه مخاطب را به خود جلب کرده و او را به دیدن ادامه داستان ترغیب می‌کنند. شاید دلیل علاقه مخاطبان به سریال های خارجی عاشقانه، فضای آرام آنها با تلفیقی از مسائل تلخ و شیرین عشق است که در زندگی اکثر انسان‌ها وجود دارد.

خوشبختانه کمپانی‌های فیلمسازی، به خصوص استودیوهای فیلمسازی آمریکایی، توجه ویژه‌ای به مضامین عاطفی و عاشقانه داشته‌اند و امروزه با بی‌شمار سریال آمریکایی عاشقانه روبرو می‌شویم که تماشای آنها خالی از لطف نیست. به همین بهانه در این مقاله سینمایی از پلازا بهترین سریال های عاشقانه خارجی دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب

بهترین سریالهای عاشقانه خارجی جهان

در این بخش بهترین و قشنگ ترین سریال های عاشقانه را معرفی کرده و هر یک را به صورت مختصر مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. شما کدام یک از این سریال های عاشقانه برتر دنیا را تماشا کرده‌اید؟ عناوین این فهرست براساس امتیاز آنها در IMDb معرفی شده‌اند.

1. سریال عاشقانه امریکایی دوستان (Friends)

سریال های خارجی رمانتیک

  • سال ساخت: 1994-2004
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 10
  • تعداد قسمت‌ها: 236 + یک قسمت ویژه
  • بازیگران: جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت لبلانک، متیو پری، دیوید شویمر

یکی از بهترین سریال های رمانتیک خارجی که 27 سال از پخش اولین قسمت آن می‌گذرد و روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود، سریال دوستان است. این سیتکام کمدی-عاشقانه اثری از دیوید کرین (David Crane) و مارتا کافمن (Marta Kauffman) است. ایده ساخت این سریال در سال 1993 به ذهن آنان رسید و ابتدا “کافه بی‌خوابی” نام داشت. پس از اندکی تغییر در فیلمنامه و عنوان سریال، در نهایت سریال دوستان برای اولین بار در سال 1994 از شبکه NBC پخش شد. داستان سریال، که از برترین و قشنگ ترین سریال های عاشقانه است، حول محور 6 دوست در بازه سنی بین 20 تا 30 سال است که در آپارتمانی نزدیک به سنترال پارک زندگی می‌کنند.

سریال درام عاشقانه دوستان خیلی زود تبدیل به یکی از محبوب‌ترین‌های جهان شد. این سریال هالیوودی عاشقانه افتخارات بسیاری از جمله 62 نامزدی جایزه امی ساعات پربیننده را دارد و در بسیاری از لیست‌های منتقدین و نشریات جزء 50 سریال برتر تاریخ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سریال و دانلود قسمت ویژه آن به مطلب دانلود قسمت جدید سریال فرندز با زیرنویس فارسی مراجعه کنید.

2. مینی سریال غرور و تعصب (Pride and Prejudice)

عاشقانه ترین سریالهای خارجی

  • سال ساخت: 1995
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • بازیگران: جنیفر ایلی و کالین فرث

سریال غرور و تعصب یکی از قدیمی‌ترین، محبوب‌ترین و بهترین سریال های عاشقانه است که با گذشت 25 سال از انتشار آن، هنوز هم جذابیت خود را دارد. این سریال یک اثر درام عاشقانه محصول کشور انگلستان بوده که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. غرور و تعصب به دلیل محبوبیت رمان آن توانست در زمان انتشار توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و یکی از سریال‌های موفق دهه 1990 شناخته شود. این سریال انگلیسی عاشقانه تاریخی نقدهای بسیار خوبی از سوی منتقدان دریافت کرد و چندین جایزه ارزنده از جمله جایزه بفتا و امی را نیز بدست آورد. روزنامه معتبر نیویورک تایمر نیز این اثر را ترکیب شیرینی از داستان‌های عاشقانه و روابط اجتماعی توصیف کرد که به صورت هوشمندانه به یکدیگر مرتبط شده‌اند.

داستان سریال غرور و تعصب، از برترین سریال های رمانتیک خارجی، روایتگر زندگی خانواده «بنت» است که پنج دختر مجرد دارند. روزی دو مرد ثروتمند به نام «بینگلی» و «دارسی»، همسایه این خانواده می‌شوند. پس از گذشت مدتی، این دو جوان با دو خواهر از این خانه رابطه عاشقانه برقرار می‌کنند، اما فرجام این عشق‌ها آنطور که به نظر می‌رسد پیش نمی‌رود و چالش‌های بسیاری برای آنها به وجود می‌آید.

3. سریال امریکایی خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel)

قشنگ ترین سریال های عاشقانه

  • سال ساخت: 2017-2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 34
  • بازیگران: ریچل بروزناهان، الکس بورستین، مایکل زیگن

یک سریال عاشقانه خارجی که می‌تواند لحظات شاد و مفرحی برای شما بیافریند، سریال خانم میزل شگفت‌انگیز است. ریچل بروزناهان در این سریال نقش میریام میزل را دارد، زنی خانه‌دار در نیویورک دهه 1950 و 1960 که درمیابد استعداد خاصی در استندآپ کمدی دارد و تصمیم می‌گیرد یک کمدین شود. این جدیدترین سریال عاشقانه برنده جایزه گلدن‌گلوب و جایزه امی ساعات پربیننده در بخش بهترین سریال کمدی شده است. ساخت فصل چهارم سریال، که از بهترین سریال های رمانتیک خارجی است، در دسامبر 2019 تایید شد. این فصل در سال 2022 منتشر شد و در فوریه همین سال خبر ساخت فصل پنجم و نهایی این سریال تأیید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود سریال و همچنین تماشای تریلر فصل چهارم آن، می‌توانید به مقاله بررسی سریال خانم میزل شگفت انگیز مراجعه کنید.

4. سریال خارجی این ما هستیم (This Is Us)

سریال آمریکایی عاشقانه

  • سال‌ ساخت: 2016 – 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 6
  • تعداد قسمت‌ها: 106
  • بازیگران: میلو ونتیمیگلیا، مندی مور، استرلینگ کی براون و کریسی متز

سریال این ما هستیم نیز یکی دیگر از سریال های عاشقانه معروف این فهرست محسوب می‌شود که در ژانر عاشقانه، درام و کمدی ساخته شده است. فصل اول این سریال خانوادگی و عاشقانه در سال 2016 از شبکه NBC آمریکا پخش شد و توانست توجه مخاطبان علاقه‌مند به این ژانر را به خود جلب کند. سریال این ما هستیم در طول سال‌های انتشار خود در جشنواره‌های مختلف نامزد دریافت جوایز مختلف شده است و منتقدان نیز توجه ویژه‌ای به این سریال داشته‌اند. این عنوان یکی از جذابترین سریال های احساسی خارجی پیشنهادی است که در عین پرداختن به مسائل عاطفی، دارای مضامین و سکانس‌های کمدی جذاب و دلچسب نیز هست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سریال این ما هستیم می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

داستان سریال این ما هستیم، از سریال های خارجی رمانتیک، درباره خانواده شیرین و دوست‌داشتنی «پیرسون» بوده که 3 فرزند دارند. این سریال در قالب کمدی روایتگر روابط عاطفی، مشکلات و اتفاقات جالب و بعضا عاشقانه‌ای است که برای هر یک از کاراکترها رخ می‌دهد. این سریال را به جرات می‌توان قشنگترین سریال عاشقانه آمریکایی دانست.

5. سریال نفس‌گیر (Heartstopper) ؛ از سریال های خارجی رمانتیک

بهترین سریال های عاشقانه انگلیسی

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1 (فصل دوم در راه است)
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: کیت کانر، جو لاک، ویلیام گائو، یاسمین فینی، کورینا براون

سریال عاشقانه خارجی 2022 نفس‌گیر به تازگی منتشر شده است. این سریال از روی یک مجموعه کمیک با همین نام ساخته شد. نتفلیکس حق ساخت این سریال را در سال 2021 به دست آورد و فیلمبرداری از همان سال آغاز شد. این سریال آمریکایی رمانتیک در 22 آوریل 2022 (2 اردیبهشت 1401) منتشر شد و تحسین منتقدین به خصوص در مورد ریتم و فضای سریال را به دست آورد.

این سریال نوجوانانه عاشقانه داستان چارلی اسپرینگ و نیک نلسون را می‌گوید. این دو دانش‌آموز دبیرستانی، و دوستانشان از جمله تائو، الی، تارا، دارسی و آیزاک، با چالش‌های بسیاری در دبیرستان روبرو می‌‌شوند. این سریال از بهترین سریالهای عاشقانه خارجی مدرسه ای محسوب می‌شود.

6. سریال درام عاشقانه خارجی شکسته اما زیبا (Broken But Beautiful)

  • سال ساخت: 2018-2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 31
  • بازیگران: ویکرانت مسی، هارلین ستی، سیدهارت شوکلا، سونیا راثی

به نظر شما این تصادفی است که یکی از اولین عناوینی که در فهرست بهترین و عاشقانه ترین سریال های خارجی می‌بینیم، متعلق به یک سریال هندی باشد؟ سریال شکسته اما زیبا یک سریال هندی است که اولین قسمت آن سال 2018 از طریق اینترنت اکران شد. ماجرای این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی حول محور عشق، دلشکستگی و عاشقانه‌های بی‌پایان بین دو نفر است. دو فصل اول سریال درباره دلدادگی ویر و سمیرا است، و فصل سوم داستان آگاستیا و رومی را بازگو می‌کند. این سریال ژانر عاشقانه اثری به کارگردانی اکتا کاپور (Ekta Kapoor)، یکی از تماشایی‌ترین سریالهای رمانتیک ۲۰۲۱ است.

7. سریال عاشقانه امریکایی خانواده امروزی (Modern Family)

  • سال ساخت: 2020-2009
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 11
  • تعداد قسمت‌ها: 250
  • بازیگران: اد اونیل، سوفیا ورگارا، جولی بوون و جس فرگوسن

سریال خانواده امروزی یکی دیگر از عاشقانه ترین سریال های خارجی است که در زمان پخش مخاطبان بسیاری داشت. این سریال به گونه مستندنما و طنز موقعیت ساخته شده است که اولین قسمت آن در سال 2009 از شبکه تلویزیونی ABC آمریکا به نمایش درآمد. سریال خانواده امروزی با انتشار چندین فصل اول مورد تحسین و تمجید منتقدان قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کرد. محبوبیت این سریال با انتشار هر فصل در میان بینندگان بیشتر از پیش می‌شد و می‌توان آن را جز بهترین سریال‌های درام عاشقانه خارجی قلمداد کرد. جذابیت این سریال باعث شد تا در سال 2012 به عنوان دهمین سریال پردرآمد سال شناخته شود. قسمت آخر سریال خانواده امروزی نیز در 8 آوریل 2020 (20 فروردین 99) منتشر شد.

این سریال احساسی آمریکایی روایتگر زندگی روزمره 3 خانواده از قشر مرفه جامعه است که با یکدیگر در ارتباط بوده و در هر اپیزود داستانی جالب و بعضا عاشقانه از هر خانواده و کاراکترهای سریال در قالب طنز به تصویر کشیده می‌شود. داستان جذاب و بازی بی‌نظیر بازیگران سبب شده این سریال تبدیل به یکی از محبوبترین سریال های رمانتیک خارجی شود.

8. سریال خارجی عاشقانه مردم عادی (Normal People)

  • سال‌ ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 12
  • بازیگران: دیزی ادگار جونز، پاول مسکال، سارا گرین و آیسلین مک گوکین

سریال مردم عادی نیز جزء یکی از جذاب‌ترین سریال های رمانتیک خارجی محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری دارد. این سریال خارجی محصول کشور ایرلند بوده و فصل اول آن در سال 2020 از شبکه‌های BBC Three و Hulu پخش شد و توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد. سریال مردم عادی بر اساس رمانی پرطرفدار با همین نام ساخته شده است و به همین دلیل در زمان پخش توانست بسیار پرمخاطب باشد. این عنوان به دلیل محتوای کامل و منسجم، بازی‌های حرفه‌ای و فیلمنامه جذاب مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی از سوی آنان دریافت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سریال عاشقانه مردم عادی می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

داستان سریال مردم عادی، از عاشقانه ترین سریالهای خارجی، روایتگر زندگی دو جوان ایرلندی به نام «مارین» و «کانل» است که از دبیرستان با یکدیگر آشنا بوده و سپس به دانشگاه می‌روند. این دو عاشق یکدیگر هستند، اما برخی مسائل حاشیه و مشکلات زندگی هریک از آنها بر این رابطه تاثیر می‌گذارند. شما می‌توانید از طریق لینک‌هایی که در این صفحه قرار دارند، دانلود سریال عاشقانه خارجی مردم عادی بپردازید.

9. سریال عاشقانه امریکایی غریبه (Outlander)

  • سال‌ ساخت: 2014-تاکنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 6
  • تعداد قسمت‌ها: 75
  • بازیگران: کترینا بلف، سم هیوین، توبیاس منزیس و گراهام مک‌تاویش

سریال غریبه نیز یکی از سریال های رمانتیک خارجی محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری دارد. این مجموعه محصول کشور انگلستان و ایالات متحده است که در ژانر تاریخی، درام، عاشقانه، علمی تخیلی و ماجراجویی ساخته شده است. فصل اول سریال غریبه در سال 2014 از شبکه استارز پخش شد و فصل دوم آن نیز با دو سال تعویق یعنی در سال 2016 انتشار یافت. پخش فصل‌های دیگر این عنوان از سریال های خارجی رمانتیک نیز در سال‌های متوالی ادامه پیدا کرد. ششمین فصل سریال نیز در 6 مارس 2022 (15 اسفند 1400) منتشر شد و خبر ساخت فصل هفتم با 16 قسمت تائید شد. سریال غریبه یکی از سریال‌های پربیننده و جذاب بوده که نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است. این سریال نیز خیلی زود تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سریال های احساسی خارجی شد.

داستان سریال غریبه، از عاشقانه ترین سریالهای خارجی، در اواخر جنگ جهانی دوم (سال 1945) روایت می‌شود و درباره زندگی زنی به نام «کلیر رندال» است که در مناطق جنگی پرستار است. روزی کلیر تصمیم می‌گیرد با همسرش به دومین ماه عسل خود بروند و کمی از محیط جنگ و تنش دور شوند. آنها به اسکاتلند می‌روند و در آنجا همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه کلیر با رفتن به یک مکان مقدس، ناگهان خود را در سال 1743 و زمان جد همسرش پیدا می‌کند. کلیر در این بازه زمانی مجددا ازدواج می‌کند و درگیر چالش‌های بسیاری می‌شود. تماشای این عنوان از سریال های خارجی رمانتیک را از دست ندهید.

10. سریال جوانان سلطنتی (Young Royals) ؛ از سریال های خارجی عاشقانه 2021

  • سال ساخت: 2021-تاکنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 12
  • بازیگران: ادوین رایدینگ، عمر رودبرگ و مالته گاردینگر

جوانان سلطنتی از قشنگ ترین سریال های عاشقانه است که می‌توانید تماشا کنید. این سریال سوئدی در سبک درام نوجوانانه ساخته و از شبکه نتفلیکس پخش شد. فصل اول این سریال در سال 2021 و فصل دوم در نوامبر 2022 پخش شد. این عنوان از سریال های خارجی رمانتیک، مجموعا توانست نمرات خوبی از سایت‌های معتبر دنیا بگیرد و از لحاظ کیفیت ساخت و داستان‌پردازی در سطح بالایی قرار دارد. داستان این سریال عاشقانه خارجی مدرسه ای، درباره شاهزاده ویلهم است که در مدرسه‌ای شبانه روزی مخصوص افراد سلطنتی تحصیل می‌کند. رفته‌رفته او باید به زندگی خود سامان دهد و درمی‌یابد که اگر بخواهد پیرو قلب خود باشد، باید سختی‌های زیادی را تحمل کند.

11. سریال عاشقانه نسل خورشید (Descendants of the Sun)

  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 16+3 قسمت ویژه
  • بازیگران: سونگ جونگ-کی، سونگ هی کیو و جین گو

در فهرست بهترین و قشنگ ترین سریال های عاشقانه از آثار کره‌ای نباید غافل شد. سریال نسل خورشید نیز یکی دیگر از سریال های رمانتیک خارجی جذاب این فهرست محسوب می‌شود که محصول کره جنوبی بوده و در یک فصل منتشر شده است. این در ژانر درام، عاشقانه، اکشن و کمدی ساخته شده و در سال 2016 از شبکه KBS کره جنوبی به نمایش درآمده است. سریال نسل خورشید یکی از سریال های عاشقانه پرطرفدار و محبوب کره‌ای است که در زمان انتشار توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. این عنوان جوایز مختلفی دریافت کرد و مورد توجه منتقدین نیز قرار گرفت و محبوب‌ترین سریال سال 2016 در کره جنوبی اعلام شد.

سریال نسل خورشید، از سریال های خارجی رمانتیک، در یکی از مناطق جنگی و نظامی به نام «اوراک» روایت می‌شود که گروهی از نیروهای کره‌ای برای انجام یک ماموریت خطیر به آنجا اعزام می‌شوند. در این میان یکی از فرماندهان این گروه به نام «سروان یو شی جین» با دکتر «کانگ مو یون» که یکی از پزشکان منطقه است، آشنا شده و پس از چندی عاشق یکدیگر می‌شوند. برای آشنایی با بهترین مینی سریال های رمانتیک خارجی کره‌ای به این مقاله مراجعه کنید.

12. سریال عاشقانه امریکایی گرند هتل (Grand Hotel)

  • سال ساخت: 2013-2011
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 39
  • بازیگران: یون گونسالس، آمایا سالامانکا، آدریانا اثورس و پدرو آلنسو

سریال گرند هتل یکی از جالب‌ترین و قشنگ ترین سریال های عاشقانه محسوب می‌شود که محصول کشور اسپانیا است. این سریال در ژانر درام و عاشقانه ساخته شده است که فصل اول آن در سال 2011 از شبکه Antena 3 اسپانیا به نمایش درآمد و در سال 2012 نیز در بریتانیا پخش شد. سریال گرند هتل در زمان پخش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان علاقه‌مند به ژانر عاشقانه روبه‌رو شد و منتقدان نیز نقدهای مثبتی نسبت به این سریال جذاب داشتند. این سریال خیلی زود جای خود را در فهرست بهترین سریال های عاشقانه خارجی پیدا کرد.

داستان سریال گرند هتل، از سریال های خارجی رمانتیک، در اوایل قرن بیستم و در هتلی به نام «گرند» روایت می‌شود. «جولیو» پسر جوانی است که برای پیدا کردن خواهرش که به تازگی ناپدید شده است وارد یک هتل بزرگ می‌شود و به عنوان خدمتکار در آنجا شروع به کار می‌کند، اما پس از مدتی عاشق دختر صاحب هتل می‌شود. برای دانلود این سریال که از بهترین سریال های عاشقانه جهان است از لینک‌های زیر استفاده کنید.

13. سریال عاشقانه خارجی «پولدارک» (Poldark)

  • سال‌ ساخت: 2019-2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • تعداد قسمت‌ها: 43
  • بازیگران: ایدن ترنر، النور تاملینسون، روبی بنتال و بیتی ادنی

سریال پولدارک نیز یکی دیگر از بهترین و عاشقانه ترین سریال های خارجی در این فهرست محسوب می‌شود که در ژانر تاریخی، عاشقانه و درام ساخته شده است. این سریال آمریکایی و عاشقانه اقتباسی از یک رمان تاریخی با همین نام است که در زمان پخش توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند. سریال پولدارک در طول سال‌های 1781 تا 1801 میلادی روایت می‌شود و قسمت اول آن در سال 2015 از شبکه BBC One آمریکا پخش شد. این عنوان نقدهای مثبتی از سوی منتقدان سینما دریافت کرد و به عنوان یکی از سریال‌های تاریخی پربیننده در طی سال‌های اخیر و از بهترین سریال های عاشقانه در نظر گرفته می‌شود.

داستان سریال پولدارک درباره زندگی یکی از افسران نیروی دریایی بریتانیا به نام «راس پولدارک» است که پس از پایان جنگ استقلال آمریکا به خانه بازمی‌گردد. پولدارک پس از بازگشت به خانه متوجه تغییر و تحولات بسیاری در خانه و خانواده‌اش شده و از این بابت بسیار مایوس می‌شود. در نبود او پدرش فوت کرده، عشق قدیمی‌اش ازدواج کرده و خانه‌شان نیز ویران شده است. پولدارک در این شرایط بحرانی تصمیم می‌گیرد زندگی خود را از نو ساخته و همه چیز را درست کند و درگیر ماجرای عاشقانه‌ای می‌شود.

14. سریال آشنایی با مادر (How I Met Your Mother)

  • سال ساخت: 2005-2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3/10
  • تعداد فصل‌ها: 9
  • تعداد قسمت‌ها: 208
  • بازیگران: جاش رادنر، جیسون سیگل، کوبی اسمالدرز، تیک پاتریک هریس، آلیسون هانیگان

سریال آشنایی با مادر، یا به اختصار HIMYM، یک سیتکام عاشقانه و کمدی در میان سریال های خارجی معروف عاشقانه است. این سریال از همان ابتدا به خاطر ساختار منحصر به فرد، طنز و ترکیب عناصر دراماتیک به سرعت به محبوبیت رسید و نام خود را در فهرست بهترین سریال های عاشقانه ثبت کرد. سریال آشنایی با مادر در زمان پخش نامزد 91 جایزه شد و از میان 21 جایزه را از آن خود کرد. اسپین‌آفی بر این سریال ساخته شده که در مقاله معرفی سریال آشنایی با پدر با آن آشنا می‌شوید.

این سریال از قشنگ ترین سریال های جهان است که داستان تد موزبی و گروهی از دوستانش در نیویورک را تعریف می‌کند. تد در سال 2030 برای فرزندانش تعریف می‌کند که بین سال‌های 2005 تا 2013 چه ماجراهایی برای او و دوستانش رخ داد و او چگونه با مادر فرزندانش آشنا شد.

15. سریال خارجی عاشقانه تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)

  • سال ساخت: 2007-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • تعداد فصل‌ها: 12
  • تعداد قسمت‌ها: 279
  • بازیگران: جانی گالکی، جیم پارسونز، کیلی کوکو، سایمون هلبرگ، کونال نایر، ملیسا راوش، ماییم بیالیک

در لیست محبوب ترین سریال خارجی عاشقانه از نام سریال تئوری بیگ بنگ نباید غافل شد. این سیتکام تلویزونی ساخته چاک لوری (Chuck Lorre) و بیل پریدی (Bill Prady) بین سال‌های 2007 تا 2019 از شبکه CBS پخش می‌شد. سیتکام تئوری بیگ بنگ در فصل اول نظرات مختلفی دریافت کرد، اما از فصل دو و سه به بعد موفق شد محبوبیت خود بین بینندگان را افزایش دهد و تبدیل به یکی از بهترین سریال های عاشقانه شود. داستان این سریال حول محور 5 شخصیت آغاز می‌شود: لئونارد و شلدون، دو همخانه‌ای و نابغه فیزیک؛ پنی، همسایه روبرویی آنان و پیشخدمت رستوران؛ و هاوارد و راج، دوستان لئونارد که به ترتیب مهندس و ستاره‌شناس هستند. به مرور و با موفقیت مجموعه چندین شخصیت مکمل دیگر همچون ایمی، برنادت و استوارت نیز به جمع بازیگران پیوستند.

سریال The Big Bang Theory در 12 فصل افتخارات زیادی نصیب خود کرد. این سریال نامزد 46 جایزه امی ساعات پربیننده شد و از این میان 7 جایزه را از آن خود کرد. جیم پارسونز نیز در سال 2011 برنده گلدن‌گلوب در بخش بهترین بازیگر سریال کمدی شد. موفقیت سریال تئوری بیگ بنگ سبب شد ساخت سریال Young Sheldon، با محوریت کودکی شلدون کوپر، آغاز شود. پخش این سریال از سال 2017 از شبکه CBS آغاز شده است.

16. سریال خارجی عاشقانه تودورها (The Tudors)

  • سال ساخت: 2010-2007
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 38
  • بازیگران: جاناتان ریس میرز، سم نیل، کلوم بلو، هنری کویل و ناتالی دورمر

سریال تودورها یکی از بهترین و عاشقانه ترین سریال های خارجی تاریخی محسوب می‌شود. این سریال در ژانر عاشقانه، دارم و تاریخی ساخته شده است. سریال تودورها با همکاری تهیه‌کنندگان آمریکایی، انگلیسی و کانادایی ساخته شده و اکثر لوکیشن‌های فیلمبرداری آن در ایرلند بوده است. فصل اول سریال خارجی تودورها در سال 2007 از شبکه‌های مختلفی پخش شد و از همان قسمت‌های ابتدایی توانست توجه مخاطبان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کند. تودورها به عنوان یکی از سریال‌های برتر سال 2007 و از برترین سریال های رمانتیک خارجی شناخته شد و مورد تحسین و تمجید منتقدان قرار گرفت. این سریال در طول 3 سال انتشار خود با 4 فصل توانست طیف وسیعی از مخاطبان را با خود همراه سازد و برنده 3 جایزه گلدن گلوب شود.

داستان سریال تودورها، از قشنگ ترین و بهترین سریال های عاشقانه جهان، درباره ازدواج شاه هنری و حواشی آن است که در طول آن با ماجراهای مختلف دیگری چون سیاست و جنگ ترکیب می‌شود و جذابیت آن را دو چندان می‌سازد.

17. سریال با عشق، ویکتور (Love, Victor)

  • سال ساخت: 2020-2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 28
  • بازیگران: مایکل سیمینو، جورج سیر، آنتونی تورپل، نیک رابینسون، ایزابلا فریرا، میسون گودینگ، ریچل هیلسون و…

یکی دیگر از سریال های عاشقانه آمریکایی سریال «با عشق، ویکتور» است. این سریال در ژانر عاشقانه و کمدی و در سه فصل ساخته شده است. با عشق، ویکتور درواقع با الهام از فیلمی تحت عنوان با عشق، سایمون (Love, Simon) ساخته شده است. این سریال در فضایی مشابه با فیلم Love, Simon روایت می‌شود.

در این سریال داستان ویکتور، پسر نوجوانی را دنبال می‌کنیم که به همراه خانواده‌اش به یک شهر جدید نقل مکان می‌کند. او امیدوار است که بتواند در این شهر جدید، خود واقعی‌اش را نشان بدهد و مثل قبل مدام درگیر خودسانسوری نباشد. اما همه چیز به آن سادگی که ویکتور فکر می‌کرد نیست؛ کشمکش‌های متعددی در خانه وجود دارد و در مدرسه نیز دردسرهای زیادی وجود دارد. ویکتور تصمیم می‌گیرد به یک دانش‌آموز سال بالایی که حالا فارغ‌التحصیل شده پیام بدهد و از او راهنمایی بخواهد. این دانش‌آموز سال بالایی کسی نیست جز شخصیت سایمون از فیلم Love, Simon. پیشنهاد می‌کنیم تماشای سریال با عشق، ویکتور، از سریال های رمانتیک خارجی، را از دست ندهید.

18. سریال وانداویژن (Wandavision) ؛ از عاشقانه ترین سریالهای خارجی

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 9
  • بازیگران: الیزابت اولسن، پل بتانی، دبرا جو روپ، فرد ملامد، کاترین هان

احتمالا دیدن نام یکی از سریال‌های مارول در فهرست عاشقانه ترین سریال های خارجی برای شما کمی عجیب باشد. اما بهتر است بدانید این سریال یکی از قوی‌ترین و به یادماندنی‌ترین عشق‌ها را به تصویر کشیده، عشقی که نیرو می‌بخشد و در عین حال که دنیایی برای خویش می‌سازد، بسیاری از زندگی‌ها را نیز برهم می‌زند. سریال وانداویژن تحسین منتقدین در زمینه ادای احترام به کمدی‌های گذشته و بازی بازیگران را برانگیخت. این سریال عاشقانه خارجی جدید افتخارات بسیاری از جمله 20 نامزدی و 3 برد جایزه امی را در کارنامه خود دارد.

سریال احساسی امریکایی وانداویژن با قسمت های کم اولین سریال تلویزیونی مارول در فاز چهارم است. سه هفته از وقایع فیلم اونجرز: پایان بازی می‌گذرد و واندا مکسیموف و ویژن زندگی عاشقانه خود را در شهر وست ویو آغاز کرده‌اند. آنان می‌کوشند توانایی‌های خویش را از دیگران پنهان کنند، اما آیا واقعا همه چیز آنگونه است که می‌نماید؟ وانداویژن را می‌توان بهترین سریال عاشقانه 2021 در ژانر ابرقهرمانی دانست.

19. سریال انگلیسی عاشقانه کشف جادوگران (A Discovery of Witches)

  • سال ساخت: 2018-2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 25
  • بازیگران: ترزا پالمر، متیو گود، ادوارد بلومر، لوئیز بربلی، اوون تیال، الکس کینگستون، والری پتیفورد، لینزی دانکن و…

نوبتی هم که باشد، نوبت یکی از سریال های عاشقانه معروف در ژانر فانتزی و سوپرنچرال است. سریال کشف جادوگران درباره عشق ممنوعه بین یک خون‌آشام و یکی از بزرگترین جادوگران تاریخ است. اگر از طرفداران ژانر فانتزی باشید و از تماشای سریال‌هایی با موجودات سوپرنچرال و اتفاقات فراطبیعی لذت ببرید، این سریال یکی از بهترین سریال‌های عاشقانه و فانتزی است که می‌توانید تماشا کنید.

دایانا بیشاپ جادوگری است که سعی می‌کند از دنیای سوپرنچرال فاصله بگیرد و مانند یک انسان عادی زندگی کند. او استاد دانشگاه آکسفورد است و روزی اتفاقی یک کتاب تاریخی و مهم به نام کتاب زندگی را از کتابخانه دانشگاه می‌گیرد. کتاب زندگی پاسخ همه‌ی معماهای هستی را در خود جای داده و همه موجودات ماورالطبیعه یعنی جادوگران، خون‌آشام‌ها و دیوها به دنبال آن هستند. اما مسئله اینجاست که سال‌ها بود که این کتاب‌ گم شده بود و طی چند قرن اخیر، هیچکس جز دایانا بیشاپ آن را ندیده است. واضح است که وقتی چنین کتاب با ارزشی به دست یک نفر می‌افتد، بقیه گروه‌ها سعی مي‌کنند هرطور که شده این کتاب را از چنگ او دربیاورند. در این میان، دایانا با یک خون‌آشام به نام متیو آشنا می‌شود و علیرغم هشدارهای سایر جادوگران، به او نزدیک می‌شود…

20. سریال عشق مدرن (Modern Love) ؛ از عاشقانه ترین سریالهای خارجی

  • سال ساخت: 2019-2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • بازیگران: آن هتوی، جولیا گارنر، اندرو اسکات، الیویا کوک، اد شرن، لوسی بوینتون، کیت هرینگتون و…

سریال عشق مدرن از سریال های عاشقانه خارجی جدید در ژانر آنتالوژی است که بر اساس یک ستون هفتگی که در نیویورک تایمز منتشر می‌شد، ساخته شده است. این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی توسط شبکه آمازون پرایم ویدیو و در دو فصل منتشر شده است. از آنجایی که این عنوان از سریال های خارجی رمانتیک در ژانر آنتالوژی ساخته شده، در هر قسمت از بازیگران مختلفی استفاده می‌کند و داستان‌های متفاوتی را روایت می‌کند که درون‌مایه همه‌ی آن‌ها عشق است. اگر به دنبال تماشای متفاوت‌ترین و عاشقانه ترین سریالهای خارجی می‌گردید، سریال عشق مدرن با داستان‌های جالب و گروه بازیگری پرستاره‌اش، انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

21. سریال عاشقانه امریکایی یک میلیون چیز کوچک (A Million Little Things)

  • سال ساخت: 2018 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 74
  • بازیگران: دیوید گیونتولی، رومی مالکو، آلیسون میلر، کریستین اوچوا

این مقاله را با معرفی یکی دیگر از بهترین سریال های عاشقانه ادامه می‌دهیم. سریال یک میلیون چیز کوچک سریالی کمدی، درام، عاشقانه و خانوادگی ساخته دیجی نش (DJ Nash) برای شبکه ABC است. در این سریال نیز یک گروه دوستانه در بوستون را داریم که از مرگ غیرمنتظره یک دوست صمیمی شوکه می‌شوند. آنان تصمیم می‌گیرند با این واقعیت کنار بیایند و از زندگی خود نهایت استفاده را بکنند. نام سریال به جمله “دوستی چیز بزرگی نیست، یک میلیون چیز کوچک است” اشاره دارد. فصل چهارم این سریال در سال 2021 منتشر شد و در سال 2022 نیز این سریال برای فصل پنجم و آخر تمدید شد. قرار بر این است که فصل پنجم این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی در فوریه 2023 منتشر شود.

22. سریال دوست دختر سابق دیوانه (Crazy Ex-Girlfriend)

  • سال ساخت: 2015-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 62
  • بازیگران: ریچل بلوم، وینسنت رودریگز سوم، سانتینو فونتانا، دونا لین چمپلین

معرفی عاشقانه ترین سریالهای خارجی را با دوست دختر سابق دیوانه ادامه می‌دهیم. این سریال در ژانر عاشقانه کمدی و موزیکال ساخته شده و عملکرد خوبی در جلب نظرات منتقدان داشته است. این عنوان از بهترین سریال های عاشقانه انگلیسی زبان موفق به کسب جوازی چون پرایم تایم امی، گلدن گلوب و جایزه انتخاب منتقدان شده است.

داستان این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی درباره وکیلی است که از نیویورک به کالیفرنیا نقل مکان می‌کند تا در آنجا به دنبال خوشبختی بگردد. او همچنین تلاش می‌کند دوباره با دوست پسر سابقش که در همین شهر زندگی می‌کند، وارد رابطه شود.

23. سریال تپه تک درخت (One Tree Hill) ؛ از سریال های خارجی رمانتیک

  • سال ساخت: 2003-2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • تعداد فصل‌ها: 9
  • تعداد قسمت‌ها: 187
  • بازیگران: چاد مایکل موری، جیمز لافرتی، هیلاری برتون، بتانی جوی لنز، پل جوهانسون و سوفیا بوش

تپه تک درخت از بهترین سریال های عاشقانه خارجی است که به نوعی آغاز کننده سریال‌های نوجوانانه امروزی بود و صاحب دو جایزه برگزیده نوجوانان شد. نیمی از سریال از شبکه The WB و نیمه بعدی آن از سبکه The CW پخش شد.

داستان این سریال درباره دو برادر ناتنی (که والدین مشترک دارند) به نام‌های ناتان و  لوکاس است که زندگی متفاوتی با یکدیگر دارند. اما یک چیز بین آنها مشترک به نظر می‌آید و آن هم عشق این دو برادر به بسکتبال است. در این مجموعه تلوزیونی که طی 9 فصل پخش می‌شود، شاهد دیدن زندگی این دو برادر و زندگی شخصیت‌های دیگر هستیم. اگر علاقمند به دانلود بهترین سریال های عاشقانه دنیا هستید، درام جذاب تپه تک درخت را فراموش نکنید.

24. سریال رمانتیک عشق (Love)

  • سال ساخت: 2016-2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 34
  • بازیگران: جیلیان جیکوبز، پال روست، کلادیا اودرتی

از نام سریال اینگونه برداشت می‌شود که با یکی از بهترین و عاشقانه ترین سریال های خارجی روبرو هستیم. سریال کمدی و عاشقانه عشق، ساخته جاد اپتاو (Judd Apatow)، لزلی ارفین (Lesley Arfin) و پال روست (Paul Rust) است. سریال عشق ابتدا قرار بود 2 فصل باشد، همانگونه که شبکه نتفلیکس درخواست داده بود، اما در پی استقبال بینندگان فصل سوم سریال نیز تمدید شد. نتفلیکس اعلام کرد فصل سه آخرین فصل این سریال کمدی و رمانتیک است. سریال Love نگاهی زمینی به رابطه عاشقانه دارد و آن را از طریق شخصیت‌های داستان، یعنی میکی و گاس، بررسی می‌کند. این سریال نیز از تماشایی‌ترین سریال های رمانتیک خارجی است که تماشای آن به طرفداران این ژانر توصیه می‌شود.

25. سریال روزی روزگاری (Once Upon a Time) ؛ از عاشقانه ترین سریالهای خارجی

  • سال ساخت: 2011-2018
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 7
  • تعداد قسمت‌ها: 155
  • بازیگران: جنیفر گودوین، جنیفر موریسون، لانا پاریلا و کالین اودانهیو

سریال خارجی عاشقانه روزی روزگاری در ژانر فانتزی، درام و ماجراجویی ساخته و نخستین بار از شبکه ABC پخش شد. نویسندگان سریال معتقد بودند که روزی روزگاری را بر پایه امید ساخته‌اند و قصد دارند تا نیمه پر لیوان را به مخاطبان نشان دهند. این اثر یک اسپین آف 13 قسمتی به نام روزی روزگاری در سرزمین عجایب (Once Upon a Time in Wonderland) نیز داشت. داستان سریال درباره زنی به نام اما سوان است که گذشته پردردسرش او را در شهری کوچک قرار می‌دهد. او دختر گمشده سفیدبرفی و همسرش است که باید از شهر استوری بروک و ساکنینش در برابر نفرین ملکه‌ای بد ذات محافظت کند.

26. سریال خاطرات یک خون آشام (The Vampire Diaries)

  • سال ساخت: 2009-2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 8
  • تعداد قسمت‌ها: 171
  • بازیگران: نینا دوبرو، پل وسلی، ایان سامرهالدر، استیون آر. مک‌کوئین، سارا کانینگ، کت گراهام، کندیس کینگ و…

اگر قرار است لیستی از آثار رمانتیک داشته باشیم نباید سریال عاشقانه خارجی پرطرفدار خاطرات یک خون آشام را فراموش کنیم. ژانر اصلی سریال درام، ماوراطبیعی، ترسناک و فانتزی است اما بیش از همه چیز عشق در آن خودنمایی می‌کند. این اثر نه تنها یک درام نوجوانانه خوب است، بلکه یکی از پرطرفدارترین سریال‌های جهان محسوب می‌شود. کمتر کسی است که خاطرات یک خون آشام را ندیده و خاطرات نوجوانی‌اش با آن شکل نگرفته باشد. این اثر برنده 4 جایزه منتخب نوجوانان شد. سریال اصیل‌ها (The Originals) و اسپین آف آن میراث (Legacies) دنباله‌های مرتبط با خاطرات یک خون آشام هستند.

داستان این سریال خارجی عاشقانه درباره دختری نوجوان به نام الینا گیلبرت است که‌ پس از مرگ پدر و مادرش تنها شده و با برادر کوچکتر و خاله‌اش زندگی می‌کند. او در مدرسه با پسری به نام استفن سالواتوره آشنا می‌شود و رفته‌رفته درمی‌یابد که استفن بیشتر از آن چیزی که نشان می‌دهد و یک خون آشام است. اما اوضاع با آمدن دیمن برادر بزرگتر استفن و نقطه مقابل او، بهم می‌ریزد.

27. سریال تین ولف (Teen Wolf) ؛ از عاشقانه ترین سریالهای خارجی

  • سال ساخت: 2011-2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • تعداد فصل‌ها: 6
  • تعداد قسمت‌ها: 100
  • بازیگران: تایلر پوزی، کریستال رید، دیلن اوبرایان، تایلر هوکلین، هالند رودن

تین ولف از قشنگ ترین سریال های عاشقانه اکشن و ماورایی است که در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم. اگر طرفدار سریال‌های نوجوانانه باشید، بدون شک از این سریال خوشتان خواهد آمد. در این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی با یک گرگینه جوان آشنا می‌شویم که از شهرش در برابر موجودات ماورایی و تهدیدات مختلف محافظت می‌کند.

سریال تین ولف، از عاشقانه ترین سریالهای خارجی در ژانر اکشن و سوپرنچرال، اولین بار در سال 2011 روی آنتن رفت و با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. این فیلم سه مرتبه موفق به کسب جایزه ساتورن و 13 مرتبه نیز موفق به کسب جایزه انتخاب نوجوان شد. قرار بر این است فیلم Teen Wolf: The Movie که دنباله‌ای بر این سریال است، در سال 2023 توسط Paramount+ منتشر شود.

28. سریال آناتومی گری (Grey’s Anatomy)

  • سال ساخت: 2005 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6/10
  • تعداد فصل‌ها: 19
  • تعداد قسمت‌ها: 406
  • بازیگران: الن پمپئو، ساندرا اوه، کاترین هیگل، جاستین چمبرز، چاندرا ویلسون

سریال آناتومی گری یکی از طولانی‌ترین و قشنگ ترین سریال های عاشقانه است که پخش آن از سال 2005 آغاز شد. این سریال در ژانر عاشقانه، درام و کمدی سیاه در محیط بیمارستان روایت می‌شود. سریال آناتومی گری با نظرات مثبت بسیاری از سوی بینندگان و منتقدین مواجه شده است. این سریال عاشقانه خارجی یک پدیده فرهنگی محسوب می‌شود که تاثیر بسزایی بر فرهنگ عامه داشته است.

داستان این سریال خارجی پرطرفدار پیرامون دکتر مردیث گری روایت می‌شود. او ابتدا به عنوان یک کارآموز معرفی می‌شود و طی سال‌ها با پشتکاری که دارد به مقام رئیس جراحی عمومی می‌رسد.

29. سریال انگلیسی عاشقانه حس خوب (Feel Good)

  • سال ساخت: 2020-2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 12
  • بازیگران: مای مارتین، شارلوت ریچی، لیزا کودرو، سوفی تامپسون

سریال عاشقانه خارجی کوتاه حس خوب ساخته مای مارتین (Mae Martin) و جو همپسون (Joe Hampson) نیز می‌تواند در لیست قشنگ ترین سریال های عاشقانه قرار گیرد. شش قسمت اول سریال حس خوب در مارس 2020 از شبکه 4 انگلستان پخش شد. شبکه نتفلیکس حق پخش بین‌المللی سریال را خرید و آن را برای فصل دوم، و آخر، تمدید کرد. فصل آخر این عنوان از بهترین سریال های خارجی رمانتیک نیز در ژوئن 2021 از شبکه نتفلیکس پخش شد. قهرمان سریال، مای، یک کمدین کانادایی است که اعتیاد خود را ترک کرده و اکنون در تلاش است کنترل زندگی خود را به دست گیرد.

30. سریال عاشقانه خارجی دش و لی لی (Dash & Lily)

  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: آستین آبرامز، میدوری فرانسیس، دانته براون و تروی ایواتا

سریال آمریکایی عاشقانه جدید دش و لی‌لی بر اساس رمانی به قلم ریچل کوهن و دیوید لویتان ساخته شده است‌. دش و لی‌لی از نتفلیکس پخش و پس از 8 قسمت کنسل شد. این اثر نامزد چند جایزه امی شد که از میان آنها توانست 3 جایزه را از آن خود کند. داستان این سریال درباره دش پسری بدبین و ایرادگیر است که با دختری به نام لی‌لی که دقیقا نقطه مقابل اوست و نگاهی خوشبینانه به جهان دارد، آشنا می‌شود. لی‌لی و دش با رد و بدل کردن دفترچه‌ای اسرارآمیز تصمیم به تغییر نگرش یکدیگر دارند. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی را از دست ندهید.

31. سریال ویرجین ریور (Virgin River) ؛ از عاشقانه ترین سریالهای خارجی

  • سال ساخت: 2019 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • تعداد قسمت‌ها: 42
  • بازیگران: الکساندرا برکنریج، مارتین هندرسون، کالین لاورنس، جنی کوپر، لارن همرزلی و…

معرفی سریال عاشقانه را با سریال ویرجین ریور ادامه می‌دهیم. این سریال درباره شانس و فرصت دوباره است. در سریال ویرجین ریور زنی به نام مل را دنبال می‌کنیم که یک پرستار و مامای ماهر است. بعد از رخ دادن چند اتفاق بد در زندگی‌اش، مل تصمیم می‌گیرد به شهری کوچک به نام ویرجین ریور در کالیفرنیای شمالی برود و زندگی ساده‌ای را در پیش بگیرد. اما این قضیه به آن سادگی‌ها نیست. رئیس او یک آدم بداخلاق است که اصلا حوصله‌ی او را ندارد و وضعیت خانه‌اش خوب نیست. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود مل از خودش بپرسد که آیا نقل مکان به این شهر کار درستی بوده؟ اما وقتی او یک دوست جدید پیدا می‌کند، وضعیت کم‌کم تغییر می‌کند.

فصل اول این اثر از جدیدترین سریالهای عاشقانه جهان، در سال 2019 از نتفلیکس منتشر شد. تا کنون چهار فصل از آن منتشر شده و هم اکنون فیلمبرداری فصل پنجم آن در جریان است. اگر علاقه‌مند به تماشای سریال های عاشقانه جدید هستید، سریال ویرجین ریور گزینه مناسبی است.

32. سریال درام عاشقانه بریجرتون (Bridgerton)

  • سال ساخت: 2020 تا کنون
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.4/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 16
  • بازیگران: فیبی دنور، رگه جین پیج، جاناتان بیلی، سیمون اشلی، کلادیا جسی

بهترین سریال عاشقانه خارجی دنیا، البته از نگاه شبکه نتفلیکس، سریال بریجرتون است. 8 قسمت اول این سریال حدود 82 میلیون بیننده داشت و تبدیل به یکی از  پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس کشور شد. در ژانویه 2021 سریال برای فصل دوم تمدید شد. چند ماه بعد، در آوریل 2021، کریس ون دوسن (Chris Vanguard Dusen) کارگردان سریال، در توئیتر خود اعلام کرد این سریال فصل سه و چهار نیز خواهد داشت. در مقاله معرفی و بررسی سریال Bridgerton می‌توانید برای دانلود این سریال، از بهترین سریال های عاشقانه خارجی 2020 و 2022، اقدام کنید. برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات از فصل دوم سریال نیز به این مقاله مراجعه کنید.

داستان این سریال درام عاشقانه در لندن سال 1813 می‌گذرد. خانواده اشرافی بریجرتون در مرکز داستان هستند و ماجراهای عاشقانه دختر این خانواده، دافنه، با دوک هیستیگنز خط اصلی داستان است. داستان فصل دوم نیز با محوریت پسر بزرگ خانواده، آنتونی، و ماجرای عاشقانه او روایت می‌شود.

33. سریال جفت نشده (Uncoupled) ؛ از عاشقانه ترین سریالهای خارجی

  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7/10
  • تعداد فصل‌ها: 1
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • بازیگران: نیل پاتریک هریس، تاک واتکینز، تیشا کمپل

فهرستمان را با یک سریال عاشقانه آمریکایی 2022 با بازی نیل پاتریک هریس (Neil Patrick Harris) ادامه می‌دهیم. اگر طرفدار سریال‌های کمدی باشید، احتمالا پاتریک هریس را با نقش بارنی در سریال How I Met Your Mother می‌شناسید. این بار اما نیل پاتریک هریس با یک سریال جدید بازگشته تا لبخند بر لب طرفدارانش بنشاند. او در این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی نقش مردی را بازی می‌کند که به تازگی از پارتنرش جدا شده و حالا بعد از 17 سال، دوباره باید با آدم‌های جدید آشنا شود و سر قرارهای عاشقانه برود.

این سریال درام عاشقانه ۲۰۲۲ محصولی از شبکه نتفلیکس است که در مرداد 1401 توسط این شبکه منتشر شد. سریال جفت نشده، از برترین سریال های خارجی رمانتیک، در یک هفته 26.52 میلیون ساعت تماشا شد و در فهرست 10 سریال پربیننده نتفلیکس قرار گرفت.

34. سریال امیلی در پاریس (Emily in Paris)

  • سال ساخت: 2020-2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9/10
  • تعداد فصل‌ها: 2
  • تعداد قسمت‌ها: 20
  • بازیگران: لیلی کالینز، لوکاس براوو، اشلی پارک، کمیل رازات

پاریس شهر عاشقان است! از نام سریال پیداست که با یکی از قشنگ ترین سریال های عاشقانه روبرو هستیم. سریال امیلی در پاریس یک درام کمدی و عاشقانه بسیار تماشایی است. دارن استار (Darren Star) این سریال عاشقانه خارجی آمریکایی-فرانسوی را برای شبکه نتفلیکس ساخته است. فصل اول سریال در سال 2020 منتشر و با استقبال خوبی در آمریکا مواجه شد، هرچند که در فرانسه انتقاداتی نسبت به کلیشه‌های مرسوم فرانسه و فرانسویان که در سریال دیده می‌شد، وارد بود. فصل دوم سریال امیلی در پاریس، از بهترین سریال های عاشقانه، در دسامبر 2021 منتشر شد. این سریال برای فصل سوم و چهارم نیز تمدید شده است. فصل سوم این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی در دسامبر 2022 در دسترس بینندگان قرار می‌گیرد.

شخصیت اصلی این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی، امیلی کالینز است. دختر جوانی از شیکاگو که برای یک فرصت شغلی به پاریس می‌رود. امیلی وظیفه دارد دیدگاه آمریکایی را به یک شرکت بازاریابی فرانسوی منتقل کند و در این راه با چالش‌های زندگی در پاریس نیز روبرو می‌شود. ماجراهای عاشقانه، چالش‌های شغلی، دوستی‌های جدید و تفاوت فرهنگ‌ها از مواردی است که امیلی با آنها مواجه می‌شود.

35. سریال شکارچیان سایه (Shadowhunters)

  • سال ساخت: 2016-2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.5/10
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • تعداد قسمت‌ها: 55
  • بازیگران: کاترین مک‌نامارا، دومینیک شروود، متیو داداریو، امراود توبیا

سریال آمریکایی عاشقانه، نوجوانانه و سوپرنچرال شکارچیان سایه را می‌توانیم از عاشقانه ترین سریالهای خارجی بدانیم که در سال‌های اخیر از تلویزیون پخش شده. این عنوان از عاشقانه ترین سریالهای خارجی اولین بار در سال 2016 روی آنتن رفت و نظرات مثبت و منفی مختلفی از منتقدان دریافت کرد. این سریال مورد توجه بینندگان زیادی قرار گرفت و موفق به کسب جوایز و افتخارات متعددی شد که از میان آن‌ها می‌توانیم به 6 جایزه انتخاب نوجوان و 5 جایزه انتخاب مردم اشاره کنیم.

ماجرای سریال شکارچیان سایه، از عاشقانه ترین سریالهای خارجی، با دختری به‌نام کلاری فری آغاز می‌شود که در تولد 18 سالگی‌اش متولد می‌شود او و اعضای خانواده‌اش شکارچیان سایه هستند و نیمه انسان و نیمه‌فرشته‌اند. او به‌عنوان یک شکارچی سایه شیاطین را نابود می‌کند، یک عشق ممنوعه را تجربه می‌کند و در عین حال به دنبال کشف معماهایی درباره والدینش می‌گردد.

سخن پایانی

ما در این مقاله بهترین سریال های رمانتیک خارجی را به شما معرفی کرده و هریک را به صورت کوتاه مورد نقد و بررسی قرار دادیم. فیلم‌ها و سریال های عاشقانه جزء آثار پرمخاطب و محبوبی هستند که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند. شما کدامیک از سریال های احساسی خارجی معرفی شده در این مقاله را تماشا کرده‌اید؟ بهترین سریال عاشقانه خارجی که دیده‌اید چه نام داشت؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا