خانواده

سریال هندی پرینا دوبله فارسی

صنعت فیلم‌های هندی که به آن بالیوود می‌گویند طرف‌داران زیادی در سراسر دنیا دارد و روزبه‌روز در حال پیشرفت است. احتمالا شما هم فیلم هندی را با اکشن‌های عجیب‌وغریب، ماجراهای عاشقانه، لباس‌های رنگارنگ و زیبا و صحنه‌های پرسوزوگداز به خاطر می‌آورید. اگر به فیلم‌های سینمایی هندی علاقه‌مند هستید و دوست دارید ۲ ساعت از زمان آزاد خود را صرف دیدن فیلم‌هایی با داستان‌های ساده کنید که به‌راحتی اشک را از چشمان شما جاری کنند، از فهرست بهترین فیلم های هندی شروع کنید. در این فهرست، فیلم‌هایی از گذشته‌های دور تا همین سال‌های اخیر گنجانده شده است و سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

۳۱. من دیوانه عشق هستم (Main Prem Ki Diwani Hoon)

سال تولید: ۲۰۰۳
کارگردان: سورتج بارجاتیا
بازیگران اصلی: هریتیک روشن، کارینا کاپور، آبیشک باچان
امتیاز (IMDb): ۳٫۸

این کمدی رمانتیک با بازی کارینا کاپور و هریتک روشن ماجرای عشقی اتفاقی و ناشی از اشتباهی کوچک را روایت می‌کند. این فیلم محصول سال ۲۰۰۳ است و در زمان اوج فعالیت و شهرت بازیگران اصلی آن فیلم‌برداری شده است.

۳۰. عشق امروزی (Love Aaj Kal)

سال تولید: ۲۰۲۰
کارگردان: امتیاز علی
بازیگران اصلی: سارا علی خان، کارتیک آریان
امتیاز (IMDb): ۴٫۷
امتیاز (Rottentomatoes): ۲۰

ماجرای این فیلم رمانتیک درباره زوجی است که در کافه با هم آشنا می‌شوند و رابطه‌ عمیقی بین آنها شکل می‌گیرد، ولی زندگی حرفه‌ای و شخصی و درگیری‌هایی که هرکدامشان دارند، آنها را از هم جدا می‌کند.

۲۹. خانم قاتل سریالی (Mrs. Serial Killer)

سال تولید: ۲۰۲۰
کارگردان: شیریش کوندر
بازیگران اصلی: زین ماری خان، ژاکلین فرناندز
امتیاز (IMDb): ۵٫۲
امتیاز (Rottentomatoes): ۱۷

اگر به درام‌های جنایی علاقه دارید، این فیلم انتخاب خوبی برای تماشای فیلم هندی اکشن است. این فیلم درباره مردی است که به قتل‌های سریالی متهم شده و همسر باردارش تلاش می‌کند بی‌گناهی او را ثابت کند.

۲۸. این حسی است که وقتی دختر می‌دیدم بهم دست می‌داد (Ek Ladki Ko Dekha Toh Aisa Laga)

سال تولید: ۲۰۱۹
کارگردان: شلی چوپرا
بازیگران اصلی: آنیل کاپور، سونام کاپور
امتیاز (IMDb): ۵٫۶
امتیاز (Rottentomatoes): ۷۱

روایت‌های مرتبط با دگرباشان جنسی به‌آرامی راه خود را به سینمای بالیوود باز کرده‌اند. این فیلم دلچسب سفر زنی را روایت می‌کند که برای به‌دست‌آوردن آزادی شخصی و پذیرش خانواده سنتی‌اش تلاش می‌کند.

۲۷. زمانی تایگر وجود داشت (Ek Tha Tiger)

سال تولید: ۲۰۱۲
کارگردان: کبیر خان
بازیگران اصلی: سلمان خان، کاترینا کایف، گیریش کارناد
امتیاز (IMDb): ۵٫۶
امتیاز (Rottentomatoes): ۷۳

سلمان خان که در سینمای هند به‌خاطر بازی در فیلم اکشن هندی شهرت دارد در این فیلم در نقش جاسوسی با نام مستعار تایگر بازی می‌کند. این مأمورمخفی به ایرلند فرستاده می‌شود تا درباره دانشمندی تحقیق کند که متهم به همکاری نظامی با پاکستان است.

۲۶. ترازوی عدالت (Insaf Ka Tarazu)

سال تولید: ۱۹۸۰
کارگردان: بی.آر چوپرا
بازیگران اصلی: راج بابار، پادمینی کولاپوری
امتیاز (IMDb): ۶٫۴

یکی از بهترین فیلم های هندی فیلم «ترازوی عدالت» است که از مفهوم عدالت می‌گوید و آن چیزی که تعادل ترازوی عدالت را بر هم می‌زند. فیلم درباره مردی ثروتمند به‌نام رامش است که زنی زیبا را به قایق تفریحی خود دعوت می‌کند و ماجراهایی که ۲ سال بعد و پس از قتل او اتفاق می‌افتند.

۲۵. موج ۲ (Dhoom 2)

سال تولید: ۲۰۰۶
کارگردان: سانجی گادوی
بازیگران اصلی: هریتیک روشن، آیشواریا رای، آبیشک باچان، بیپاشا باسو
امتیاز (IMDb): ۶٫۵
امتیاز (Rottentomatoes): ۹۲

به‌عقیده‌ بسیاری از علاقه‌مندان به سینمای هند، این قسمت بهترین فیلم در مجموعه فیلم‌های موج است. این مجموعه از نظر فروش هم یکی از موفق‌ترین فیلم‌های بالیوود است. اگر دوست دارید هیجان را همراه با موسیقی تجربه کنید، این فیلم را ببینید.

۲۴. زیبارو (Khoobsurat)

سال تولید: ۲۰۱۴
کارگردان: شاشانکا غوش
بازیگران اصلی: فواد خان، سونام کاپور
امتیاز (IMDb): ۶٫۵
امتیاز (Rottentomatoes): ۸۰

خانواده سلطنتی راجستان فیزیوتراپیستی حرفه‌ای را استخدام می‌کنند که البته از نظر اجتماعی بی‌‌دست‌وپاست! این فرد قرار است سلامتی شاه را به او بازگرداند و فرصتی فوق‌العاده برای تغییر زندگی خود پیدا می‌کند. با این حال با حضور شاهزاده بسیار جذاب خانواده و مادر بداخلاقش، فرصت را از دست می‌دهد. جنجال‌های عاشقانه و سوءتفاهم‌هایی در این میان به وجود می‌آیند که مهم‌ترین ویژگی فیلم‌های هندی هستند.

۲۳. پانگا (Panga)

سال تولید: ۲۰۲۰
کارگردان: آشوینی تیواری
بازیگران اصلی: کانگانا رانوت، جیسی گیل
امتیاز (IMDb): ۶٫۹
امتیاز (Rottentomatoes): ۹۴

این فیلم الهام‌بخش درامی ورزشی است، ژانری که کمتر در بالیوود دیده می‌شود. ماجرای فیلم در دنیای ورزش کبدی اتفاق می‌افتد که در هند ورزشی پرطرف‌دار است. در این فیلم، قهرمان کبدی پس از تولد پسرش ورزش را رها می‌کند، اما چند سال بعد دوباره به میدان برمی‌گردد و دوباره قهرمان می‌شود.

۲۲. مری کام (Mary Kom)

سال تولید: ۲۰۱۴
کارگردان: امونگ کومار
بازیگران اصلی: پریانکا چوپرا، دارشان کومار
امتیاز (IMDb): ۶٫۹
امتیاز (Rottentomatoes): ۸۸

پریانکا چوپرا در این فیلم ورزشی، در نقش بوکسوری واقعی به‌نام چونگیانگ مری کوم همنگته بازی می‌کند که از کشاورزی در مزارع مانیپور به مبارزه در رینگ راه پیدا کرد. او ۶ بار قهرمان بوکس آماتور جهان شد.

۲۱. فنا (Fanaa)

سال تولید: ۲۰۰۶
کارگردان: کونال کولی
بازیگران اصلی: عامر خان، کاجول، ریشی کاپور
امتیاز (IMDb): ۷٫۲
امتیاز (Rottentomatoes): ۱۰۰

داستان این فیلم درباره راهنمای توری است که با زنی کشمیری و نابینا آشنا می‌شود، اما این اولین بار نیست که آنها همدیگر را ملاقات کرده‌اند. او در گذشته نیز ۱ بار این زن را ترک کرده است.

۲۰. باجی‌رائو و مستانه (Bajirao Mastani)

سال تولید: ۲۰۱۵
کارگردان: سانجای لیلا بانسالی
بازیگران اصلی: رانویر سینگ، دیپیکا پادوکونه، پریانکا چوپرا
امتیاز (IMDb): ۷٫۳
امتیاز (Rottentomatoes): ۶۵

وقتی باجی‌رائو (رانویر سینگ) عاشق مستانه (دیپیکا پادوکونه) دختر پادشاه راجپوت می‌شود، با اینکه با کاشیبای (پریانکا چوپرا) ازدواج کرده است، مثلثی عشقی شکل می‌گیرد که مسیر زندگی آنها را تغییر می‌دهد. این فیلم دومین همکاری سینگ و پادوکونه در فیلمی عاشقانه است. این ۲ بازیگر در سال ۲۰۱۸ با هم ازدواج کردند.

۱۹. گاهی خوشی گاهی غم (Kabhi Khushi Kabhie Gham)

سال تولید: ۲۰۰۱
کارگردان: کاران جوهر
بازیگران اصلی: شاهرخ خان، کاجول، آمیتاب باچان، هریتیک روشن، کارینا کاپور
امتیاز (IMDb): ۷٫۵
امتیاز (Rottentomatoes): ۱۰۰

در این فیلم، مجموعه‌ای از پرکارترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگران بالیوود نقش‌آفرینی کرده‌اند. اگر دوست دارید تعدادی از بهترین بازیگران هندی را در یک فیلم ببینید، این گزینه بهترین انتخاب است. فیلم درباره خانواده‌ای سرشناس و ثروتمند در دهلی است که برای حفظ زندگی و میراث خود تلاش می‌کنند. این درام خانوادگی در برخی صحنه‌ها بسیار دلخراش است و پیوند عمیقی با مخاطب برقرار می‌کند.

۱۸. دیوداس (Devdas)

سال تولید: ۲۰۰۲
کارگردان: سانجای لیلا بانسالی
بازیگران اصلی: شاهرخ خان، آیشواریا رای
امتیاز (IMDb): ۷٫۶
امتیاز (Rottentomatoes): ۸۹

شاهرخ خان که اسم او را زیاد در این فهرست دیده‌اید، نقش اصلی فیلم دیوداس را بر عهده دارد؛ مردی که پس از ترک کشور برای تحصیل در رشته حقوق در انگلستان به هند بازمی‌گردد و عشق ممنوعه‌اش او را به نبردی با اعتیاد به الکل سوق می‌دهد، اعتیادی که بر زندگی افرادی که بیشتر از همه دوستشان دارد تأثیر گذاشته است.

۱۷. سکسکه (Hichki)

سال تولید: ۲۰۱۸
کارگردان: سیزارتا مالهوترا
بازیگران اصلی: رانی موکرجی، نیراج کابی، جنت زبیر
امتیاز (IMDb): ۷٫۶
امتیاز (Rottentomatoes): ۵۰

فقط یک چیز وجود دارد که رؤیای معلم مشتاقی به‌نام ناینا را برای یافتن شغل در دبیرستانی که زمانی در آن تحصیل می‌کرده به چالش می‌کشد: ابتلا به سندرم تورت. حتی زمانی که ناینا بالاخره می‌تواند معلم شود، کلاس مشکل‌ساز او معضل جدیدی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود او از خودش بپرسد آیا رؤیاهایش واقعا در دسترس هستند یا خیر.

۱۶. فرمانروای عاشق (Jodhaa Akbar)

سال تولید: ۲۰۰۸
کارگردان: آشوتوش گواریکر
بازیگران اصلی: هریتیک روشن، آیشواریا رای، آمیتاب باچان
امتیاز (IMDb): ۷٫۶
امتیاز (Rottentomatoes): ۷۵

این درامِ حماسی و تاریخی علاقه‌مندان به فیلم‌های تاریخی و ژانر عاشقانه را پای صفحه‌نمایش میخکوب می‌کند. این فیلم عاشقانه درباره ازدواجی مصلحتی و تبدیل‌شدن آن به رابطه عاشقانه پرشوری بین شاهزاده خانم راجپوت و پادشاه مغول است. این فیلم باعث می‌شود دوباره به قدرت عشق ایمان بیاورید.

۱۵. نیرجا (Neerja)

سال تولید: ۲۰۱۶
کارگردان: رام مدهوانی
بازیگران اصلی: سونام کاپور، شابانا عزمی
امتیاز (IMDb): ۷٫۷
امتیاز (Rottentomatoes): ۱۰۰

نیرجا مهماندار هواپیماست و با گروهی از تروریست‌ها که قصد ربودن هواپیما را دارند روبه‌رو می‌شود. این فیلم بر اساس داستان واقعی ربوده‌شدن هواپیمای پان ام پرواز ۷۳ توسط سازمان ابونیدال در سال ۱۹۸۶ ساخته شده است. اگر دوست دارید فیلمی هندی برگرفته از داستانی واقعی ببینید، این فیلم بهترین انتخاب است.

۱۴. ظرف ناهار (The Lunchbox)

سال تولید: ۲۰۱۳
کارگردان: ریتش باترا
بازیگران اصلی: عرفان خان، نیمرات کور
امتیاز (IMDb): ۷٫۸
امتیاز (Rottentomatoes): ۹۷

این فیلم هندی یکی از آن فیلم‌های بسیار تأثیرگذار است و داستانی را روایت می‌کند که تا آن را ندیده باشید نمی‌دانید به‌شدت به دیدنش نیاز دارید. در این فیلم، زنی به‌نام ایلا با تهیه ناهاری مخصوص برای شوهرش سعی می‌کند رابطه خود را با همسرش بهتر کند، اما نقشه‌هایش به هم می‌ریزند.

۱۳. مادر هند (Mother India)

سال تولید: ۱۹۵۷
کارگردان: محبوب خان
بازیگران اصلی: نرگس، سونیل دات
امتیاز (IMDb): ۷٫۸
امتیاز (Rottentomatoes): ۸۶

این درام حماسی درباره زندگی زنی فقیر است که مجبور می‌شود به‌تنهایی از ۲ پسرش مراقبت کند در حالی که شوهرش خانواده را ترک کرده و طلبکارها مدام او را تهدید می‌کنند. این فیلم در زمان ساخت، یکی از گران‌ترین فیلم‌های هندی بود.

۱۲. وقتی همدیگر را دیدیم (Jab We Met)

سال تولید: ۲۰۰۷
کارگردان: امتیاز علی
بازیگران اصلی: شاهد کاپور، کارینا کاپور
امتیاز (IMDb): ۷٫۹
امتیاز (Rottentomatoes): ۱۰۰

این فیلم داستان تاجر دلشکسته‌ای به‌نام آدیتیا را روایت می‌کند که در قطار با زنی باهوش به‌نام گیت آشنا می‌شود و در گردباد زندگی او غرق می‌شود. او برای ملاقات با خانواده‌ این دختر راهی سفر می‌شود.

۱۱. ویر-زارا (Veer-Zaara)

سال تولید: ۲۰۰۴
کارگردان: یاش چوپرا
بازیگران اصلی: شاهرخ خان، پریتی زینتا، رانی موکرجی، آمیتاب باچان
امتیاز (IMDb): ۷٫۹
امتیاز (Rottentomatoes): ۹۲

این درام عاشقانه ماجرای عشق افسر نیروی هوایی هند و دختر یکی از سیاست‌مداران هندی را روایت می‌کند، داستان عاشقانه ۲۲ساله‌ای پر از شجاعت و از خودگذشتگی.

۱۰. خواسته دل (Dil Chahta Hai)

سال تولید: ۲۰۰۱
کارگردان: فرهان اختر
بازیگران اصلی: عامر خان، آکشای خانا، سیف علی خان، پریتی زینتا
امتیاز (IMDb): ۸٫۱

این فیلم هرآنچه از فیلمی هندی انتظار دارید در خود گنجانده و کمدی رمانتیک و درامی دوست‌داشتنی است. این فیلم برنده جایزه ملی فیلم برای بهترین فیلم بلند به‌زبان هندی شد و داستان ۳ دوست دانشگاهی را روایت می‌کند که پس از فارغ‌التحصیلی در جست‌وجوی زندگی و عشق هستند.

۹. حیدر (Haider)

سال تولید: ۲۰۱۴
کارگردان: ویشال باردواج
بازیگران اصلی: شاهد کاپور، تابو
امتیاز (IMDb): ۸٫۱
امتیاز (Rottentomatoes): ۸۸

یکی از دلایلی که باعث شده نام این فیلم در فهرست بهترین فیلم های هندی گنجانده شود، این است که از یکی نمایشنامه‌های مشهور ویلیام شکسپیر یعنی هملت الهام گرفته شده. در این فیلم، این تراژدی در بحبوحه کشمکش‌های کشمیر در سال ۱۹۹۵ رخ می‌دهد.

۸. شعله (Sholay)

سال تولید: ۱۹۷۵
کارگردان: رامش سیپی
بازیگران اصلی: درمندرا، سانجیو کومار، هما مالینی، آمیتاب باچان
امتیاز (IMDb): ۸٫۱
امتیاز (Rottentomatoes): ۹۲

یکی از مشهورترین فیلم‌های هندی فیلم شعله است. فیلم درباره پلیسی بازنشسته است که قصد دارد دزدی شرور را با کمک ۲ جنایتکار کوچک‌تر دستگیر کند. حتی اگر این فیلم را قبلا دیده باشید، باز هم ارزش دیدن دارد.

۷. باج (Lagaan)

سال تولید: ۲۰۰۱
کارگردان: آشوتوش گواریکر
بازیگران اصلی: عامر خان، گریسی سینگ
امتیاز (IMDb): ۸٫۱
امتیاز (Rottentomatoes): ۹۵

فیلم باج یکی از بهترین فیلم های هندی است که برای بهترین فیلم خارجی نامزد اسکار شد. ماجرای درباره اهالی روستایی است که برای نپرداختن باج یا مالیات کشاورزی، مجبور می‌شوند مقابل افسران ارتش بریتانیا کریکت بازی کنند.

۶. برفی! (!Barfi)

سال تولید: ۲۰۱۲
کارگردان: آنوراگ باسو
بازیگران اصلی: رنبیر کاپور، ایلینا دی‌کروز، پریانکا چوپرا
امتیاز (IMDb): ۸٫۲
امتیاز (Rottentomatoes): ۸۶

آماده باشید که با دیدن این فیلم کمی گریه کنید، بخندید و دوباره گریه کنید. «برفی» فیلمی درباره ماجراهای ناگوار زندگی مردی خوش‌شانس است که از زندگی به بهترین شکل ممکن لذت می‌برد. در این فیلم، رنبیر کاپور بازیگر محبوب بالیوود در نقش برفی و پریانکا چوپرا در نقش ژیلمیل، زنی جوان و مبتلا به اوتیسم، ایفای نقش کرده‌اند.

۵. ملکه (Queen)

سال تولید: ۲۰۱۴
کارگردان: ویکاس باهل
بازیگران اصلی: کانگانا رانوت، راجکومار رائو
امتیاز (IMDb): ۸٫۲
امتیاز (Rottentomatoes): ۹۰

این فیلم در جشنواره فیلم‌فیر برنده‌ جوایز متعددی شده است، از جمله جایزه بهترین:

  • فیلم؛
  • کارگردانی؛
  • بازیگر زن (کانگانا رانوت)؛
  • موسیقی متن؛
  • تدوین؛
  • فیلم‌برداری.

۴. زندگی روزبه‌روز (Zindagi Na Milegi Dobara)

سال تولید: ۲۰۱۱
کارگردان: زویا اختر
بازیگران اصلی: فرهان اختر، هریتیک روشن، کاترینا کایف
امتیاز (IMDb): ۸٫۲
امتیاز (Rottentomatoes): ۹۲

چند دوست قدیمی به‌نام‌های عمران، آرجون و کبیر سرانجام به پیمانی که برای سفر به اسپانیا بسته بودند عمل می‌کنند، اما درگیری‌ها و اختلافات، تعطیلات و حتی دوستی طولانی‌مدت آنها را تهدید می‌کند.

۳. داماد عاشق عروس را می‌برد (Dilwale Dulhania Le Jayenge)

سال تولید: ۱۹۹۵
کارگردان: آدیتیا چوپرا
بازیگران اصلی: شاهرخ خان، کاجول
امتیاز (IMDb): ۸٫۲
امتیاز (Rottentomatoes): ۱۰۰

نمی‌توان از بالیوود صحبت کرد و اسمی از این فیلم نبرد. این فیلم رمانتیک کمدی ماجرای ۲ جوان با بازی شاهرخ خان و کاجول را روایت می‌کند که هنگام کوله‌گردی در سفری به اروپا با هم آشنا می‌شوند.

۲. تشنه (Pyaasa)

سال تولید: ۱۹۵۷
کارگردان: گورو دات
بازیگران اصلی: گورو دات، وحیده رحمان
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

اگر فیلم هندی قدیمی دوست دارید، این فیلم کلاسیک و رمانتیک موزیکال را از دست ندهید. این فیلم ماجرای شاعری ناموفق را روایت می‌کند که اشتباهی باعث می‌شود دیگران فکر کنند به‌ قتل‌ رسیده است و بعد از مرگ، آثارش مشهور می‌شوند.

۱. سه احمق (3 Idiots)

سال تولید: ۲۰۰۹
کارگردان: راجکومار هیرانی
بازیگران اصلی: عامر خان، کارینا کاپور، رانگاناتان مدهوان
امتیاز (IMDb): ۸٫۵
امتیاز (Rottentomatoes): ۱۰۰

«سه احمق» داستان ۳ دانشجوی مهندسی و در واقع نقدی بر سیستم آموزشی هندوستان است. این فیلم محبوب‌ترین کمدی بالیوودی در خارج از هند است و در ایران هم دوبله و پخش شده است. «سه احمق» یکی از بهترین فیلم های هندی و یکی از ۲۵۰ فیلم برتر وبسایت IMDb و یکی از ۱۰ فیلم پرفروش سینمای هند است.

انتخاب شما چیست؟

اگر از علاقه‌مندان بالیوود هستید، فکر می‌کنید جای کدام فیلم در فهرست بهترین فیلم های هندی خالی است؟ کدام فیلم هندی برای شما خاطره‌انگیز است؟ لطفا نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها با سایر همراهان «چطور» در میان بگذارید.



جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: سریال هندی «سردار خانم کوچک» (Choti Sarrdaarni) یک سریال تلویزیونی هندی ساخته راجیو ورما در ژانر درام می‌باشد. پخش این سریال از یکم جولای سال سال ۲۰۱۹ آغاز شده و پخش آن همچنان از شبکه کالرز تی وی هند ادامه دارد. این سریال مجموعا ۳۳۸ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای است. نیمریت کور آهلوالیا، آوینش رکی و کوینا تک بازیگران اصلی این سریال هستند. داستان این سریال در مورد عشق دختر و پسری به نام مهیر و ماناو است که با دسیسه‌های مادر این دختر عاشق، ادامه رابطه آنها راه همواری ندارد و مهیر برای ادامه زندگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می شود.

iOS | آموزش
سریال هندی «سردار خانم کوچک»

خلاصه داستان سریال هندی «سردار خانم کوچک»

مهیر کور دیلون دختری شاد، سرزنده و بی خیال است که عاشق پسری به نام ماناو شرما می‌شود. ماناو شرما پسری ساده دل است که بی سرپرست و یتیم بزرگ شده و الان یک رستوران محلی را اداره می‌‌کند و آرزو دارد یک روز افسر IOS (خدمات اداری هند) شود. مهیر و ماناو وارد یک رابطه عاطفی می‌شوند و خیلی زود مهیر باردار می‌شود. مادر مهیر، کولوانت و همه پسرانشان خیلی زود متوجه می‌شوند که مهیر از ماناو باردار شده است. آنها حاضر نیستند ماناو را بپذیرند چراکه ماناو به لحاظ مالی وضعیت مناسب و پایداری ندارد و یک غذاخوری محلی دارد. کولوانت، ماناو را به خانه‌اش دعوت می کند و در آنجا با کمک برادر مهیر، ماناو را می کشد و قصد دارد بچه در شکم مهیر را هم از بین ببرد. او سعی دارد کاری کند مهیر با مردی زن مرده به نام ساربجیت (ساراب) که یک پسر ۵ ساله به نام «پارام» دارد ازدواج کند. ساراب رئیس حزب حاکم در ناحیه «اتاری» در امریستر است. کولوانت آرزو دارد که خودش هم جایگایی در این حزب داشته باشد و این خواسته او تنها با ازدواج مهیر با ساراب به حقیقت می‌پیوندد. مهیر حاضر نیست با ساراب ازدواج کند و پیشنهاد او را رد می‌کند چراکه عاشق ماناو است و بچه او را در شکم دارد اما بعدا به خاطر افکار شیطانی مادرش و نجات جان فرزندش حاضر می‌شود با ساراب ازدواج کند.

iOS | آموزش

مهیر شب عروسی با ساراب، به او می‌گوید که باردار است و از او خواهش می‌کند که اجازه دهد به نقطه‌ای دور برود و بچه‌اش را به دنیا بیاورد و بزرگ کند. ساراب ابتدا عصبانی می‌شود اما کمی که می‌گذرد به مهیر قول می‌دهد که زندگی آرام و دور از همه در کشوری خارجی، در صربستان برای او فراهم کند. او تصمیم می‌گیرد برای مهیر با یک هویت جدید، زندگی تازه‌ای در آن کشور مهیا کند و به همه به دروغ بگوید که مهیر در یک تصادف جانش را از دست داده است. وقتی آنها در حال ترک کردن کشور و رفتن به صربستان هستند، پارام نیز به آنها از طریق جاسازی شدن در یکی از چمدان‌ها محلق می‌شود. ساراب یک خانه و یک ماشین به مهیر هدیه می‌دهد و به او قول می‌دهد که واقعیت را به هیچ کس نگوید. ساراب به دروغ به همه می گوید که مهیر مرده است. ساراب متهم به قتل مهر شده و به هند بازگردانده می‌شود و یک پرونده شکایت علیه او تنظیم می‌شود و قرار است مجازات شود. در همان عین، زمانی که ساراب در حال ترک کردن صربستان بوده ، مهیر توسط یک سری خلافکار ربوده می‌شود. مهیر اتفاقاتی که برای ساراب افتاده از طریق اخبار تلویزیون متوجه می‌شود و از طرفی خودش گرفتار گروگان گیرهایی است که اسلحه دارند. او اتاقکی که در آن زندانی شده آتش سوزی به راه می‌اندازد و از آنجا فرار می‌کند.

مهیر سعی کرد با خواهش کردن از مردم و از باجه تلفن با هند تماس بگیرد اما به خاطر یک سر اخلال‌هایی که ایجاد کرده بود توسط پلیس دستگیر و بازداشت شد. یک افسر پلیس هندی حاضر می‌شود او را دیپورت کند تا به هند بازگردانده شود. در فرودگاه، جاگجیت (جاگا) سینگ دیلون، برادر مهیر لباس پلیس به تن کرده و به ظاهر پلیس درآمده است چراکه شب قبل مهیر به پارام گفته بود جاگا را خبر کند تا به نحوی آنها را از فرودگاه بیرون ببرد. مهیر با کمک جاگا فرار می‌کند و به دادگاه می‌رسد و ساراب را نجات می‌دهد. ساراب، بچه در شکم مهیر را به عنوان فرزند خودش می‌پذیرد. ساراب و مهیر با پارام در مورد موضوع بارداری مهیر صحبت می‌کنند. پارام که از این خبر هیجان زده شده موضوع با را به خواهر ساراب، هارلین می‌گوید. یک مهمانی بزرگ برای جشن گرفتن خبر بارداری مهر، ترتیب داده می‌شود. هارلین متوجه می‌شود که بچه در شکم مهر، متعلق به ساراب نیست و با افشای این واقعیت باعث می‌شود که مهیر ، بزرگترین سیستم حمایتش را در خانواده از دست بدهد. هارلین، مهیر را مجبور می‌کند که یا بچه‌اش را سقط کند و یا برادرش را ترک کند. مهیر تصمیم می‌گیرد بچه‌اش را سقط کند اما در آخرین لحظه ساراب جلوی او را می‌گیرد.

iOS | آموزش
سریال هندی «سردار خانم کوچک»

با این همه، هارلین هنوز مهیر و این بچه را نپذیرفته و و اعلام کرده این بچه تا زمانی که زنده باشد جزء خانواده آنها نخواهد بود و عالنا مقابل مهیر قرار می‌گیرد. چند روز بعد پارام شدیدا بیمار می‌شود و مشکلی جدی در کبدش پیدا می‌کند و خیلی سریع به پیوند نیاز پیدا می‌کند. هیج یک از اعضای خانواده کبد مناسبی برای پیوند زدن به او ندارند. ساراب، خانمی را پیدا می‌کند که حاضر می‌شود کبدش را به پارام اهدا کند اما در لحظات آخر حاضر نمی‌شود این کار را انجام دهد چراکه متوجه می‌شود باردار است. کبد مهیر امکان پیوند زدن به پارام را دارد اما به خاطر باردار بودن مهر، این اقدام برای مهیر، پرخطر خواهد بود. با این حال این پیوند انجام می‌شود و یک درصد شانس زنده ماندن برای مهیر وجود دارد. پارام نجات پیدا می‌کند اما مهیر در این عمل جراحی وضعیت بدی پیدا می‌کند. شرایط مهیر بدتر می‌شود و دکتر اعلام می کند که او مرده است. پارام و ساراب برای مهیر دعا می کند که به زندگی برگردد و با دعاهای آنها این اتفاق می‌افتد. بالاخره و درنهایت ساراب و مهیر نسبت به هم علاقه مند می‌شوند. ساراب یک بیمارستان به نام مهیر (سردار خانم کوچک) می‌سازد. هارلین از این موضوع آشفته است زیرا فکر می کرد ساراب آن بیمارستان را به اسم خودش نامگذاری خواهد کرد و به مهیر حسودی می کند.

چند هفته بعد:
ساراب در کنار پارام و مهیر ، زندگی خوب و خوشی دارد. بعد از گذشت مدتی برادر سومی مهیر، رنبیر (رانا) با دختری که عاشقش شده، جینی باجوا ازدواج می‌کند. جینی خواهر پسری به نام روبی است که از خانواده رانا متنفر است. در مراسم عروسی رانا و جینی، مهیر آسیب می‌بیند و ساراب او را به بیمارستان می‌برد. آنجا به ساراب گفته می‌شود که از بین مهیر و فرزند داخل شمکش فقط یکی از آنها را می‌توانند نجات دهند. ساراب در ابتدا بچه را انتخاب می‌کند که زنده بماند اما بعدا به توصیه کولوانت، مهیر را برای زنده ماندن انتخاب می‌کند. برای لحظاتی هم مهیر و هم بچه‌اش می‌میرند اما دکتر جنین را در معده مهیر قرار می‌دهد و هر دویشان زنده می‌مانند. هارلین این بچه را دوست ندارد چون بچه ساراب نیست و حاضر نمی‌شود دعای خیر برای او بکند. مهر یک پسر به دنیا می‌آورد. هارلین و روبی سعی دارند ذهن پارام را مسموم کنند تا نگاه بدی به نوزاد تازه به دنیا آمده داشته باشد. آنها به پارام می‌گویند که مهیر و پدرش این بچه را بیشتر از او دوست دارند. هارلین و خوار ناتنی ساراب، دکتر آدیتی کور وارد زندگی خانواده ساراب می‌شوند. دکتر آدیتی می‌خواهد به خاطر اینکه پدربزرگش در گذشته او و مادرش را نذیرفته بود از این خانواده انتقام بگیرد.

iOS | آموزش

بعداً یک پیچ و تاب اتفاق می‌افتد؛ ماناو به عنوان آقای ویکرام دیوان که یک افسر CBI است به قصه بازمی‌گردد و عاشق دکتر آدیتی می‌شود و همچنین برای انتقام از کولوانت برگشته و سارابجیت یکی دیگر از هدف‌های اوست. مهیر اسم بچه‌اش را کارانجیت سینگ گیل (کاران) می‌گذارد و این همان نامی است که مهیر و ماناو با هم برای بچه آینده‌شان انتخاب کرده بودند. کولوانت با دیدن ماناو / ویکرام در تلویزیون از پله می افتد و بعداً سعی می کند تا او را با ضربات چاقو از بین ببرد که دستگیر می شود و مهیر او را از بازداشت بیرون می‌آورد. مهیر برای بازجویی همراه سارابجیت به بخش تفحص اداره پلیس میرود. دکتر آدیتی می‌خواهد زندگی ساراب و هارلین نابود شود چون پدربزرگش رفتار گستاخانه‌ای با او و مادرش داشته است. او به پارام پمپ داد و اگر او از پمپ استفاده کند ، مغزش رشد نخواهد کرد. اما بعد از اینکه متوجه می‌شود پارام چقدر او را دوست دارد، قول می دهد که هرگز به پارام آسیب نرساند و هرگز اجازه نمی دهد شخص دیگری به او آسیب برساند.

ساراب برای آدیتی و ویکررام/ماناو یک جشن نامزدی می‌گیرد. طی این مراسم نامزدی، ساراب و هارلین متوجه می‌شوند که آدیتی خواهر ناتنی آنها، گودی است و با او در فستیول و مراسم عروسی‌اش همراه می‌شوند. ویکرام در طی مراسم ازدواجش با آدیتی فلاش بک‌هایی از گذشته‌اش در قالب ماناو می‌بیند و در حالیکه نام مهیر را زمزمه می‌کند غش می‌کند. کولوانت متوجه زمزمه‌های او می‌شود. مهیر باید یک سفر به صربستان برود چون شخصی به نام مارتا یک پرونده علیه او تنظیم کرده است. مارتا همسر افسر پلیسی است که مهیر به او ضربه زده بود. ویکرام دیوان متوجه می‌شود که مادرش بیماری قلبی دارد. مادر او بچه‌های زیادی داشته که همه آنها مرده‌اند. یک نفر به او گفته بود که نوزداش را به راه دوری بفرستد تا این نوزاد زنده بماند و وقتی بزرگ شد ویکرام دیوان آمد او در یک تصادف از بین رفت. یک فرمانده سرتیپ، ماناو را مجروح و زخمی پیدا کرد و به سیما گفت که ماناو همان ویکرام دیوان آنهاست. حالا ماناو حافظه‌اش را بدست آورده است و به دنبال مهیر به صربستان می‌رود.

iOS | آموزش

از طرفی دیگر پارام را ربوده می‌شود و در ابتدا برای آزادی او ۵۰ میلیون روپیه طلب می‌کنند اما وقتی پارام سعی می‌کند فرار کند آدم رباها ۱۰۰ میلیون روپیه می‌خواهند چون پای پلیس هم به ماجرا باز شده است. مهیر و ساراب برای مارتا کار می‌کنند و سعی دارند دل او را بدست بیاورند. مهیر برای مشکل دختر مارتا یک درمان خانگی انجام می‌دهد و این به او کمک می کند تا دوباره روی پاهای خودش بایستد اما آنها متوجه می‌شوند که پارام ربوده شده است. مهیر یک نقش می‌‌کشد و آنها موفق می‌شوند پارام را پیدا کنند. مارتا متوجه می‌شود که مهیر و ساراب به او دروغ گفته بودند و آنها را از خانه ‌اش بیرون میکند. مهیر از گذشته‌اش برای ساراب حرف می‌زند و می‌گوید که ماناو را دوست داشته و ساراب دچار نوعی شوک می‌شود. مهیر و ساراب به یکدیگر ابراز علاقه می‌کنند و با هم رابطه زناشویی برقرار می‌کنند.

سریال هندی «سردار خانم کوچک»

آنها زندگی خوبی و خوشی دارند و ولین سالگرد ازدواجشان را جشن می‌گیرند. ماناو نقشه می‌کشد که از سازاب انتقام بگیرد و مهیر را پس بگیرد. درهر حال در یک حادثه ساراب تیر می‌خورد و به بیمارستان منتقل می‌شود. بعدا مشخص می‌شود که ناپدری ماناو سعی داشته مهیر را بکشد. او بعدا دست به خودکشی می‌زند. بعدا ویکرام/ماناو متوجه می‌شود که کاران پسر اوست او از مهیر خواهش می‌کند که کاران را به او بدهد اما مهیر حاضر به انجام این کار نیست. ویکرام با همدستی کولوانت نقش می‌کشد و کاران را می‌دزدد اما مهیر کاران را پیدا می کند و به ویکرام هشدار می‌دهد که از کاران دور بماند.
مردی به نام آقای پاتاک بازگشته و سعی دارد زندگی خانواده ساراب را نابود کند چراکه ساراب عامل دستگیری او شده بود. او تعدادی اراذل و خلافکار را به خانه ساراب می‌فرستد که مهیر شجاعانه مقابل آنها می‌ایستد. …

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا