فناوری اطلاعات

سهم بازار تلویزیون‌های سامسونگ و ال‌جی رو به کاهش است

شرکت معروف Omdia که در زمینه تحقیقات بازار فعال است روز گذشته اعلام کرد که سهم بازار تلویزیون های سامسونگ و ال جی در نیمه اول سال جاری 48.9 درصد بوده است.

سامسونگ به طور ویژه بر تولید تلویزیون های باکیفیت و گران قیمت متمرکز شده است و در نیمه اول سال جاری موفق به فروش 60.65 میلیون تلویزیون QLED شده است. همچنین سهم بازار این شرکت در بین تلویزیون های 80 اینچی و بزرگتر به 48.6 درصد می رسد. از سوی دیگر، ال جی توانست 62 درصد از بازار تلویزیون های قدیمی را در اختیار بگیرد.

این در حالی است که مجموع سهم بازار این دو شرکت در سه ماهه اول 50.6 درصد بوده است که به معنای با کاهش سهم است. دلیل اصلی این امر افزایش کیفیت تلویزیون هایی است که با وجود قیمت کمتر هر روز بهتر می شوند. به عنوان مثال، سهم بازار تلویزیون های TCL در سه ماهه دوم از 8 به 8.7 درصد افزایش یافت، در حالی که هایسنس در این مدت موفق شد از 7.6 به 8.2 درصد افزایش یابد.

به طور کلی، در بازار جهانی تلویزیون، سامسونگ همچنان با فاصله طولانی مقام اول را دارد و پس از آن LG، TCL، Hisense و Xiaomi قرار دارند. شرکت های چینی جدا از فناوری های معمول و گسترده، روز به روز در فناوری های نوظهور و نوظهور بهتر می شوند.

به عنوان مثال، در بازار تلویزیون های QLED که سهم سامسونگ 75.7 درصد است، سهم TCL از 0.9 درصد به 13.9 درصد تنها در سه سال افزایش یافت و سهم هایسنس برای اولین بار به 5 درصد رسید. این در حالی است که تقاضا برای تلویزیون با سرعت بالایی در حال کاهش است که ارتباط مستقیمی با افزایش تورم در کشورهای مختلف دارد. طبق پیش بینی ها، فروش تلویزیون در سال 2022 حدود 2.22 درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود و اگر این پیش بینی محقق شود، به معنای کمترین فروش از سال 2010 خواهد بود.

منبع: businesskorea

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا