خانواده

سوالات پرسیده شده از وکلا در مورد مجازات مواد مخدر شیشه

یکی از اصلی‌ترین معضلاتی که نه‌فقط ایران، بلکه سایر کشورهای جهان نیز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، معضلی به نام مواد مخدر است. حمل، مصرف یا توزیع و خریدوفروش مواد مخدر، همه و همه می‌توانند افراد را به دادگاه‌ها بکشانند. شیشه نیز یک ماده مخدر صنعتی است که از این قاعده مستثنا نیست. اگر شما هم با یکی از این پرونده‌ها دست‌به‌گریبان هستید، برای اطلاع از وظایف وکیل شیشه در تهران با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

آثار مخربی که مواد مخدر، چه صنعتی و چه سنتی، بر زندگی افراد می‌گذارند، تنها دامن خود آنان را آلوده نمی‌کند. دامنه این خرابی‌ها به‌اندازه‌ای وسیع است که دولت‌ها در همه جای دنیا تلاش می‌کنند به هر وسیله‌ای، حتی با توسل به روش‌های قهری، از گسترش آن جلوگیری کنند. استفاده از قوانین خاص در این راه یکی از این شیوه‌ها است. دولت ایران نیز از سال 1376 برای مبارزه با مواد مخدر قوانینی را تنظیم کرده است.


مواد مخدر در قانون به چه معنا است؟

برای اینکه به‌خوبی بدانید کدام دسته از مواد، شامل این قوانین کیفری می‌شوند و دقیقاً در چه پرونده‌هایی باید از وکیل شیشه در تهران کمک بخواهید، باید قبل از هر چیز بدانید که منظور قانون از مواد مخدر دقیقاً چیست؟ بر اساس تعریف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هر ماده‌ طبیعی یا ترکیب شیمیایی که پس از مصرف آن سطح هوشیاری افراد دچار دگرگونی شود، می‌تواند در ردیف مواد مخدر جای بگیرد. بر همین اساس می‌توان مواد مخدر را در چهار ردیف طبقه‌بندی کرد:

  •  برخی از مواد مخدر این قابلیت را دارند که عملکرد مغز را کندتر کنند. هروئین و تریاک ازاین‌دست مواد هستند.
  •  برخلاف گروه اول، گروه دوم موادی هستند که سیستم عصبی بدن را دست‌خوش سرعت کاذب می‌کنند. کوکائین و نیکوتین ازجمله این مواد هستند.
  •  اگر در اثر موادی مانند ال اس دی، فرد دچار هذیان شده است، به این معنی است که از مواد مخدر استفاده کرده است.
  •  موادی که از راه استنشاق، حالات مغز را تغییر دهند نیز از مصادیق مواد مخدر هستند. ماری‌جوانا از نمونه‌‌های این مواد است.

بااین‌حال بر اساس ماده 32 آیین‌نامه اجرایی قانون اساسی که درزمینه‌ی مبارزه با مواد مخدر تنظیم شده است، 22 قلم ماده صنعتی و شیمیایی وجود دارد که استون، اسیدان، اتیل اتو، ایزو سافرول، ارگومترین، تولوئن، اسید لیسرژیک، استیل انتراتیلیک، افدرین، انیدریداستیک، هیدروکلریک اسید، پیپرونال، سافرول، متیل دی اکی- فنیل، متیل اتیل کتون، سوداندرین، پرمنگنات پتاسیم، پیپریدین، اسیدسولفوریک، ارگوتامین و اسید فنیل استیک را شامل می‌شوند که در ادامه به قوانین مربوط به این مواد نیز اشاره خواهیم کرد.

قانون‌گذار و مواد مخدر

ازآنجاکه روزبه‌روز شاهد پیدایش و ظهور مواد مخدر جدیدی هستیم، این امکان وجود دارد که مواد صنعتی جدیدی تولید شود که هنوز در این لیست وجود ندارد. برخی از این مواد به حدی مخرب هستند که گاه افراد را به کام مرگ می‌کشانند.

شاید در وهله اول به نظر برسد که این مواد تنها خود فرد را دچار مشکلات خواهند کرد؛ پس وجود پرونده قضائی و به سبب آن کمک گرفتن از وکیل شیشه در تهران چه لزومی دارد؟ اما باید بدانید که نه‌تنها خود فرد؛ بلکه در گام اول خانواده او نیز دچار مشکلات عدیده‌‌ای می‌شوند. در پی استفاده از این مواد، جرائم دیگری نیز رخ می‎دهد. قتل، دزدی و مواردی ازاین‌دست نیز می‌توانند گریبان جامعه را بگیرند. سلب حضانت، عسر و حرج برای همسر و موارد حقوقی دیگری نیز هستند که می‌توانند فرد، خانواده و افراد دیگری را به دادگاه‌ها بکشاند.

از طرف دیگر باید در نظر داشته باشید، نه‌تنها فرد، خانواده یا اطرافیان ضربه می‌بینند؛ بلکه استفاده از مواد مخدر باعث تضعیف جامعه و درنهایت دولت، حکومت و نظام خواهد شد. از بین بردن تدریجی جوانان، خانواده‌ها، شیوع جرائمی مانند قتل و دزدی و در پی آن فقر و افزایش تکدی‌گری باعث خواهد شد جامعه درنهایت از درون دچار ریزش شود. همین امر قانون‌گذار را مجبور به اصلاح قوانین این‌گونه جرائم کرده است.

ازآنجاکه کشور ما به‌شدت در این حوزه دچار مشکل است، حجم گسترده‌ای از پرونده‌ها هر روز در دادگاه مطرح می‌شوند که به دلیلی با دعاوی مواد مخدر در ارتباط هستند. همین امر باعث شده تا این پرونده‌ها از ظرایف خاصی برخوردار باشند و نیاز افراد را به کمک گرفتن از وکلایی مانند وکیل جرایم شیشه در تهران چند برابر کنند.

قوانین مبارزه با مواد مخدر چه مواردی را شامل می‌شود؟

بر اساس آنچه قانون‌گذار در ماده 8 قانون اساسی پیش‌بینی کرده است، هر فردی که مواد مخدر (شامل موادی که پیش‌ازاین ذکر شد) و مشتقات آن را وارد کرده یا تولید، توزیع، صادر و خریدوفروش کند یا حتی به طریقی در خریدوفروش و نگهداری آن نقش داشته باشد (آن را مخفی یا حمل کند)، مرتکب مصادیق جرم شده است و متناسب با میزان مواد مجازات خواهد شد. در این‌گونه پرونده‌ها نیازمند کمک گرفتن از متخصصانی نظیر وکیل فروش شیشه در تهران هستید.

از نظر مقدار حجم، به‌موجب قانون مواد تا پنج سانتی گرم، پانصد هزار تا یک‌میلیون ریال جریمه نقدی همراه با 20 تا 50 ضربه شلاق، بیش از این مقدار تا حجم یک گرم سی تا هفتاد ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی تا 6 میلیون ریال در انتظار فرد خواهد بود.

اگر این مقدار تا 4 گرم اضافه شود، به‌جای شلاق باید 2 تا 5 سال حبس را تحمل کند و از 8 تا بیست میلیون ریال جریمه بپردازد. مقدار مواد مخدر اگر تا 15 گرم افزایش پیدا کند، علاوه بر 5 تا 8 سال حبس و 30 تا 70 ضربه شلاق باید 20 تا 40 میلیون ریال جریمه پرداخت شود. مواد مخدر با حجمی بین 15 تا 30 گرم، فرد را مجبور به تحمل 10 تا 15 سال حبس، 30 تا 70 ضربه شلاق و 40 تا 60 میلیون ریال جریمه خواهد کرد و مشاوری مانند وکیل شیشه در تهران می‌تواند راهی برای تخفیف پیدا کند.

درصورتی‌که حجم مواد بالا باشد قاضی چه خواهد کرد؟

اگر مقدار حجمی که فرد در پرونده خود دارد بیش از 30 گرم باشد، اعدام و مصادره اموال مجازات فرد خواهد بود. البته اگر برای دادگاه محرز شود که این فرد برای اولین بار است که مرتکب این جرم شده و توزیع یا فروش آن را نیز انجام نداده است، درصورتی‌که مقدار به بیش از 100 گرم نرسد، حکم به حبس ابد و مصادره اموالی که از این راه ناشی شده است، کاهش خواهد یافت. وکیل شیشه در تهران می‌تواند در این راه کمک مؤثری برای افرادی که پرونده آن‌ها در ارتباط با شیشه است، انجام دهد.

در مورد حکم اعدام برای افراد، متهمان این اجازه را دارند که به دیوان عالی کشور اعتراض کرده و تقاضای فرجام‌خواهی از این دادگاه و مرجع قضایی را داشته باشند. درواقع حکم اعدام در این موارد قابل‌اعتراض و فرجام‌خواهی خواهد بود.

کدام وکیل به شما کمک خواهد کرد؟

ازآنجاکه پرونده‌های کیفری که به هر طریقی به مواد مخدر ارتباط پیدا می‌کند، تخصصی هستند و البته مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود می‌آورند، فرد عادی هرگز نمی‌تواند به‌تنهایی با این پرونده‌ها روبه‌رو شود. ظرایف و ریزه‌کاری‌های مربوط به این جرائم، گاه می‌توانند یک فرد را تا پای چوبه اعدام ببرند و گاه می‌توانند برای نجات او استفاده شوند.

به همین دلیل همه کسانی که در این زمینه گرفتارشده‌اند، می‌دانند که کمک گرفتن از وکیل، علی‌الخصوص وکیلی باسابقه و تجربه در این زمینه بسیار حیاتی است. به‌عنوان‌مثال، وکیل قاچاق شیشه در تهران به‌خوبی می‌تواند در خلال پرونده‌های قاچاق، از قبیل واردات و صادرات آن به فرد کمک کند. این در حالی است که متهم به فروش مواد مخدر باید از کمک وکلای حرفه‌ای برخوردار شود.

از طرف دیگر باید دقت کنید که بسیاری از قوانین وجود دارند که نادیده گرفتن آن‌ها یا عدم احاطه کافی به این قوانین می‌تواند فرد را تا پای چوبه اعدام بالا ببرد یا او را تا مجازات تخفیفی همراهی کند. وکیل حمل شیشه در تهران به‌خوبی باید بداند که حمل چه میزان از این مواد می‌تواند چه مجازاتی برای موکل او در پی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از فرد آگاه و باتجربه به‌عنوان وکیل بهره‌مند شوید.

از وکیل خود چه انتظاری باید داشته باشید؟

گاه پرونده‌هایی که با قوانین مبارزه با مواد مخدر سروکار دارند و به این مواد گره خورده‌اند، برای فردی به وجود آمده‌اند که هیچ گناهی ندارند. این افراد نه‌تنها مرتکب جرمی نشده‌اند؛ بلکه هیچ اطلاعی نیز در این زمینه ندارند. هوشمندی وکیل شیشه در تهران است که بتواند قاضی را با ادله و شواهد متقن راضی کند که این فرد بی‌گناه است و این جرم در اثر یک سهل‌انگاری، دشمنی یا هر دلیل دیگری گریبان گیر فرد شده است.

حتی گاه مجرم، فردی است که به سن قانونی نرسیده و تنها در اثر بی‌اطلاعی دچار این جرم شده یا تنها از او استفاده ابزاری شده است. مجازاتی مانند حبس ابد یا اعدام برای این‌گونه افراد، مجازاتی غیرعادلانه است. این وکیل پرونده است که باید بتواند پرونده را در مسیر درست خود قرار دهد و متهم را از کام مرگ برهاند.

اما نکته قابل‌ذکر این است که این‌گونه جرائم به برخی دلایل در بعضی از شهرها بیشتر انجام می‌پذیرند. هم‌جواری مرزی با برخی کشورها یا جمعیت بالای شهر می‌تواند برخی شهرها و شهروندان را بیشتر در معرض این پرونده‌ها قرار دهد. درنتیجه وکیل شیشه در تهران بیشترین کمک را به شما می‌کند.

 

تهران به دلیل جمعیت بالایی که در خود جای داده است، یکی از این شهرها است. از طرف دیگر بسیاری از زندان‌هایی که برای جرائم مواد مخدر در نظر گرفته شده است، در این شهر قرار دارد؛ به همین دلیل کمک گرفتن از وکیل توزیع شیشه در تهران، می‌تواند بسیار به‌صرفه‌تر و معقول‌تر باشد. کمک گرفتن از این وکلا ازآن‌جهت بهتر است که وکیل می‌تواند هر ‌زمان لازم بود بدون صرف وقت و هزینه به دادگاه یا زندان رفته و کارهای پرونده را با سهولت بیشتری انجام دهد.

از موسسه سفیران چه می‌دانید؟

درست است که همه مواردی که گفتیم در مورد وکیل شیشه در تهران درست و صادق بود؛ اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان از یک وکیل خبره در این راه کمک گرفت؟ پاسخ درست همین‌جا است. نگران نباشید. موسسه سفیران در کنار شما است.

موسسه سفیران، پیش‌ازاین، در پی کمک به هم‌وطنانی بود که خارج از مرزهای کشورمان بودند و در کشورهای دیگر دچار مشکلاتی می‌شدند؛ اما از امروز این موسسه تصمیم دارد تا به هم‌وطنان خود در هر کجای ایران که هستند کمک کند و دست یاری آنان را درزمینه‌ی پرونده‌های قضایی، کیفری و حقوقی بفشارد. البته کمک گرفتن از وکلای خبره در حوزه‌های متعدد، تنها نقطه قوت این موسسه نیست.

اگر برای پرونده خود از وکلای این موسسه علی‌الخصوص وکیل نگهداری شیشه در تهران کمک بخواهید دیگر نباید نگران هیچ مطلبی باشید. پرونده شما قبل از هر چیز در کارگروهی بررسی می‌شود و با همفکری چندین وکیل خبره و آگاه به مسائل، تجزیه‌وتحلیل می‌شود.

بعدازآن نکات مهم و حیاتی که بتواند پرونده شما را پیروز دادگاه کند، استخراج می‌شود و درنهایت بهترین وکیلی که بتواند شما را در این مسیر یاری کند، به کمک شما خواهد شتافت. پس اگر در هر زمینه‌ای در دادگاه پرونده‌ای گریبان گیر شما شد، نگران نباشید. می‌توانید روی کمک وکلای موسسه حقوقی بین‌المللی سفیران حساب کنید.

کلام پایانی

دامنه پرونده‌ها، مصادیق جرم و مجازات در نظر گرفته شده در حوزه مواد مخدر و مبارزه با آن بسیار گسترده است. از طرفی نکات و ظرایف بسیاری نیز در این زمینه وجود دارد که می‌تواند پرونده را از یک سر به سر دیگر هدایت کند. گاه با یک نکته کوچک، متهم پای چوبه دار می‌رود و گاه ممکن است تنها تا چند ضربه شلاق حکم او تخفیف یابد. این تغییرات، بیانگر مهارت و تجربه وکیل شیشه در تهران خواهد بود.

وکیلی که در این پرونده‌ها فعالیت می‌کند، علاوه بر دانش کافی، باید تجربه و تخصص نیز داشته باشد. او باید بتواند هم نکات ظریف و پشت پرده را برای قاضی برملا کند و هم بتواند تا حد ممکن به قوانین آشنایی داشته باشد تا با استعانت از آن‌ها پرونده را در مسیر درست خود قرار دهد. اگر شما هم پرونده‌ حقوقی و قضایی که دارید به هر نحوی با مواد مخدر در ارتباط است، سعی کنید از وکیل شیشه علی‌الخصوص از وکلای خبره موسسه سفیران کمک بگیرید.

سؤالات متداول

همه کسانی که به هر دلیلی با پرونده‌های مواد مخدر ارتباط هستند و به دنبال وکیل شیشه در تهران می‌گردند، ممکن است سؤالاتی در این زمینه داشته باشند. ما به چند پرسش متداول پاسخ خواهیم داد؛ اما اگر پاسخ شما در این میان گنجانده نشده بود، حتماً با مشاوران و وکلای موسسه سفیران تماس بگیرید.

مواد مخدر چند دسته هستند و آیا جرائم آن‌ها یکسان است؟

مواد مخدر به دو دسته صنعتی و سنتی تقسیم می‌شوند و به دلیل میزان متفاوت تخریبی که این مواد بر فرد و جامعه دارند، میزان مجازات آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

آیا استعمال نیز جزو مصادیق جرم محسوب می‌شود؟

بله. هرگونه استعمال، خرید، فروش، حمل، نگهداری، صادرات و واردات و حتی پنهان کردن مواد مخدر، چه صنعتی و چه سنتی شامل مصادیق جرم است و برای آن مجازات در نظر گرفته می‌شود.

آیا مواردی هست که باعث تخفیف در احکام صادره شود؟

بله! مواردی مانند سو پیشینه یا موفق نشدن به خریدوفروش مواد ضبط‌شده یا حتی سن فرد می‌تواند در تخفیف احکام نقش به سزایی داشته باشد. بسته به ادله‌ای که وکیل شیشه در تهران به قاضی نشان می‌دهد، این موارد می‌تواند کاهش یابد.

مجازات حمل مواد مخدر چقدر است؟

بسته به اینکه مقدار مواد و میزان توانایی وکیل شیشه در تهران چقدر باشد، مجازات در نظر گرفته شده می‌تواند مختلف باشد. از تحمل تنها چند ضربه شلاق تا حکم اعدام و مصادره اموال دامنه گسترده مجازات مواد مخدر است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا