بازرگانیبرترین های کسب و کار

شرایط نگهداری درخت بنجامین و انواع آن

گیاه آپارتمانی بنجامین خرید گل و گیاه آپارتمانی

تعویض گلدان بنجامین به میزان رشد گیاه شما بستگی دارد. جهت پرسش در رابطه با مشکل گیاهتان و اطلاع از راه‌های درمان آن، اینجا کلیک کنید و با کارشناس متخصص گل و گیاه ارتباط برقرار کنید. زرد شدن برگ ها نشانه آبیاری بیش از حد گیاه وسیاه شدن برگ هامعمولا نتیجه ی چسبیدن برگ های گیاه به شیشه است که با رعایت این دو مورد گیاه دوباره شاداب میشود.

بیماری های قارچی

این قارچ یک شکوفه سیاه در ترشحات سپر است، آن را با تنفس و رشد گیاهان تداخل می کند، و لازم است آن را تمیز کنید. بخش های آسیب دیده تاج حذف می شوند و سپس چندین بار گیاه را با داروهای ضد قارچی اسپری می کنند. تعدادی از تيمارها بستگی به دارويي شما را انتخاب کرده اند. اتاق که در آن گیاه اغلب به تهویه می رسد، و گیاه خود را کمتر و کمتر آب است. این بیماری برای درمان در دسترس است، فقط اگر شما در ابتدا به آن توجه کنید. 1 بار یا دو بار گلدان بزرگ رو 10 سانت جابه‌جا کردم. نور کافی داره و کنار ما بقی گلهاست.

استفاده از لامپ‌های بیشتر در قسمتی که گیاه قرار دارد روش مناسبی برای این کار است. برای مطالعه راهنمای کامل مراقبت از گیاه فیکوس بنجامین در قسمت مشخص شده کلیک نمایید. ما در گلباغ فیروزه اینبار در این مقاله راه حل های مشکلات و بیماری های گیاه بنجامین را مطرح می نماییم.

مشکلات و بیماری فیکوس بنجامین جوری هست که انگار هیچوقت دست از سر آن برنمی دارند. اما هم برای این مشکلات و بیماری ها راه های درمانی هست و هم راه های پیشگیری. سوختگی نوک برگ ها به دلیل کمبود رطوبت، کوددهی زیاد و هچنین آبیاری کم اتفاق میفته.

علت وجود لکه های سیاه و آبکی روی برگها:

این گیاه طاقت چندانی در برابر کم آبی ندارد پس حواستان به آن باشد. برای رطوبت گیاه نیز می توانید عمل غبار پاشی را انجام دهید. سلام خسته نباشید، ما درخت بنحامین رو هر روز آب کلردار اسپری میکردیم رو برگاش و هفته ای یک بار کلا آبیاری می کردیم داشت خوب رشد میکرد، که یهو متوجه شدیم زرد شده و دار میریزه. من دوهفته هست که بنجامین ابلق خریدم و متوجه شدم که هزارپا میزنه که تو ظرف زیرگلدان جمع میشن و وقتی میان بیرون سریع میمیرن وخشک میشن هزار پاها شاید اندازه یه بندانگشت باشن .

دیدگاه برای 6 دلیل ریزش برگ‌های بنجامین

خاک مناسب گیاه بنجامین خاک غنی از مواد غذایی و یا مواد آلی بوده و در زمان تعویض گلدان می توان از خاک دارای پرلیت، ماسه، کود برگ جنگلی و ورمیکولیت نیز استفاده نمود. مقداری خاک پیتماس نیز برای این گیاه مفید عمل می کند. گیاه بنجامین از گیاهانی است که به دلیل زیبایی برگ هایش مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد و از آن برای زیبایی بخشیدن به منازل و محیط کار استفاده می شود.

گیاه بنجامین بسیار گیاه حساسی بوده و نگهداری و پرورش گیاه بنجامین برای کسانی که در پرورش گل و گیاه مبتدی هستند مناسب نمی باشد. گیاه بنجامین در دسته ی گیاهان تصفیه کننده هوا قرار داشته و می تواند ترکیباتی مانند فرمالدهید، بنزن و تری کلرو اتیلن را از هوا پاک نموده و آن را تصفیه نماید.

اگر آب حاوی کُلُر و املاح باشد پس از خشک شدن، لکه‌های سفید رنگی بر روی برگ‌های گیاه نمایان خواهد شد، پس در صورت امکان از آب بیات و مانده استفاده نمائید. محل اسقرار گلدان را در مکانی قرار دهید که از تابش مستقیم نور آفتاب برای مدت طولانی در امان باشد. پنجره‌های جنوبی (رو به قبله) یکی از بهترین مکان‌های قرار دادن بنجامین است.

گیاه بنجامین، خاک همواره مرطوب را دوست داشته و تحمل خشکی شدید را ندارد؛ پس آبیاری به موقع و منظم جهت داشتن گیاهی شاداب و سرحال بسیار اثر گذار خواهد بود. سه فاکتور نور، دما و رطوبت در سرحال بودن بنجامین بسیار مهم است، با تهیه این گیاه و انتقال به منزل و یا محیط کار، گیاه از شرایط مطلوب و مورد علاقه خود فاصله خواهد گرفت.

آن ها می توانند با استانداردها, درخت ارایی، استانداردهای جهشی, گیاهان خانگی رایج، و حتی بونسای رشد کنند. دستورالعمل های خود را از گیاه پیدا کنید و سالانه در بسیاری از دوره ها گلدانش را عوض کنید. غبار پاشی هر روز نیز می تواند انجام گیرد اما ممکن است سبب ظهور لکه های قهوه ای بر سطح برگ های بنجامین گردد.

آبیاری در طول تابستان ۲ الی ۳ بار و زمستان هر هفت تا ۱۰ روز توصیه می گردد. توجه داشته باشید بنجامین طاقت کم آبی را ندارد و در خشکی طولانی مدت گلدان برگ ها ریزش کرده و شاخه های سبز و زیبا جای خود را با شاخه های خشکیده عوض می کنند. البته این بدین معنا نیست که بنجامین خود را غرق در آب کنید.

در فصل تابستان اگر از تهویه هوای سنگین برای خنک سازی منزل استفاده می کنید مراقب این گل باشید زیرا این گیاه در صورتی که دمای محیط پرورش آن به کمتر از ۷۰ درجه فارنهایت برسد آسیب می‌بیند. این گیاه دوست دار رطوبت بوده و در محیط هایی با دمای بالا هم اگر میزان رطوبت در محیط بالا باشد به خوبی رشد می کند. برای نگهداری این گیاه در محیط های خشک استفاده از دستگاه بخور و غبار پاشی با آب ولرم میتواند به پرورش و نگهداری گیاه بنجامین در منزل کمک نماید.

آشنایی با ماهی مرکب و نحوه ی نگهداری از آن در خانه

با توجه به اینکه گیاه را در داخل منزل نگهداری میکنید غبارپاشی گیاه هر دوروز درمیان زیاد است و باعث بروز بیماری قارچی میشود . اگر تهویه ی محیط مناسب نباشد سمپاشی با سم قارچ کش تاثیری نخواهد داشت .بهتره به گیاه زمانی آب بدید که خاک گلدان خشک شده باشد.

برگ های گیاه بنجامین ابلق هنگام سبز شدن در جوانی به رنگ سبز روشن بوده و به مرور به رنگ سبز تيره در مي‌آيند. اين درختچه‌ی زيبا می‌تواند سال ها عمر کند و براي نگهداري در آپارتمان گزینه ای مناسب است. پس باید در مراقبت از این گیاه دقت لازم را انجام دهید. گیاه بنجامین Ficus benjamina بومی منطقه جنوب شرق آسیا بویژه هندوستان بوده و اما می تواند به عنوان گیاه خانگی آب و هوای خنک تر و شرایط دمای اتاق نیز رشد و پرورش یابد.

تعویض گلدان بنجامین چه زمانی است؟

اگر گیاه شما چند سال است که رشد کمی دارد و اندازه گلدان برای آن مناسب است ، بهتر است بدون تکاندن خاک نزدیک ریشه و خیلی آرام خاک روی گلدان و اطراف آن را تعویض کنید. رنگ پریده شدن برگ ها و حضور لکه ها قهوه ای در زیر برگ و ساقهبا کشیدن پنبه ای آغشته به سم های حشره کش نفوذی رفع میشوند.

•برگ‌های رنگ‌پریده و با لکه‌های قهوه‌ای دچار شپش آرد آلود شده است، آنها را با پنبه آغشته به حشره‌کش نفوذی سم‌پاشی کنید. این روند را هر دو هفته ادامه دهید تا علائم از بین بروند. یک بار در ماه، مخلوط کود با آب و بارور کردن خاک در ظرف، آن رشد می کند فیکوس. بیماری های مختلف می تواند باعث گیاه آبیاری آب سرد و سطح نور ضعیف است.

آشنایی با گل بنجامین

ذخیره گیاه در این مورد غیر ممکن است، آن را همراه با گلدان پرتاب می شود. Annznosis – یک بیماری که در آن لکه های زنگ زده در لبه های برگ ظاهر می شود، که به زخم تبدیل می شود. برگ های تحت تاثیر آنتراکنوز، به عنوان یک نتیجه، FICUS می تواند به طور کامل بمیرد.

خاک مناسب

هنگام کاهش دمای زیر + 17 درجه سانتیگراد یا با افزایش 25 درجه سانتیگراد، گیاه می تواند برگ ها را رها کند. برای به وجود آوردن شرایط گلخانه ای برای قلمه ها، انتهای یک بطری پت را ببرید و روی قلمه ها بگذارید. در بطری را هم باز بگذارید تا تهویه هوا انجام شود و روزی یک یا دو بار آنرا بردارید تا به گیاه هوا بخورد و از بروز قارچ وب سایت خانم گل و آفت جلوگیری شود.

با زهر حشره کش نفوذی هردو هفته یکبار تا رفع علائم گیاه، گیاه را سمپاشی کنید. در فصل بهار و تابستان هر ۲ هفته یکبار تغذیه مصنوعی با کود شیمیایی محلول درآب مخصوص گیاهان زینتی برای این گیاه لازم است. این گیاه با درجه حرارت شبانه بین 65 تا 70 درجه فارنهایت و دمای روز بین 75 تا 85 درجه فارنهایت راحت هستند.

نور خوب به تنهایی به معنای تامین شرایط ایده‌آل گیاه نیست. زیرا مواد شیمیایی تولید شده‌ای که مخصوص گیاهان نیست می‌تواند به گیاه آسیب وارد کند. این علائم نشان دهنده آفت زدن بنجامین و بیماری ‌های بنجامین شما است. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

برای از بین بردن قارچ های دریایی، کافی است که برگ ها را با یک پارچه نرم در محلول صابون مرطوب کنید. لازم به ذکر است که اگر مراقبت از فکوز درست باشد، این گیاه می تواند اندازه های قابل توجهی را به دست آورد، و بنابراین، با پیوند آن، لازم است از یک ظرف بزرگ ظرفیت استفاده شود قیمت بامبو گلفروشی خانم گل بسیار ارزان است.

بهترین روش برای تمیز و براق کردن برگ گیاهان، استفاده از محلول رقیق چند قطره شیر در یک لیتر آب است. خرید و فروش گیاه بنجامین به دلیل زیبایی و امکان پرورش در آپارتمان و محیط های کاری بسیار رواج دارد. برای خرید گیاه بنجامین می توان به گلخانه ها و مراکز فروش دیگر مراجعه نمود. فروش گیاه بنجامین برای نگهداری در منزل معمولا به صورت گلدان انجام می گیرد. قیمت گیاه بنجامین با توجه به سایز گیاه و همچنین زیبایی و سلامتی گیاه می تواند متفاوت باشد. معمولا گیاهانی با سایز بزرگتر قیمت های فروش بیشتری نیز دارند.

خاک مناسب بنجامین

یکی از مشکلات عمده ای که برای این گیاه پیش می آید تغییر رنگ برگ های زیبای آن است. به همین دلیل است که باید تغییرات گیاه را جدی بگیرید. گیاه بنجامین یکی از زیباترین گل ها و گیاهان آپارتمانی است که طرفداران زیادی دارد. این گل از جمله گیاهان حساس است و گاهی زرد شدن بنجامین، خشک شدن و ریختن برگ بنجامین و همچنین پژمرده شدن آن معضلات زیادی برای کسانی که از آن در خانه نگهداری می کنند به وجود می آورد.

درمان بیماری شامل حذف برگ های آسیب دیده و اسپری کردن داروهای ضد قارچی است. کود اضافی همچنین می تواند لکه های قهوه ای را بر روی برگ ها ایجاد کند، بنابراین کود به طور دقیق با دستورالعمل های مربوط به بسته استفاده می شود. قبل از شروع مبارزه با یک تیک عنکبوت، رطوبت هوا را در داخل هوا افزایش دهید، زیرا تیک رطوبت را تحمل نمی کند. گیاه را با یک راه حل صابون بشویید، و اگر به اسپری کمک نمی کند.

بنجامین گیاهی زیبا و حساس است و یکی از بهترین گیاهان در تصفیه هوای آلوده به شمار می‌رود. جای گلدون محاور پنجره جتدبی هست طوریرکه به برگها افتاب نمیخوره و هفته ای یک بار ابیاری میکنم و یه روز درمیون به برگها آب اسپری میکنم. از طرفی در هرس‌های سنگین و ناگهانی بنجامین با ریزش برگ اعتراض می‌کند. اگر گیاه شما رشد خوبی دارد و سرحال و شاداب می‌باشد حدودا سالی یکبار گلدان آن را عوض کنید.

اگر گیاه حالش خوب شد و بیشتر ریزش برگش کم و متوقف شد میتونید کوددهی رو هم شروع کنید تا تقویت بشه. بله اگر گیاه در کنار شوفاژ یا بخاری باشه طوری که حرارتش رو حس کنه ممکنه آسیب ببینه و برگهاش بریزه. با توجه به محدودیت ها در نزدیک ترین جای پرنورتر که حرارت بهش نخوره قرار بدید.

پس از آن اگر برگ ها را بررسی کردید و نشانه ای از آفت ندیدید، از کود سه بیستبرای تقویت آن استفاده کنید و از تغییر مکان های ناگهانی برای جلوگیری از ریختن برگ ها و خشک شدن آن ها خودداری کنید. بنجامین به نور زیادی نیاز دارد و اما نور مستقیم آفتاب خصوصا نور تابیده شده از پشت شیشه باعت آسیب به برگ ها می شود. دمای مناسب برای بنجامین در تابستان حداکثر ۲۵ درجه سانتیگراد و در زمستان حداقل ۱۵ درجه سانتی گراد می باشد.دمای اتاق برای این گیاه کاملا مناسب است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا