بازرگانیبرترین های کسب و کار

شرایط واردات سرور به ایران

واردات سرور به ایران هر ساله با تقاضای زیادی همراه است. به هر حال واردات به ایران یک موضوع بسیار پر اهمیت محسوب می شود. اینطور که مشخص است قطعه مورد نظر شما از کشور ترکیه تهیه شده و وارد ایران می شود. تامین کننده معتبر موضوع بسیار پر اهمیتی است. پس از پیدا کردن و کسب اطمینان از تامین کننده نیاز به مذاکره و گفتگو با او است. در واقع باید قطعه مورد نظر و کیفیت و قیمت و زمان دسترسی به درستی در نظر گرفته شود.

بعد از توافق نیاز است که ثبت سفارش صورت بگیرد. سپس تامین کننده کالای مورد نظر را بر اساس شرایطی که از قبل مشخص شده است خریداری کرده و به ایران ارسال می کند. در این مرحله نوبت به گذراندن مراحل گمرکی و ترخیص کالا است. کارشناسان با توجه به مشخصات بسته و ارزیابی در صورتی که کالای مورد نظر را تایید کردند آن را ارسال می کنند. همانطور کارت بازرگانی نیاز خواهد بود.

افزایش | ایران
واردات سرور

بررسی واردات سرور

برای واردات سرور نیاز است که سه مرحله کلی طی شود. مرحله اول خرید سرور است. مرحله دوم ارسال قطعه و در نهایت مرحله سوم مربوط به تحویل سرور خواهد بود. تامین کننده سرور شرکتی است که به واسطه مشتری مسئولیت خرید لیست سرور را برعهده دارد. این شرکت موظف است که بر اساس شرایط اعلام شده قطعه را دریافت و تحویل مشتری دهد.

مراحل واردات کالا باید پروسه زیر مدنظر قرار بگیرد چون اهمیت زیادی دارد:

1-      پیگیری کامل سفارش

2-      تحویل به موقع

3-      مشخص کردن تعرفه واردات سرور

4-      تخمین دقیق زمان تحویل سرور

5-      خرید درست قطعه الکتریکی

6-       عدم تحویل سرور تقلبی

7-      عدم افزایش تعرفه نهایی

8-      پاسخگویی همه جانبه به مشتری

9-      عمل کردن به همه وعده های تعیین شده در قرارداد

نحوه انتقال بار در خصوص واردات سرور بسیار مهم است. این قطعات بسیار حساس هستند. همینطور نوع بسته بندی نیز موضوع پر اهمیتی است. چون نباید به قطعات هیچ آسیبی وارد شود. در صورت آسیب دیدگی قطعه عملاً همه تعرفه ها از بین می رود. کارایی قطعه نیز به صفر می رسد.

افزایش | ایران
ترخیص و واردات سرور

تعرفه گمرکی واردات سرور

جهت واردات سرور، گرفتن برگه تعرفه تجهیزات گمرکی شرط اصلی و اساسی می باشد. این جا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تعرفه گمرکی چیست و شامل چه مواردی می شود؟ در ادامه ی این پاراگراف به صورت تیتر وار به این موارد اشاره می کنیم:

1.      تعرفه ی واردات سرور به کشور

اولین تعرفه ای که تحت عنوان تعرفه گمرکی از افراد گرفته می شود، تعرفه ی واردات سرور به کشور می باشد. افرادی که قصد دارند تا در زمینه ی واردات سرور به کشور ایران فعالیت کنند، بایستی تعرفه ای را تحت عنوان تعرفه ی واردات سرور به گمرک بپردازند. این تعرفه یکی از اصلی ترین تعرفه های دریافتی توسط گمرک می باشد و بدون دریافت این تعرفه، گمرک اجازه ی ورود کالا ها و سرور را نخواهد داد.

2.      تعرفه های حمل و نقل کالا

یکی دیگر از مهم ترین تعرفه هایی که تحت عنوان تعرفه های گمرکی از افراد در حین واردات سرور می گیرند، تعرفه ی حمل و نقل کالا می باشد. هر چقدر که مقدار و تعداد کالا های وارداتی به کشور از طرف یک شرکت بازرگانی و تجاری بیشتر باشند، بدیهی است که تعرفه ی حمل و نقل آن ها نیز بیشتر خواهد بود و در تعرفه گمرکی افراد باید تعرفه ی بیشتری را پرداخت کنند.

3.      تعرفه های بارگیری و تخلیه کالا

از جمله ی دیگر تعرفه هایی که تحت عنوان تعرفه ها و تعرفه های گمرکی از آن یاد می شود، تعرفه های بارگیری و تخلیه کالا ها و تجهیزات می باشد. پس از رسیدن محموله سرور به مقصد، گمرک موظف است که محموله ها و محصولات وارد شده به کشور را تخلیه کرده و آن ها را در انبار های شخصی خود ذخیره کند. تعرفه ی تمام این فرآیند نیز از افراد گرفته می شود و افرادی که قصد واردات کالا از مبدا های مختلف را دارند، بایستی تمامی این تعرفه ها را بپردازند.

4.      تعرفه انبارداری کالا ها و سرور

انبار هایی که تحت عنوان انبار های اختصاصی گمرکات کشور هستند، همواره پر از کالا های وارداتی هستند که به کشور ایران وارد شده و در انتظار صاحبانشان هستند. به عبارت دیگر تجار برای این که بتوانند محصولات و کالا های وارد شده ی خود را از گمرکات کشور ترخیص کنند، بایستی تمام تعرفه هایی که در بالا به آن ها اشاره شد به همراه تعرفه ی انبار را به طور تمام و کمال بپردازند تا بتوانند محصولات خود را از انبار های گمرک های کشور ترخیص کنند. بدیهی است در صورتی که این کار توسط این افراد انجام نشود، محصولات و کالا های وارداتی در انبار گمرکات کشور باقی خواهند ماند و تحویل صاحبان آن ها داده نخواهند شد.

سوالات متداول واردات سرور

برای استعلام قیمت در خصوص واردات سرورباید چه مراحلی را طی کنم؟

شما می توانید با کارشناسان باروس ارتباط بگیرید تا تعرفه ها را با شما در میان بگذارند. به هر حال تعرفه ها بر اساس کیفیت کار و حجم واردات سنجیده می شوند و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

پس از درخواست قیمت، چطور می توان از وضعیت درخواست اطلاع کسب کرد؟

در این راستا نیاز است که پیامک حاوی کد رهگیری را برای استعلام وضعیت قطعات داشته باشند. دقت کنید که واردات سرور به طور کلی بر اساس موقعیت آنها سنجیده می شود.

مدت زمان تحویل کالا در سفارشات خارجی چقدر است؟

معمولاً جهت واردات سروربین 2 الی 4 هفته کاری زمان نیاز است. اینطور که مشخص است خرید مستقیم از کارخانه می تواند روی زمان تاثیر بگذارد. در بهترین شرایط می تواند از طریق راه های هوایی شرایط واردات را بهبود بخشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا