شرکت‌های چینی توان شکست دادن اپل در بازار گوشی‌های پرچم‌دار را ندارند

پس از تحریم هواوی از سوی دولت آمریکا، فروش گوشی های هواوی به شدت کاهش یافت و این شرکت دیگر حضور گسترده ای در بازار موبایل ندارد. در این میان شرکت های چینی توانسته اند این شکاف را تا حدود زیادی پر کنند. بر اساس گزارش های منتشر شده، توجه بیشتر شرکت های چینی به بازار پرچمدار و بازار گوشی های رده بالا منجر به افزایش میانگین قیمت گوشی های موبایل در بازار چین شده است.

این در حالی است که در سال 2021، این شرکت ها در زمینه گوشی های اندرویدی با قیمت بالای 600 دلار توانستند تنها 36.5 درصد از بازار چین را تصاحب کنند، در حالی که در سال 2020 سهم بازار آنها حدود 45 درصد بود. علیرغم استراتژی هایی که این شرکت ها برای افزایش فروش گوشی های پرچمدار اتخاذ کرده اند، به نظر می رسد همچنان با اپل دست و پنجه نرم می کنند. مهمترین استراتژی شرکت های چینی ارائه چندین مدل پیشرو در اختیار مصرف کنندگان است تا حق انتخاب بیشتری در این زمینه داشته باشند. برای مثال می توان به سری 12 شیائومی اشاره کرد که از 12 گوشی پرو، 12 و 12x تشکیل شده است و مدل 12 اولترا نیز به زودی عرضه می شود.

شرکت های چینی

شاید این شرکت ها بتوانند سهم بازار گوشی های پرچمدار اپل را در سال جاری به دست آورند، اما مطمئناً این کار آسان نخواهد بود. به گزارش کانترپوینت، شرکت های چینی علاوه بر بهبود زنجیره تامین، باید به ویژگی های کلیدی مانند نمایشگر، عکاسی و تجربه بازی توجه بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، نمایشگرهای LTPO اخیرا توجه گسترده ای را به خود جلب کرده اند. این فناوری به تلفن‌ها اجازه می‌دهد تا نرخ تازه‌سازی متغیری تولید کنند و در نتیجه عمر باتری را افزایش دهند. به عنوان مثال، آیفون 13 پرو مکس به لطف این ویژگی و البته عوامل دیگر، در مورد عمر باتری حرفی برای گفتن دارد و تنها تعداد محدودی از گوشی های اندرویدی توانسته اند از این نظر آیفون را شکست دهند.

عکاسی برای مصرف کنندگان اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگرچه شرکت ها سرمایه گذاری زیادی برای بهبود پردازش تصویر کرده اند، اما اهمیت سخت افزار دوربین را نباید دست کم گرفت. برای مثال GT2 Pro از دو دوربین 50 مگاپیکسلی با کیفیت بهره می برد و حرف های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این، این روزها میلیون ها کاربر در سراسر جهان زمان زیادی را صرف انجام بازی های مختلف با گوشی های خود می کنند. برای این دسته از کاربران بسیار مهم است که گوشی مورد نظر برای مدت طولانی عملکرد خوبی داشته باشد و گرم نشود.

اگرچه در این گزارش به طور خاص به بازار چین اشاره شده است، اما به طور کلی، گوشی های چینی در بازارهای جهانی هنوز موفقیت گسترده ای در میان گوشی های پیشرو کسب نکرده اند. یکی از مهمترین مزیت های اپل نسبت به رقبای خود ارائه اکوسیستم بسیار جذابی است. اگرچه شرکت هایی مانند سامسونگ و شیائومی در این زمینه تلاش زیادی کرده اند، اما هنوز نتوانسته اند به پای اپل برسند.

منبع: GizmoChina

نمایش بیشتر

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا