برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

شینگل چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

شینگل چیست؟ و چند بخش دارد؟

شینگل دارای ۳ قسمت است شینگل های سنگی آسفالتی چوبی هستند که برای سقف هایی که دارای شیب می باشند و اصطلاحا به آنها شیروانی گفته می‌شود قابل استفاده است.

آنچه که در کشور ایران تحت عنوان شینگل شناخته می شود از ماشین های آسفالتی هستند که بیشتر از ۱۰۰ سال قدمت دارد و به دلیل طراحی مدرن ماندگاری و استقامت و انعطاف پذیری بالا علی الخصوص در سقف های گنبدی از محبوبترین پوشش ها از میان طراحان است.

این پوشش از سیلیس و نفت در لایه های مختلف تشکیل شده و با توجه به طراحی آن در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف باد های شدید تابش نور خورشید مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

افزایش | ایران

پوشش‌های شینگل در رنگها و طرحهای متفاوتی موجود هستند جنگل ها برای سقفهای شیبدار کشی با آنها به سه درجه می رسد خیلی ایده آل به حساب می آید و برای پوشش های دیواره های عمودی کاربرد فراوانی دارد.

از مزایایی که برای این پوشش ها وجود دارد به رنگ بندی بسیار متنوع آنها از دیگر مزایای آن ها انعطاف پذیری خیلی زیاد است از همین رو در طرح های سقف شیبدار به راحتی قابل اجرا هستند.

یک سیستم قابل اعتماد در برابر عوامل خارجی مثل باد های قوی هست که سالیان طولانی می تواند آن را نگه دارد و قابل توجه در رابطه با شینگل ها این است که یکی از معدود ترین پوشش برای سقف می باشد که بعد از نصب می توان بر روی آن به راحتی راه رفت و آب بندی سخت دچار مشکل نخواهد شد.

مزایای شینگل نسبت به سایر سقف های شیبدار

وزن کم و نصب آسان هرچقدر جرم ساختمان بیشتر باشد در اثر زلزله شدت تخریب و تلفات و صدمه هایی که ایجاد می‌کند بیشتر خواهد شد به همین دلیل برای کم کردن تلفات و خسارات ناشی از زلزله باید ساختمان ها بر اساس معیارهای صحیح و اصولی ساخته شود.

افزایش | ایران

با رعایت آخرین دستاورد های مهندسی تا جایی که امکان دارد وزن سازه سبک شود استفاده از مصالح سبک می تواند به عنوان موثر ترین روش برای کم کردن وزن کل ساختمان در نظر گرفته شود شینگل از جمله مصالحی است که مهندسان برای کم کردن وزن ساختمان به سمت را پیشنهاد می‌کند:

  • انعطاف پذیری و مقاومت بالا
  • مقاومت در برابر باد
  • بیشترین مقاومت را در برابر وزش باد های بسیار شدید این سقف ها دارند که قابل اعتماد می باشد
  • یکپارچگی بیشتر در رنگ

با توجه به فرمولاسیون که در صفحه شیب دار وجود دارد این محصول از یکپارچگی رنگ بسیاری زیادی برخوردار هستند چون در اثر نور آفتاب به مرور زمان دچار تغییر رنگ می شود و رنگ آن کاملاً ثابت است.

سازگاری مواد اولیه شینگل نسبت به محیط زیست

مواد اولیه آن شامل قیر معدنی است که تخریب محیط زیستی بسیار کمتری دارد

زیبایی و حسن های گسترده دارد کیفیت بالا و عمر بسیار طولانی دارد و حرارتی بالا است بهترین صرفه جویی برای فصول تابستان و زمستان را در بر دارد به پوشش سقف های شیبدار شینگل می گویند که این روزها بسیار کاربرد فراوانی پیدا کرده است.

در دو دهه قبل این صفحه به وسیله طراحان صنعتی در کشور آمریکا طراحی می‌شد و تولید داخلی می شد ولی به مرور زمان به کشورهای دیگر هم وارد شد و همچنین در کشورهای کانادا جز پرفروش ترین پوشش های سقف شیبدار هستند، شینگل توانسته است خیلی سریع جای دیگر سخت کار را بگیرد تا با همه شرایط آب و هوایی سازگار شود ابتدای راه را به بازار ایران پیدا کرد و در سال ۱۳۸۰ مورد استقبال کارشناسانه و مهندسان ساختمان قرار گرفت.

سقف های شینگل لایه لایه هستند به طوری که لایه بالایی برای لایه زیرین قرار دارد و از نفوذ آب به صورت کامل جلوگیری می کند بر همین اساس استفاده از این نوع پوشش برای مناطق کم باران زا از توصیه می شود.

وزن پایین پوشش بسیار کم است و به همین دلیل باعث کم شدن تخریب و خطرات ناشی از زلزله می شود به همین خاطر این سقف ‌ها زلزله همنام دارند.

در موارد ورق شینگل باید گفت که بسیار سبک هستند و تشکیل دهنده این سقف با شامل سیلیس و مشتقات نفت هست که ملاتی های مختلفی سقف را تشکیل می‌دهند به طور کلی این سقف ها از ماده فایبرگلاس شدند که با هسته ای نوعی از دیر باکیفیت به عنوان پایداری دهنده به وجود می‌آید و با دانه های معدنی در رنگ های گوناگون پوشانده خواهد شد

جنس شینگل به راحتی از بین میرود و آسیب پذیر است؟

این صفحه اصلی تشکیل شده است لایه تقویت‌کننده لایه زیرین این سقف از جنس الیاف طبیعی اجباری شده با آسفالت یا فایبرگلاس است که در زمان تولید گرانول و مواد خام دیگری را به آن اضافه می کند وظیفه این راه افزایش مقاومت سقف و حفاظت در برابر پارگی جمع شدگی و پیچ خوردگی ها می باشد در مرحله بعد را اضافه می‌کنند و لایه در ان قرار می‌گیرد که با هدف جلوگیری از نفوذ آب به لایه های زیرین این کار انجام می‌شود.

دارای وزن های متفاوتی است باید در زمان خرید و وزن و ضخامت آن توجه کنید زیرا هر چقدر مواد  تا بیشتر باشد لایه آسفالت آن ضخیم تر خواهد بود بعد از آن گرانول بر روی آسفالت ریخته می‌شود که تجهیزات مکانیکی آن را پرمی کنند تا در برابر پرتوهای uv از آسفالت محافظت کند بدون این لایه آسفالت در مدت زمان بسیار کمی کیفیت خود را از دست می‌دهد و فرسوده می‌شود رنگی که بر روی این لایحه ریخته میشود طبیعی است بنابراین در طول زمان تغییر رنگ به وجود نخواهد آمد

نصب شینگل راحت است؟

نصب آن خیلی آسان و راحت نصب شود به طوری که بلافاصله بعد از نصب می توان از آن استفاده کرد بر روی انواع وام های ساختمان های قدیمی و سقف شیب دار قابل نصب است هیچگونه محدودیتی برای آن وجود ندارد این وسیله در برابر باد و طوفان شدید بسیار مقاوم تر از خود نشان می دهد برای شهرهای که دستخوش تغییرات جوی و اقلیمی و هستند هم قابل استفاده است.

این شینگل رنگبندی و طرح های متنوعی دارند و می‌توانند به راحتی با انواع ساختمانها هماهنگ شود بسیار بادوام هستند و به همین دلیل با خیال راحت می توان بر روی بام خانه ها از آن استفاده شود و از آن بسیار کم است در منزلی که فوندانسیون ضعیفی دارند و تحمل بار اضافی را ندارند می توانند با استفاده کرد وزن هر متر مربع شینگن تا حدود ۱۰ کیلو گرم میباشد غیر قابل اشتعال هستند انعطاف پذیری بالایی دارند مقاومت کششی بسیار زیادی دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا